X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגה אשר רואה את עצמה כאלטרנטיבה שלטונית אינה יכולה לעסוק בנושא אחד בלבד. זו הפריווילגיה של מפלגות סקטוריאליות. מפלגת העבודה אינה רואה את עצמה מפלגה סקטוריאלית. מכאן, שהשתיקה של יחימוביץ' בנושאים האחרים עלולה להתברר כטעות קשה
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. נמנעת מלעסוק בנושאים המדיניים והביטחוניים [צילום: פלאש 90]
נס פוליטי
יחימוביץ' מתבשמת בסקרים המראים עלייה משמעותית של מפלגת העבודה במספר המנדטים. תהיה זו הפתעה מרעישה, על גבול נס פוליטי, אם יחימוביץ' תהיה ראשת הממשלה הבאה

מערכת בחירות איננה תקופה שבה עוסקים באמירות אמת. יועצי תקשורת, קופירייטרים ממולחים ומלאי כישרון, וכמובן פוליטיקאים, יודעים לדקלם סיסמאות אשר בינן לבין המציאות המרחק עצום. בעצם מערכת הבחירות והקמפיינים נועדו לטמטם את הציבור, לכוון נמוך ככל האפשר, לבטן במיוחד, ולדרבן אותו לצאת להצביע. מחקרים רבים הוכיחו שבין האמירות במערכת הבחירות לבין מה שעשו אותם פוליטיקאים בממשלות השונות קיימים פערים עצומים. כל אזרח ישראלי ותיק מכיר היטב את ההבטחות שלפני הבחירות וחווה על בשרו את ההפך לאחר שנבחריו מתיישבים על כיסא הממשלה.
שמעתי אתמול את שלום קיטל, היועץ האסטרטגי של יחימוביץ', מתראיין באחד מערוצי הרדיו. לשאלה מדוע יחימוביץ' אינה עוסקת בנושאים שאינם כלכליים-חברתיים, ענה קיטל בכנות מלאה: זו האג'נדה של יחימוביץ' והיא מאמינה שהנושא הכלכלי-חברתי יכול להכריע בחירות. זו הסיבה להימנעות יחימוביץ' לעסוק בנושאים המדיניים והביטחוניים. מדברי קיטל משתמע שבמפלגת העבודה ישנם המקווים להחליף את נתניהו בראשות הממשלה, כולל יחימוביץ' עצמה אשר הצהירה מפורשות על כך בפתיחת הקמפיין שלה. לנוכח תפישה הזו. מתעוררות מספר תהיות.
יחימוביץ' יודעת היטב שללא שינוי מהותי בכל בסדר העדיפויות במדינה, אין כל סיכוי להגיע לשינוי שהיא מייחלת לו בתחום הכלכלי-חברתי. "העוגה" הכלכלית נתונה. לא ניתן להגדילה לממדים של "מטה סופגנייה" אלא בכמה תנאים: ראשית, קיצוץ עמוק בתקציב הביטחון. אין בכוונתי ליטול חלק בוויכוח זה אך כל מי שמבין, ולו מעט מאוד בכלכלה, יודע שללא קיצוץ של מיליארדים רבים בביטחון, אין כל אפשרות להפנות משאבים לרווחה, בריאות, חינוך וכד'. מאז קום המדינה ועד היום, תקציב הביטחון היה, והווה, וגם יהיה המרכיב העיקרי של תקציב במדינה. יחימוביץ' נמנעת מלומר זאת מפורשות, ושיקוליה עמה. הדברת על שינוי במיסוי, מלחמה בטייקונים וכד', כל אלה הם אמירות בעלמא. לא מכך תצמח הגאולה. את זאת יודעים היטב כל הכלכלנים. יחימוביץ' מעדיפה להיאלם דום ולא לפצוח פה על ה"פרה הקדושה" הזו כי זה לא אלקטוראלי לומר את האמת.
נתח התקציב השני העצום הוא תקציב ההתנחלויות, החל מבניה, אבטחה, וכד'. אין כל אפשרות לממש את סוציאל-דמוקרטיה שיחימוביץ' חפצה בה ללא הקטנה משמעותית של התקציבים המפונים להתנחלויות. ראש מפלגת העבודה אינה עוסקת בכך כי גם כאן היא מזהה מוקשים רבים. אז, אם רוצים להיות הגונים ולהצביע על מקור תקציבי למימוש הסוציאל דמוקרטיה, חייבים לומר שללא קיצוץ עמוק מאוד בתקציבים המופנים להתנחלויות, אין שום אפשרות לשנות את הכלכלה. אינני נוטל חלק בוויכוח זה אך ההגינות מחייבת את מי שרוצה להיבחר לראשות הממשלה.
המקור התקציבי הנוסף, העולה לכדי מיליארדים רבים, הוא תקציב ההעברות, קרי קצבאות. יחימוביץ' מנסה לעקוף את ה"מוקש" הפוליטי ואינה אומרת, בריש גלי, שללא הפסקת ההעברות למגזר החרדי, ללא עידוד היציאה לעבודה והפרודוקטיביות של אלפי אנשים השייכים למגזר זה, אין שום סיכוי למצוא כסף פנוי להגשמת הסוציאל דמוקרטיה.
את כל אלה יחימוביץ' מחביאה במערכת הבחירות שלה. העובדה שכתוב באיזו שהוא נייר או בחזון הכלכלי של המפלגה, אינה עולה ומורידה. אנשים לא קוראים מצעי מפלגות, ובמידה רבה מאוד, הם צודקים. מי שרואה את עצמה אלטרנטיבה שלשלטון הקיים, איננו יכול להימנע מלשון בנושאים אלה אלא אם כן מישהו חיי בתקווה שאזרחי ישראל יתפתו להאמין שבישראל 2013 שום נושא זולת הנושא הכלכלי איננו חשוב.
מפלגה אשר רואה את עצמה כאלטרנטיבה שלטונית אינה יכולה לעסוק בנושא אחד בלבד. זו הפריווילגיה של מפלגות סקטוריאליות, וככלאה ישנן הרבה. מפלגת העבודה, לפחות בעיני חבריה ותומכיה, אינה רואה את עצמה מפלגה סקטוריאלית. מכאן, שהשתיקה של יחימוביץ' בנושאים האחרים עלולה להתברר כטעות קשה.
יחימוביץ' מתבשמת בסקרים המראים עלייה משמעותית של מפלגת העבודה במספר המנדטים. תהיה זו הפתעה מרעישה, על גבול נס פוליטי, אם יחימוביץ' תהיה ראשת הממשלה הבאה. יתכן מאוד ומספר המנדטים שהיא תקבל יהיה גדול משמעותית ממספר המנדטים שהיו למפלגת העבודה בבחירות האחרונות, ולא יותר מכך. שלי יחימוביץ' החליטה להמר על יחימוביץ' והאג'נדה שלה, ולהותיר באפלה נושאים אחרים ודמויות אחרות במפלגה. עליה לזכור שבמפלגת העבודה ישנה גיליוטינה מושחזת מאוד לעריפת ראשים. כישלון בבחירות הקרובות וראשה של יחימוביץ' כדין ראשיהם של כל קודמותיה בתפקיד.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  11/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההגינות (כבר לא) מחייבת!
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
איש השלום או איש הגליוטינה?
אהוד פרלסמן  |  11/12/12 14:47
 
