X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ערן חדד מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שימוש בנוגדי קרישה (מדללי דם), אינם בהכרח סיבה לא לשדרג את המראה ולהרגיש צעירים יותר חשוב לדעת כיצד לנהוג בהם במטופל אשר הפסקת התרופות מציבה אותו בסיכון גבוה, כדאי לשקול לא לבצע את הניתוח
▪  ▪  ▪
לא תמיד מומלץ לבצע ניתוח [צילום: AP]

עם הגיל עובר הגוף שינויים רבים אשר מעלים את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם כדוגמת התקפי לב, אירועים מוחיים וחסימת כלי דם ברגליים. המניעה והטיפול במחלות אלו, כוללות קבוצת תרופות הקרויות נוגדי קרישה (מדללי דם). התרופות השכיחות בשימוש הנמנות על קבוצה זו הן: אספרין, קומדין ופלאביקס ותפקידם לעכב את קרישת הדם. תרופות אלה ניטלות בעיקר על-ידי האוכלוסיה המתבגרת והמבוגרת (50+), אשר סובלת ממחלות אלה בשכיחות גבוהה יחסית.
אז האם טיפולים אלו ימנעו מהם את האפשרות ליהנות משדרוג המראה המתבגר, כשהמטרה היא להצעיר את אזור הפנים, החזה, או הבטן על-ידי ניתוח פלסטי / קוסמטי? לא בהכרח.
חשוב לדעת, שטיפול בנוגדי הקרישה גורם לדימום יתר בעת הניתוח. הדבר נכון בעיקר בניתוחים על שטחי גוף גדולים, אך עם זאת, הם משפיעים גם בביצוע פעולות פשוטות יותר, כמו: הזרקת חומרי מילוי ובוטוקס - שיעור שטפי הדם והסימנים הכחולים שנוצרים, עולה.
יש לזכור, כי ניתוחים קוסמטיים הינם ניתוחים אשר לא חייבים לבצע, מטרתם אינה הצלת חיים או ריפוי ממחלה, אלא שיפור איכות החיים. כך שהפסקת נוגדי קרישה לפני ניתוח, תלויה בהיסטוריה הרפואית של המטופל וסוג הניתוח אשר ברצונו לעבור.
דעתי כרופא מומחה בתחום הכירוגיה הפלסטית היא, כי יש לבצע ניתוחים אלה תחת תנאים אופטימליים וכל תרופה אשר מגדילה את הסיכון לדמם במהלך הניתוח או אחריו, מסכנת את תוצאותיו.
מכאן עולה השאלה: כיצד בכל זאת ניתן לנתח מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה באופן קבוע?
אני ממליץ לשקול כל מקרה לגופו. במטופל אשר סובל ממחלת לב פעילה או ממחלת כלי דם כלשהי ונוטל את התרופות רק למניעה, ניתן להפסיק את הטיפול תוך כדי נטילת סיכון מחושב. מדובר בהפסקה זמנית - כשבועיים טרם הניתוח ובהמשך יוחזרו התרופות לשימוש.
במטופל אשר נוטל את התרופות למחלה פעילה, המצב מעט שונה. הפסקה של התרופה, אפילו לתקופה קצרה ביותר, עלולה לסכן את חייו. לכן, ראשית יש להפנותו לנוירולוג או קרדיולוג המטפל, זאת על-מנת להעריך את מצבו ורמת הסיכון שבהפסקת התרופות. במטופל בסיכון נמוך, ניתן להפסיק את התרופות ולערוך את הניתוח. במטופל אשר הפסקת התרופות מציבה אותו בסיכון גבוה, כדאי לשקול לא לבצע את הניתוח.
חשוב לדעת, כי לחלק מהתרופות נוגדות הקרישה יש תחליף. כך לדוגמה לקומדין, קיים תחליף בצורת זריקות הקרוי קלקסן. יתרונו של התחליף הוא זמן השפעתו הקצר יחסית. ניתן להפסיק את הקומדין כשבוע עד שבועיים טרם הניתוח, לתת תחליף קלקסן ואותו (קלקסן) להפסיק יום לפני הניתוח. תחליף זה מאפשר לקצר את משך הסיכון של המטופל משבוע לשעות ספורות. לאספרין ופלאביקס אין תחליף והפסקתם יוצרת סיכון כלשהו בניתוח.
באם נבחר טיפול בהזרקות חומרי מילוי או בוטוקס, המטופל צריך לדעת שגם במקרה הזה הרופא ישקול כל מקרה לגופו. אולם, בניגוד לניתוח בו הפסקת נוגדי הקרישה חיונית בשל הפגיעה בתוצאה הסופית והסיבוכים הנלווים - בהזרקות חומרי מילוי או בוטוקס, אין נזק בטווח הארוך ותיתכן עלייה בשיעור ה"סימנים הכחולים" המעידים על שטפי דם, אשר הינם זמניים ואינם גורמים נזק בטווח הארוך. אם המטופל מבין את תופעות הלוואי הנלוות לטיפול, ניתן לבצע את ההזרקות כמתוכנן.

הכותב הוא מומחה בכירוגיה פלסטית ואסתטית, רופא בכיר במחלקה לכירוגיה פלסטית במרכז הרפואי אסף הרופא
תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' אבנר שמר
הגרד, הפצעים והכאב הנלווים לאקזמה של כף היד מקשים מאוד על הריכוז והיכולת למנוחה    הידע כיום מאפשר אבחון מדויק יותר של המחלה והארסנל הטיפולי מאפשר הקלה משמעותית בסימפטומים וחזרה לתפקוד תקין
עידן יוסף
נהג שצעק על נוסע, נהג שדיבר בסלולרי, נהג שלא נצמד לשפת המדרכה ונהג שסטה מהמסלול    הצצה למשפט החברים של אגד ירושלים
עליס בליטנטל
"זו ההצגה הכי יפה שראיתי אי פעם" אמר גלעד לאחר צפייה בהצגה "נרניה: או האריה, המכשפה וארון הבגדים". "למה? כי יש בה מתח, והכל הכל הכל נהדר", הסביר. ואחותו דניאל פירטה באריכות למה דעתה כדעתו. הפקת תיאטרון הספריה, עם בוגרי בית צבי משנים קודמות, מעלה הפקה מרנינה, מרתקת וסוחפת
חובב לויטס
"אני מצפה מחברות ציבוריות להציג בדוחות המפורסמים לציבור מידע רב ככל האפשר בנוגע לסיכוני אשראי לקוחות שהם לוקחים על עצמם. מדובר במידע חשוב שההשפעה שלו על רווחיות החברה ושוויה גדול לאין ערוך ממרבית המידע המוצג בדוחות אלו". כך מצהיר דוד מילגרום, מנכ"ל חברת בססח ובעברו הממונה על התקציבים במשרד האוצר
צילה שיר-אל
מצב הכוכבים הכללי בשמיים לשבוע זה    אנרגיה של שינויים מהירים ולא צפויים בזווית מאתגרת וקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il