X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יובל ארליך מערכת התוכן   |  אימג'בנק
ישראל עוד לא הגיעה לתחנה

כיצד נראות הרכבות בעולם?

בקיטור, בפחם או בחשמל, היא צוברת מהירות ולא משאירה מקום לספק: הרכבת כאן כבר למעלה מ-300 שנה, ואין לה שום כוונה להיעלם. בעולם כבר מבינים את זה. ובישראל?
▪  ▪  ▪
מחכים לרכבת האידיאלית [צילום: אימג'בנק/מראות אימג']

מדינת ישראל קיימת כישות שלטונית עצמאית מזה 64 שנים. ירושלים היא אומנם בירת העם היהודי מזה 3,000 שנה, אך כמיזם מודרני העיר תל אביב קיימת רשמית משנת 1909 (שמה המקורי היה "אחוזת בית"). כלומר, כחברה יהודית-ישראלית אנו מתקיימים על אדמה זו למעלה מ-100 שנים.
התחבורה הציבורית העיקרית בתוך הערים היא רשת קווי האוטובוסים והמוניות. כיום יש יותר מ-8 חברות אוטובוסים שונות, המנהלות קווי תחבורה ציבוריים, המרושתים על פני המדינה, אבל רכבת כבדה יש רק אחת והיא בינעירונית. למרות שכתיירים רגלינו כמעט שאינן דורכות על רצפת האוטובוסים באירופה או בארה"ב, ואנחנו נעים כמעט ורק באמצעות רכבות, בישראל אין אפשרות לנוע ברכבות בתוך הערים.
64 שנים שרי תחבורה שונים מבטיחים לנו רכבות בין עירוניות טובות יותר ורכבות עירוניות מהירות ויעילות יותר. באותה הנשימה הם גם תמיד מזהירים שזהו תהליך ארוך ויקר. אנו רגילים לשמוע על כך וממתינים. בעודנו ממתינים החלטנו להציג בפניכם שלוש רכבות הפועלות כיום ונראות כרכבים, שיביאו אתכם למקום הנכון ובזמן הנכון.

טי-ג'י-וי (25.2.2009)
[צילום: EyesWide Open, אימג'בנק/מראות אימג']

ה-TGV, ראשי-תיבות של 'רכבת במהירות גבוהה' (בצרפתית), היא רכבת חשמלית המגיעה למהירות 320 קמ"ש אל למעלה מ-1,400 יעדים ברחבי אירופה, על גבי מסילות באורך כ-1,200 ק"מ שנסללו עבורה מאז נחנכה בשנת 1981. מדי שנה נוסעים בה למעלה מ-130 מיליון איש, ומפעיליה צופים כי עד תום העשור ישתמשו בה כ-2 מיליארד איש.

רכבת בייג'ינג, סין (10.11.2007)
[צילום: China Photos, אימג'בנק/מראות אימג']

מיליארדים רבים של דולרים השקיעו הסינים בהקמת רשת רכבות, לקראת האולימפיאדה שנערכה בבייג'ינג בשנת 2008. כיום, על-גבי חמישה קווים באורך כולל של כ-71 ק"מ, משנעת הרכבת בבירה הסינית למעלה מ-2 מיליון איש ביום. אך זו רק טיפה בים: התחבורה הציבורית הצפופה בבייג'ינג משרתת מדי יום עוד כ-13 מיליון נוסעים.

מטרולינק (3.7.2008)
[צילום: David McNew, אימג'בנק/מראות אימג']

הגודש בכבישים והתשתיות הלקויות בדרום קליפורניה הביאו להקמת רשת הרכבות 'מטרולינק' לפני 20 שנה. מ-2,400 איש ביום שנעזרו בשלושה קווים בלבד בשנת 1992, צמחה הרשת לכ-40 אלף איש הנוסעים מדי יום בשבעה קווים הפרושים על-פני כ-820 ק"מ. עקב הביקוש הגובר לשירותי הרכבת, צירפה הרשת 137 קרונות חדשים אל 48 הקרונות שהיו לה רק לפני ארבע שנים.

לתמונות נוספות ולכתבות דומות מבית אימג'בנק, מראות אימג' - לחצו
נכתב בשיתוף מחלקת התוכן של חברת אימג'בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם.
תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד נראות הרכבות בעולם?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש מחיר לשחיתות
מזכיר_המדינה  |  26/12/12 18:59
 
- כתבת שטויות , קבל תזכורת
במבה  |  28/12/12 09:50
2
כתבה חשובה. תתעוררו! ל"ת
גולדמונד  |  30/12/12 08:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מיום חמישי: קווי לילה גם באשקלון, באופקים, בנתיבות ובשדרות שיפעלו בסופי שבוע
עידן יוסף
בסך-הכל יופעלו ארבע נסיעות הלוך וחזור בארבע ערים בשרון
יניב כהן
השבוע תחנוך רכבת ישראל עמדת הנצחה חדשנית - 'גלעד לזכרם', פרי פיתוח של תבונה מילניום מקבוצת SQLink, לזכר עובדי החברה שנפלו בעת מילוי תפקידם
רשימות נוספות
אוסף המכוניות העתיקות שלי  /  יובל ארליך
עוגות שוקולד כתרופה לחורף  /  יובל ארליך
גם מפורסמות אוהבות סיגרים?  /  שרלי שטרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il