X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגרביים של ביבי הם סיפור קטן מאוד. כמה כסף כבר אפשר לדחוף בגרביים השחורות האלה, והרי גם רגליים צריך להכניס בהן. זה בסה"כ דמי כיס. הכסף הגדול עובר בעסקות ענק שנחזות להיות עסקות כשרות. אולי הגיע הזמן לנכות את כל בעלי הגרביים והמעטפות, ולהחזיר בחזרה להנהגת המדינה אנשים ישרים ונשים ישרות?
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. עושה בגרביים את מה שעשה אולמרט בכספת של אורי מסר [צילום: AP]

מריונטות ההון
יש בסיפור הזה את כל מה שצריך כדי לסיים קריירה של פוליטיקאי מצליח, ועדיין אין בסיפור הזה שום דבר ממה שנחוץ באמת כדי לספר את האמת שמאחורי עולם הזוהר של קשרי הון-שלטון. מערכות הצללים המפעילות את הפוליטיקאים, בישראל כמו בעולם כולו, הן מערכות של הון-שלטון, חלקו לבן (שלדון תומך עם עיתון) אך רובו שחור (מה מקבל שלדון בתמורה מנתניהו?).
המנגנון הזה פועל על הדמויות בקדמת הבמה כעל בובות-חוט. הפוליטיקאים הם המריונטות של האריסטוקרטיה הכלכלית.
פוליטיקה לבנה ופוליטיקה שחורה
כאשר הפוליטיקאים מתמודדים על מקומות בכנסת, הם רצים על "טיקט" אידיאולוגי, ומנהלים קרב בין מפלגתי, עם תיאוריות מדיניות, כלכליות, ביטחוניות, חברתיות, וכולם מנסים להציג את עצמם כשליחי ציבור המבקשים את אמון הציבור לצורך ייצוג הציבור במסדרונות השלטון.
את האמת על "מסדרונות השלטון" אנחנו מגלים מדי פעם בפעם באמצעות פרשיות כמו "אולמרט" (טלנסקי ומעטפות הכסף, אורי מסר וכספת המזומנים, וכיוב'), ובמקרים כמו של אריה דרעי, איווט (אביגדור) ליברמן שעניינו מתמהמה מבלי סיבה נראית לעין, ובמקרים כמו של אברהם הירשזון ודומיהם.
כל הדוגמאות שלעיל הן עוד בגדר "פוליטיקה לבנה", בעיקר משום שמדובר בחלק קטן מאוד מעוגת השחיתות של יחסי הון-שלטון. לעומת הפוליטיקה "הלבנה", את אחותה התאומה "השחורה", הציבור לא יכיר לעולם. זו המחלרה השקטה יותר, שבה עוברים הכספים הגדולים באמת, ודרכה זורמים מיליארדים רבים לכיסיהם של פוליטיקאים ותומכיהם מן הזירה העסקית. עסקה כזו למשל היא עסקת "ים המלח" וקשרי ההון של משפחת עופר, או סיפורו של צינור הגז ממצריים, עם יוסי מימן (מקורב של משפחת שרון), או סיפור ההתמוטטות של שוק התקשורת באמצעות כספי הקזינו של שלדון אדלסון (מקורבו של נתניהו), ומולו הסיפור של רון לאודר החולש על האימפריה הכלכלית הגדולה ונוסע בשם נתניהו בין דמשק לאיסטנבול.
אלדד יניב מספר על הגרביים
מעניין שדווקא אלדד יניב בחר להוציא את סיפור הגרביים של נתניהו, בעיקר משום שהסיפורים האלה מסתובבים בין יודעי דבר מזה זמן ארוך מאוד, ויש להם זקן ארוך עד ברכיים. ואף על-פי כן, שום כלי תקשורת לא בחר לעסוק בחומרים האלה.
