X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה בכלל להרוס בתים של יהודים? למה לשלוח את צה"ל לפנות תושבים יהודים מבתיהם? - זה הצומת שבו יש לערוך את חשבון הנפש הלאומי, לא על גבו של האיש הישר הזה נפתלי בנט
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט, הבית היהודי [צילום: פלאש 90]

בנט בהיפוך אותיות - נבט. זה מה שמדאיג את הליכוד-ביתנו. הסערה הציבורית בתקשורת מזכירה לי סיפור עסיסי בתלמוד. מדובר בתלמיד חכם בעל סגולות רוחניות כבירות שבוחן את עצמו והישגיו בכל רגע. בהגיעו אל צומת דרכים המוליך לבית המדרש שלו, הוא מחליט לפתע לפנות שמאלה בדרך המקיפה אגם קטן ובו כפופות כמה כובסות שבגדיהן אסופים כדרך הכובסות בתוך המים. מה פתאום, הרי תמיד היה פונה בצומת ימינה ומישיר דרכו אל בית המדרש? הפעם, אומרת נפשו לנשמתו, הכוונה לעבור ליד הכובסות המעורטלות ולא להביט לעברן. האם יעמוד בכך יצרו?
החכם ממשיך בדרכו וכשהוא מתקרב הוא מסיט את ראשו לצד ההפוך ואוטם את אוזניו כדי לא לשמוע את צחוקן של החשופות. כשהוא מגיע לבית המדרש, ידיו קצת רועדות ונפשו רוטטת משמחה. הצלחת, היא אומרת לו. עצמת עיניים. איזה יופי ועוצמה. אבל התלמוד מסיים את הסיפור וקובע, בשם הרבנים הדגולים, כי החכם מעד ונהג כעבריין ופושע. נשאלת השאלה, מדוע?
כי מבחנו של החכם אמור היה להיערך בצומת אחר ולא בצומת שבו יושבות הכובסות בצד שמאל. השאלה פשוטה, למה בכלל לפנות שמאלה אל הכובסות, מה זה שייך לצדיקים? המטרה הייתה להגיע מהר ככל האפשר לבית המדרש ולא להאיץ את תחושת ההתמודדות עם היצר. וכך אנו מגיעים אל לב המדינה: למה בכלל להרוס בתים של יהודים? למה לשלוח את צה"ל לפנות תושבים יהודים מבתיהם? ולמה צה"ל? זה הצומת שבו יש לערוך את חשבון הנפש הלאומי, לא על גבו של האיש הישר הזה.
שוד ושבר
אז מה ההפך מצדק חברתי - צדק לא חברתי?
בעיתונות התפרסם מדד מחירים לפירות וירקות. תרשו לי בבקשה לצטט את פערי המחירים המתבקשים בין החקלאי לצרכן (אני מצטט את גלובס מתאריך 20.12.12): התשלום לחקלאי עבור ק"ג בננה הוא 1.5 ש"ח והמחיר לצרכן 6.5 ש"ח. פלפל צהוב 2 ש"ח לחקלאי – 9 ש"ח לצרכן. פלא שהוא צהוב? דלעת 1.5 ש"ח לחקלאי – 10 ש"ח לצרכן. פלא שהוא צרחן? תות-שדה 15 ש"ח לחקלאי - 62 ש"ח לצרכן. פטריות - 10 ש"ח לחקלאי – 40 ש"ח לצרכן. פלא שיורדים גשמים. תפוח עץ - 2.5 ש"ח לעומת 8 ש"ח, פומלה - 2 ש"ח לעומת 8 ש"ח.
אם זה לא שוד, אז זה בטח שבר. האם ניתן לתאר אותי כבולשביק, קומוניסט או אפילו סוציאליסט רק מפני שאני אוהב סלט ורוצה לרכוש עוד 2 קילו ירקות בשבוע? הייתי מוכן לצטט לכם עוד ועוד, אבל נגמר לי הארנק.
הסיפור הזה מזכיר לי את שודדי הים בסומליה מטפסים על מיכליות דלק עצומות והופכים אותן לדינוזאורים עד שמגיע תשלום כופר. איש בעולם אינו פוצה פה. פעם שרצו שודדי הים בקריביים, אבל כלת השודדים של ברטולד ברכט הביאה אותם לאירופה, העלתה אותם על הבמה עם ספינה עם גולגולת על שישים תותחיה. ברכט היה קיצוני ביחסו לאירופה וחשב להשמיד את עוולותיה בעזרת שודדי ים רומנטיים. נו, כל זה התרחש כמה שעות לפני שהם הפכו לתאגידים גלובליים מוקצים מחמת מיאוס, לבנקים ציבוריים זוללים בעלי כרס ולארגונים חברתיים מקובלים על ארגוני האו"ם.
