X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל הפכה לגן עדן לחוקרי המודיעין הערבים. הם יכולים לשוטט במרחבי האינטרנט הישראלי ולקטוף בכל יום מידע מודיעיני שמתגולל בראש חוצות
▪  ▪  ▪
הצנזורה הצבאית. נמצאת בקריסה

באדיבות הצנזורית הראשית הפכה ישראל לגן עדן לחוקרי המודיעין הערבים. סודות מדינה נחשפים לעין כול. מילא אילנה דיין שדואגת לרייטינג של 'עובדה', אבל איך מערכת הביטחון משתפת איתה פעולה?
במלחמת העולם השנייה רצו הגרמנים לשים יד על מקור מודיעיני שפעל לטובת המערב וחשף סודות של הצבא הגרמני. לימים התברר שמדובר היה ביהודי חכם וגאון שישב בשווייץ ואסף את המידע שלו ממקורות גלויים. כך למשל קרא בעיתון גרמני על חנוכת מזח בעומק 130 רגל בעיר נמל פולנית, ואחר כך קרא על מסיבת קוקטייל שבה השתתף אדמירל פון-משהו גרמני. היהודי חיבר אחת לשתיים והבין שארמדה של ספינות ובהן צוללות תעגון בנמל. הוא הבין זאת מפני שלא מעמיקים נמל לעומק כה רב אלא אם מגיעות אליו צוללות. ואם אדמירל גרמני מסתובב בעיר, הרי שמדובר בארמדה שתפורה לדרגתו.
ישראל הפכה לגן עדן לחוקרי המודיעין הערבים. הם יכולים לשוטט במרחבי האינטרנט הישראלי ולקטוף בכל יום מידע מודיעיני שמתגולל בראש חוצות.
יום אחד הלכתי למאיר דגן והראיתי לו רשימה של טייסים, מקומות המגורים שלהם ותמונות בתיהם. שאל אותי מאיר, איפה השגת את זה? הכול מהעיתונות וממקורות גלויים, עניתי. עשיתי הצלבות. למשל, באתר אינטרנט מסוים התפרסם שהתמנה מפקד טייסת שאביו מנהל מחצבה, איש קיבוץ ואיש פלמ"ח לשעבר. כך, לא קשה היה להגיע לשם המפקד, למקום מגוריו, למקום העבודה של אשתו ואפילו לצילום הבית.
מה אתה הולך לעשות עם זה, שאל אותי דגן, לימים ראש המוסד. לפרסם ברשימה בעיתון ולהראות את מחדלי הצנזורה, עניתי. נפלת על הראש? שאל אותי. אם הצנזורה לא בסדר והפרטים מתגוללים בראש חוצות - אתה צריך להגיש את זה לפה האויב?
התפארות בחיסולים
החודש נפל דבר בישראל. מיטב סודות המדינה הרגישים ביותר נחשפו בשלושה פרקים של התוכנית 'עובדה' בערוץ 2. אם לא היינו מכירים את תרבות השלטון בארץ, היינו חושבים שמדובר בספין מתוחכם שבו כונסו בכוונה אויבים פוליטיים ומפקדים שצהובים זה לזה לכנסי התוודות בתוכנית הטלוויזיונית הפופולרית, והכול כדי להזהיר את האויב.
הלוואי. הסיפור עצוב יותר. אילנה דיין וצוות כתביה הלכו בשיטת "ההוא האשים אותך... מה אתה אומר?" חוץ מלהוריד את הגטקס, מפקדי היחידות המיוחדות ושרים בממשלה התפשטו לגמרי כדי לפאר את עצמם או להגן על שמם.
תוכנית אחת הוקדשה לנושא האירני ושתי תוכניות עסקו בתוכנית המבצעית של סיירת מטכ"ל לחיסולו של סדאם חוסיין, שהופסקה בשל הטיל שנורה בטעות בבסיס צאלים. התוכנית 'עובדה' פירטה את תכנון המבצע, את זהות הלוחמים והמפקדים שהיו מעורבים בו, את תהליכי קבלת ההחלטות ואת האימונים.
כך לדוגמה נמסר כי החיסול תוכנן להתבצע באמצעות שני צוותים. צוות מסמן, מחופש למקומיים, המכוון קרן לייזר נסתרת; וצוות שני, במדים עירקיים, הממתין במרחק בטוח עם טיל משוכלל שיכול לשייט אל המטרה.
