X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוני משמעותו שאין קנאה בין בני אנוש מה שיש לי הוא גם מה שיש לך ולכן המטוס הפרטי שלי לא מנקר את העיניים של המטוס הפרטי שלך זו המשמעות של עוני
▪  ▪  ▪
העוני חשוב [צילום: פלאש 90]

בואו נתחיל בסוף ונפציץ כבר בהתחלה: עוני אינו מהווה איום אסטרטגי ואינו סרטן בגוף האומה. המסורת שלנו מבקשת מכם, מאז ומתמיד, להיזהר בבני עניים כי מהם תצא תורה. כמו-כן מכריזים הנביאים שלנו באופן חגיגי, אופטימי, מליצי ומלא הבטחות, כי בורא עולם דואג לנו שלא ייעלמו ולא ייתמו העניים בקרב הארץ, ולא יימחו מעל פני האדמה, וכי נזכה לכך שתמיד יהיו בינינו עניים. זה נשמע כאילו העניים שלנו הם בעצם מלח הארץ והם-הם יסוד העולם - לא הצדיקים. נשמע כמו אבסורד, מה?
עוני מהווה מנוף עצום לצמיחה וכוח מדרבן להתעצמות וצמיחה. עושר הוא מנוף אדיר לריקבון ואשפה. עושר מצמרר אותי ומזכיר לי את מנופי הבורסה המעוותים והתספורות המחליאות לאחרונה. מה הוא מזכיר לכם? אז מה לא בסדר במשוואות?
גם זה דבר פשוט: חוסר צדק מהווה איום אסטרטגי, לא עוני.
אנחנו נוטים לערבב בין עוני לבין חוסר צדק, כמה בנאלי.
כשהתקוממה המדינה היהודית לפני ששים שנה היינו כולנו עניים, כמעט כולנו. גם המדינה הייתה ענייה ומי שגנב – גנב ממש מהפה שלי ושלך. לפיכך הגנבים היו צריכים להתקרב עד לפה שלי ושלך. הם היססו. האם זכור לכם שאחד מגדולי מפא"י סולק מצוות ההנהגה רק מפני שבנה לעצמו וילה? אם לא, ראוי להזכיר, זה היה אליעזר ליבנה, אדם ראוי, בעל זכויות, אבל לא מתאים. ולכן הצדק עשה לו את שלו.
תראו מה יצא מהעניים של אז, תראו היכן אנחנו, הבנים שלהם, נמצאים היום. אם נמשיך בקצב הזה ניקח את העולם בהליכה. אבל אין חשש, כי הסתאבנו. הצדק התכווץ, כמעט נשל. השלכנו אותו בצידי הדרך או מתחת לשטיח הפרסי. זה מה שקורה לנו בשנים האחרונות, אנחנו מנסים להתקיים בלעדיו, לעצום עין, למסד את ישרא-בלוף ולהמשיך כאילו הקמנו לעצמנו הוליווד בג'ונגל. נסיים ללהק את הסט, נסריט ונצלם את הסדרה החדשה של הישרדות ואחר כך נחזור לשכון בתוך בריכת השחייה וקרם השיזוף של הפרסומות. לא, אני לא חושב שזה ילך טוב עם העם הזה.
כמו תוכניות המטבח הפופולריות בטלוויזיה וברדיו גם מדורי הכלכלה התפשטו במהירות והתנפחו, והיום העיתונות המצליחה והשופעת היא כלכלית עם מדורי חברה, בריאות ורכילות מצומצמים בדפים האחרונים, ממש ליד התשבצים וההורוסקופ.
כלכלה אכן מביאה פריחה. לך תראה כמה מסעדות צמחו לאחרונה בשכונה שלך. לך תדע מה יש היום יותר ביער האורבני, פטריות או מסעדות? גם היער עצמו נעשה יותר אורגני. בגלל הזבל, לא בשל האורגניזם.
במה הדברים אמורים, או מתבשלים?
