X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכיוון שהנוסחה השקרית של "פתרון שתי המדינות" פשטה את הרגל, ומכיוון שיותר ויותר אנשים מבינים ששלום ומדינה פלשתינית ממערב לירדן הם דבר והיפוכו, ומכיוון שחזונות "אוסלופוליס" משמעותם נזקים חמורים לישראל - כל מהלך שמשמעותו החלשת אבו מאזן הוא צעד בכיוון הנכון. מנקודת ראות זו יש קורטוב של חיוב בתוצאה הלא-מכובדת של "עמוד ענן"
▪  ▪  ▪
עבאס. פרובוקציה באו"ם [צילום: פלאש 90]
לא בן-שיח
אבו מאזן - כמו קודמו, רב-המחבלים ערפאת - נחשב בן-שיח ושותף רק אצל שמעון פרס ומרעיו. לזכותו של ראש הממשלה נתניהו ניתן לזקוף את העובדה שלמרות שגיאותיו החמורות - ובראשן נאום בר-אילן והקפאת ההתיישבות היהודית - סיים את כהונתו בלי תהליך מסוכן של מתן ומתן עם איש זה ורשות זו

   איציק וולף
"נפיל את אבו מאזן אם יקבל שדרוג למדינה"

   איציק וולף
פרס: אבו מאזן הוכיח שהוא פרטנר

עבאס הבהאי, הסתלק!
מרדכי קידר
מי שמתעלם מהבסיס הדתי של הסכסוך מחטיא את שורש הבעיה "העם הפלשתיני יודע איך הובא האיש הזה, בעל השורשים האירניים והאמונה הבהאאית (דת שיצאה מהאיסלאם) הצפווית (שושלת פרסית) לרבוץ על העורף והגב של העם הפלשתיני, על-מנת למלא את תפקיד כלב השמירה הנאמן"
לרשימה המלאה

סיומו של מבצע "עמוד ענן", ההר שהוליד עכבר, מעורר מחשבות קשות: כיצד "מעצמה" אזורית נושאת ונותנת עם ארגון טרור באמצעות מתווכים שהם אחיו לדת ולדרך החשיבה, על זכותה להתקיים ולהגן על עצמה? אם לא היה מדובר בארצי ובמדינתי, הייתי מגחך.
בנסיבות נוגות אלה, מה שנותר הוא לנסות לחפש בכל זאת נקודת אור כלשהי, כלומר לנסות לראות את המחצית המלאה של הכוס. לעתים ההכרח לא יגונה, אם הנסיבות אינן מותירות כל אפשרות אחרת, ונאלצים לדבר עם ארגון טרור. אבל, גם כאשר מתקיימים מגעים כאלה הם חייבים להצטמצם לאותן נסיבות, ולא להפוך ליחסים ולמגעים בין שווים על קשרים ארוכי-טווח.
באירוע הנוכחי ישראל אפילו לא הוזמנה למו"מ בקהיר. התהליך שם התנהל מעל ראשה, כאשר ה"מתווך" העוין שודרג על-ידי ישראל עצמה למעמד של "בורר"; כאשר הובלת אמצעי לחימה לאורך מאות קילומטרים בשטח מצרים תימשך כסדרה, ואין זו "הברחה" אלא אספקה שוטפת ומסודרת, ומי שמאפשר את האספקה הוא "המתווך", שגם לו נדרשה ישראל "החזקה" להעניק אתנן וכיבודים; כאשר נציגיו של ארגון הטרור שנגדו יצאה להילחם מסתובבים במקום ומכתיבים את דרישותיהם ותכתיביהם; וכאשר שרת החוץ האמריקנית מסייעת להעמדת ישראל והחמאס במעמד מקביל.
נחמה פורתא
לפני עשרים שנה כמעט, בטקס הכניעה המשפיל שהתקיים על מדשאות הבית הלבן ב-13 בספטמבר השחור 1993, גרמו פרס, ביילין ומרעיהם לכך שראש ממשלת ישראל ניצב על דרג מקביל לזה של ראש ארגון הטרור לשחרור פלשתין כולה (אש"ף בשפתו המכובסת של פרס). מאותו רגע התחילה הספירה לאחור למלחמת אוסלו. הפעם אומנם לא אולץ ראש ממשלת ישראל ללחוץ את ידו המגואלת בדם של רוצח נתעב, אבל מנהיגי ישראל שוב נקלעו למו"מ בין שווים כביכול, ישראל והחמאס. ההרתעה הושגה: ישראל הורתעה.
במציאות הנוכחית ניתן היה למצוא נחמה פורתא רק בהתעלמותם של כל הצדדים - למעט התקשורת הישראלית ופרשניה הנצחיים מאסכולת אוסלו - מהרשות הפלשתינית וממכחיש השואה העומד בראשה. אבו מאזן - כמו קודמו, רב-המחבלים ערפאת - נחשב בן-שיח ושותף רק אצל שמעון פרס ומרעיו. לזכותו של ראש הממשלה נתניהו ניתן לזקוף את העובדה שלמרות שגיאותיו החמורות - ובראשן נאום בר-אילן והקפאת ההתיישבות היהודית - סיים את כהונתו בלי תהליך מסוכן של מתן ומתן עם איש זה ורשות זו.
קורטוב חיובי
יש הרואים נזק בחיזוק חמאס, הן בעסקה השנויה במחלוקת לשחרור גלעד שליט והן במבצע הנסוג "עמוד ענן". האמת היא שאם משמעות חיזוק החמאס היא החלשה של אחיו התאום אש"ף ושל מנהיגו אבו מאזן והפחתת הסיכוי להקים עבורו מדינה בלב ארץ ישראל, הרי שמדובר במעט תועלת מן המבצע האחרון. הפרובוקציה התורנית של אבו מאזן באו"ם, לפיה הוא יבקש ויקבל הכרה במדינה פלשתינית מדומיינת, רק ממחישה את הצורך להחלישו.
מכיוון שהנוסחה השקרית של "פתרון שתי המדינות" פשטה את הרגל, ומכיוון שיותר ויותר אנשים מבינים ששלום ומדינה פלשתינית ממערב לירדן הם דבר והיפוכו, ומכיוון שחזונות אוסלופוליס (אוסלו של הצמד פרס-ביילין ואנאפוליס של הצמד אולמרט-לבני) משמעותם נזקים חמורים לישראל - כל מהלך שמשמעותו החלשת אבו מאזן הוא צעד בכיוון הנכון. מנקודת ראות זו יש קורטוב של חיוב בתוצאה הלא-מכובדת של מבצע "עמוד ענן".

