X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם פייגלין וחוטובלי היו בארץ בארבע השנים האחרונות? אז איך זה שהם לא שמעו על הגירושים ועל החרבת מיגרון וגבעת האולפנה, ולא על הפניית העורף לאוניברסיטה באריאל ולדוח לוי?
▪  ▪  ▪
נתניהו. חוזר אליו כמו בומרנג [צילום: פלאש 90]

הפרשנים הפוליטיים כבר מזמן לא התאחדו סביב אותה תיזה, כפי שהתאחדו השבוע. מערכת הבחירות הוכרעה בטרם החלה, קבעו כולם פה אחד. הפרשן הפוליטי של מעריב, למשל, שלום ירושלמי, טען השבוע, שהעובדה שהימין מתייצב זה שבועות אחדים על 70 מנדטים בכל הסקרים, והשמאל מגרד את ה-50 לאורך זמן, מבהירה שהמערכה כבר הוכרעה. נקודה.
אלא שהפרשנים לא שמו לב שהמערכה לא תמה בתוך הגושים. בשמאל מתמודדות שלי, לבני וזהבה, לצד המַאמי הלאומי יאיר. ובגוש הימין (לצורך הדיון נצרף את מפלגת המרכז והנסיגות הליכוד-ביתנו לקטגוריה זו), מוותר הליכוד-ביתנו על המאמץ להעביר אליו קולות ממפלגות השמאל, וממקד מאמציו בבית היהודי.
בליכוד מבינים שהציבור הציוני דתי המאוכזב, שרק ספג יריקות בשנים האחרונות, חוזר הביתה. יש לו עכשיו מפלגה שלו, עם הנהגה רעננה, צעירה, משכילה וברובה עם רקע קרבי מרשים; הכי רלוונטית והכי אטרקטיבית. פתאום הפך הליכוד למשהו של אולד פֵש'ן. מה גם שלליכוד נסתפח סרח עודף מדאיג: מפלגתו 'הדמוקרטית' של ליברמן, זולל השרצים והרמשים, שמשווה בהבל פיו את מוסדות הרבנות לכנסייה קתולית ("ברוסיה היו אומרים", כך התבטא ביחס לרבנות ולרבנים בישראל, "שככל שמתקרבים לכנסיה, האוויר יותר מסריח").
גירושים אלימים
הליכוד עם ליברמן אינו אופציה. רק מזוכיסט יתמוך במפלגת מרכז שבארבע השנים האחרונות איכזבה את נאמני ארץ ישראל על כל צעד ושעל. איך יכול יהודי אמוני להצביע למפלגה שהובילה את הגירושים האלימים במיגרון (2011) וחוות גלעד (2011) והרס גבעת האולפנה (2012), ושיותר ממחצית המועמדים (עד המקום ה-40) ברשימתה לכנסת הבאה, הרימו יד נגד כל הסדר סביר למניעה צודקת של הגירוש הלא אנושי, וחלק לא קטן מאנשיה תמך בפשע ההינתקות? איך אפשר לחזק מדיניות אנטי-לאומית, שבפי השופט שטרוזמן הוגדרה: "דין שונה למחבל ולמתנחל"?
רק מזוכיסט יכול להצביע למפלגה שגירשה יהודים בימית וצפון סיני (1987), הסגירה את חברון לערבים (1998), הקפיאה בניה ביו"ש ובירושלים (2010), אחראית לייסוד החמסטאן בעזה, למטחי הטילים על תל אביב וירושלים, ולהפקרת חיי האזרחים בכל הדרום? מי יתן קולו למפלגה שראשה ניסה פעמיים למכור לאסד'ים, רוצחי ההמונים, את הגולן, וכמעט הושיב שם את מרצחי אל-קאעידה, בטווח ירי לעבר טבריה וצפת? מי יצביע למפלגה שמנהיגה נכנע לתכתיבי עו"ד מייק בלאס, אוייב ההתיישבות, והודיע השבוע לבג"ץ כי יפנה את המשפחות היהודיות מבית עזרא בחברון?
