X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בוושינגטון מודאגים מחילופי שלטון שידללו את הקהילה [צילום: AP]
מה יצביעו היהודים בארה"ב?
פקידי שלטון, סנאטור ויו"ר הסגל של הבית הלבן מתפללים בקהילות בבירה, ואולי יעזבו את העיר אם הנשיא יפסיד בקהילה היהודית בבוקה-רטון, העיר שבה התקיים העימות השלישי והאחרון בין המתמודדים לנשיאות, עובדים שעות נוספות כדי שמועמד הרפובליקני יעלה לשלטון
השלכה על דיפלומטים
לא רק במדינות המתנדנדות מורגש המתח סביב מערכת הבחירות הצמודה אלא גם בוושינגטון הבירה עוסקים מדי יום בנושא, אשר משפיע ישירות על העבודה בעיר. "בניגוד למקומות אחרים, ולמרות העובדה שרוב תושבי המקום בעד אובמה, יש לתוצאה השלכה גדולה על העיר: בוושינגטון הרי מתגוררים דיפלומטים ואנשי ממשל רבים, כך שאם יתחלף הממשל הם צפויים לעזוב ולחזור לערים שמהם באו", מסביר רועי וולף, המשמש כיועץ הציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון.

הבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיימו השבוע, ומנהלי הקמפיינים, כמו גם המתמודדים ברק אובמה ומיט רומני עצמם, עובדים סביב השעון בקהילות היהודיות במדינות המתנדנדות עובדים כדי לגרוף את הקולות האחרונים. אך אם מישראל נראה שכל היהודים בארה"ב מנסים לקדם את המועמד הרפובליקני, שנחשב כנשיא שיתמוך במדינתו הקטנה, יש כאלה שמנסים את ההפך הגמור: חסידי סאטמר. בסרטון שהעלו ליו-טיוב נואם אחד מרבני התנועה, מצטט מדבריו של האדמו"ר משה טייטלבוים ומתייחס להקשרם כיום: "ראינו יחידים אורתודוכסים המדברים נגד הנשיא אובמה בגלל יחסו לישראל, והם גורמים לזה להישמע כאילו הוא נגד יהודים", אמר הרב בלהט. "היהודים הקיצונים שמחים לקדם את העניין, כאילו כל היהודים, ואפילו האורתודוכסים, נגד הנשיא אובמה. מדינה זו (ארה"ב - צ"ק) נותנת לנו לחיות כרצוננו ונותנת לנו את הזכות להצביע, אך לאחרונה מנהיגים יהודים עמדו וביישו את הנשיא בצורה הכי נוראית".
הרב הוסיף עוד כי בעיניו, ההתבטאויות נגד אובמה גורמות לאנטישמיות. "למה שיהודים יצאו עם הצהרות כאלה? זה מעורר את המדינות לשנוא אותנו ומביא סכנה ליהודים לא רק פה, אלא בכל העולם. אסור לנו לשכוח שזו הגלות".
בתוך כך, מיקומו של העימות הנשיאותי האחרון לפני שבועיים, בוקה-רטון שבדרום פלורידה, לא נבחר בכדי: באחת ממערכות הבחירות הקודמות הוכרעה התוצאה בהפרש של מאות קולות ממחוז זה. לקהילה היהודית המקומית, אשר מרכיבה אחוז ניכר מהאזור כולו, משקל רב ביותר בין המצביעים.
בבית הכנסת BRS שבבוקה-רטון מתפללים מאות משפחות אורתודוכסיות-מודרניות אשר מעורבות מאוד מבחינה פוליטית. בניגוד לרוב היהודים בארה"ב, שצפויים להצביע לנשיא המכהן, "רוב חברי הקהילה שלנו יצביעו לרומני", אמר השבוע רב הקהילה אפרים גולדברג ל'מקור ראשון'. "מאז הפיגועים של ה-11 בספטמבר חל שינוי בקרב חברי הקהילה, אשר מרגישים שמדיניות החוץ חשובה ביותר וכי ההתפתחות של האיסלאם רדיקלי מדאיגה. יש הרגשה בקרב היהודים שהרפובליקנים יותר מחויבים לישראל ולהגנה עליה", אומר גולדברג, אך מבקש להדגיש שהוא עצמו "לא מתערב. אני מאמין שצריך להפריד את הפוליטיקה מהדת".
הבחירות מורגשות מאוד בבית הכנסת. כמדי שנה פורסמה החוברת המסורתית של הקהילה שבה רשומים פרטי ההתקשרות עם ההנהלה, מועדי השיעורים והאירועים השונים ועוד, אך הפעם היא נצבעה בגוונים חדשים - אדום-כחול לבן - והיא עוצבה ככרזה של מועמד לבחירות. החוברת נקראה 'החלטות תשע"ג', על משקל המילה בחירות באנגלית, והרבנים ומנהלי הקהילה הוצגו כאילו היו חברי המפלגה.
הרב גולדברג מסביר כי שחבריו לבית הכנסת מרגישים שהם מהקבוצות היהודיות החשובות ביותר בארה"ב, בעיקר בשל מיקומה. "ב-2004 ההכרעה נפלה בעקבות מאות קולות מהמחוז שלנו שגרמו לבוש להיבחר. אנחנו הרבה יותר חשובים מניו-יורק מבחינה זו". לדבריו, חברי הקהילה פעילים מאוד, "מתנדבים בקמפיין, מקיימים שיחות טלפון ועוברים מדלת לדלת. רובם מתנדבים לעזרת רומני, והרבה תלו שלטים עם הכיתוב 'אובמה אוי ויי'".
לא רק במדינות המתנדנדות מורגש המתח סביב מערכת הבחירות הצמודה אלא גם בוושינגטון הבירה עוסקים מדי יום בנושא, אשר משפיע ישירות על העבודה בעיר. "בניגוד למקומות אחרים, ולמרות העובדה שרוב תושבי המקום בעד אובמה, יש לתוצאה השלכה גדולה על העיר: בוושינגטון הרי מתגוררים דיפלומטים ואנשי ממשל רבים, כך שאם יתחלף הממשל הם צפויים לעזוב ולחזור לערים שמהם באו", מסביר רועי וולף, המשמש כיועץ הציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון.
גם בבתי הכנסת הלחץ ניכר. "בבית הכנסת 'קשר ישראל' מתפללים הסנטור הדמוקרטי ג'ו ליברמן וראש הסגל של הבית הלבן ג'ק לו, שניהם יהודים אורתודוכסים אשר יעזבו את הקהילה אם אובמה יפסיד", אומר וולף. "רב בית הכנסת מדבר הרבה על הבחירות בדרשות ערב שבת, ואנשי הקהילה צוחקים על כך שאם אובמה יפסיד אז 80 אחוז מבית הכנסת יעזוב".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  06/11/2012   |   עודכן:  06/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה יצביעו היהודים בארה"ב?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בע"ה האנטישמי המוסלמי יפסיד!!!
אנטישמי שחור  |  6/11/12 06:14
 