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  27/11/2012   |   עודכן:  27/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצית הכוס המלאה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח מעולה!
בתיה  |  27/11/12 21:49
2
מדוע אינכם מפרסמים
ד"ר רון בריימן  |  28/11/12 18:57
 
- יש צנזורה באתר? ל"ת
בתיה  |  29/11/12 23:08
3
נתניהו ולברמן שוב התקפלו-באו"ם ל"ת
דניאל סבלדי  |  28/11/12 22:03
4
כוס כמעט ריקה
צבי אופיר  |  28/11/12 22:34
 
- תודה, הערות חשובות ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  28/11/12 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נרי אבנרי
לשקרים כמו לבגידה יש שני צדדים. אם התקשורת נהנית מהשקרים, הם (כמעט) לא נחשפים. אם חשיפת השקרן משרתת את התקשורת, היא לא מפסיקה לשדר. לא מלחמה בשקרים יש כאן. הכל זדון פוליטי    הלכתי לארכיון...
עודד ערן, רובי סייבל
אם הפלשתינים יקדמו את יוזמתם בעצרת הכללית של האו"ם, אזי התוצאה הידועה מראש היא שהם ישיגו רוב משמעותי וההחלטה תאומץ. החלטת האו"ם ברוח זו עשויה להעניק לפלשתינים תחושה של שביעות רצון ולהתפרש כניסיון מוצלח לבינאום הסכסוך
אברהם בן-עזרא
העם הפלשתיני הפסיד - וההפסד כואב, דואב, פוגע, משפיל, הפסד ברכוש רב בצורת בניינים מתמוטטים והריסות, בפצועים והרוגים, באלפי משוטטי רחובות חסרי-בית, בפגיעה אנושה בפרנסתם ובהמחשה של חוסר תוחלת והישענות על מפקדים ומנהיגים בורחים מהמערכה ומסתתרים בבונקרים - משם הצהירו הצהרות מלחמה ומשם עודדו את האזרחים להפוך לשאהידים
ד"ר יגאל זורביצקי
הגענו למבוי סתום ללא מוצא, שהרי את תפישת המוסלמים על השלום לא נשנה, בקוראן לא יכפרו וישראל לא תוותר על הנגב, ירושלים ושאר חלקי ארץ ישראל שהיו תחת שלטון האיסלאם. הגיעה העת לצאת מהמבוי הסתום של האשליות ולהתפכח. התשובה לסכסוך הארוך היא שאומנם אין פתרון בטווח הקצר, ועל ישראל להתרכז בסוגיית ההתעצמות וההרתעה
יצחק מאיר
הממגר בהבל פה אינו חושש שמא ישאלו אותו איך הוא ימגר, אם הוא יכול למגר, אם בכלל יש בעולם אפשרות למגר, וכמה פעמים הוא ימגר, ועם מי הוא יישאר אחרי שהוא יוצא למגר. די לו בכך שהוא מצביע על המנהיגים המזויפים האומרים שהם ימגרו ואינם מקיימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il