X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כלת פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה הישראלית, להקת "הגבעטרון", עברה חוויה לא כל כך נעימה, כאשר כנופיית חוליגנים אנטישמיים (ובכיבוסית מצויה - "אנטי ציונים", "פרו פלשתינים" ושאר מילים מכובסות המטהרות את השרץ) התפרצו להופעתה בברלין והתפרעו
▪  ▪  ▪
הגבעטרון. חוויה אנטישמית [צילום: יח"צ]

לחוויה דומה זוכים ישראלים רבים המופיעים ומרצים בחו"ל, כמו התזמורת הפילהרמונית, שבריונים אנטישמים התפרעו בקונצרט שלה בלונדון, תיאטרון "הבימה" שאותם בריונים השתוללו בהצגת "הסוחר מוונציה" שהעלתה בלונדון ועוד.
לנוכח כישלונות הניסיון להביס את ישראל בשדה הקרב ובפיגועי טרור, חוד החנית במאבק נגד זכות קיומה של מדינת ישראל הוא היום מתקפת הדה-לגיטימציה נגד המדינה. יריית הפתיחה של המאבק הזה הייתה הוועידה הגזענית והאנטישמית בדרבן, ספטמבר 2001, בה עוצבה האסטרטגיה של המאבק הזה. במאבק הזה, משלבים ידיים האדום, הירוק והשחור - השמאל הרדיקאלי, האיסלאם הג'יהאדיסטי והימין הניאו-נאצי. ובין מובילי התועבה הזאת, אוי לחרפה, לא מעט יהודים וישראלים.
לא מפתיע
כפי שנכתב בכתבתו של שובל גבע "ים השיבולים והמפגינים", בין המתפרעים היו גם ישראלים. בטורו במעריב באותו יום, כתב גם אראל סג"ל על אותה התפרעות ועל חלקם של ישראלים בתוכה. "קבוצת אנשי שמאל פרצה לחדר הצנוע שבו התארחה הלהקה בצעקות שבר. רובם ישראלים החיים בברלין. אחת מהם, בחורה צעירה, הייתה דומיננטית במיוחד. היא צעקה ללא הרף את הסיסמה 'פלשתין תשוחרר, מהנהר עד הים' (Palestine will be free, from the river to the sea). שמה סתווית סיני, עורכת לשון, בוגרת החוג להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, שאף ערכה את ספרו של פרופ' שלמה זנד, 'כיצד ואיך הומצא העם היהודי'. לא מפתיע."
ממש לא מפתיע. התופעה החולנית הזאת, תופעת האוטו-אנטישמיות, של ישראלים יהודים ששנאת עמם ומדינתם העבירה אותם על דעתם, והפכה אותם לגרועים ביותר בין הנלחמים נגד קיומה של המדינה, אינה חדשה והיא הולכת ומתעצמת.
לאחרונה הרביתי לכתוב על הצורך לשאת את מורשת הפלמ"ח. אל התובנה הזאת הגעתי בעקבות חוויה שחוויתי לפני חודשים אחדים. בראשית ינואר 2012 השתתפתי ברב שיח, במוזיאון הצילום בתל-חי, בו התעמתי עם איתן ברונשטיין, מייסד ארגון "זוכרות" ותועמלן קיצוני בשירות שקר ה"נכבה". בדיעבד, התחרטתי על הסכמתי להשתתף בפאנל; חשתי שבעצם השתתפותי נתתי את ידי למתן הבמה לתעמולה הזאת, באופן המציג את השקר שהוא מייצג ואת האמת שאני מייצג כשני "נרטיבים" שווים בערכם.
מערכה על התודעה
בדבריו, הציג ברונשטיין את הפלמ"ח ככנופיה של רוצחים, אנסים ובוזזים, שמפעלם היה ביצוע מדיניות הטיהור האתני של בן-גוריון. בעקבות דברים קשים שכתבתי אחרי האירוע, העירו לי אנשים: מה אתה מתרגש? מיהו בכלל? מי בכלל מקשיב לדברים ההזויים הללו? אז הוא אמר...
לא, איני מסכים עם הגישה הזאת. המתקפה האנטי ציונית, שהיא בעצם מתקפה אנטישמית לכל דבר, בארץ ובעולם, מחלחלת לתודעה, סודקת את האמונה בצדקת הציונות וצדקתה של מדינת ישראל, והינה סכנה לאומית של ממש. אסור להפקיר לה את שדה המערכה על התודעה של החברה הישראלית ובעיקר של הדור הצעיר.
החוויה שחוו חברי "הגבעטרון" לא היה נעימה. אבל חברי הלהקה יכולים להיות גאים על כך שייצגו את ישראל, את הישראליות, את הציונות, את ההתיישבות, את התנועה הקיבוצית בכל תפארתם, אל מול הרוע האנטישמי הזה. אהבתי את דבריו הנכוחים של יואל פרנס, מנהל הלהקה: "לשמחתי, המנהל המוזיקלי אילן גלבוע לא התבלבל, ובמקום להפסיק הוא נכנס לשוונג והמשיך, מה שהוסיף להתלהבות... אנחנו לא מפחדים. באביב הקרוב צפוי לנו מסע הופעות נוסף בחו"ל."
חזקו ואמצו!

