רבים מהלקוחות ובהם בעלי תיבות דואר בסניף הופתעו מסגירתו הפתאומית. מודעה מאולתרת ועילגת הודבקה על גבי דלת הכניסה לסניף ומפנה לקבלת שירותי דואר בסניף קינג ג'ורג'. השירות היחידי הניתן בימים אלה בסניף זמנהוף הסגור הוא חלוקת דואר לבעלי תיבות דואר בסניף, אך זה ניתן, לפחות במקרים שאני הייתי עד להם, ללא דרישה להצגת תעודה מזהה או לפחות מפתח לתיבה. עניין זה חמור לדעתי ועלול לפגוע בפרטיות בעלי תיבות הדואר, על חברת דואר ישראל לבדוק את הנושא בדחיפות.
סניף הדואר זמנהוף בתל אביב הממוקם ברחוב זמנהוף 3 בסמוך מאד לכיכר דיזנגוף סגור מזה כשבועיים, ובמקום מתבצעות בימים אלה עבודות שיפוצים נרחבות לאחר שבסניף, כך נמסר, התגלו ונוצרו בעיות תשתית ואינסטלציה חמורות, כולל נפילת חלקים מהתקרה העלולים לסכן את בטיחות השוהים במבנה.
הסניף נסגר בחופזה יחסית. ביום הראשון לסגירתו צבאו על דלת הכניסה הראשית שלו לקוחות רבים שלא קיבלו הודעה על סגירתו, ובהם בעלי תיבות דואר בסניף. מופתעים מסגירתו הפתאומית שאלו אחד את השני מה קרה? מדוע הסניף סגור? גם אני, כותב שורות אלה - לקוח ותיק ובעל תיבת דואר בסניף זה למעלה מ-25 שנה, הגעתי ביום הסגירה לסניף כדי לקחת דואר מתיבת הדואר שלי והופתעתי כמו רבים מהלקוחות לראות שהסניף סגור. אני בכל מקרה, לא קיבלתי כל הודעה מוקדמת על סגירתו של הסניף.
העובדה שסניף הדואר זמנהוף נסגר יחסית בפתאומיות מבלי שתינתן ללקוחותיו הודעה מוקדמת על כך, לפחות מספר ימים מראש כמקובל, וכן העובדה שסניף זה עבר אך לפני למעלה משנה וחצי, אולי קצת יותר, שיפוץ יסודי נרחב ומקיף ששינה את מראהו, עוררה בי סקרנות לפשר סגירתו החפוזה.
פניתי כלקוח לחברת דואר ישראל בעניין זה וכן כדי לברר מתי יפתח הסניף. הופניתי למוקד המידע של חברת דואר ישראל, מה שקרוי מודיעין דואר. בשיחתי זו, מוקדן בשם אלי הסביר לי את המצב וסיפר לי כי בסניף הדואר זמנהוף נוצרו בעיות נזילה מהתקרה וחלקים ממנה, לדבריו, אף נפלו והעירייה הורתה לסגור אותו לאלתר מחשש לבטיחות השוהים במקום.
ללא תעודה מזהה
סניף הדואר זמנהוף כאמור סגור ועדיין לא נמסר מתי ייפתח. השירות היחידי שניתן באמצעותו הוא, חלוקת דואר לבעלי תיבות דואר בלבד. אלה האחרונים אינם מורשים להיכנס ולקחת את הדואר בעצמם. הם ממתינים בכניסה הצדדית של הסניף שם מוצב שולחן, לידו יושבת פקידה. מוסרים לה את מספר תיבת הדואר והיא ניגשת ומביאה אותו. הפקידות לא מבקשות מהלקוחות להזדהות באמצעות תעודה מזהה כל שהיא ומספיק שתאמר להן את מספר תיבת הדואר ותקבל את דברי הדואר של אותה תיבה. אני מניח שפקידות הדואר יכולות להכחיש את העניין, אבל אני לא אומר דברים בעלמא וכלקוח קבוע יום יומי של הסניף הפוקד אותו כמעט מידי יום, אני מתאר את מראה עיניי.
צריך לזכור, כי דברי הדואר בתיבות הדואר כוללים לא פעם מידע אישי, כגון מידע בנקאי, מידע רפואי ולעיתים אף כוללים כסף וצ'קים. באופן עקרוני, יכול מחר כל אדם להגיע לפקידה המוצבת בפתח הדלת של חדר תיבות הדואר, לומר מספר תיבת דואר שאינה שלו ולקבל את דברי הדואר שבה. שאלתי את אחת הפקידות מדוע לא מאפשרים לבעלי תיבות דואר לגשת בעצמם לתיבות הדואר שלהם, הנמצאים בחלקו האחורי של הסניף ולפתוח בעצמם את התיבות באמצעות המפתח שברשותם והיא השיבה לי כי "הדבר לא בטיחותי".
צריך לציין ולהדגיש כי בסניף הדואר בזמנהוף כמה מאות תיבות דואר והפקידות בסניף שמתחלפות לא פעם, ודאי לא מכירות את כל בעליהם, לפחות לא בפרצופים.
ראוי שחברת דואר ישראל תבדוק את הנושא ותנחה לדרוש הצגת תעודה מזהה כתנאי לקבלת הדואר מתיבות הדואר.