בליכוד קוראים סקרים ומתחלחלים. מתחילים להבין שהחיבור עם ליברמן, והאכזבה הקשה, מונעים סיכוי לשחזר את מספר המנדטים בכנסת היוצאת – 42. מה שבאמת מטריף אותם, היא זליגת מאוכזבי הליכוד לבית היהודי. איך כתב השבועון החדש 'סופהשבוע' בגליונו הראשון? - "השבוע איבד הליכוד כל יום מנדט נוסף, לטובת הבית היהודי".
מיתקפה עקָרה
לא פלא שאמירתו של נתניהו כלפי יריביו בהזדמנות אחרת: הם מ-פ-ח-ד-י-ם, חוזרת אליו כבומרנג. והפחד הוא יועץ רע. בעטיו מפריחים דוברי הליכוד טענות שווא: אם נתניהו לא יהיה מספיק חזק, הוא ייאלץ לצרף לקואליציה את השמאל הקיצוני ולהעניק לו את תיק הביטחון. בדיחה טובה. ברור שהטענה הזו לא רצינית: באף אחת ממפלגות השמאל, אין אייקון ביטחוני מתאים, פרט לעמרם מצנע, שעמדותיו הנטועות בשמאל הכל כך קיצוני, מחסלות כל סיכוי שיקבל את הביטחון. מי נשאר? יאיר לפיד? ציפי? בקיצור, סיפורי מעשיות.
השבוע הגדיל נתניהו לעשות, וברוב אימתו מחמת המשך התחזקותו של נפתלי בנט על חשבון הליכוד, הוא הצהיר קבל עם ועולם על בניה בירושלים ובמקומות אחרים. אלא שבליכוד עצמו הודה שר בכיר (מעריב, 19.12.12) שכל ההצהרות הללו אינן מחזיקות מים, וכולן לא נועדו אלא להחזיר מצביעים שזלגו לבנט, אל חיק הליכוד.
אבל התרגיל הנתניהו'תי הטיפוסי הזה לא יעבוד הפעם. כולם זוכרים עדיין את הצהרתו החגיגית לבנות מאות דירות כפיצוי על הרס הבתים בגבעת האולפנה. במציאות לא הוחל אפילו בתיכנונן. הכל נועד רק לצרכי בחירות. הכל דיבורים. המצביע הסטנדרטי כבר למד שזה העיקרון שמנחה את נתניהו. רק דיבורים. כך היה עם הבניה במקום בתי האולפנה, וכך יהיה, למרבה הצער, עם הצהרות הבניה בירושלים. אפילו לשכת ראש הממשלה טרחה להבהיר השבוע (קול ישראל, 18.12.12), ששום בניה חדשה אינה על הפרק ומדובר בסך-הכל בפעילות תכנונית בלבד.
אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן. אפשר לעבוד על כל האנשים בחלק מהזמן. אבל אי-אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. זה שנים שהמצביע הסרוג והמסורתי למד שהפער בין הדיבורים למעשים הוא 100%. המצביע הזה, למורת רוחו של הליכוד-ביתנו, חוזר הביתה. המצביע הממוצע כבר היה בסרט הזה, כשהצביע ליכוד וקיבל שמאל, וכשראה בעיניים כלות כיצד נתניהו וחבריו חסידי 'דת המשפט', נעשים עם מערכת המשפט, קבלני ביצוע נרצעים של בצלם, מרצ ויריב אופנהיימר, בפעילותם העויינת כנגד ההתיישבות. המצביע הלאומי כבר מאס במכירת מיניסטריונים חשובים והשליטה על הרבנות ובתי הדין – כלומר, המוסדות המעצבים את דמותה היהודית של המדינה – למפלגה המיגזרית ש"ס, שרואה הכל מבעד למשקפיים הסקטוריאליות, והינה פודל כנוע לחרדים האשכנזים מ'יהדות התורה'.
