X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביקורו של האמיר בעזה הוא מכה נוספת למשטר האיותאללה
▪  ▪  ▪
חמד בן ח'ליפה [צילום: AP]
מנהיגם הרוחני של "האחים המוסלמים" במצרים קרא לאומה האיסלאמית להתאחד למען שחרור פלשתין והוסיף כי אללה יציל את הארץ מעול הציונים ושחיתותם.

ביקורו של אמיר קטר חמד בן ח'ליפה אלת'אני ברצועת עזה והגשת סיועו הנדיב של 400 מיליון דולר נושאים עמם חסרונות ויתרונות.
החיסרון הגדול הוא שבירת המצור ומתן פרס ליורי הטילים על יעדים אזרחיים. בנוסף, הביקור יבוא על חשבון הרשות הפלשתינית והעומד בראשה מחמוד עבאס. ההגינות כלפי כלל הפלשתינים מחייבת את אמיר קטר להגיע לביקור גומלין ברמאללה כשבאמתחתו סיוע דומה.
ואילו היתרון של הביקור הוא בהרחקת חמאס מן המעגל האירני-שיעי. זהו שלב משלים לתמיכת קטר במורדים בסוריה והוצאת ח'אלד משעל ואנשיו מציר סוריה-אירן. הביקור נושא מסר לחמאס כי מקומו הטבעי הוא העולם הערבי-הסוני ולא עם אירן השיעית. מה גם שמדינות ערב העשירות הן אלו המסוגלות לסייע לפלשתינים, ולא אירן שכלכלתה נחלשת עקב הסנקציות והשחיתות.
הצטרפותה של קטר למאמצים לבלום את ההתפשטות האירנית היא נקודת מפנה במאבק האכזרי בין השיעים לסונים, ובמסגרתו הביקור מהווה מכה מוחצת לנסיונות ההשתלטות של האיותאללה האירניים על המרחב הערבי.
כובשים את ירושלים
מוחמד בדיע, מנהיגם הרוחני של "האחים המוסלמים" במצרים, קורא להילחם בישראל ולהכריז ג'יהאד למען שחרורה של ירושלים ומסגד אל-אקצה. באיגרתו השבועית ב-11.10.2012 קרא בדיע לאומה האיסלאמית להתאחד למען שחרור פלשתין והוסיף כי אללה יציל את הארץ מעול הציונים ושחיתותם. ואילו דובר "האחים המוסלמים" מחמוד ע'זלאן הודיע כי חוזה שלום מחבר בין מצרים לישראל וכי מצרים מחוייבת להסכם השלום. אך אם דרכי השלום לא יועילו, אין מנוס משימוש בכוח.
נוכח דברים אלה, שואל הסופר המצרי אחמד עות'מן: "האומנם יחזרו 'האחים המוסלמים' על טעותו של נאצר במלחמת 1967? או שמא ייתכן כי הנהגת "האחים המוסלמים" שואפת להקל על שליטי אירן ולהעתיק את זירת המלחמה מאירן לישראל? במקביל להצהרות הלוחמניות של מנהיגי 'האחים המוסלמים', גם שליטי אירן מאיימים על ישראל. אחמדינג'אד הודיע בנאומו באו"ם כי ישראל תיעלם. גם נסראללה מאיים בצורה דומה. הוא קורא לכוחות ההתנגדות להילחם למען שחרורה של ירושלים. אליהם מצטרף איסמאעיל הנייה שהודיע לאחרונה כי רצועת עזה מתכוונת לשחרר את ירושלים.
"כל זה מזכיר את סדאם חוסיין כשהכריז כי הוא מגייס 5 מיליון חיילים (צבא אלקודס) למען שחרורה של ירושלים. אך סדאם הפתיע את העולם כשהִפנה את צבאו לכיבושה של כוויית.
"הדעת נותנת שעמי ערב אינם רוצים לחוות שוב את התבוסה של 1967. הם מאויימים על-ידי שליטי אירן הקוראים להקים אימפריה איסלאמית-פרסית".
