X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד לבחירות מחזרות מפלגות ימין ושמאל אחר הקול הסרוג, אך מעת נעילת הקלפיות, פועלות נגדו ראה איוש רשימת העבודה במועמדים אנטי-ציונים, ומלחמת נתניהו להפלת חוק ההסדרה ולגירוש יהודים מבתיהם למרבה הפלא, עובדה זו אינה מפריעה לרבים בציונות הדתית להצביע ליכוד/עבודה, כמנהג הוריהם
▪  ▪  ▪
הליכוד. לכל היותר מפלגת מרכז [צילום: פלאש 90]

בפסיכולוגיה קוראים לתופעה הזו – תסמונת האישה המוכה. ויש מכנים זאת, סינדרום הושטת הלחי השנייה. התופעה האומללה הזו עשויה להופיע בכל תחומי חיינו, לרבות בתחום הפוליטי.
אכן, אין לך תסמונת נלעגת יותר מאשר הצבעתו של אדם ממחנה הציונות הדתית, לטובת מפלגה שמבזה ורומסת שוב ושוב את ערכיו. אבל יש להודות על האמת: כמה מידידיי הטובים הם כאלה. אתה פוגש בהם בבית הכנסת, באקדמיה, בצבא, בתקשורת ובכל מקום. אנשים עם ראש על הכתפיים, שקרובים ללבם ערכים כמו תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, ואף על-פי כן ממשיכים מעשה שיגרה לנהוג בקלפי על-פי דפוסי ההצבעה של ההורים: "אבא שלי הצביע כל חייו למען העבודה/ליכוד, ואני ממשיך". כל מי שמסתכל מסביב, ימינה ושמאלה, מזהה אותם.
המדהים הוא, שאותם סרוגים מצביעי ימין ושמאל המתפתים לשחזר את הצבעת הוריהם, מודים לאחר מעשה בטעותם. לא מעט מהם אמרו לאחר הגירוש הנפשע מגוש קטיף, שבוצע ממש מכוח קולותיהם, כי למדו את הלקח. אבל תוקפה של החלטה זו, מגיע רק עד שערי הקלפי. כשהתייצבו מאחורי הפרגוד בבחירות 2006, שנה אחר ההינתקות, הם שוב הצביעו לטובת המפלגה שבגדה בהם. מזוכיזם. מושיטי הלחי השנייה. הם יצביעו כמו ההורים, ושיישרף העולם.

הצבעה אוטומטית
נתניהו. 2 מדינות ל-2 עמים [צילום: AP]

נתניהו הוא האיש
הוא אבי הקפאת הבנייה האכזרית ביו"ש, צעד מר ונמהר שאפילו ממשלות השמאל לא העזו לנקוט בו. הוא האיש שניהל מגעים פעמיים, בשתי קדנציות שונות, לנסיגה מהגולן, וכמעט הושיב על שפת הכינרת את מרצחי אל-קאעידה