מצאתי בעיתון (שישי, גלובס), בין שאר הערות כלכליות מפוקחות ומאוזנות, מאמר על חטאי הממשלה והאוצר. לדעת הכותב המכובד האוצר מטעה את הציבור כשהוא נטפל לוועדים הגדולים. לדעתו זה תפל. נכון, הוא אומר, הועדים חזקים מדי, שמנים מדי ולא יעילים, אבל הם מהווים רק 3% מכוח העבודה בישראל. בחברת חשמל ובנמלים אחראים לזוטי זוטות ביוקר המחייה... מי שאחראי באמת ליוקר המחייה זה האוצר באמצעות מיסוי עקיף גבוה...
כמה מדויקת, אמיתית ונכונה, במונחים של כלכלה הקביעה הזאת, וכמה שגויה, הרסנית ולא מוסרית היא במושגים של חברה. כלכלה לא מתנהלת בעולם של רובוטים, אני אומר לכם, למרות שאשפי הפרסומת והשיווק מנסים להפוך אותו על פיו. שנים שהם מוזגים לנו 'קוקה-קולה טעם החיים' ואחר כך עוד תוהים, תמהים ואבלים מדוע בני אדם מתאבדים...
באותו אופן ניתן גם לגחך את המשכורות המופרזות להדהים של בכירי המשק ומנהליו השועים השוהים עכשיו גם במספרות צמרת לצורך ייצוב ועיצוב עצוב. עד כמה יכולות כמה משכורות נפוחות לנפח את התקציב הלאומי שלנו, נו באמת? אם תתעמרו בהם עם הקטנוניות הנקרנית והקרתנית שלכם הם יעזבו את הארץ וילכו למקום שבו אפשר לנשום קצת ולהרוויח... רגע, מה הם בעצם עושים פה בגיהינום אצלנו? כאילו משמים להרגיז פורסם עתה סקר שאומר כי 40% מבני הארץ שוקלים גם הם לעזוב אותה.
עוני זה דבר מאוד יחסי. אם למשפחה ממול יש שתי מכוניות ולמשפחה שלי רק אחת – אני מעניי הארץ וגם פרייר קטן, מבוזה. הילדים שלהם צוחקים על הילדים שלי ומגרש המשחקים הופך לשדה קרב בין כמה מחנות. כי זה גם החינוך שאנחנו מקבלים בהשראת הוועדים והמנהלים שבצמרת. למעשה אנחנו מושתנים כרוניים ומחר נעבור לשכונה אחרת שבה אין לאף אחד מכונית כדי להרגיש שווים משהו. אני מניח שגם עושר הוא סוג של עוני יחסי וכי אותם מנהלים שפויים איבדו את דעתם אי-שם במרוץ לעוד פירור של תשוקה ולעוד מטר אורך של יאכטה במעגן היוקרתי של העשירון. כי מה שיש לי כבר לא שווה כלום, היסטוריה. כולם כבר ראו והתרשמו. מה שיש לאחרים (ולי אין) זה מה שנחשב. ותאמינו לי, שם, בעשירון הנוראי הזה, יש להם מצלמות, ממש טלסקופים, שמתעדות את פרטי הדקויות של החרקירי המתמשך של החיים.
הנביאים הגדולים שלנו, שכל כך אוהבים לצטט אותם, היו זועקים לשמים מול בתי העשירים ומזכירים להם את הדל, יתום, אלמנה וגר. הנביאים אמרו, חזרו ואמרו, כי האדמה תקיא אתכם (אותנו) אם נאטום את לבבנו למצוקותיהם הבנאליות של פשוטי העם פושטי היד. ככה זה. בשל שנאת חינם ואטימות חברתית הוגלה החרש והמסגר לבבל. נוטים להאשים בכך את ירמיהו כמו שמאשימים היום את נתניהו שאין שלום עם הערבים.
