X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צבא בלתי מוסרי הוא הסכנה הגדולה ביותר, כי צבא כזה עסוק בציות לגחמות הפוליטיות במקום להילחם באויבים זאת ועוד - גזל קרקע של אנשים רק בגלל הזעם היהודי הוא פשע מוסרי ויש לסרב לבצע פקודה כזו
▪  ▪  ▪
לסרב או לציית? [צילום: פלאש 90]
בנט: אסרב לפקודת גירוש יהודי מביתו
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי אמר כי יסרב לציית לפקודה של פינוי יהודים מיישובים * בליכוד, בעבודה ובקדימה תוקפים: דברים חסרי אחריות, בנט חשף את פרצופו האמיתי
לרשימה המלאה

האם אפשר ללמוד משהו מן השואה? כל אמירה של איש ציבור כלשהו על השואה מיד נתקלת בהערות על "זילות השואה", "סיפסור בדם הנרצחים" ועוד. אנשים מפחדים ללמוד מן העבר הנורא, אבל מכיוון שאנחנו לא רוצים להגיע אפילו לשבריר אחוז של מה שהיה בשואה, כדאי מאוד שכן נלמד את ההיסטוריה ומה הם הלקחים שלה.
הפיהרר-פרינציפ הוא עיקרון נאצי שרואה כל ארגון כהיררכיה של מנהיגים, שבו לכל מנהיג (פיהרר, בגרמנית) יש אחריות מוחלטת בתחום שלו ודורשת ציות מוחלט מכל הכפופים אליו כאשר הפיהרר העליון הוא היטלר והציות אליו ואל ממוניו הוא הערך העליון מעל כל מוסר, דת או מחויבות אחרת.
אדולף אייכמן טען להגנתו במשפט שנערך לו בישראל לפני יותר מחמישים שנה, כי הוא בסך-הכל ציית לפקודות שניתנו לו לפי עיקרון הפיהרר-פרינציפ ולכן הוא לא אשם. טענתו כמובן לא התקבלה והוא הוצא להורג.
האם למדנו שהרוע יכול לצמוח מציות לכל פקודה באשר היא? השיח הציבורי כעת הוא על "סירוב פקודה" במקום על הקווים האדומים של הציות לפקודה. ברור לכולם שהיה חובה על כל בן-אנוש לסרב לפקודות המזוויעות שניתנו על-ידי הנאצים, אבל האם לפקודות פחות נוראות חייבים לציית? האם צריך להגיע לשיא הרוע האנושי כדי שנצדיק סירוב פקודה או שחובה גם במעשים פחות נוראיים לסרב פקודה? האם צריך לסרב לרצח של אלפי אנשים אבל אסור לסרב לרצח של אדם אחד זקן חולה נכה ומפגר?
שאול המלך פקד על מפקדי צבא ישראל לרצוח את כל אנשי נוב עיר הכהנים. אבנר ועמשא סירבו פקודה ודואג ציית לפקודה והרג את כל תושבי העיר נוב. חכמי ישראל שפטו את דואג בחומרה על כך שציית לפקודה. לפקודה שסותרת את המוסר היהודי יש לסרב.
הסכנה הגדולה
אבל לא רק רצח הוא אנטי-מוסרי. יש פשעים חמורים פחות שנוגדים את המוסר היהודי. גם גזל של קרקע הוא פשע. כפי שלמדנו, "בשעה שאמר דוד למפיבשת 'אתה וציבא תחלקו את השדה', יצתה בת קול ואמרה לו: רחבעם וירבעם יחלקו את המלוכה", ובכל מקרה של פשע מוסרי כזה לא מפחדים שמא "הצבא יתפרק". את הטיעון הזה גם הכירו חכמי ישראל ובכל זאת אמרו: "אם ציווה המלך לעבור על דברי תורה - אין שומעין לו". בדיוק ההפך! צבא בלתי מוסרי הוא הסכנה הגדולה ביותר כי צבא כזה עסוק בציות לגחמות הפוליטיות במקום להילחם באויבים.
כבן לניצול שואה אני מודה למשה פייגלין שהזכיר בקשר לסירוב פקודה את הפושע הנאצי אייכמן, ואני מצטט את דבריו של פייגלין: "ההשוואה שעשיתי היא לא השוואה שבאה חלילה להשוות מישהו למישהו, אלא השוואה שדיברה על העיקרון. העיקרון הוא שקו אדום שנקבע על-ידי מצפונו של האדם חייב להיות, ואמירה גורפת שאומרת פקודות בכל מקרה חייבים לבצע היא אמירה פשיסטית. בפרט במדינה יהודית, לאמירה כזו אסור שיהיה מקום ואני רואה אותה בחומרה רבה. יכולתו של האזרח לא לציית ולעמוד מאחורי צו מצפונו היא המחסום היחיד מפני עריצות השלטון והידרדרות החברה והמדינה לרמה מוסרית נמוכה ביותר".