זה קורה בשמאל וכמובן בימין. כמה מידידיי הטובים יצביעו אוטומטית גם הפעם למפלגת העבודה, למרות שברשימתה משובצים מועמדים בעייתיים: מירב מיכאלי, הקוראת לסרבנות, נכדתו של ישראל קסטנר שבית המשפט חרץ דעתו על אודותיו; האיסלאמיסט הקיצוני ראלב מג'אדלה, חסיד מושבע של המשורר הפלשתיני מחמוד דרוויש זכרו לא לברכה, שדגל בזריקת היאהוד לים; הערבייה הנוצרית נדיה חילו, אנטי ציונית; פרופ' יוסי יונה, אנטי ציוני קיצוני, שמצדד בביטול חוק השבות וחיסול המדינה היהודית בתור שכזו; הפטפטן המתחסד בוז'י הרצוג, שבחקירותיו במשטרה בעניין עמותות הקש של אהוד ברק, סיכל את חקר האמת בשתיקתו המתמשכת; סתיו שפיר, נערת הפגנות המחאה שהקריבה נפשה למען בטחון המדינה בשירותה הצבאי בשבועון 'במחנה' ובנתה קריירה על השמצה סדרתית של המחנה הלאומי. חברַי הסרוגים, במו ידיהם, יכניסו אותם גם לכנסת הבאה – כדי שיפעלו נגדם.
בליכוד, המתיימר להיות ימין אמין ואינו אלא לכל היותר מפלגת מרכז, המצב אינו טוב יותר. להפך. אם העבודה מנסה איכשהו להסתיר את מועמדיה הפוסט-ציונים, הליכוד מתפאר בהם. נתחיל בראש הממשלה בנימין נתניהו. בית"רי לשעבר שבא מבית טוב. אבל איפה הוא היה בעת הגירוש מגוש קטיף? תשובה: התבצר בכסאו ותמך כמעט לכל אורך הדרך, אפילו בהתלהבות, בחקיקה לטובת הגירוש, עם מבטי בוז בעיניים מול תחנוני המתנחלים. ראיתי את התנהלותו המבישה אז בכנסת, כשהצהיר מול אחד מח"כי הימין: "שיהיה ברור לך, אני בכל מקרה הייתי מצביע בעד".
מעידה חד-פעמית? בהחלט לא. על שמו רשומה הסיסמה הנואלת 'שתי מדינות לשני עמים' (האחת פלשתינית יודן-ריינ'ית, והשנייה מדינת כל אזרחיה, שב"חיה ומסתנניה), והוא אבי הקפאת הבנייה האכזרית ביו"ש, צעד מר ונמהר שאפילו ממשלות השמאל לא העזו לנקוט בו. הוא האיש שניהל מגעים פעמיים, בשתי קדנציות שונות, לנסיגה מהגולן, וכמעט הושיב על שפת הכינרת את מרצחי אל-קאעידה. הוא האיש שמאפשר גם היום לכנופיית שלטון החוק להשתולל, למשל המשך פעילותו במשרד המשפטים של אויב ההתיישבות מייק בלאס, שאמנם סיים תפקידו במשרד, אבל איש בממשלת נתניהו טרם העז להראות לו את צידה השני של הדלת. והם עוד קוראים לעצמם מפלגת ימין.
עלתה על כולנה כניעתו המבישה של נתניהו לחבריו, עבדים נרצעים ל'דת המשפט': בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן, שצידדו בדחיית חוק ההסדרה, רק כדי לא לפגוע בכבודה ובעליונותה של מערכת המשפט. תזכורת: ח"כ זבולון אורלב הניח על שולחן הכנסת, ערב הגירוש מגבעת האולפנה, את חוק ההסדרה שנועד לסכל את הגירוש המרושע ולמנוע גירושים נוספים בעתיד. החוק הצודק של אורלב ביקש לקבוע, שבמקרה של מחלוקת נדל"ניסטית, לא ייהרסו בתים אך יינתן פיצוי כספי הולם, אם תוכח בעלות פלשתינית על הקרקע. מה יותר צודק מזה? מה יותר יהודי מזה (ראה 'תקנת השבים')?
אבל כל זה לא עניין את נתניהו ושותפיו בליכוד. בתחילה טען אומנם נתניהו עצמו, כי גירוש תושבי האולפנה הוא "גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה", אך עד מהרה הפך עורו ואיים בפיטוריו של כל שר או סגן שר, שיעז להצביע על-פי מצפונו הליכודי-היהודי-הציוני, בעד חוק ההסדרה האנושי והצודק כל כך. אגב כך שוב נמצאנו למדים, שהשפעת הח"כים הסרוגים בסיעה: לאה נס ויולי אדלשטיין שנעדרו, והח"כים חוטובלי, אלקין ופיניאן שהצביעו בעד חוק ההסדרה, על נתניהו, קטנה מהשפעת העציץ הפורח בפינת לשכתו. אותו לפחות נוהג נתניהו להשקות מפעם לפעם. כזו, אגב, תהיה השפעתם של הסרוגים בסיעתו גם בקדנציה הבאה: אפס, נאדה, כלום.