חדשות בן עזר
פורסם במקור בחדשות בן עזר
תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגבעטרון - בחזית המאבק הישראלי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע הגבעטרון מחרים את
ד"ר רון בריימן  |  16/10/12 11:20
 
- שאלה מצוינת, אם אכן כך הדבר!!! ל"ת
הניה  |  16/10/12 22:27
 
- תגובה
צנחן  |  17/10/12 07:44
2
לו היינו אלימים הם היו מפחדים!
בנטלי  |  18/10/12 04:49
3
מי שהפריע לגבטרון הם חבורת  ל"ת
מתנחלים ימנים..  |  20/10/12 12:09
 
- מי שהפריע הם אוהדי פריד אלאטרש ל"ת
אליל הזמר הערבי  |  20/10/12 17:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הרשקוביץ
המערכת הפוליטית והעם מכונסים בתוך עצמם עם אמירה מיואשת: מה שהיה הוא שיהיה וביבי הוא הפתרון האולטימטיבי לראשות הממשלה    עובדה קרובה מאד למציאות עד לפני יומיים    ואז הוטלה הפצצה: שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון פורש מהחיים הפוליטיים
אורי הייטנר
אחד החוקים הבסיסיים בפוליטיקה הפרלמנטרית הוא שהשלטון תמיד ירצה למלא את מלוא תקופת כהונתו והאופוזיציה תמיד תרצה לקצר אותה ולהפיל את הממשלה מיד עם הקמתה    ולפיכך, האינטרס של הציבור המתנגד לממשלה, הוא בחירות מוקדמות ככל האפשר
אלי מייזליש
השבוע התקיימו כמה דיונים בתקשורת לקראת הבחירות הבאות, לאחר שנתניהו הכריז בשעה 8 ושלוש דקות כי הולכים לבחירות "תוך זמן קצר ביותר..."    מיד התאספו ובאו כל הפוליטיקאים בעבר ובהווה והחלו לפנטז על "ניצחון"
רועי אורן
משה כחלון הוא איש מיוחד וחם אשר פעל רבות למען השכבות החלשות בישראל    חבל ששרים רבים בממשלה לא לוקחים דוגמה מהאיש הנפלא הזה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
באחרונה ניתן פסק דינה של ועדת הערר בתל אביב בעניין וע 1019/09 איצקוביץ אשר עסק מחדש בסיווגן של דירות נופש כדירות מגורים אלא שבנסיבות המקרה, הרוכש גם התגורר בדירה הנרכשת.
רשימות נוספות
אסור להתל בלב  /  משה גרנות
על מה הבחירות?  /  אורי הייטנר
שמונה שירים  /  אילן בושם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il