מעריב גילה השבוע כי הליכוד הקים, כנראה מחמת הפאניקה, צוות מיוחד לתקיפת והחלשת הבית היהודי, בראשות זאב אלקין וציפי חוטובלי, ובהשתתפותו הפעילה של משה פייגלין. פייגלין, אגב, מנהל כבר מזמן מיתקפה עקָרה נגד הבית היהודי. לפני 3 חודשים הוא כינה את מצביעי הבית היהודי פראיירים, אבל ראו זה פלא: מאז רק גובר ועולה כוחה של הבית היהודי. הציבור מסתבר מבין טוב יותר ממנו, מי באמת לנו ומי באמת לצרינו. לו אני נפתלי בנט, הייתי שולח זר פרחים ענק לפייגלין.
פייגלין, שהוא עצמו נבחר לרשימה לכנסת תודות לדילים מפוקפקים שהכניסו לכנסת את אוייבי ההתיישבות, טען השבוע כי רק הליכוד יכול: "רק כוח אמוני משמעותי בתוך מפלגת השלטון, הוא ברור וחד-משמעי, וכבר הוכיח את עצמו היטב במציאות ארבעת השנים האחרונות". ציטוט מדויק, שאם לא היה עצוב, היה מצחיק. באמת, מר פייגלין? ההיפך הוא הנכון. ההיפך ממש. בסיעות הליכוד וישראל ביתנו ישבו בכנסת היוצאת ששה ח"כים סרוגים, ומה היו הישגיהם? אפס. כלום. נאדה. אז או שפייגלין מרכיב משקפיים ורודות שמסתירות ממנו את המציאות הריאלית, או שהוא שהה בארבע השנים האחרונות בחו"ל.
שמאלה מרות גביזון
הנה מה שעולל לנו "כוח אמוני משמעותי במפלגת השלטון": החרבת מיגרון, חוות גלעד וגבעת האולפנה; התנגדות נמרצת לחוק ההסמכה המוצדק שעשוי היה להציל מפני חרפת ההרס; הכרזה חגיגית על 'שתי מדינות לשני עמים'; הקפאת בניית מרפסת או חדר ילדים נוסף בהתנחלות נידחת; עצירת הבניה היהודית (לא הערבית) בבירת ישראל הנצחית; התגייסות בכל הכוח למניעת סילוק עברייני העבודה הזרה וילדיהם.
רק הליכוד יכול היה לסכל יוזמת ח"כים נאמנים לתרבות ישראל, שאימצו את יוזמת אשת השמאל פרופ' רות גביזון, לקבוע בחוק כי השפה העברית היא השפה הרשמית היחידה בישראל. רק ח"כים בליכוד יכולים לאבד כל חמלה כשמדובר בילדי המתנחלים ולהתנגד להארכת הליכי חקיקה למחיקת רישומים פליליים של נערים ונערות עצורי ההינתקות. ורשימת הקלון הזו, שחתומים עליה 6 אלקינים וחוטובלים, עודנה ארוכה, כואבת ומאכזבת. אז למה שנאמין שששת הפייגלינים והחוטובלים ששובצו הפעם ב-40 המקומות הראשונים, יוכלו לעשות יותר מששת קודמיהם בכנסת היוצאת? הרי כבר היינו בסרט הזה, וכבר הבנו שהשפעתם מתחת לאפס.
גם ראש הצוות להכפשת הבית היהודי, ציפי חוטובלי, החלה למכור 'לוקשים': "ההכרה באריאל כאוניברסיטה", התפארה השבוע, "חרף התנגדות נחרצת של גורמים בעלי אינטרסים זרים". היי, ציפי, לא התבלבלת? מתי אושרה אוניברסיטת אריאל? הרי נתניהו, שיכול היה לעשות זאת בהינף אצבע, לא עשה אפילו את המחווה הזו.