ידידי הכותב בגלובס ומסובב אותו סביב האצבע, ממשלה דמוקרטית יכולה לייקר את יוקר החיים כי היא עושה זאת למען העם. אבל הוועדים החזקים והשמנים כמו גם הטייקונים והמנהלים הציבוריים עושים זאת למען עצמם. זה כל ההבדל ובהבדל הזה טמונה סכנה גדולה של צונאמי, שהארץ תקיא את יושביה. הנה, 40% מהרהרים בכך ולא מתביישים לספר לנו. חלפו הימים ההם של רבין ונפולת הנמושות שלו. כשרבין הגה את הדברים האלה והשמיע אותם, הייתה בארץ קהילה יהודית. הקהילה הזאת התפרקה מנכסיה בכל התספורות המעוצבות של הגבירים, קרסה לתוך אטימות חברתית מפריטה שבה הלכו כל הערכים לעולמם ובמקומם באו נכסי קוקה-קולה וניתן לחיים טעם שהוא למעשה תרכיז של רעל עכברים. המדינה הזאת תמות עם המון כסף בתוך המזרון וקרדיט מצוין בבנקים של אמריקה.
המטרה האסטרטגית שלנו כחברה יהודית המובילה את העולם מאז ומתמיד היא לשאוף לעוני ולא לעושר. כי עוני משמעותו שאין קנאה בין בני אנוש. מה שיש לי הוא גם מה שיש לך ולכן המטוס הפרטי שלי לא מנקר את העיניים של המטוס הפרטי שלך. זו המשמעות של עוני. ולכן ניבאו הנביאים שלא ייתמו עניים, כי עניים יהיו בעלי המקצוע הנעלה ביותר, חסרי הקנאה. עניים הם אנשים העומדים ליד מחרטה, כמו החבר הזה של וורן באפט, שכחתי את שמו. זו הייתה ברכה גדולה שאנחנו התעלמנו ממנה, עוותנו אותה בעוונותינו הרבים.
אני מבקש את כל הטייקונים האלה, המנהלים המדופלמים שלהם וחברי הוועדים האדירים במשק לחתור בכל הכוחות כדי להקים פה מדינה של עניים, ממש ליצור אותה יש מאין. מאין – כי המחשבה הזאת גם היא נוצרה באין.

תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  18/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עוני אינו מהווה איום אסטרטגי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תקצר
מזכיר_המדינה  |  18/12/12 18:17
2
עוני הנובע מחוסר צדק מהווה
אלישמע  |  20/12/12 11:39
 
- חוסר הצדק הוא האיום  ל"ת
א.ש.  |  23/12/12 16:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
האחיות נמצאות בין הפטיש לסדן, בין הרופא המומחה, הסטאג'ר התורן, בת השרות לאומי והחולים. האחות הוא מקצוע אפור אבל אצילי. כולו טוהר ועזרה לזולת. לכן הציבור צריך להתייצב דווקא לעזרתן
גורי גרוסמן
תיאטרון אבסורד: ערוץ טלוויזיה המתיימר להיות עצמאי ובלתי תלוי, דורש מהממשלה, שאותה ואת מדיניותה הוא מתעב, שתציל אותו מחורבן, ללא כל חשש שהחיבור לפטמה הציבורית (ההסדר לפריסת החובות לממשלה ל-6 שנים) יצור תלות בבעל החוב
ירון אביב
מוטורולה, סלקום, פרטנר וחברות אחרות חגגו שנים רבות, כשהלקוחות מתניידים מזו לזו, מהפח אל הפחת, במחירים "קורעי כיס". המצב היום הוא אחר - המחירים נמוכים יותר, הטכנולוגיה מתקדמת יותר, אבל הצרכן לא שכח ולא סלח לחברות הסלולר
עו"ד אריאל דרור
בהתקיים עילות אימוץ, יבדוק בית המשפט כל מקרה לנסיבותיו בהתחשב בטובת המאומץ ויחליט, האם עדיף אימוץ על כל תוצאותיו, או אימוץ פתוח אשר במסגרתו נמסר הקטין למשפחה אומנת או לפנימיה
ציפורה בראבי
אנשים מפסידים את העסק, את הכסף. ובגלל זה גם מאבדים את האמונה בעצמם, ביכולותיהם לעשות משהו עם עצמם. החברה לא תמיד מסייעת בתגובות שלה. רק אלוקים יכול להציל אותם...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il