שוד ימי נעשה מבצע לגיטימי של ממשלות. אנגליה שלחה את סר פרנסיס דרייק הפיראט עם צי מלחמה לשדוד את אוניות הזהב שגנבו הספרדים מהאצטקים באמריקה. אותה אנגליה הכריזה מלחמה (מלחמת האופיום) על סין בשל נתיבי הובלת הסמים שנחסמו ונחמסו. כלומר, שודדי ים ושודדים לא חוקיים אחרים זה מצב נורמטיבי ומאוד ליגאלי לאורך ההיסטוריה האנושית המתחסדת.
סליחה שהתחלתי עם פער מחירים וגלשתי לספינה עם גולגולת על שישים תותחיה...
ועוד שאלה טיפשית, אם מחיר המדף של הקוטג' הוא 5 ש"ח - פירוש הדבר ששטראוס מוכרת את הקוטג' שלה לפיראטים ב-1.25 ש"ח?
פנטומימה
ציפי לבני ברדיו מספרת על המגעים והמשאים עם אש"ף בהיותה שרת החוץ (חמישי, 20.12.12): "נכנסתי לחדר המו"מ ולא דיברתי על ירושלים...". אז בשביל מה נכנסת, כדי לרצות את השמאל?
התמונה של יצחק שדה
אני מוצא חובה לעצמנו לצטט יהודי בשם יעקב רוזנברג, בעלים ומייסד של חברת אלקטרוניקה בשם HR, שאומר, בין השאר: "זכינו במכרז של אלביט לייצור שלטים. נסעתי לשבדיה כדי לקנות רובוט שעלה 700 אלף דולר – סכום שבו יכולתי לקנות אז שני רחובות בנצרת...". דבריו פורסמו במגזין גלובס.
פתאום עלתה במחשבתי התמונה המיתולוגית שבה מצולם יצחק שדה במכנסיים קצרים עם שני בחורים צעירים ששינו לחלוטין את הנוף הישראלי. עכשיו אני מאחל למר רוזנברג שיצורף לתמונה שבה מצולם וורן באפט, במכנסיים ארוכים, עם ישראלי שעומד ליד מחרטה.
נהגת מרוצים
בעת המתנה לנכדה שלי שתצא מאולם הקולנוע, הקשבתי לשיחה של שתי נשים בעמידה. אחת מהן אמרה בקול צרוד: "אני נהגת מרוצים מקצוענית, כלומר התפרנסתי מזה עד לא מזמן". "באמת? נהגת מרוצים? איפה?" התפעלה חברתה. "איפה לא? הייתי נהגת והם כולם היו מרוצים". עכשיו נפתחו הדלתות לרווחה וכולנו הבטנו פנימה.
שמעתי במעלית יורדת
"אבא, ניסע לבית-ספר באוטו או נלך ברגל?"
"נלך ברגל לאוטו".
יהודי
שמעתי במסעדה כשרה: מי שהתגרש מיהודייה והתחתן עם גויה נחשב יהודי? בהחלט, אבל במקום לברך המוציא הוא מברך מזונות...
תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד חיים אבישר, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק הדין בעניין שיפמן - עיוות בחישוב הרווח הכלכלי ופגיעה בעיקרון הטלת מס האמת
הרב אליהו קאופמן
הכאת עורך עיתון "הפלס'" אינה אלא אלימות לשמה. אין כאן מאבק על דרך ביהדות, אין כאן לוחמה להרמת דגל התורה ממש - אלא כקלישאת בחירות, ואין כאן יראת שמים לשמה אלא יראת "כיסאולוגיה"
הרב יובל שרלו
כשהחברה מקבלת מציאות של רצח, היחס הנשגב והנאצל לחיים עצמם סופג מכה אנושה. מרגע זה ואילך החברה מתירה למעשה ללחוץ על מי שייסוריו גורמים סבל לסביבתו, או למי שלסביבתו יש רצון מהיר לקבל את ירושתו, שישלח יד בנפשו
הרב יאשיהו יוסף פינטו
ישתדל האדם לעבוד על עצמו למחול ולסלוח בכל מצב אשר הוא שרוי בו, גם אם עדיין לא מרגיש הוא את הברכה בנפשו - עוד חזון למועד. אין הקב"ה מקפח שכר של שום ברייה
דודו חזן
דווקא התיקון השני לחוקה האמריקנית, מנציח את ארה"ב כאומה החופשית ובין הבטוחות ביותר על פני הגלובוס. הגבלות על נשיאת נשק, יגבילו את חופש הפרט ויפגשו באתוס האמריקני. מכאן הדרך למטה קלה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il