X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנטנות שהותקנו בשנות השמונים והתשעים התיישנו ויצאו משימוש. כיום לשום גוף מסחרי אין בהן עניין והרשויות מתנהלות בשאננות. בשל פגעי הזמן, עייפות החומר ומזג האוויר, תרני האנטנות הכבדים נשלפים, נשברים ומתעופפים. נראה שהאסון לנפש ולרכוש שיגרם בשל כך הוא רק עניין של זמן
▪  ▪  ▪
אנטנות. סכנה ממשית [צילום: פלאש 90]

אחרי כל סופה זה קורה, חלקים מבניינים כמו סככות, עמודים ושלטים ניתקים בשל לחץ הרוח העזה, התקנה חובבנית וחוסר מוחלט באחזקה. כבר התרגלנו למראה של עמודי תמרורים נפולים, עצים שבורים וגדרות קורסות. ואולם, לעומת כל אלו, בנושא של אנטנות מתעופפות ושנופלות מגובה רב של גגות הבתים אף אחד לא מטפל ולא עוסק ומדובר בסיכון חיים ממש.
הסיבה לתופעה פשוטה, האנטנות הותקנו בשנות השמונים והתשעים התיישנו ויצאו משימוש. כיום לשום גוף מסחרי אין בהן עניין ולרשויות המתנהלות בשאננות ובזלזול, אין מחלקות האחראיות על הנושא ושמסוגלות לתחזק את המצוי בשטח.
הדבר מהווה סכנת נפשות ממש. בשל פגעי מזג האויר האנטנות מצויות במצב לקוי של קורוזיה, הברזל חלוד ומתפורר, ברגי החיזוק ניתקים והריתוך לאחר זמן כה רב מאבד את האפקטיוויות שלו. כל אלה מסתכמים בכך שאנטנות שמשקלן עשוי להגיע לעיתים לעשרות קילוגרמים ואף למעלה מכך, נמצאות למעשה במצב רופף ורעוע, ובעצם במצב של קריסה.
משהלחץ גובר והשנים עושות את שלהן האנטנות מתעופפות עם הרוחות העזות שפוגעות בהן מדי חורף וסערה, והן נוחתות בעוצמה אדירה בשל משקלן הרב והמבנה התורני שלהן.
סחבת וביורוקרטיה רשלנית של הרשויות המקומיות
חוק הרשויות המקומיות (תרנים לאנטנות, טלוויזיה ורדיו), תשל"ו - 1975 קובע בין השאר בסעיף 6: "הסרת תורן בידי הרשות המקומית", כי האחריות על והסרת האנטנות חלה על בעלי הנכסים ואולם לרשות המקומית יש את הזכות במידת הצורך להרוס ולהסיר אנטנות ואף מקנה לרשויות סמכויות רבות לשם כך כגון כניסה לנכסים ואף שימוש בכח סביר וחיוב בעלי הנכסים בהוצאות ההסרה.
לדאבון הלב החוק נשכח מלב, לא מקויים והרשויות המקומיות מתעלמות לחלוטין מהוראותיו וכאמור לא עוסקות בנושא מפגע הבטיחות המסוכן הזה כלל.
בשנים האחרונות נעשה ניסיון נוסף לטפל בתחום והוגשה הצעת חוק הרשויות המקומיות (הסרת אנטנות טלוויזיה ומיחזורן), התשע"ב-2011 שהונחה על שולחן הכנסת ביום 7.11.11.
ההצעה גורסת בדברי ההסבר שלה כי: "עם המעבר לשידורים דיגיטליים, התייתר הצורך באנטנות הקליטה הישנות ששימשו לקליטת השידורים האנלוגיים. אנטנות אלו, שאין בהן עוד שימוש, מכערות את הנוף העירוני ומהוות מפגע סביבתי. המתכת שממנה עשויות האנטנות היא בעלת ערך ויכולה להיאסף למיחזור לצורך שימוש חוזר. מהאמור עולה כי התועלת שתצמח מהסרת האנטנות היא אפוא כפולה: גם הסרת המפגע סביבתי שמהוות כיום האנטנות וגם מיחזור המתכת ממנה הן עשויות".
ואולם הדברים לא התקדמו. בפועל בשטח אין כל פעילות. בשל פגעי הזמן, עייפות החומר ומזג האוויר, תרני האנטנות הכבדים נשלפים, נשברים ומתעופפים . הדבר כך בכל רחבי הארץ והנושא לא מטופל ולא זוכה לשום התיחסות.
נראה שהאסון לנפש ולרכוש שיגרם בשל כך הוא רק עניין של זמן ונסיבות ועצוב הדבר שזה יכול להימנע בנקל.
נדרשת פעולה נחושה בתחום. יש להקים גוף ברמה ארצית שיהיה אחראי להסרת האנטנות הנפולות. נדרש לכך תקציב מתאים מטעם משרד האוצר ופעולה שתשלב לצורך כך את הרשויות המקומיות ואת גורמי האכיפה.
כל זמן שהדברים לא נעשים, אחראי כל אחד מהגופים הנ"ל באחריות מיוחדת לאסון שיקרה.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  10/01/2013   |   עודכן:  10/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות! נופלות כאן אנטנות!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולי צריך להקשיח את החוק?:
משדרג חוקים  |  10/01/13 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן קופרט
תחום ההימורים כבר מזמן אינו מתרכז רק בהימורי ספורט, קזינו או משחקי מזל. בטאיוואן יש מי שמוכן להמר אפילו על הנושאים הכי רגישים שיש
אפרים הלפרין
לא כל אוזן שומעת באותה מידה של חומרה את מסקנות מבקר המדינה בעניין אשכנזי-וינר-הרפז. למשמע עיקרי הדברים – יש פתרון מיטבי למצב, על-אף שיש בו חסרונות רבים
עו"ד אלון קוחלני
בבג"ץ 3989/11 שניתן ב 27.12.12 נקבע כי המבחן לפרסום דוחות מבקר מדינה שיש בו כדי לפגוע בבטחון המדינה, יחסי חוץ או בקשרי מסחר בינלאומיים הוא מבחן "הוודאות הקרובה"
אליקים העצני
מה הפלא, שהערבים מתנגדים כל כך לחפירות ארכיאולוגיות? מה הפלא שהם הרחיקו לכת לטעון שהם הם צאצאי העברים הקדמונים, ואם כן - מי הם היהודים? צאצאי הכוזרים! כל כך חשובה להם השאלה, מי הוא עם הילידים כאן, שהם אינם נרתעים מלזייף את ההיסטוריה, לעיני השמש
ציפי לידר
בשולי הכותרות: די לסטריאוטיפים נגד המוגבלים    ענת קם - היכן ההרתעה? הבחירות בראי חז"ל    תעמולת הבחירות - אתם עוד לא באינטרנט?    נא להכיר: מפלגת שמחה    ולקינוח: השד העדתי? עדיין חי ובועט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il