קבלני מרצ ובצלם

שימו לב
מבין 40 המועמדים הראשונים בליכוד-ביתנו, 13 הרימו יד נגד חוק ההסדרה וציפצפו על שולחיהם, אבל עכשיו סומכים על זכרוננו הקצר ומבקשים את קולותינו

והסוף ידוע: בהצבעה ביוני השנה על חוק ההסדרה המוצדק, הפך נתניהו את ח"כי הליכוד: גדעון סער, גלעד ארדן, משה יעלון, יובל שטייניץ, לימור לבנת וכרמל שאמה-הכהן, לקבלני הביצוע של יריב אופנהיימר. האם שוב פעל כל אחד מהם מתוך אהבת עצמו, מבלי שים לב להשפעתה ההרסנית של הצבעתו על עתיד ההתיישבות?
ואל נשכח גם את אלה שברחו מההצבעה: סילבן שלום וישראל כ"ץ, ששהייתם בשליחות המדינה בחו"ל התארכה עד לאחר ההצבעה, ושאר אבירי המחנה הלאומי: עוזי לנדאו, יולי אדלשטיין, פניה קירשנבוים, גילה גמליאל, אלכס מילר ואיוב קרא, שנפלה עליהם אימת נתניהו-בגין-מרידור-איתן.
גם השותפים החדשים של נתניהו, מישראל ביתנו, התייצבו נגד חוק ההסדרה: ליברמן, לנדבר, אהרונוביץ', אילטוב, עמר חאמד, כולם מגלגלי עיניים לשמיים, כאילו היו נאמני הקו הלאומי, אך בעת מבחן קריטית, העדיפו לטרפד את החוק ההוגן. עכשיו הם חברו לליכוד ויסיטו אותו שמאלה בכל מערכת היחסים שבין דת ומדינה, למשל קידום מהלכים מעודדי התבוללות.
במילים אחרות: מבין 40 המועמדים הראשונים בליכוד-ביתנו, 13 הרימו יד נגד חוק ההסדרה וציפצפו על שולחיהם, אבל עכשיו סומכים על זכרוננו הקצר ומבקשים את קולותינו. כל מועמד שלישי בליכוד-ביתנו עבד בשירות מרצ, 'שלום עכשיו' ובצלם. ואם נצרף לרשימה את שמונת הגמדים שנמלטו מהצבעה בשל נזיד עדשים, מגיע מספר תומכי הגירוש, במישרין או בעקיפין, ל-21 מבין 40 מועמדי הליכוד-ביתנו לכנסת הבאה. יותר ממחצית. מדהים.
לא מפתיעה כלל העובדה, שחלק ממתנגדי ההסדרה, בגדו בשולחיהם גם בהצבעות שקידמו את הפשע הגירוש מגוש קטיף. אז היה זה אריאל שרון, ששדד בעזות מצח מכוערת את קולות בוחריו מימין, לטובת אידיאולוגיית הנסיגות של השמאל הקיצוני. לצידו התייצבו בכירי הליכוד, שחלקם, ובראשם נתניהו, עדיין מככבים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19. גם אז הם התעניינו בטיב הריפוד של כורסאותיהם המיניסטריאליות, יותר מאשר בשולחיהם ובאינטרס הלאומי.
אבל הם לא הראשונים. ממשלות הליכוד התמחו מאז ימי מנחם בגין בהרס ועקירה. בגין האב החריב את ימית וצפון סיני. נתניהו מסר את חברון לערבים. שרון השמיד את גוש-קטיף וצפון השומרון, והשנה כפה נתניהו על הליכוד מתן יד להריסת שכונת האולפנה, ולסיכול חקיקה שהייתה מונעת גירושים נוספים במצוות הבג"ץ, לאחר הבחירות. מפלגת העבודה, רק לשם השוואה, מעולם לא ויתרה ביד כה רחבה.
וכאן צצה כמובן שאלת המחץ: אז מה אתה מציע? שנתניהו ייפול? שלי ראשת הממשלה? ציפי? לפיד?
אז זהו בדיוק, שלא. נתניהו ימשיך. סקר הארץ מצא השבוע, ש-81% מהציבור סבורים שנתניהו ייבחר שוב. מה שדרוש עכשיו, הוא סינדול מימין. זוהי הנוסחה המנצחת. נתניהו זקוק לחיזוקים מימין כדי שתוכנית הבנייה ב-E1 לא תישאר על הנייר, כדי שדוח לוי יאומץ רשמית, כדי שלא יהיו עוד גירושים ועקירות ביו"ש.
הגיע הזמן להבין, שיריקות בפרצוף, מימין ומשמאל, אינן גשם. שהושטת הלחי השנייה אינה דרך. שרק מזוכיסטים מצביעים נגד עצמם. שימין ושמאל רק חול וחול.

