X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלכלת בחירות: בזמן שחיים רמון ממשיך לעשות הון פוליטי משנאת "האחר", התקשורת כבר סימנה לה מטרה חדשה: איחוד מחנות השמאל כמו-כן, על הבוחר הישראלי להתפכח מקלישאת מחנה "המרכז" הפופוליסטית ולבחור צד ואפרופו התפכחות: בארה"ב נאלץ אובמה להיפרד מ"דף המסרים" ולהתפלש בעובדות
▪  ▪  ▪
אולמרט. שיתמודד [צילום: AP]
   דרור אידר
היכונו למטיפי השנאה

אולמרט לא איום

אהוד אולמרט לא מאיים על בנימין נתניהו. אדרבה, שיתמודד. תכשיט מתאים לחבורת ההרס של חיים רמון ומרעיו בידיעות אחרונות. להזכירנו: הפרקליטות עומדת כנראה לערער על זיכויו מחמת הספק של ראש הממשלה לשעבר בעיקר בפרשת מעטפות הכסף של טלנסקי. כמו-כן, עומד נגד אולמרט כתב אישום חמור בפרשת הולילנד בגין קבלת שוחד: 1.8 מיליון שקלים מיזמי הולילנד ו-476 אלף שקלים מחברת הזרע.

רמון - הרס ושנאה

בראיון ברדיו יום לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות סימן חיים רמון את מילות הקוד לחבורת ההרס סביבו ולמקורביו בתקשורת: אלטרנטיבה, נתניהו, ממשלה רעה, ברית טבעית, חרדים, מתנחלים. חזר על כך ללא הרף, ממש כמו בובות הוודו של אמנון אברמוביץ' ושות'. לא, לא ייתכן שהם מתואמים; זה פשוט עובר בתורשה בקרב מחנה ההרס ההולך ומידלדל.
רמון עמד מאחורי הרס הליכוד והקמת המוטציה הפוליטית ששמה קדימה. הוא עמד מאחורי חרפת ההינתקות והרס היישובים היהודיים תוך כדי השמצת ציבור החלוצים המודרני של ישראל וחבירה לפלשתינים נגד ממשלת נתניהו (חכו, חכו, אל תישאו ותיתנו עם ממשלת נתניהו; עוד מעט נחזור לשלטון ונמשיך את המו"מ מהנקודה המופקרת שהגיש אהוד אולמרט).
ולא רק הרס אלא שנאה. האיש עשה קריירה מהגדרת עצמו וסביבתו באמצעות שנאת האחר הפוליטי - ממש כמו בימי מפא"י: כל מי שלא "אונזערע", לא משלנו, ראוי לקיתונות תיעוב ובוז: הליכוד, החרדים, המתנחלים, הלאומנים, הקיצונים, ההם וההם. אגב, גם אביגדור ליברמן הוא בעל ברית "טבעי" של נתניהו. אותו רמון לא הזכיר.

האויב המשותף נתניהו

התקשורת: שימו לב ללחץ האדיר, שילך ויתעצם בימים הקרובים, על השמאל להתאחד. יש לנו אויב משותף - לא האירנים או חמאס. נתניהו. וולדמורט של השמאל הישראלי. לא ראינו לחצים כאלה מצד התקשורת בזמן שהימין היה מפוצל. אז זה היה נוח.
ועוד לחץ חוזר ונשנה: על שס להחליף את אלי ישי באריה דרעי, תאומו החרדי של חיים רמון.
המחשבה היא ששס בראשות דרעי תחבור לשמאל. הם זוכרים את מגש הכסף שעליו הניח דרעי את קולות בוחריו כדי להכשיר את הסכמי הדמים של אוסלו. מכל מקום, ספק אם דרעי יוכל להתכחש לרחוב החרדי-ספרדי שנטיותיו הפוליטיות בריאות מאוד.

