X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו משה כחלון הביצועיסט היה מקבל אור ירוק לעבוד ברצינות במשרד הרווחה שבו שימש שנתיים שר, אולי היה נשאר תקוותי שיום אחד יחליט לחזור להשתתף באורח פעיל בפוליטיקה הישראלית ולהעניק לכולנו עוד הצלחה יעילה ומדויקת כזו שכבר עשה לטובת הציבור
▪  ▪  ▪
כחלון. בלי רברבנות [צילום: פלאש 90]
שולמית קיסרי
תחזית פוליטית לשלושת החודשים הבאים

השר כחלון פורש מהחיים הפוליטיים
עידן יוסף
שר התקשורת והרווחה הודיע: "החלטתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד ברשימת הליכוד לכנסת הבאה"
לרשימה המלאה

ביוגרפיה מקוצרת
משה כחלון נולד לפני 52 שנה בגבעת אולגה כבן למשפחה מרובת-ילדים. אחרי השירות הצבאי, התחיל לעבוד בתחום מוצרי רכב, למד שמאות רכב, בהמשך למד באוניברסיטת חיפה מדעי החברה, לימודים כלליים ולימודי משפטים, ועשה שני תארים. במקביל החל את פעילותו בליכוד. כחלון נשוי ואב לשלושה, העביר בכנסת חוקים רבים המשפרים את מעמדו וזכויותיו של האזרח. זכה בתואר אביר איכות השלטון 2011.

בכמה מהטורים שכתבתי באתר זה, כולל הטור האחרון מתחילת שבוע זה, "תחזית פוליטית לשלושת החודשים הקרובים", ציינתי כי השר משה כחלון הוא השר המועדף עלי בממשלה המסיימת את כהונתה.
כחלון היה השר הכי יעיל והכי מעשי בממשלה הפורשת. זה שביצע לאט, אבל במדויק, את התוכנית שלו לצמצום ההוצאות של האזרח הישראלי על מחירי טלפונים ניידים והשימוש בהם.
כחלון הוא גם הצנוע מכולם. איש של מעשים ולא של מילים. איש המקרין יושר, חוכמה, בהירות ופוליטיקה נקייה. כאב לראות איך בתפקידו הנוסף כשר הרווחה לא הייתה תוכנית ולא היה ביצוע. כחלון, לדעתי, לא קיבל תקציב ולא קיבל פידבק מראש המפלגה שלו ביבי נתניהו. כי רווחה הוא נושא שלא מעניין את השלטון - זה הרי שלטון שעובד בשביל העשירים, לא למען העניים.
"לא להידבק לכיסא"
מסיבות אישיות הודיע כחלון, השר המועדף על רוב הציבור, כי בחר ללכת הביתה ולעשות, לעת עתה, משהו אחר מלבד פוליטיקה של הליכוד או תפקיד של שר מתוסכל שלא מתאפשר לו להצליח. כחלון אמר אתמול, שיום אחד אולי יחזור לפוליטיקה. "אני איש פוליטי. אבל כרגע אני לא מרגיש שעלי להידבק לכיסא". לא להידבק לכיסא? זו גישה לא מוכרת בפוליטיקה הישראלית, בה הידבקות לכיסא היא מצווה פוליטית מספר אחת ואיכות הדבק ומרכיביו קודמת למטרות הציבוריות.
במאבק על הדבק הנכון למריחת הכיסא משתתפים פוליטיקאים לשעבר בעלי קופות שרצים מבישות שלא מהססים לקפוץ על עגלת השלטון ובלבד לדבוק בכיסא כלשהו (כל אחד רוצה, בעיקר, להיות ראש ממשלה) ובלבד להיצמד לגן העדן השלטוני והמיטיב (בעיניהם) עם המשכורת, ההטבות, הפנסיות והכבוד.
השר כחלון היקר, אני לא היחידה, אלא אחת מני רבים ורבות שמקווה שתנוח מהפוליטיקה, תעשה לביתך ותוסיף להשכיל דרך האקדמיה, שכבר עשית בה תואר במדעי המדינה ובמשפטים. ואולי תחליט באמת יום אחד לחזור להשתתף באורח פעיל בפוליטיקה הישראלית ולהעניק לכולנו עוד הצלחה יעילה ומדויקת כזו שכבר עשית לטובת הציבור, שתשווה אותנו באמת למדינות מתוקנות ולא לאזרחים דפוקים לעומת מדינות ה-OECD. חסרים לנו אנשים כמוך. חסרים מאוד!
האיש שלא מתרברב
האיש שלא מתרברב, השר הכי צנוע ובלתי מתחנף, ביצועיסט יוצא-דופן בנוף המפלגתי והממשלתי. חביב על רבים בציבור, מודיע על פרישתו לא למטרות סחיטה! אולי יגשים את חלומו לעשות דוקטורט? אולי יחזור בעוד קדנציה לחיק הליכוד?
די ברור שאילו כחלון הביצועיסט היה מקבל אור ירוק לעבוד ברצינות במשרד הרווחה שבו שימש שנתיים שר, אולי היה נשאר. אדם בעל אג'נדה חברתית כמו כחלון, לא אהב, בלשון המעטה, את הביצועים העלובים באג'נדת הרווחה. ראש הממשלה, פטרונו וראש מפלגתו, לא אותת לו בזמן כי משהו ישתנה בתחום הזה בעתיד. למה, אם כן, שאיש כמו כחלון יידבק לכיסא? עוד מעשה שמתאים לאישיותו יוצאת הדופן בנוף הפוליטי הישראלי.