- קצת צניעות
אבם  |  11/12/12 19:40
 
- אני מאוהדי שלי ל"ת
אהוד פרלסמן  |  12/12/12 08:15
 
- אתה רציני או צוחק?
אהוד פרלסמן  |  12/12/12 08:23
 
- מי עושה צחוק
אבם  |  12/12/12 10:30
 
- אני מסכים: ישפטו הקוראים.
אהוד פרלסמן  |  12/12/12 13:35
 
- לשיפוט הקוראים
אבם  |  12/12/12 17:54
 
- השמאל הפשיסטי עורג לגיליוטינה ל"ת
בתיה  |  11/12/12 22:05
2
הגינות ו0מול אדום-זה דבר והיפו
קורןנאוה טבריה  |  12/12/12 06:50
3
נס חנוכה הוא ניצחון המכבים על
קורןנאוה טבריה  |  13/12/12 06:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
במכתב בקשת הפסילה נאמר כי רוחו של המרגל עזמי בשארה ממשיכה לחיות במפלגה המייצגת את האויב, וכי בל"ד שוללת את קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותומכת במאבק מזוין נגדה
אריה גל
איזרי אומץ גבירתי יחימוביץ' וכמו שאת יוצאת נגד מחטפיהם של הטייקונים, צאי באומץ והצהירי שלא כל שכיר הוא פועל ישר דרך ושמפלגת העבודה תהיה מגינם של אלה שעובדים קשה וביושר, ולא של אלה שאין להם שם אחר אלא "סחטנים" בזכות היות ידיהם על שאלטר
עידן יוסף
ראש הממשלה ויושב-ראש הכנסת סיכמו לדחות למושב הכנסת הבאה דיונים בשורת נושאים לא דחופים    בעניינים שיידחו: החמרת הטיפול במסתננים, העמקת הגבייה בתחום המס ונושא קלאב הוטל
עידן יוסף
הפייסבוק של דרעי    הארוחה של יחימוביץ'    העקרונות של הירוקים    והמינויים של שלי
מרק בריל
בחירות 2013 - הבושה במיטבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il