מפקד הפעולה, דורון קמפנר, סיפר על שיטות העבודה והתפאר שכבר ביצע חיסולים בעבר במדינות ערב. הוא הסביר לקהל הצופים - כולל אלה שנמצאים בארצות השכנות - את שיטת הלחימה: איך מגיעים לשטח ההריגה, מהן דרכי ההימלטות.
האיש חי כיום בארצות הברית. מה ימנע מהתאים המוסלמיים הרדומים בארצות הברית או בוונצואלה השכנה להגיע אליו, אם אני מצאתי אותו בחיפוש באינטרנט שארך דקות ספורות?
בתוכנית על אירן נחשפו פרוטוקולים סודיים שמציגים את חילוקי הדעות בצמרת הישראלית. אולמרט שיקם את מעמדו כשלראשונה העיד שהוא וממשלתו עמדו מאחורי תקיפת מתקן הגרעין בסוריה.
לטיפול מבקר המדינה
ועכשיו לשאלה: מילא אילנה דיין שדואגת לרייטינג שלה באמצעות חשיפת סודות, אבל למה ביטחוניסטים ומדינאים משחקים את המשחק שלה, שבו היא קובעת את הכללים - 'אתן לך חשיפה תמורת חשיפה של המידע המוסתר'?
מה תגידו על הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שמתראיין בחו"ל ואומר שאין אפשרות לחסל את פעילות הגרעין האירני אלא בפצצת אטום, והוא מקווה שראש הממשלה לא יבחר בדרך זו? למה הרמטכ"ל צריך לדבר על היכולות של חיל האוויר?
ואיפה הצנזורה? ההתבטאויות שהוזכרו ואחרות שהושמעו בחודשים האחרונים מעידות על קריסת הצנזורה הצבאית.
ראינו זאת גם בעת ההפגזות של חמאס על ישראל, כשהשדרים התחכמו עם הצנזורה ודיווחו על מקומות הנפילה ברמזים. "נוכל לומר לכם שהטילים שנורו לעבר תל אביב לא נפלו הפעם על הקרקע". תודה חברים, הודו בלבם המחבלים העזתיים, בפעם הבאה נירה ימינה יותר ונדאג שהטילים לא ייפלו לים.
ראוי שוועדת החוץ והביטחון ומבקר המדינה יבדקו לעומק את התנהלות הצנזורה. בינתיים יש לשלוח את הצנזורית הראשית הביתה. אין טעם לשלם לה משכורת.

תאריך:  13/12/2012   |   עודכן:  13/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלו, יש פה צנזורה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל מדינה רקובה ומתפוררת
קורא מאירופה  |  13/12/12 21:06
2
זה הרבה יותר גרוע
אני חושב  |  13/12/12 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אצלנו דוחים כל דבר למחר - בתנאי שאי-אפשר לדחות אותו למחרתיים: מגיוס בחורי הישיבות, דרך הגשת הרשימות לכנסת ועד להכרעה בתיק ליברמן    אם זה מנחם מישהו, גם בעולם מפגינים פוליטיקאים את אותו רצון עז לחכות עד שממש-ממש אין שום ברירה
אברהם בן-עזרא
השופט מאיר שמגר אשר כיהן כנשיא בית המשפט העליון, קבע חותם בתחומי משפט רבים, ובמסגרת זו תהיה התייחסות, ואף היא - חלקית, לתרומתו בנושא זכויות של האזרח מול הרשות בענייני רישוי, והאזרח מול הקבלן/המוכר בתחום האזרחי
איתן קלינסקי
מצער, שמדיניות ישראלית החותרת להותיר מעט פלשתינים בשטח C ולזרז את יישובו ביהודים מתוך כוונה לספחו למדינת ישראל - מלווה בצו של סתימת עשרים בורות מים בשנת 2012 בנוסף על סתימת בורות, שנעשתה גם ב-2011
הרב אליהו קאופמן
לא פלא הוא בעיני כי ברומניה ובפולין הימין הקיצוני עולה פוליטית בגלל חוצפתם של הישראלים שם או של הפדרציות היהודיות המקומיות המנסות להעלות "פעילות יהודית" בצורת התגרות בלאום המקומי ולהזכירן כי יש להן "גב פוליטי" מישראל
הרב ישראל רוזן
חזון הציונות הדתית, צביון יהודי למדינה, הולך ונמוג מבעד להתפזרות הכוחות הטובים - באמת הטובים - לכל רוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il