מחוז חפץ דמיוני

המרכז. כולם רוצים להסתופף ב"מרכז". אבל המרכז אינו יותר ממחוז חפץ דמיוני. לבוחר הישראלי דעות מגובשות כמעט בכל נושא. המרכז המדובר הוא כאילו לא פה ולא שם, לא "קיצוני" כמו השמאל ולא "לאומני" כמו הימין ושאר קלישאות. האמת היא שהמרכז הוא מסווה לגניבת קולות בידי השמאל הישראלי מהמחנה השמרני והימני. כך מכרו את רבין ב-92' - ביטחוניסט, לא בדיוק איש שמאל, וקיבלנו את ערפאת ואוסלו.
ברמה הכלכלית - המרכז מדבר בשפתו של נתניהו. ברמה המדינית הוא נוטה יותר שמאלה. אבל מה הוא יכול למכור מבחינה מדינית: מדינה פלשתינית, פינוי התנחלויות, החרבת יישובים יהודיים, איום צבאי של ישות איסלאמית על מרכז הארץ מהרי השומרון? את זה מוכרים לנו גם במרצ. אנקדוטה משעשעת נשמעה מכיוונו של יוסי פריצקי, לשעבר מפלגת שינוי, כשניתח ברדיו את מאפייני בוחר ה"מרכז", משהו כמו ליברלים עצמאיים. נניח. אלא שאז החל לסלק בשיטת האלימינציה את מנהיגי השמאל ונותר רק עם אהוד ברק כמנהיג אפשרי ל"מרכז". תרגיל יפה. רבין, כבר אמרנו?

שביט ואחרית הימים

ארי שביט במאמר אחרית הימים כהרגלו מדבר על "נתניהו הראשון והשני". הוא מלין על כך שנתניהו לא הציע לציבור מהפכה אלא "רק" יציבות: "יציבות ביטחונית, כלכלית ופוליטית".
אבל מכיוון שסביבנו "געשה הכלכלה העולמית והעולם הערבי, היציבות המדשדשת של נתניהו הפכה למכרה זהב פוליטי". תמיד אהבתי סיפורי מסעות, אוניות מפרשים בים סוער, מלחים מיוזעים מריקים דליי מים מהסיפון, נוסעים מפוחדים נאחזים בקורות העץ - והספינה מתקדמת, אינה נהפכת על קרבה; היא שטה בבטחה וביציבות בלב הסערה.
הזהירות הנדרשת בזמן טרוף כזה מחייבת לא להמר על פתרונות קצרי טווח אלא להמתין בסבלנות עד שהאופק יתבהר. כך עושה אדם שקול ומנוסה. אבל עבור ארי שביט ושבטו היציבות היא שם גנאי. מהפכה הוא מבקש. אופוזיציה נצחית.
השבת נתחיל לקרוא מבראשית. כל סיפור הבריאה מדבר בשבח האבולוציה ולא הרבולוציה. כמי השילוח ההולכים לאט. זה העיקרון המכונן של השמרנות: לא מהפכות, לא פתרונות פופוליסטיים בעלי אורך נשימה היסטורי קצר, אלא ניווט זהיר בסבך הכוחות הסטיכיים של ההיסטוריה, הקשבה לקולות הפנימיים של העם כולו (לא רק לשכבה צרה, נחשבת בעיני עצמה), הישענות על בריאותו המנטלית של ההמון, וגם - לא פחות חשוב - למידה מהכישלונות ההיסטוריים שחווינו בעצמנו.

