X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטעות של יחימוביץ' היא בכך שעל-רקע חולשתה בתחום המדיני-ביטחוני-כלכלי היה עליה להרכיב סביבה כוורת של אישים ראשונים במעלה מהתחומים הללו ולהציג את עצמה כעגלון המדהיר שלושה סוסים אביריים שימשכו את עגלת המדינה בראשותה למקום הנכון
▪  ▪  ▪
עמיר פרץ. קידומו האישי לנגד עיניו תמיד [צילום: פלאש 90]
הקלחת המפלגתית רותחת
פסח רויטמן
לקראת הגשת רשימות המועמדים לחברות בכנסת הבאה רותחת הקלחת הפוליטית-מפלגתית ואירוע רודף אירוע
לרשימה המלאה

בדיעבד, לא היינו צריכים להיות מופתעים ממעברו של עמיר פרץ ל"התנועה" של ציפי לבני. למרות מאמציו הבלתי פוסקים של עמיר פרץ ליצור לעצמו תדמית של מנהיג פועלים, פעיל חברתי, נציג מוסמך של החלשים והנדכאים, הרי מעשיו לאורך השנים בהן נחשף לעיני הציבור הרחב העידו כי הדבר היחיד שעומד בפניו הוא קידומו האישי.
בעת היותו מזכיר הסתדרות העובדים תיפקד כמנהיג מתלהם, עודד שביתות עובדים, אך בסופו של דבר דאג ל"ועדים" הגדולים והחזקים על חשבון העובדים הבלתי מאורגנים, וכתוצאה מכך נבחר שוב ושוב כמזכיר ההסתדרות.
לאחר מעברו למפלגת "העבודה" (עם מפלגתו "עם אחד"), ניצחונו על שמעון פרס והכתרתו כמנהיג מפלגת "העבודה", הציג את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, בעל פרוגראמה חברתית, אך בפועל קיבל, לא היסוס, את המינוי לשר הביטחון בממשלת אולמרט.
על-רקע תוצאות "מלחמת לבנון השנייה", כפי שהובנו אז, נראתה כהונתו כשר ביטחון כבדיחה ובעלת תרומה לא מבוטלת לכישלון. זמן קצר מאוחר יותר הובס בבחירות להנהגת מפלגת "העבודה" על-ידי אהוד ברק, שגם החליפו בתפקיד שר הביטחון.
בשנים אלו ניסה עמיר פרץ, לא הרף, לארגן קבוצת ח"כים כדי לפרוש ממפלגת "העבודה" וכנראה להצטרף לקדימה. עם פרישת אהוד ברק ותומכיו ממפלגת "העבודה" נפתחה לו הדרך לפרוש, אך הוא העדיף להתמודד, שוב, על הנהגת המפלגה, בעיקר מול התומכת הגדולה ביותר שלו בעבר - שלי יחימוביץ'. לאחר שניגף בפני יחימוביץ' ניסה בבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת להיבחר במקום גבוה ברשימה, וכן "להכניס" למקומות ריאליים ברשימה מספר חברים שיאפשרו לו לפרוש, באם ירצה, בעתיד, מהמפלגה. הוא אומנם נבחר למקום השני ברשימה, אך לא הצליח ליצור גרעין נאמנים בעל השפעה.
במצב זה היה ברור לו כי השנים הקרובות במפלגת "העבודה" יהיו בזבוז זמן מבחינתו. וכך אנו מוצאים אותו, ביום האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת, נוטש את המפלגה שעד לא מזמן רצה להיות מנהיגה ושבוע קודם ביקש וקיבל את תמיכתם של רוב מצביעי הבחירות המקדימות ועובר ל"התנועה" בראשות ציפי לבני. צעד זה חושף פעם נוספת את המניע המדריך את עמיר פרץ - טובתו האישית ותו-לא.
השגיאה של יחימוביץ'
עתה, עם הגשת רשימות המועמדים לכנסת, ניתן לראות בבירור את הטעות הקריטית ששלי יחימוביץ' עשתה. יחימוביץ' מציגה את עצמה כמועמדת לראשות הממשלה כנגד בנימין נתניהו, נציג הימין, וציפי לבני המתמודדת, בדומה לה, על תמיכת המרכז-שמאל.
בעוד שלנתניהו וללבני יש עבר מוכח בתפקוד פוליטי ברור וידוע המכשיר אותם לכהן כראשי ממשלה, הרי ליחימוביץ' אין את זה. לכן במאבק בינה לבין לבני על התואר מי ראויה להנהיג את הגוש כראשת ממשלה, היא עתידה לנחול מפלה - דבר שעשוי להשפיע גם על מספר המנדטים שמפלגתה תצבור.
הטעות של יחימוביץ' היא בכך שעל-רקע חולשתה בתחום המדיני-ביטחוני-כלכלי היה עליה להרכיב סביבה כוורת של אישים ראשונים במעלה מהתחומים הללו, ולהציג את עצמה כעגלון המדהיר שלושה סוסים אביריים שימשכו את עגלת מדינת ישראל בראשותה למקום הנכון.
ליברמן-לפיד-לבני
המשותף למפלגות ששלושת האישים הנ"ל עומדים בראשן, הוא שכל מי שייבחר לכנסת באמצעותם חייב את בחירתו לראש המפלגה ואינו יכול לטעון לתרומה אישית ממשית למפלגה.
לכן התרעומת והביקורת על הבחירה השרירותית של המועמדים לכנסת מטעמן של מפלגות אלו, על-ידי ראשי המפלגות, אינן במקומן. אף אחד מהם לא היה מגיע לכנסת אילמלא ראש המפלגה, והם - למעשה - "חייליו" ותו-לא.

תאריך:  09/12/2012   |   עודכן:  09/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
מציעים: דמי רישום בסך 50 אלף שקל ורשימה בת 5,000 תומכים
אפרים הלפרין
את מה שעשה עמיר פרץ יש לשפוט בכמה מישורים, אשר ברובם מגיעות לו מחיאות כפיים – ובתנאי שהכפיים לא כל כך נקיות
איציק וולף
נציב פניות הציבור ברשות השנייה קבע כי בתוכנית 'אנשים' פורסמה תעמולת בחירות מנוגדת לחוק הרשות השנייה ולחוק הבחירות לטובת השר סילבן שלום ביום הפריימריז בליכוד
דן אלון
בראש מהדהדות המילים הגדולות של הבגידה המפורסמת של כל הזמנים: "הגם אתה ברוטוס?"    הקיסר שנפל בדקירה מידי מי שאהב, ראוי לו להיות השראה לכל מי שמוכן לפקוח את עיניו. לא היה זה ברוטוס אחד שבגד באמון הציבור, אלא שלושה ברוטוסים ששיתפו פעולה, הכשילו את החיבור וסיכלו לביברמן את המפלה
סופיה רון-מוריה
ביממה שאחרי הדחתו של סגן שר החוץ דני איילון עלו השערות שונות ומשונות כהסבר לצעד המפתיע והאכזרי של ליברמן. אבל מי שאוהב ארוחות חינם לא יכול לבוא בטענות אל בעל המסעדה כשהוא מחליט להוציא אותו החוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il