X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחאה החברתית שתלה זרעים בלב הציבור ואפילו הוציאה ניצנים. נכון, עדיין לא קצרנו את כל הפירות, אך ישנו פרח בעל ניחוח חזק שבצורה בלתי מודעת החזיר ללבבות תקווה
▪  ▪  ▪
העם יצא מאדישותו [צילום: פלאש 90]

מחאה היא מילה לא פשוטה, לרוב בעלת קונוטציה טעונה רגשית ומנגד בעלת אסוציאציות של חירות וחופש הביטוי. מחאה היא דרישה לשינוי, אחרי שקולות לא נשמעים גם בקריאה השלישית. מחאה יכולה להביע את רצון המיעוט, אך גם את רצונותיהם הכמוסים של הרוב.
מחאה יכולה להימחק בהינף יד, ויכולה להביא להסדר. מחאה יכולה להתבצע בצורה אתית או בשבירת הכלים. מחאות מתבצעות בצורות שונות ובעלות תכנים מגוונים וכשאין האחת דומה לחברתה.
מחאה היא מילה גסה כאשר היא נובעת ממקום לא אמיתי וכנה. מחאה היא מילה גסה כאשר היא נובעת מאינטרסים אישיים. מחאה היא מילה גסה כאשר היא מתבצעת בכל צורה שיכולה להיות פוגענית. מחאה היא לא מילה גסה כאשר היא צועקת מכאב היוצא מהלב, מרצון כנה ואמיתי המשתוקק ודורש להביא לשינוי ולהגיע להסדר.
מחאה בבסיסה מגיעה מביקורת המקננת בלב. מחאה נובעת מתהליך אדיר שמביא לאדם אומץ להעז לקום ולצאת נגד המובן מאליו. מחאות יכולות לשים דגש על התוכן והפתרונות שהן רוצות לדרוש או שמא לבקר. ומנגד ישנן מחאות שעיקרן היא הצורה שבה היא מתבצעת, המביעה כאב שבו אין צורך במילים.
פתאום קם העם
כשכותבים "מחאה" בעברית, עולה לנגד עינינו התמונה של הלכידות החברתית שראינו ושמענו מאלפי המוחים הדורשים שינוי המציאות וזורעים תקווה בלב הקהל, ואכן הוכיחה את עצמה בכך שהביאה לגל של מחאות שזוכות לתשומת לב ציבורית רחבה כל כך.
המחאה אצלנו התחילה מאבקנים שהגיעו אליה ממערב או שמא משכנותיו. המחאה שתלה זרעים בלב הציבור ואפילו הוציאה ניצנים. נכון, עדיין לא קצרנו את כל הפירות, אך ישנו פרח בעל ניחוח חזק שבצורה בלתי מודעת החזיר ללבבות תקווה.
פתאום קם העם לתחייה משנים של אדישות ציבורית ופוליטית. המחאה הצעירה החזירה ללב את האמונה בכך שהמדינה היא דמוקרטית וכי ישנה אפשרות להשפיע על הממשלה ולגרום לעיצוב מדיניותה.
פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא עם ומתחיל ללכת...

הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית בבר-אילן.
תאריך:  24/12/2012   |   עודכן:  24/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
יוסי קדרון
הבריקאדות - סמל המהפכה הצרפתית - הוקמו בידי אזרחים שקצה נפשם באי-השוויון החברתי ונפשם סלדה מהאצולה השולטת. הם גם הבינו שלא ישנו דבר בדיבורים יפים. לקראת ינואר 2013, יותר ויותר ישראלים אובדי-עצות מאמינים שהגיע זמן לבריקאדות ישראליות
דן אלון
הוא חזק בביטחון וחזק בכלכלה. זה הקוסם הרשלן, שניסה כוחו באיספהן, פגע בכור בדימונה, ממש כאן! ושוב, בנימין קוסם הימין. הנה זה בא: שימו לב אזרחים, בדימונה העלמתי את מפעל כיתן, והרי לכם עוד קסם מרשים
איתמר לוין
משרד האוצר פרסם תזכיר חוק ליישום ההמלצות להגברת התחרות בענף המזון - אך השלמת החקיקה תמתין לכנסת הבאה
צור ארליך
בֹּקֶר טוֹב. הַמְצִיאוּת בָּלִיסְטִית. עוֹד נַחְזֹר אֶל הַחֲלוֹם. בְּלִי נֶדֶר
דרור אידר
מה קרה מאז המחאה נגד יוקר המחיה? סתיו שפיר ואיציק שמולי חברו לשמאל הפוליטי ואיתם רבים ממנהיגי המחאה. השבוע הוסר מסווה נוסף: אנשי "מאהל הפראיירים", עידן מילר ובועז נול, שחררו קול קורא לשמאל להתאחד "רגע לפני שישראל נופלת לעוד חמש שנים של שלטון נתניהו-ליברמן". אהה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il