X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקר מינה צמח מציג את הרוב הדומם הישראלי כמציאותי ואינו נוטה לשעבד עובדות בשטח לתרחישים אופטימיים שאינם מכים שורש במזרח התיכון האלים. זוהי תכונה נדירה בחברות הדמוקרטיות הפוגעת אומנם בפופולריות קצרת-הטווח של ישראל, אך מעלה את קרנה האסטרטגית ארוכת-הטווח של ישראל כמוצב-קדמי של העולם המערבי
▪  ▪  ▪
רוב הבוחרים מעניקים חשיבות רבה לצרכי ביטחון [צילום: AP]

ערב הבחירות מתגלה הבוחר הישראלי כמציאותי יותר מהפוליטיקאים בישראל. רוב הבוחרים מעניקים חשיבות רבה לצרכי ביטחון בתשובות לסקרי דעת קהל המתבססים - בשאלותיהם - על המציאות מאז אוסלו וההינתקות ולא על משאלות-לב; על "החורף הערבי" הסוער ולא על אשליית "האביב הערבי".
רוב הישראלים מבינים שבמזרח התיכון יש לבצר את הביטחון כתנאי ובסיס להישרדות ולקידום השלום. הם למדו שחתירה לשלום על-ידי כרסום בנכסים ביטחוניים עלולה לערער את בסיס ההישרדות והסיכוי הקטן לשלום.
חרף השפעת - ובניגוד לעמדת - רוב התקשורת והאקדמיה בישראל, רוב הציבור הישראלי מעדיף שלום המבוסס על ביטחון על פני ביטחון המבוסס על שלום.
סקר-דצמבר 2012 של מינה צמח ("דחף") ו"המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" מבהיר שהציבור הישראלי מעניק משקל רב יותר למציאות המזרח תיכונית מאשר להרהורי-לב ותרחישים מלבבים המנותקים מהמציאות. עמדות הציבור לגבי תהליך השלום, צרכי הביטחון, שטחים-תמורת-שלום, שתי מדינות לשני עמים והאיום האירני מושפעות על-ידי עשרים שנות הסכמי אוסלו: מחווה חסרת-תקדים של ישראל נענית בחינוך לשנאה, טרור והפרות חסרי-תקדים של הרשות הפלשתינית.
תפישת העולם של הציבור הישראלי מעוצבת גם על-ידי האלימות, אי-הוודאות, אי-האמינות, אי-היציבות והבוגדנות הבין-ערביים ברחוב הערבי. הציבור מגיב גם להלם ההינתקות: אלפי טילים פלשתינים בתגובה לעקירת 25 התנחלויות ב-2005.
לפי ממצאי הסקר - הנדיר בהיקף שאלותיו - רוב הציבור סבור שהפלשתינים מוטרדים מקיומה - ולא מגודלה - של המדינה היהודית, ולכן הוא ספקן לגבי הנוסחה "שטחים-תמורת-שלום". רוב הציבור אינו מאמין במחויבות הפלשתינים לקיום הסכמים, ולכן מפקפק בפתרון שתי המדינות לשני עמים.
לדוגמא, 76% (86% בקרב הציבור היהודי) אינו מאמין שנסיגה לקווי 1967 תספק את הפלשתינים. רק 22% (15% בקרב הציבור היהודי) סבורים שהנסיגה תביא לסיום הסכסוך. 74% משוכנעים שעומק אסטרטגי (שם קוד לרכסי יו"ש) חיוני לביטחון ישראל. 63% מתנגדים לנסיגה לקווי 1967 עם תיקונים קטנים; 65% שוללים את חלוקת ירושלים במסגרת הסכם שלום; 65% דוחים וויתור על בקעת הירדן; 68% מתנגדים לנסיגה מאריאל ומערב השומרון; 72% עומדים על שליטה בגושי ההתנחלויות; 73% מתנגדים לוויתור על רכסי יו"ש השולטים על נתב"ג; 67% תומכים בהמשך השליטה על כביש 443 המחבר את ירושלים למודיעין ולתל אביב.