חוטובלי ממשיכה להתבלבל: "כמו-כן הוקם צוות אדמונד לוי, במטרה להחליף את דוח המאחזים של טליה ששון". שוב התבלבלת, במחילה, הגב' חוטובלי. מתי אוּמץ דוח לוי? מדהים שהליכודניקים מבקשים קרדיט – על אי עשיה.
מה מסוגל לעולל לציונות הדתית ליכוד חזק, כבר ראינו. עכשיו המשימה היא לנגוס בו חזק לטובת הבית היהודי, ולא להתרשם מנוכחות הפייגלינים והחוטובלים והאלקינים בסיעת הליכוד בכנסת הבאה, שהשפעתם על נתניהו ומדיניותו, כבר אמרנו, פחותה מהשפעת העציץ שבפינת לשכתו.
באחרונה נמצאים אנו למדים שהציבור אינו מטומטם כפי שחושדים בו, ואינו הולך שולל אחרי תיאורים הזויים שנאמרים לצורך גניבת קולות. הציבור האמוני מבין, שהברירה היא אחת: או קואליציית נתניהו עם שלי יחימוביץ ויאיר לפיד, שיסיטו את ההגה שבידי נתניהו חזק שמאלה; או קואליציה עם בית יהודי חזק, שיגן על נתניהו מפני עצמו, ויעזור לו להסיט את ההגה ימינה, בדיוק לכיוון שאליו שולחים המצביעים את הקואליציה הבאה.

תאריך:  19/12/2012   |   עודכן:  19/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם מ-פ-ח-ד-י-ם
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שימון הבטיח לחוטובלי צעיר ערבי
שיפתח לה את העסק  |  19/12/12 18:11
2
ניתוח מדוייק
שופט צדק  |  19/12/12 18:25
3
הליכוד מעולם לא היה מפלגת ימין
פלא יועץ  |  19/12/12 22:35
 
- אכן הגיעו הימים עליהים נאמר...
איריס כהן  |  20/12/12 09:58
 
- BEHOLD, GOD IS MY SALVATION
שיר אקטואלי יפהפה  |  20/12/12 14:58
4
רהט מרוהט מתמיד-ללקק את השפתיי ל"ת
דניאל סבלדי  |  19/12/12 22:59
5
אז להצביע כל"ד, נכון?
א מ רול  |  20/12/12 01:49
6
מנחם רהט אקלקל את המסיבה
צפנת פענח  |  20/12/12 09:13
 
- צפנת, שכנעת להצביע עצמה לישראל ל"ת
נאמנים ללא פגם  |  20/12/12 14:08
 
- זה נכון, שרואה רב כרונצקי מטיף
צפנת פענח  |  20/12/12 15:19
7
let god arise
LET GOD ARISE  |  20/12/12 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דרור אידר
עושה רושם שהליכוד האמין לתקשורת שפנה ימינה וכאילו ויתר על המרכז. ולא היא. הליכוד נותר תנועה עממית מרכזית. לא מספיק לסמוך על ה"גוש"; חיוני שהבחירות הללו תסתיימנה עם מפלגה אחת גדולה
יניב אקרמן
נפתלי בנט עשה מהפכה בבית היהודי. לא פחות. הוא העיר מפלגה מנומנמת שרבצה על שלושה מנדטים קבועים מתרדמת חורף ארוכה. החשש הגדול שלי הוא מנקמנות גרידא. על כל מצביעי אורלב המאוכזבים להצביע בכל מקרה לבית היהודי. אין זה הזמן לחשבונות
עופר וולפסון
הוועדה מציינת כי חוק הבחירות לכנסת אינו מאפשר הטבות חריגות לציבור הסטודנטים
עידן יוסף
למרות שבמערכת הבחירות הקודמת תמכה המפלגה בפסילת בל"ד מטעמי "פטריוטיות", הפכה כעת את עמדתה מטעמי "חופש הביטוי"
ציפורה בראבי
מעולם לא הייתה הדמוקרטיה בארצנו מעוררת תקוות יותר אבל נמאס לשמוע מהמועמדים על שחיתויות, ספרו לנו משהו טוב יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il