הכותב הוא חבר מרכז הליכוד.
תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפקודת גירוש יש לסרב
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים עם כל מילה ל"ת
כל הכבוד לכותב  |  30/12/12 16:00
2
תודה לכותב המאמר ולנימוקיו
הנבונים והחשובים.  |  30/12/12 18:22
3
הכל עניין של טרמינולוגיה
אלישמע  |  30/12/12 18:26
 
- אלישמע על הטענות שלך שהכל
זקן  |  31/12/12 10:22
4
פייגלין הגבר היחיד שלא מפחד
לומר אמת  |  30/12/12 21:13
5
השוואה מטומטמת של דוקטור !!
שלמה המגיב  |  30/12/12 23:23
 
- מדינה לא יכולה לותר על ריבונות
מדען מדינה  |  31/12/12 09:23
 
- מה אתה אומר , מדעני ?
שלמה המגיב  |  31/12/12 21:06
 
- כלומר לטענתך עם ראש ממשלה
זקן  |  2/01/13 15:51
 
- התייחסות לזקן
שלמה המגיב  |  2/01/13 22:54
 
- אלוהים קבע שארץ ישראל שיכת לנו
א"י לעם ישראל  |  3/01/13 10:40
 
- כלומר על סמח סופיסטיקה שלך או
זקן  |  3/01/13 10:45
 
- ואיך מממשים "תיאוריה מדינית"?
שלמה המגיב  |  4/01/13 14:02
6
אבוי לבגין שהפכת אותו להיטלר.
אהוד פרלסמן  |  31/12/12 01:35
7
פקודת גרוש- בלתי חוקית בעליל!  ל"ת
דניאל סבלדי  |  3/01/13 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אמנון רמון
מבחינה היסטורית ניתן לומר שהנצרות הייתה במידה רבה ה"רמקול" שהפיץ את קדושתה של ירושלים ברחבי תבל ומי שהפך אותה ל"עיר עולם". פעילות זהירה וחכמה של הממשל הישראלי ברמה הממשלתית והעירונית לחיזוק מעמדם של הקהילות והגורמים הנוצריים - תוך ניסיון להתגבר על ההתנגדות של גופים דתיים וחרדיים - תגדיל את כוח המשיכה של העיר
אלי אלון
תיאטרון "הבימה" צבר גרעונות כבדים עקב ניהול כושל ולא אחראי. במסגרת תוכנית להבראתו שגובשה באוצר תעביר המדינה לתיאטרון זה מיליוני שקלים למחיקת חובותיו ומענק של מיליוני שקלים להמשך תפעולו. מדוע על הציבור הרחב לממן בכספי מיסיו גרעונות "הבימה" שנגרמו מניהול כושל?
ניצן הורוביץ
אם יש משהו שמרגיז אותי בימים האלה, זה הפטאליזם שירד עלינו, התחושה שהכל גמור, ואין טעם לטרוח    האם כך אנחנו נוהגים בחיינו הפרטיים? האם איננו רואים שהגישה הזו משרתת אינטרס מאוד מסוים, ונועדה בעצם להרדים?
ד"ר אביעד הכהן
בפרשת בר-און-חברון, נקבע גם ע"י פרקליטת המדינה והיועמ"ש לממשלה וגם ע"י ביהמ"ש העליון, כי אי גילוי ואפילו מסירת מידע לא נכון שעשוי להטעות את הממשלה ולהטות את החלטתה, אינו עולה כדי הפרת אמונים. ביהמ"ש השלום שידון בעניינו של ליברמן עשוי כמובן לחשוב אחרת, אך אז אנו צפויים למסכת של ערעור כפול
אברהם בן-עזרא
הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בישראל מנצלות נצל היטב את היתרונות שיש להן לעומת האזרח - חוסר ידע בנושאי תכנון ובנייה; חברון כיסו של האזרח שאינו מאפשר לו הגנה משפטית ראויה; לפקפק ביושר המוסד הציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il