- only Dosim vote for Romney ל"ת
Marc, Boca Raton  |  6/11/12 14:05
2
לעם האמריקני האהוב
בהצלחה   |  6/11/12 06:42
 
- Bush is a bad word in election ל"ת
Bush WHO?  |  6/11/12 14:13
3
יהודי הג'ייסטריט יעקצו את י==
יוד יוד'  |  6/11/12 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריקי רט
ד"ר אליהו שוסהיים, מייסד אגודת 'אפרת', דוחה את הטענות שלפיהן לחצים מצד מתנדבות האגודה גרמו לטרגדיה שבסופה נורה הצעיר רז אטיאס. "להפך", מגיב ד"ר שוסהיים, "לו היו נעזרים בנו זה לא היה קורה. הצעירים האלו לא רצו לעשות הפלה, וההורים הם שהפעילו לחץ"
אסף גבור
חמאס מבסוט. מצד אחד, יש שקט בעזה בעקבות הסכם רגיעה לכבוד החג המוסלמי. מצד שני, אפשר להמשיך לירות על ישראל, בידיעה שהתגובה תהיה מינורית: ישראל פוגעת נקודתית, רק ביורים. שאר הפלשתינים נהנים ממזג אוויר נעים ומהשגרה. ובינתיים בבאר-שבע ובאשכול: טילים
ישי פרידמן
כינוס בנושא גיוס ערבים נוצרים לצבא ספג ביקורת נוקבת    עו"ד עביר קופטי, יועצת תקשורת ידועה במגזר הערבי. "הכינוס הזה מקדם שירות במסגרת צבאית שאחראית לרדיפת הפלשתינים"
יואב יצחק
אילנה דיין הבטיחה תחקיר-חשיפה בתוכנית "עובדה" בנושא הגרעין האירני ותהליכי קבלת ההחלטות בישראל    במקום זאת היא ערכה תוכנית יחצנית ומלוקקת לטובת אהוד אולמרט ערב "הכרעתו" האם לשוב ולהתמודד בבחירות לכנסת ה-19 ולראשות הממשלה
ד"ר ישראל בר-ניר
מנקודת מבטו של אובמה העימותים היו כישלון מוחלט    לא יהיה זה מוגזם להגדיר אותם כקטסטרופה    ההתמקדות בשאלה "מי ניצח", או מי "הכניס" למי, היא לא רלוונטית, כי בעימות מהסוג הזה אין "ניצחון בנקודות"    עבור נשיא מכהן, אם התוצאה איננה "נוק אאוט" מלא על יריבו, זה כישלון
רשימות נוספות
"נצחון רומני יוביל לירידות בבורסה"  /  עופר וולפסון
מאמץ אחרון - מירוץ צמוד  /  איציק וולף
יומיים לבחירות: יתרון לנשיא אובמה  /  איציק וולף
בחירות בסופה  /  אורי אליצור
ברוכים הבאים למאה ה-18  /  איתמר לוין
מחזה אימים חסר תקדים  /  מיכאל טוכפלד, ניו-יורק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il