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  איוב קרא / Ayoob Kara  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלכס מילר  אמנון יצחק  אריאל שרון / Ariel Sharon  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דן מרידור / Dan Meridor  דניאלה יקירה  זבולון אורלב  זהבה גלאון  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יריב אופנהיימר  כרמל שאמה-הכהן  לאה נס  לימור לבנת / Limor  Livnat  מייק בלאס  מיכאל איתן  מיקי לוי / Mickey  Levy  מקסים אוקנין  משה צרפתי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  ראובן אגסי  ראלב מג'אדלה  שאול מופז  שלום עכשיו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימין ושמאל רק חול וחול
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חולק עלך מנחם רהט יש מצביעים
אליאל  |  13/12/12 08:53
2
מנחם רהט כרגיל אתה גדול
אבי כהן  |  13/12/12 11:21
3
נתחיל מזה שצריך לקרוא את המצע
אלון_  |  13/12/12 13:35
4
מתפלא על הכתבה. על מה אתה
זקן  |  13/12/12 13:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אליקים העצני
ה"עונש" כביכול שנתניהו הטיל כנגד המגה-פיגוע המדיני הזה, הוא פחות מסמלי, הוא - בדיחה. האם באמת יישב עכשיו נתניהו למו"מ עם נשיא "המדינה הפלשתינית"? אין צורך לנחש. הוא אמר זאת בפירוש לקנצלרית הגרמנית וב-9.12.12. אף יצא בקריאה פומבית לאבו-מאזן "לחזור למו"מ"
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המאצ'ואיזם על הכביש - עכשיו זה רשמי    הסיגריה מתה מ(צ)חוק על הבמה    המאבטח לא לבד    התפילה - מדיטציה יהודית    ולקינוח פוליטי - המפלגה זה אני    ומיהו הזגזגן הבלתי נלאה?
דן אלון
בהיעדר פתרון אחר, יאלצו אזרחי ישראל לצאת שוב לרחובות, ואני תקווה שנייבא ממצרים את מודל אופוזיציה לוחמת, ולא מסוריה את מודל אופוזיציה נלחמת. מי שמצביע ל"העבודה", "התנועה", "יש עתיד", ולא מקבל בתמורה לקולו הבטחה מפורשת ומשותפת של שלושתן, כי לא ייכנסו לקואליציית נתניהו בכל מחיר, מצביע למעשה לנתניהו וליברמן
צ'לו רוזנברג
מפלגה אשר רואה את עצמה כאלטרנטיבה שלטונית אינה יכולה לעסוק בנושא אחד בלבד. זו הפריווילגיה של מפלגות סקטוריאליות. מפלגת העבודה אינה רואה את עצמה מפלגה סקטוריאלית. מכאן, שהשתיקה של יחימוביץ' בנושאים האחרים עלולה להתברר כטעות קשה
עידן יוסף
במכתב בקשת הפסילה נאמר כי רוחו של המרגל עזמי בשארה ממשיכה לחיות במפלגה המייצגת את האויב, וכי בל"ד שוללת את קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותומכת במאבק מזוין נגדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il