X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במעמד הענקת פרס האור לסופר יצחק גנוז כללתי בדברי עניין האור הגנוז ומקורו במקום אור עולמים, ארון הברית ותפקידו של עובד הארון, אהרון הכהן בהדלקת המנורה. סיפרתי לציבור על פניית תנועות המקדש לרה"מ בדרישה להחזיר את המנורה משער טיטוס למקומה עכשו בחנוכה. להפתעתי כל רוח הערב הייתה כזו
▪  ▪  ▪
להציב את מנורת המקדש בכיפת הסלע [צילום: פלאש 90]

השנה פנו תנועות המקדש והר הבית באמצעות עו"ד אביעד ויסולי לראש הממשלה כדי שיורה באמצעות סמכותו וממשלתו להציב את מנורת המקדש במקומה, במקום המכונה 'כיפת הסלע' השוכנת על אבן השתיה, מקום מקדש שלמה ומקדש הבית השני, ההיכל, בו נצבה המנורה הטהורה שהחזירוה החשמונאים להאיר באור טהור בחג החנוכה.
זו התשובה היחידה לאותן אומות הנקהלות על ה' ועל משיחו כדי לרשת את נאות יעקב. אנו משוכנעים שבמוקדם או במאוחר מדי יבין עם ישראל כולו ויבינו האומות המצטרפות אל עם אלוקי אברהם במסעו כי אומנם לכאורה אפשר גם על-פי ההלכה להאיר בשמן טמא אך כאן לא קובעת ההלכה אלא יסוד ההלכה. אבן יסוד בציון!
כי מציון תצא תורה טהורה. חז"ל וקודמיהם הנביאים חגי וזכריה ומלאכי הנביאים האחרונים ידעו כי חג החנוכה הוא חג יסוד המקדש. לכן יש לציין בכל מקום בעולם היהודי את משמעותו העמוקה והאמיתית של חג החנוכה!.
חג המקדש. אנה לידי בבית הכנסת ספר חדש על חג החנוכה שהאיר את עיני. הוא ספר חנוכה בעריכת הרב יעקב מדן, הוצאת ידיעות אחרונות, תשע"ג שהאיר את עיני באור חדש.
בנר חמישי של חנוכה נתבקשתי לשאת דברים במעמד הענקת פרס האור לחוקר ולסופר יצחק גנוז על-ידי אגודת הסופרים בנוכחות ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת. כללתי בדברי עניין האור הגנוז ומקורו במקום אור עולמים, ארון הברית ותפקידו של עובד הארון, אהרון הכהן בהדלקת המנורה. סיפרתי לציבור על פניית תנועות המקדש לראש הממשלה בדרישה להחזיר את המנורה משער טיטוס למקומה עכשו ומיד בחנוכה זאת ולהאיר. להפתעתי כל רוח הערב הייתה כזו.
ראש העיר שדיבר לאחר דברי אמר אכן היהודים הם המופלים בהר הבית. אומנם עמדת ראש העיר כמו העמדה המקובלת נובעת מנאורות לפיה לכל האומות והדתות יש מעמד שווה ומה שנקרא חופש הפולחן שזו בעצם עמדה יוונית ופרסית בנוסח כורש. אך בתנאים מסוימים זו גם עמדה נבואית: "כי ביתי יקרא בית תפילה לכל העמים". אך לא בכל מקום ולא בכל זמן.
גם יו"ר המועצה הציונית יגאל ביבי אמר דברים דומים על חג החנוכה וגם הסופרים והמשוררים הרצל ובלפור חקק שהוא יו"ר אגדות הסופרים.
מכאן אנו למדים שרוח העם לא נבלה. שיש שמן בזיתים ובבני היצהר ויש נכונות להאיר מציון. יהי רצון שבכוח תפילת על הניסים ובכוח האמונה המטוהרה וסמל המדינה המטוהרת יסיר ה' את לב האבן וייתן לנו לב בשר להאיר הצמא לדבר ה'.

תאריך:  16/12/2012   |   עודכן:  16/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור חדש בחנוכה תשע"ג
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נפלא!!! ל"ת
הניה  |  16/12/12 14:52
2
תתחיל לגדל פרה אדומה הזוישכמוך ל"ת
תשחט כבשים  |  17/12/12 22:07
 
- השמים ניפתחים והאל יורד עם הקד
מראות השם  |  18/12/12 10:18
 
- עמק האלה
?  |  18/12/12 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מיכל סדן
אמן הברזל ראובן גפני, הטביע חותמו במאות אתרים, כיכרות וערים ברחבי המדינה. גפני הוא ישראל, הוא אנדרטאות לזכר חללים, הוא כיכרות מעוצבות בעשרות ערים, והוא אורח כבוד בתערוכות בארץ ובעולם. לקראת חג החנוכה, יחשוף גפני לראשונה 18 חנוכיות בתערוכה מוארת ויוצאת דופן בשדרות ממילא בירושלים
משה חסדאי
ב"מלחמת שלום אוסלו" הראשונה בהיסטוריה, בעכו, נפל יונתן גיבור החיל שדוד, כאשר האמין לדברי כזב ומרמה של שלום מדומה. קרבן אוסלו-עכו הראשון
עידן יוסף
מרכז קטיף ערך פרויקט מצולם בשם "באנו חושך לגרש"    במשך שמונת ימי החג ידליקו שמונה תושבי גוש קטיף לשעבר נרות חנוכה, כאשר הם מקדישים אותם לדמות או לסמל לגבורה שקרוב לליבם
מירב ארד
בטרקלין אל-על החדש שבלונדון הודלק נר חנוכה השלישי שפתח גם את תערוכת 'רגעים בשחקים' של הצלם דוד רובינגר
הרב רפי פוירשטיין
קיים ויכוח תמידי בין האש לבין הסרגל, בין התזזיות לבין היציבות, בין הנוסחה לבין הספונטניות. נרות החנוכה מבטאים את העמדה הנותנת עדיפות לרוח על פני החומר, ולתפישה האמונית העומדת מול כל הרוחות והקשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il