אובמה-רומני - מהפך

הבחירות בארה"ב. גבירותיי ורבותיי: מהפך. לראשונה דיבר אובמה ישירות ללא טלפרומפטר וללא המטרייה המגוננת של חסידיו הרבים בתקשורת. לראשונה דיבר רומני ישירות לציבור ללא התיווך העוין של התקשורת הליברלית והמלכודות המביכות שטמנה לו. העימות הזה רחוק מלהסתיים, ובכל זאת הנה תובנות שליקטתי ממאמרו של רן ברץ, פילוסוף והיסטוריון, בכתב העת האלקטרוני המשובח "מידה".
העימות התקיים בין נתוני אמת למסרי שקר של יועצים. למשל, אובמה טען שמשפחות מעמד הביניים משלמות 3,600 דולר פחות במיסים. רומני השיב: הן מרוויחות 4,300 דולר פחות. מחירי הדלק, החשמל, המזון עלו. הוצאות הבריאות התייקרו ב-2,500 דולר למשפחה. 0:1.
אובמה אמר שיוריד מיסים ל-97 אחוזים מהעסקים הקטנים, אבל יעלה לשלושת הנותרים. רומני ענה ששלושת האחוזים מעסיקים מחצית מכוח העבודה בעסקים הקטנים ורבע מכוח העבודה בארה"ב. המשמעות תהיה אובדן של 700 אלף מקומות עבודה. 0:2.
אובמה הצהיר שתקופת קלינטון מחזקת את גישתו הכלכלית. רומני היקשה, ומה עם ההיסטוריה שלך כנשיא: 23 מיליון מחפשי עבודה, אבטלה של יותר משמונה אחוזים ברוב כהונתך, ירידה בצמיחה. אובמה, שהבטיח לקצץ את הגירעון בחצי, הגדילו בטריליון מדי שנה. 0:3.
ברק אובמה קבע שיש לבטל את ההטבות לחברות הדלק והגז. רומני השיב שזה פתוח לדיון אבל מדובר ב-2.8 מיליארד דולר בשנה, בעוד אובמה העניק בשנה אחת בלבד 90 מיליארד(!) דולר. כסף זה הלך למייצרי אנרגיה ירוקה כושלים (שחלקם תורמים לקמפיין שלו). כל זאת, בזמן שהרישיונות להפקת אנרגיה בשטחים ממשלתיים קוצצו כבר בחצי. 0:4. וכן הלאה.
"ברק אובמה נלחם לא רק ברומני אלא גם בעובדות המרות". לא תדמיות - נתונים.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 12.10.12)
תאריך:  12/10/2012   |   עודכן:  12/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק האמת והשקר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר אידר פקחת את עייני
מקס פאואר  |  12/10/12 11:09
2
הם מעלימים!
ד"ר רון בריימן  |  12/10/12 18:51
3
דברים נכוחים -כל הכבוד! ל"ת
דניאל סבלדי  |  13/10/12 12:12
4
תגובה
בן ישראל  |  13/10/12 19:59
5
תודה רבה על האמת הצרופה!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  14/10/12 04:24
6
דרור אידר
אשר בן חיים  |  6/11/12 05:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שלוש הערות על הקדמת הבחירות אצלנו, אחת על הסקרים בארה"ב אל מול המציאות, אחת על התוצאות הבלתי-משמחות של בחירות חופשיות - ועוד אחת על הנבחרים לכדורגלנים הטובים בתולדות ישראל
איתן קלינסקי
מעשי ידינו מחייבים אותנו לצאת כל אחד בדרכו אל האור המיוחל מהאופל ומהקדרות, המסתירים את הירח ואופפים את הימים המלווים את תחילת קריאת הפרשה
יוסף קנדלקר
אני כותב את הטור הזה בין כיפור לסוכות, לא שהיו יותר מידי ימים ביניהם, אבל יום אחרי הצום המעייף, אני כבר מריח וחש את החג הבא באוויר
תרצה הכטר
האקדמיה ללשון העברית מספקת מדי פעם רשימה של מילים עבריות כתחליף למילים לועזיות או לא-עבריות שחדרו לשפה העברית    אחת המילים שעדיין לא נמצאה עבורה מקבילה בעברית היא "שאהיד"    שימוש במילה זו במשפט בעברית בדרך כלל מייחס לה משמעות פג'ורטיבית    אמרת שאהיד, אמרת טרוריסט    אם כן, מה המקבילה בעברית ל"שאהיד"?
הרצל ובלפור חקק
המחקרים השונים לקראת סוף שנת 2012 מראים שאי השוויון בחינוך הולך ומעמיק    תלמידים הלומדים רחוק מהמרכז יש להם סיכוי קטן לזכות בלימודי העשרה ובחינוך מתוקשב    ככל שמתרחקים מהמרכז רמת החיים נמוכה יותר, וכושר ההשתכרות של התלמידים בעתיד צפוי להיות קטן    אי השוויון מדאיג, והחלוקה המעמדית מונצחת גם בדור הבא    הבחירות העומדות בפתח בוודאי יעסקו גם בסוגיית המחאה על אי השוויון החברתי    על כך נכתבה המקאמה "דומים לא דומים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il