רק 20% סבורים שאירועי "הרחוב הערבי" אינם רלוונטיים לסכסוך הערבי-ישראלי ולנושא הפלשתיני, ורק 21% משוכנעים שאירועים אלו מחייבים האצה של תהליך השלום.
52% - לעומת 49% ב-2005 - רואים בגבול ביטחון גורם חשוב יותר משלום, לעומת 36% הסבורים ששלום הוא תנאי לביטחון.
רק 39% סבורים שישראל יכולה לסמוך על צבא אמריקני בעת מצוקה. רוב הציבור בוטח רק בצה"ל להגנת המדינה. 68% מתנגדים להצבת כוח זר - כולל ארה"ב - בבקעת הירדן, לעומת 26% התומכים בכך.
68% אינם רואים בסנקציות מכשיר אפקטיבי נגד אירן; 53% אינם מאמינים שארה"ב תפעל צבאית נגד אירן; 53% תומכים בפעולת-מנע צבאית ישראלית נגד אירן אם ארה"ב לא תפעל.
סקר מינה צמח מציג את הרוב הדומם הישראלי כמציאותי ואינו נוטה לשעבד עובדות בשטח לתרחישים אופטימיים שאינם מכים שורש במזרח התיכון האלים. זוהי תכונה נדירה בחברות הדמוקרטיות הפוגעת אומנם בפופולריות קצרת-הטווח של ישראל, אך מעלה את קרנה האסטרטגית ארוכת-הטווח של ישראל כמוצב-קדמי של העולם המערבי באזור קריטי לאינטרסים חיוניים, כלכליים וביטחוניים של העולם החופשי. מקור לאופטימיות.

תאריך:  31/12/2012   |   עודכן:  31/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוב הדומם - מציאותי יותר מהמגזר הפוליטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איציק וולף
יאיר שמיר, מבכירי הליכוד-ביתנו, מודה כי אין לו תשובות טובות לשאלה כיצד האיחוד בין המפלגות גרם לירידה במספר המנדטים הצפוי    "אפעל להפחתת מע"מ על תרופות ומזון בשיעור של 8%"
אפרים הלפרין
הניסיון להפוך את חדר המיטות לשדה קרב פוליטי ערב בחירות, מעיד על כך שלנבחרים האלה אין מה להציע, אז הם התחילו להציץ
מתי דוד
העבודה איבדה את התבונה הפוליטית הקולקטיבית, בכך שהיא הפקירה את השטח לכיבוש של חבורות שמאל מגויסות. ההתלהבות מסקרי דעת הקהל, המבטיחים לעבודה הצלחה גדולה בבחירות, לא ימנעו בקרוב מאוד משבר וקרע פנימי גם בנושא המדיני וגם בנושא הכלכלי
יפעת גדות
"הגלריה המרכזית" – גלריה חברתית לאמנות ישראלית עכשווית שבתחנה המרכזית החדשה בתל אביב בתערוכת בחירות יוצאת-דופן    20 אמנים, 80 עבודות בנושא הבחירות, קלפי מדגמית בעיצובה של האמנית דבי אולו, "קרעי ההבטחות" של הצלם רפי מן, איקס-מיקס בחירות של אמן הזכוכית עמי ליבוביץ ועוד ועוד
עידן יוסף
עמותת חדו"ש (לחופש דת ושוויון) פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית למנוע ממפלגת שס שימוש בברכות, בקללות ובקמיעות במסגרת מערכת הבחירות
רשימות נוספות
האם הופעת שרית חדד הייתה חוקית  /  עידן יוסף
"נאבק בבנטים ובבן-דהנים"  /  עידן יוסף
לפיד: שר ללא תיק - בגידה במעמד הביניים  /  איציק וולף
עכשיו אגלה לכם מה יהיה   /  ניצן הורוביץ
סקרים, שקרים ומה שביניהם  /  יהודה דרורי
כה אמר פרופסור ירון זליכה  /  שולמית קיסרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il