X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תסכולו של עורך הארץ, שמנעו ממנו את פרסום התחקיר על הפצצת המתקן הגרעיני בסוריה, גרמו לו לכתוב רשימה שכולה העלאת חשדות והאשמות זדוניות, ללא שום הוכחות נגד שר הביטחון, אהוד ברק, ונגד הצנזורית תא"ל סימה וקנין-גיל
▪  ▪  ▪
עיתון הארץ. הפקרות וחוסר אחריות [צילום: AP]

המגזין האמריקני "ניו-יורקר" פירסם לאחרונה תחקיר מפורט על הפצצת המתקן הגרעיני בסוריה, המיוחסת לישראל, על-פי מקורות זרים. את התחקיר כתב דויד מקובסקי, לשעבר הכתב המדיני של הארץ.
בשיחה של עורך הארץ עם רזי ברקאי בגל"צ (11.9), אמר אלוף בן שהוא מתוסכל, מאחר שהוא עצמו כתב כבר לפני כמה שנים תחקיר מפורט בפרשה, אבל הצנזורה בישראל מנעה הפרסום.
הצירוף (הלא) המקרי כביכול, בין הסקופ של עיתונאי הארץ לשעבר, לבין העיתונאי המתוסכל של הארץ שמעכשיו, מעלה כמה תמיהות ושאלות לא מפוענוחות. מה קורה באמת במערכת הארץ? - תזכורת לאורי בלאו.
הארץ תובע "דיון ציבורי" בכל נושא ביטחוני?!
באותה השיחה של אלוף בן בגל"צ ובמהשך ברשימה שכתב בהארץ בכותרת "צנזורה למען מי"? הסביר שלדעתו יש חשיבות וחובה לקיים "דיון ציבורי" בכל נושא ביטחוני, כולל פרטים על התיפקוד, המניעים והשיקולים של מקבלי ההחלטות. הוא למעשה היה רוצה להכניס לישיבות הקבינט הביטחוני מצלמות ומיקרופונים של הארץ (!) כמובן רק למען הדמוקרטיה וזכות הציבור לדעת, ולא למען יצר של אגו אישי לסקופ. "רעינות תקשורתיים" כאלה, עלולים לגרום לאסון ביטחוני של דמוקרטיה מתאבדת.
"הנימוקים" של העורך המתוסכל"
תסכולו של עורך הארץ, שמנעו ממנו את פרסום התחקיר האמור, גרמו לו לכתוב רשימה שכולה העלאת חשדות והאשמות זדוניות, ללא שום הוכחות נגד שר הביטחון, אהוד ברק, ונגד הצנזורית תא"ל סימה וקנין-גיל.
אלוף בן מאשים את הצנזורית, שמנעה את פרסום התחקיר, כדי לשמור על תדמיתו של שר הביטחון, שניפגעה לדעתו, כרכרוכי והססן כשר הביטחון, ואילו תדמיתו של אולמרט כראש הממשלה, כנחוש והחלטי, "שבקושי שירת בצה"ל". הצנזורה, לדעת אלוף בן, מטרתה הייתה למנוע פרטים מהמבצע כדי למנוע קרדיט מהרמטכ"ל אשכנזי ומראש הממשלה אולמרט. הצנזורה מטרתה הייתה לדעתו "הסתרת השקרים" שסיפרו לציבור, כדי "להסוות את ההכנות לתקיפה". "ההגיון" של עורך הארץ היה שצריך לפרסם המיבצע ולא להסתירו ?! מניפולציות דמיוניות ומרושעות של עורך הארץ.
דיון ציבורי בנושא ביטחוני כן? ובעניין הארץ לא?
לפי אותו "ההגיון" של עורך הארץ, שמשמעותו שהכל פתוח ל"דיון ציבורי" בכל נושא ביטחוני, במסגרת חופש הביטוי של דמוקרטיה מתאבדת, אפשר יהיה להכניס מצלמות של רשת אל-ג'זירה לישיבות ועדת החוץ והביטחון בכנסת, ולהזמין גם את אחמד טיבי, כדי למנוע הגשת בג"ץ על-ידי "האגודה לזכויות האזרח", כדי למנוע גזענות כלפי הערבים. אחמד טיבי יוכל לייצג גם את הארץ .. במקום אורי בלאו שנידון בבית המשפט.