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון הולך הביתה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה חשובה וצופה לעתיד
עברי בן-יוסף  |  16/10/12 00:03
2
בהצלחה ,
תושב חדרה   |  17/11/12 14:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
על-פי החוק, לעיתים מי מהצדדים עשוי לקבל למעלה ממחצית הרכוש, שכן ביהמ"ש מוסמך לפסוק לצד אחד החלק הארי מהרכוש המשותף - מכלל הרכוש או בנכס ספציפי, במקרים בהם הנסיבות מצדיקות זאת
משה גולדבלט
בן דרור ימיני יכול להירגע - בשלב זה אין כל אפשרות לחלום על קואליציה חלופית שתערער על הקואליציה הימנית דתית, ומכאן שכל הדיבורים על גיוס חרדים לצבא ושוויון בנטל ערכם כקליפת השום כמו יתר ההצהרות של בלון התקשורת - יאיר לפיד. הבסיס הפוליטי של נתניהו נראה מוצק
דניאל גיגי
שלי יחימוביץ’ ומפלגת העבודה הם האלטרנטיבה לנתניהו, ולמרות הניסיון של יועצי התקשורת של נתניהו לטשטש את האלטרנטיבה הזאת נראה שהציבור לא קונה את הספין האנטי דמוקרטי הזה
אורי הייטנר
המחלוקת בין הגישה השמרנית-ליברלית לבין הגישה הסוציאל-דמוקרטית היא אידיאולוגית ומעשית והיא בתחום שתלוי בהחלטות ישראליות    האם הבחירות תסובנה סביב הסוגיה החברתית כלכלית? אין לדעת...
דן אלון
הפוליטיקאים שרצים מול נתניהו מעדיפים להעלים עין מהלוגיקה של נתניהו. הבחירות הן דרכם להשיג משקל פוליטי על-מנת להעלות את מחירם לצורך המו"מ הקואליציוני, וכולם יתחרו זה מול זו - מי יסגור עסקה וישב בקואליציה הבאה של נתניהו. זה לא מירוץ שליחים אלא פוקר שקרנים. הציבור יכול להשפיע על המירוץ הזה רק באמצעות תיאוריית הקווים האדומים של נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il