X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק אובמה. הכלכלה משחקת לרעתו [צילום: AP]
מיט רומני. לא מצליח להתחבר לבוחר [צילום: AP]
ספק גדול אם העימותים הטלוויזיוניים בין המועמדים לנשיאות ארה"ב ישנו את דעת רובם המכריע של הבוחרים, שכבר החליטו למי להצביע אמריקה שקועה בבוץ כלכלי עמוק וההכרעה תיפול בעיקר בעטיו וחוץ מזה, מרקיז, לא נראה שרבים יושפעו בכלל מהצהרות בומבסטיות, שהן בסך-הכל כסת"ח
▪  ▪  ▪
אובמה ורומני בעימות הטלוויזיוני. לא על זה יקום נשיא [צילום: AP]

לא על עימות טלוויזיוני אמור לקום נשיא חדש לארה"ב, אף אם הוא ההצגה הטובה ביותר בעיר. לכל היותר יהיה בו כדי להכריע קומץ זעום של קולות צפים שעדיין לא החליטו. והרי הניסיון ההיסטורי עצמו מלמד שתבוסה בעימות רטורי שכזה איננה מובילה, בהכרח, לתבוסה בבחירות. כך למשל, גבר בקלות ג'ון קרי הדמוקרטי על יריבו הרפובליקני, ג'ורג' בוש, בכל העימותים ביניהם. גם וולט מונדייל הצליח לקרקס את רונלד רייגן, ובכל זאת נבחרו, בסופו של דבר לנשיאות מי שהפסידו בעימות הטלוויזיוני.
לעימות שכזה אין משמעות יתרה מזו שהוא, בסך-הכל, בלון אמריקני נפוח של הצגה להמונים. בדרך כלל גם אין בו כדי להבטיח שהכרזות המועמדים הבומבסטיות אכן יקוימו הלכה למעשה. מבחינת ישראל זה מזכיר לי את העימות הטלוויזיוני של שנות התשעים בין איציק מרדכי, מנהיג "הדרך השלישית", שהתעמת על ראשות הממשלה עם בנימין נתניהו, מנהיג הליכוד. בניצחון הרטורי שלו, ובמיוחד באמרתו הבומבסטית, "תסתכל לי בעיניים", הנחיל, אומנם, מרדכי נוק-אאוט כואב ליריבו, אבל לא מנע ממנו את ההנהגה.
סוד גלוי
יתר על כן: מסתבר שדווקא בארה"ב, שבה עימות שכזה נחשב לקודש הקודשים - אין כדי לחרוץ גורלות. בחירתו של הנשיא החדש תיפול מעל לכל על ענייני הכלכלה הפנימית, וזו מקרטעת. היא משחקת לרעת הנשיא הנוכחי אובמה, שהוביל את ארה"ב מדחי לדחי, אבל היא גם אינה משחקת לידיו של מיט רומני, שספק גדול אם יכול לשמש כקוסם הגדול שיציל את ארצו מן המשבר החמור שלה.
סוד גלוי הוא שגם אחרי הנאום הרטורי המזהיר שלו, לא מצליח עדיין מיט רומני להתחבר כראוי לבוחר האמריקני המצוי. זה הרי כבר שבע ממעידותיו הלשוניות החוזרות חדשות לבקרים, ופיגורו אחרי אובמה, לפחות במספר מדינות מכריעות, אינו מבשר לו גדולות ונצורות ויקשה עליו להשיג ניצחון. ועדיין לא נשכחה נקודת השפל שלו עם פרסום הקלטת של נאום ה-47%, שדרדר את מעמדו אל עברי פי פחת.
לא יושיעו
וחוץ מזה, מרקיז, מספר הבוחרים האמריקנים, המתלבטים בין אובמה לרומני, הולך וקטן מיום ליום, ואלה על-פי כל הסקרים, ממעטים ממילא לצפות בטלוויזיה, כך שגם שני העימותים הבאים לא עשויים לשנות את התמונה מעיקרה. ספק גדול גם, אם רומני יפגוש בהם יריב אפטי ופלגמט כפי שפגש בעימות הראשון, שבו נראה אובמה כאילו השלים עם מר גורלו.
בשורה התחתונה צריך להודות: לא אובמה ולא רומני הם אלה שיושיעו את ארה"ב משברונה הגדול. לצורך כך דרוש מנהיג כריזמטי, עם ביצים, נוסח ג'ורג' וושינגטון, אברהם לינקולן, או ג'ון קנדי, אלא שלמרבה הצער, כאלה עדיין לא נמצאו.

תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יותר מבלון נפוח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כן אנחנו קופסאת שימורים
מזכיר_המדינה  |  7/10/12 13:54
2
הצופה המתמיד אל העתיד
ידידי  |  9/10/12 11:41
3
קרטר הכוונה קרטר
קרטר  |  9/10/12 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
המשבר בעיתונות כבר עושה את שלו ועל-אף העובדה שאיש אינו מדבר על מתן זכויות לקוראים, יש כבר מי שדורש מהם מחויבות שלא נדרשה בעבר    איני שולל על הסף את האפשרות לתמיכה ממשלתית ולכל רעיון שיאפשר למעריב, להארץ ולכל אמצעי תקשורת להתקיים. תנאי אחד חייב להתקיים: כנגד תמיכה ציבורית תקבל על עצמה העיתונות כמה מגבלות וחובות
מתי דוד
הפסטיבלים של החגים הסתיימו    מעתה מתחיל פסטיבל הבחירות    תעשיית הסקרים (והשקרים) וסוכנויות הפרסומאים, יציפו אותנו בקרוב בשפע של תוכניות, הצהרות, הבטחות, לקראת "שחר של יום חדש"
איתן קלינסקי
לפנינו פרשת השבוע, שהיא בעיקרה פרשה של שירה    זו שירת פרידה של מנהיג נערץ מעמו, רגע לפני הקץ, רגע לפני הסוף
גלעד אלפר
משרד העבודה האמריקני (BLS) היכה את השוק בתדהמה ביום שישי האחרון כשבישר שהאבטלה בארה"ב נפלה מרמה של 8.1% ל-7.8%, הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2009. מדוע התדהמה?
ערן שכטר
ישראל של היום מתנהלת בצורה של שחיתות וקומבינות שאת הליבה רואים ברשויות המקומיות השונות ובראשי רשויות שמתנהלים בצורה מעוררת בחילה. ישראל של היום מדברת על שלטון החוק ועל שוויון בפני החוק, כשלמעשה אין שלטון חוק ובטח שאין שוויון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il