הסכנה של הטיפול הקרוי "דיון ציבורי"
כל בר דעת יכול לדמיין לעצמו לאיזה כשלונות ואסונות היינו ניקלעים אם היינו מנהלים "דיון ציבורי" לפני הפצצת הכור האטומי בעירק, או לפני "מבצע אנטבה", או לפני מבצע "אביב נעורים", או לפני הפצצת המיתקן האטומי בסוריה, או לפני חטיפת ואנונו, ומבצעים סודיים רבים אחרים.
אם הטירוף הזה של "דיון ציבורי", בכל נושא וענין ביטחוני סודי ימשך, יש סכנה שהוא יהפוך למגפה של איבוד הדעת. הציבור זכאי לדרוש "דיון ציבורי" על מה שקורה בהארץ.
גישה זו של עיתון הארץ מעידה על הפקרות וחוסר אחריות. נושאים ביטחוניים רגישים אמורים להתנהל בחדרים סגורים לתקשורת, בין הדרג המדיני והצבאי, ולא בפומבי מופקר של "דיון ציבורי" הרסני, מעל דפי עיתון הארץ.

תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  23/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע עורך הארץ מתוסכל ודורש "דיון ציבורי"?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באמת באמת עצוב נורא לקרוא איך  ל"ת
הידרדר "הארץ".  |  23/09/12 14:28
2
הארץ, זרוע של המודיען האירני.
מקס פאואר  |  23/09/12 16:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד גרנד
סופו של מעריב איננו משבר בענף העיתונות, כפי שסגירתו, בהנחה ותתרחש, של ערוץ 10 איננה משבר בענף הטלוויזיה    שני הגופים המסחריים האלו איבדו את הציבור הרחב והתקיימו בבועה עצמאית משלהם, בחושבם שהם הם המציאות בלבד
רן שורר
עם ישראל חייב תודה עמוקה לאדון מיט רומני, המתחרה הרפובליקני של המכהן בארה"ב, הנשיא הדמוקרטי החביב-אובמה! סוף סוף למדנו לדעת מהי דעתו האמיתית של נתניהו על אפשרות הסכם עם הפלשתינים    הרי לנו - ציבור הבוחרים, נתניהו מעולם לא אמר את האמת!!! אז שמענו מרומני...
אברהם בן-עזרא
יש מהנדסים שנרשמו במדור מבנים כמהנדסים רשומים או כמהנדסים רשויים, ולא שעו לפניית הרשם לעדכן רישומם. זאת אף זאת, אני מכיר מהנדסים כאלה הרשומים במהנדסים רשויים במדור מבנים ואף מנצלים פרצה זו ובחסות רישומם/רישויים השגוי - טוענים שהם קונסטרוקטורים, אף שברקע המקצועי שלהם אין שום מבנה שהם תכננו. הנזק לציבור - רב ביותר
יהודה דרורי
פעם היו הרבה פליטים במזרח התיכון    280,000 ערבים מארץ-ישראל שברחו במלחמת השחרור מאימת הקרבות, ובשידול מנהיגיהם, ועוד כמיליון פליטים יהודים שאוימו וגורשו ממדינות ערב ונקלטו במדינת ישראל    היום אין יותר פליטים לפי הגדרת האו"ם! הפליטים היחידים הם אלו הבורחים מסוריה לטורקיה
יהודה כסיף
אינני מבין מדוע בעצם שלא להקים בצידה של מדינת ישראל, את מדינת כל מקופחיה. ממילא המגמה הדמוגרפית מצביעה על עלייה ניכרת בצאצאי המקופחים וכבר למדנו שבין הירדן והים התיכון יש כל כך הרבה מקום לקיפוח שפשוט חבל לבזבז את החלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il