X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחר ששילוב של אגרות חוב זרות הוא שילוב חשוב באלוקציית תיק ההשקעות, על המשקיע הישראלי לבחון חלופות נגישות פתרון אפשרי לקראת השקעה באגרות חוב זרות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חלק מהאלוקציה בתיק ההשקעות כדאי שתופנה גם לחו"ל. אם במניות ואם באג"ח – ההשקעה בחו"ל דורשת מאמץ אחר בעת בחירת ניירות הערך המתאימים למשקיע. אומנם המרחק הגיאוגרפי לא רלוונטי להשקעות, אולם הכרת המוצרים, מערכות המסחר והציטוטים, שעות המסחר, עמלות, נגישות למידע רלוונטי, מגבלות רגולטוריות אחרות והפרשי שעות הם מכשול לא פשוט אל מול האלטרנטיבה של השקעה בבורסה המקומית.
הדברים נכונים פי כמה וכמה כאשר מדובר בהשקעה באג"ח סטרייט בחו"ל – הן ממשלתי והן קונצרני.
אחד המכשולים הם הנפח הכספי של מנת השקעה – שיכולה להגיע לעשרות אלפי דולרים לאגרת חוב בודדת (מנה).
מאחר ששילוב של אגרות חוב זרות הוא שילוב חשוב באלוקציית תיק ההשקעות, על המשקיע הישראלי לבחון אלטרנטיבות נגישות כגון קרנות נאמנות (ישנן גם מספר מועט של תעודות סל העוקבות אחר מדדי אג"ח בעולם).
השקעה בקרן נאמנות אג"ח חו"ל מאפשרת למשקיע לבחון את תוצאות הקרן אל מול המתחרות בענף או לחלופין אל מול מדדי אג"ח זרים. כדאי לשים לב להשפעת מטבע חוץ על קרנות מסוג זה.
קטגוריית קרנות הנאמנות להשקעה באג"ח חו"ל נמצאת תחת סיווג של 'אג"ח כללי בחו"ל'. עם זאת, ישנן קרנות נאמנות בקטגוריה שאינן משקיעות רק באג"ח ומשלבות רכיב מנייתי. כמו-כן, מדד היחס לכל קרן הוא שונה ועל כך יש להוסיף את העובדה כי ישנן קרנות עם מינוף דולרי או לחלופין שילוב של אגרות חוב זרות בדירוג נמוך (לצידן הסימון !).
באופן אישי איני בעד לשלב בתיק ההשקעות קרנות נאמנות בהן יש חשיפה משולבת של מניות ואג"ח, אלא לדעת להפריד בין קרנות נאמנות מנייתיות לבין קרנות נאמנות אג"חיות ובכך לבחור את החשיפה הטובה ביותר בהתאם לרכיב ההשקעה הרלוונטי. כמובן, אם יש קרנות יוצאות מן הכלל לא צריך לפסול על הסף.
הבחירה בקרן נאמנות המשקיעה באג"ח חו"ל עונה על הצורך של פיזור ההשקעה גם לשוקי החוב בחו"ל ומורידה את הסיכון שבחשיפה לחוב ישראלי בלבד. באמצעות קרן נאמנות עם ניהול מוצלח ניתן להגיע לחשיפה נכונה, עם פיזור נכון ותשואה מספקת בתמורה לסיכון אותו אנו נוטלים בעת השקעה בחוב מחוץ לישראל.
טרם מבחן התשואות - מבחן
לאור הריביות הנמוכות בעולם התיאבון לסיכון נמצא במגמת עלייה. לאור זאת, המשקיעים מחפשים השקעה בחוב איכותי שאינו ממשלתי וזה מתורגם לעליות השערים (ירידה בתשואות) עם רווחי הון למשקיעים. תפקידו של מנהל קרן הנאמנות הוא לזהות השקעות חוב איכותיות בסביבה בה הוא בחר לעבוד בחו"ל. על-פי בחירותיו של מנהל הקרן ניתן יהיה לזהות מי המוצלח ביותר.
רגע לפני מבחן התשואות המשקיע צריך וחייב לבחון איזו חשיפת חוב חו"ל מתאימה לו בהתאם למדיניות ההשקעות של קרן הנאמנות. מאחר שמדיניות ההשקעה שונה בכל קרן, על-אף האחידות בקטגוריה, על המשקיע למצוא את קרן הנאמנות המתאימה לאלוקציית תיק ההשקעות שלו.
השוואה נוספת לביצועי קרנות הנאמנות ניתן לעשות אל מול תעודות הסל בישראל או לחלופין אל מול תעודות סל הנסחרות בחו"ל. צריך לשים דגש כי ההשוואה היא מול נכסי חוב דומים ולא להשוות בין קרן נאמנות המשקיעה באג"ח בארה"ב לתעודת סל העוקבת אחר אג"ח אירופי.
להלן טבלה עם קרנות נאמנות מובילות תחת קטגוריית 'אג"ח כללי בחו"ל' בנטרול קרנות נאמנות המשלבות מניות וללא התייחסות לקרנות נאמנות נקובות דולר [הנתונים מתייחסים לתקופה שבין 29.11.12-1.1.12]:

אין באמור לעיל לרבות כל מסמך ו/או קובץ המצורף לו משום יעוץ או המלצה לקנייה/מכירה של ני"ע ו/או מכשירים פיננסיים.
תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  06/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - נקדימון, אהוד שוב ברח, קל או עמיד, הגדרה, למען הכלל ומשפט זהב
עו"ד אריאל דרור
באם אב סבור כי על אם לפצותו בגין "גניבת זרע" אין די בהעלאת טענה זו כחלק מכתב הגנה של תביעת מזונות או אבהות, ועליו להגיש תביעה נזיקית אישית , בעלת יסודות מוצקים, כנגד האם
מתי דוד
במבחן התוצאה כל הנבואות השחורות של פרשני הארץ התבדו, לאחר בחירתו המחודשת של אובמה, ולאחר המבצע בעזה. ישראל זכתה לתמיכה פומבית ולליגיטימיות בינלאומית ופנימית. אמריקה של אובמה תומכת ולא מתנקמת
אלכס לוין
850 אלף יהודים גורשו ממדינות ערב ואירן ולא הורשו לקחת איתן את רכושם. המדינה חייבת להקים מזויאון לתיעוד והנצחה של יהודי ארצות ערב המגורשים
עירית לדרברג
התקשורת הישראלית והשמאל הקיצוני חוגגים יחד עם האו"ם והפלשתינים את ההכרה בפלשתין כמדינה משקיפה, מדינה שמעולם לא הייתה קיימת בגדה המערבית של ארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il