יתכן שכל כלי התקשורת נמנעו מלעסוק בסיפורים הללו, בעיקר מפני שהעדויות מעטות מדי, למרות שהסיפורים רבים מדי. נתניהו אינו אולמרט, ומערכת הסיעופים של המזומנים נגישה למתי מעט. נתן אשל אינו "אורי מסר" של נתניהו, הוא יותר דומה בסיפור הזה לשולה זקן (למרות הבדל האייקיו ביניהם), אבל נתניהו זהיר יותר.
גם עיתונאים שניסו לעסוק בנושא הכספים השחורים של הפוליטיקה ה"לבנה" הזו, חטפו אש צולבת גם מפוליטיקאים וגם מראשי מערכות התקשורת ובעלי הבית שלה. עם הזמן, ההון הגדול רכש את מערכות התקשורת על-מנת לנטר מראש את זליגת "חופש העיתונות" לכיוון של חשיפת הכסף השחור של הפוליטיקה ה"לבנה".
בזכות הדמוקרטיה
הדמוקרטיה מציעה לאזרחים החיים בה מגוון רחב של כלים לגילוי וחשיפת האמת. החל מעצם העובדה שהשלטון של הקואליציה מוגבל, ולאופוזיציה יש זכויות רבות, כולל החובה לעקוב אחר פעולות הקואליציה ולדווח עליהן לציבור (עבור לבני, מופז, ברק ודומיהם השיעור הזה בא מאוחר מדי כנראה).
הדמוקרטיה מעמידה את ביהמ"ש העליון במצב שבו ביהמ"ש הוא קרן המזבח האחרונה שעשויה להורות למחוקק לבצע תיקונים בחקיקה בלתי מידתית ושאינה לתכלית ראויה.
הדמוקרטיה מאפשרת את חופש הביטוי של מיעוטים ושל מעוטי יכול, והיא מעגנת בחוקי יסוד את חופש הביטוי, את כבוד האדם וחירותו, ובמדינות מתוקנות יותר היא מעגנת גם את מגילת הזכויות של האזרח מול השלטון (אולי גם זה יקרה מתישהו כאשר הימניים יזכרו ללמד את חמשת הממים של ז'בוטינסקי במקום לגבות את תורת כהנה או תורת המלך).
הדמוקרטיה מייצרת המון מערכות של בלמים ואיזונים מול כוחו של השילטון, והשאיפה החדשה של נתניהו לעגן מדד של "משילות" היא בדיוק ההיפך למודל הדמוקרטי הזה. עיין ערך אסד ופוטין, מובראק ודומיהם - שם יש משילות גבוהה שהובילה למשל לעסקת צינור הגז ולקשר "מעניין" בין משפחת מובראק ומשפחת שרון.
הגרביים של ביבי
הגרביים של ביבי אינם סיפור חדש במסדרונות יחסי הון-שלטון. נתניהו בסך-הכל עושה בגרביים את מה שעשה אולמרט בכספת של אורי מסר. נתן אשל הוא אפילו לא שולה זקן והרהיטים שקיבלה במתנה, בעיקר משום שהוא איש של שרה נתניהו ותפקידו הוא לפקח על הבעל ולא לעודד אותו לשלם לבנות שעובדות עבורו באמצעות הגרביים.
הגרביים של ביבי הם סיפור קטן מאוד. כמה כסף כבר אפשר לדחוף בגרביים השחורות האלה, והרי גם רגליים צריך להכניס בהן. הגרביים האלה הן סיפור קטן מאוד, לא משום שהיקף המזומנים העובר דרכן קטן יחסית, אלא בעיקר משום שהכסף הגדול נמצא במקום אחר, ומוטת ההשפעה של בעלי ההון לא עוברת דרך הגרביים של ביבי (זה בסה"כ דמי כיס). הכסף הגדול עובר בעסקות ענק שנחזות להיות עסקות כשרות (צינור הגז המפורסם של מצרים, שוק התקשורת שכורע ברך בפני אדלסון, השליטה העתידית של רון לאודר בערוץ 10, וכיוב').
אולי הגיע הזמן לנכות את כל בעלי הגרביים והמעטפות, ולהחזיר בחזרה להנהגת המדינה אנשים ישרים ונשים ישרות?

תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגרביים של ביבי
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור של קרוק
אורי פ  |  16/10/12 15:28
 
- ביבי מקים מדינה לאיסלם הנאצי ל"ת
והגרביים חשובות?  |  17/10/12 14:43
2
דן, אומרים שאתה עוסק בפדופיליה
נחום שחף  |  16/10/12 15:35
 
- סיפורים מהגרביים בסגנון ל"ת
הנעליים של ברוך  |  16/10/12 16:08
 
- פתאום נשמע צלצול בדלת...
נחום שחף  |  16/10/12 21:39
 
- פתאום דפיקה בדלת... פעם שניה
נחום שחף  |  16/10/12 22:22
 
- נחום
יונה סוקולובסקי  |  16/10/12 16:52
 
- אודליה ופיקר תובעים דיבה מיניב
נחום שחף  |  16/10/12 20:18
3
לראש הממשלה אין כיסים? ל"ת
הטיפשות מנצחת  |  16/10/12 16:16
 
- נוח להסתובב עם דולרים בגרביים ל"ת
סיפורים לשמאלן  |  16/10/12 16:57
 
- ונעלים ב-5 מספרים גדול יותר ל"ת
מקום לדולרים  |  16/10/12 18:57
4
שמע דן כתבת מאמר,משהו=========
יוד יוד  |  16/10/12 16:36
5
ממתי נשים זה לא אנשים?
מזכיר_המדינה  |  16/10/12 20:33
 
- במקום שאין בני אדם היה אתה...
נחום שחף  |  16/10/12 21:57
6
אני מקווה
אספרנצה  |  16/10/12 21:44
7
הנגמרוןה עורכים במחלקה ראשונה? ל"ת
ברקוביצי  |  17/10/12 02:19
8
אלדד יניב נוכל מס"1
שמחה  |  17/10/12 19:27
9
מציע לביבי לתבוע גם את דן אלון
דן סמולן שקרן  |  18/10/12 07:03
10
אם כבר גרביים
יוא"ב  |  18/10/12 08:38
11
דן אלון-מי משלם לך וכמה?
אחד שמבין  |  18/10/12 12:00
12
אלדד יניב והשמאל הלאומי..=====
יוד יוד  |  18/10/12 12:24
13
גרביים שחורים! זכר, לא נקבה...
המורה ציפורה  |  19/10/12 10:16
 
- גרבים
בת-עמי  |  23/10/12 19:23
14
הגרבים לא שחיתות, אלא התנהלות
פועה  |  19/10/12 20:08
15
אלדד יניב, לרחם עליו
מייק  |  20/10/12 13:35
16
אודליה צריכה אז לתבוע את גלובס
יואב אאא  |  23/12/12 15:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי ארבל
מועמד אחד הוא נשיא מכהן שעל-פי החוקה האמריקנית לא יוכל להיבחר לקדנציה שלישית, ולכן במהלך הקדנציה השנייה הוא עלול להעדיף אינטרסים אחרים על פני דעת הקהל האמריקנית שבבסיסה אוהדת את ישראל    למועמד השני זו תהיה קדנציה ראשונה אם יזכה, ועל כן סביר להניח שיתחשב יותר באינטרס הישראלי כדי להיבחר בעתיד לקדנציה נוספת
אורי אליצור
ישראל הולכת למערכת בחירות באי-חשק, כי נראה שבסופה יהיה פחות או יותר מה שהיה    לנתניהו אין שום סיבות נסתרות וחישובים מתוחכמים    ההסבר שנתן ראש הממשלה במסיבת העיתונאים המאולתרת של יום רביעי היה, למרבה הפלא, אמיתי
אלי אלון
לא רבים יודעים כי בתוך מלון לאונרדו קלאב בטבריה (מלון נהר הירדן לשעבר) שוכן אתר ארכיאולוגי פתוח שנחפר ושוקם לפני שנים בשיתוף רשות העתיקות, כסוג של חפירות הצלה ולא כוסה מאז חפירתו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - גרועים, כותרת, התעמרות ביהודים, בוּרות מוחלטת, התעללות, הסתה וריבונות
מתי דוד
קבוצת עיתונאים מגויסים ופוליטיקאים מיואשים ובראשם לבני, מופז, רמון ושאר רסיסי קדימה המתפרקת, פתחו במסע תקשורתי תעמולתי, כדי לסלול לאולמרט את הדרך חזרה להנהגת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il