מיהם הסלפים
הסלפים דוגלים בחזרה לשורשי הטוב שהיה באיסלאם במרוצת 300 השנים שאחרי מותו של הנביא מוחמד. תקופה זו מוגדרת כעידן הזוהר והשגשוג של האיסלאם. ב-1791 קמה הסלפייה לתחייה בסעודיה על-ידי האידיאולוג מוחמד בן עבד אלוהאב. מכאן הכינוי החלופי לתנועה: "והאבייה".
הסלפייה עלתה כדי לשמש מחסום נגד התרבויות הזרות. היא דוגלת בהנהגת ההלכה המוסלמית, "אלשריעה", המתבססת על פסקי הקוראן והלכותיו של הנביא. היא מתירה שינוי של צווים ופסקי הלכה בהתאם לרוח הזמן והמקום. השינוי ניתן להיעשות על-ידי דרשנות - "איג'תהאד".
הסלפייה מגבה את השליט הדתי, אפילו אם הוא עריץ. התיאורטיקן
הסלפי אבן חנבל קבע ב-1066 כי "מי שינצח בזכות החרב ויהפוך לשליט ויוכתב כנסיך הנסיכים, לא תהיה לאף מאמין הזכות להתנגד לו, כי הוא נסיך הנסיכים". כלומר, השלטון - לאלהים ולנציגו עלי אדמות.
מייסד תנועת "האחים המוסלמים" חסן אלבנא קבע כי האיסלאם הוא הקוראן והחרב. בכך הוא ייסד את האיסלאם הפוליטי שהביא אחרי שמונה עשורים את "האחים המוסלמים" לשלטון. לאחרונה הם שינו את דרכם ונטשו את האלימות, בהנחה שהאיסלאם ינצח בשכנוע ולא באלימות.
תנועות סלפיות אחרות, כמו אל-קאעידה והגי'האד העולמי, ממשיכות לאמץ את האלימות בשם הג'יהאד הסלפי.
ההבדל בין האחים המוסלמים לסלפים הוא בנכונותם של הראשונים להתגמש ולהתאים את עצמם לצורכי הקיום, בעוד שהסלפים מחויבים יותר לעקרונותיהם הנוקשים ודוגלים בשימוש בכוח להגשמת יעדיהם.
העריץ הערבי העשיר ביותר
האתר הפיננסי Investopedia פירסם דוח על מצבם הפיננסי של שמונת העריצים העשירים ביותר, ביניהם חמישה ערבים: מועמר קדאפי, בשאר אסד, חוסני מובארכּ, עבדאללה על צאליח וזין אלעבדין בן עלי.
הונו של קדאפי מוערך ב-80 מיליארד דולר, ומהם הקפיאה ארה"ב 30 מיליון מחשבונו הפרטי.
הונו של אסד - מיליארד דולר ומחצה. אך ההון הכולל שצברה משפחתו מאז הגיעה לשלטון ב-1970, מוערך ב-122 מיליארד דולר. תושבי סוריה מונים 23 מיליון בני אדם. אם יחולק שווה בשווה לכל אחד מהם ההון משפחת אסד, כל תושב יקבל 5,300 דולר. היות שמשפחה סורית ממוצעת היא בת שש נפשות, חישוב מהיר מעלה כי משפחת אסד גנבה מכל משפחה 31,800 דולר.
מנשה שאול הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.

לאתר מגזין מראה
תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז מזרחי
הציונים הצליחו להפריח את השממה בארץ ישראל ואני מאמין, וכן המציאות מוכיחה, כי ישראל, שהיא מעצמת ידע חקלאי, יכולה לסייע להושיע את אפריקה
יובל ברנדשטטר
ראש החץ של התנועה לשימור האופציה גרעינית של אירן והתקשורת אכלו מאותו מסטינג
אורנה ליברמן
מעשה הבריאה - ייבוש לב התוהו-תהום - חוזר על עצמו באינסוף גרסאות
נורית גרינגר
עם עליית גלי האנטישמיות המכוערת ודחיית סנטימנטים יהודיים במערב, יהודים מוצאים את עצמם פונים מזרחה, להפוך את ישראל לביתם הסופי
איציק סיבוש
אם לא שוקן - אז גוגל (Google) כבר יסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il