X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנת 2013 צפויות התחלות בנייה של 32 אלף יחידות דיור בלבד, מחסור צפוי מראש של 8000 יחידות דיור, ברמת הביקושים הנוכחית. אם זו תעלה המחסור יהיה גדול יותר
▪  ▪  ▪
בנייה בישראל. צפויה זחילת מחירים כלפי מעלה [צילום: פלאש 90]

שנת 2012 בענף הנדל"ן הישראלי הייתה שנת איזונים עם סימני שאלה רבים, רגע לאחר המחאה החברתית. הרצון העמוק של הציבור, מקבלי ההחלטות והיזמים בישראל לראות שינוי מהותי ויסודי שיביאו לירידת מחירי הדיור בישראל התאכזבו באכזבה של קיפאון מחירים בחלקה הראשון של השנה ואכזבה גדולה יותר של עליית מחירים בחלקה השני. בחלק מהמקומות המחירים עלו ב5%-10%. טבעת הערים הראשונה סביב ת"א הייתה זו שבעיקר התייקרה, אך ירידות משמעותיות לא ראינו בכלל.
אז מי שהתאכזב משנת 2012 בוודאי לא ישמח לקבל את פניה של שנת העבודה החדשה בעוד מספר ימים. שנת 2013 תהיה השנה בה כל בלוני ההבטחות של ממשלת ישראל ורשויות התכנון יתפוצצו בפני כולנו והבטחות כמו הצפת השוק בדירות וירידת מחירים משמעותית יוותרו ללא כיסוי.
השנה הבאה תתאפיין ברובה בהמשך זחילת מחירים כלפי מעלה בכל האזורים בארץ בטווחים של בין 3%-7%. הסיבות לכך ברורות: הקרקעות המעטות המשווקות עי" מנהל מקרקעי ישראל אינן מפותחות ברובן ואינן מוכנות לבנייה. חלקן בכלל לא נמסרות ליזמים כפי שהתחייב והתהליך נותר תקוע. בנוסף, דרישות ותקנות חדשות לרבות בניה ירוקה ותקני חניה מטורפים מקשים על יזמים, מורידים את הכדאיות הכלכלית ומהווים נטל נוסף למחיר הדירה.
הצהרות יפות בעיתונים של משרד הבינוי והשיכון, מנהל מקרקעי ישראל או עיריות גדולות כמו ת"א המבשרות על קיצור הליכי מתן היתרי הבנייה לא מיושמות בפועל ויוצרות עיכוב נוסף. זמני הטיפול וקבלת ההיתרים ממשיכים להתארך והיום בערים כמו הרצליה, הוד השרון, ת"א וגם ירושלים ההמתנה להיתר בנייה לוקחת למעלה משלוש שנים.
משך הבנייה מתארך גם הוא בשל המחסור בידיים עובדות. כיום בענף מועסקים בסך-הכל11 אלף עובדים, רובם מהשטחים או מבולגריה, כמות שאינה מספקת לבנייה וצמיחה אמתית. היזמים והחברות הקבלניות יצאו נגד גירוש עובדים זרים, אבל חברי הכנסת שרצו להיראות טוב בתקשורת גירשו 70 אלף עובדים זרים בשנים האחרונות. המחסור בידיים עובדות גרם לעלייה ישירה של משך הבנייה המגיע היום לחמש ואף שש שנים (כולל את זמן הוצאת היתרי הבנייה).
בשנת 2013 צפויות התחלות בנייה של 32 אלף יחידות דיור בלבד, מחסור צפוי מראש של 8000 יחידות דיור, ברמת הביקושים הנוכחית. אם זו תעלה המחסור יהיה גדול יותר.
מימון: הצורך בהבאת 50% הון עצמי מיזם, הקשחת התנאים של הבנקים, מתן אשראי נמוך וליווי פיננסי בעייתי מביאים לעליית מחירים נוספת של 30 עד 50 אלף שקלים בממוצע ליחידת דיור (כולל הבטחת כספי רוכשים).
"מועקה" נוספת הגורמת לעלייה בעלויות הבנייה וייקור הדירות היא "הבנייה הירוקה", הגורמת לתוספת של 40 עד 50 אלף שקלים בממוצע. את זה מחברים לתוספת מימון הפרויקט, תהליכים ביורוקרטיים ארוכים, עלויות גבוהות בשל מחסור בידיים עובדות ומימון בנקאי מקשה- מגיעים לתוספת ממוצעת של 200 אלף שקלים נוספים לכל יחידת דיור באזור המרכז. אז בפעם הבאה ששואלים אתכם האם מחירי הדיור צפויים לעלות בישראל בשנת 2013- התשובה תהיה ברורה.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת מזרחי
תאריך:  13/01/2013   |   עודכן:  13/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת 2013 בנדל"ן: עוד נתגעגע ל-2012
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיור הזול ביותר בעולם
בדרן 32  |  14/01/13 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארווין קליין
"בובה של מדינה" ו"מצב האומה" - אחרי שתי התוכניות הגרועות האלו, לצופי הטלוויזיה יש למה לצפות. גרוע יותר לא יכול להיות    אקטואליה בראי ההומור
עמוס שנער
האם היו מאשרים את תשדיר הבחירות של מפלגת: "ברית עולם לגאולת ישראל" לו היה מעביר אותו הרב עובדיה יוסף, או המנהיג הרוחני של מפלגת "כוח להשפיע" הרב אמנון יצחק?
עו"ד דניאל ארנסט
כדי לקבל היתר לעסק דורשות הרשויות עשרות דרישות רובן אינן נוגעות לעניינים החשובים באמת כגון אש בטיחות ובריאות, אלא חלקן תכנוניות ולחלקן יש השלכות על הכנסות הרשויות. בעלי העסקים מותשים מריבוי הדרישות ללא שיש הכוונה ממשית להתרכז בנושאים החשובים באמת לציבור
ד"ר חיים שיין
למוסד הנשיאות יש חשיבות גדולה במדינה רב-תרבותית שבה שסעים חברתיים ניכרים. זהו מוסד שיכול להכיל בתוכו סוג של הסכמה חברתית. אולם כאשר נשיא נכנס לתוך המערכת הפוליטית, הוא פוגע בעצמו ובמוסד הנשיאות הפגוע ממילא
עו"ד משה גולדבלט
אין לציפי לבני בעיות לשבת אפילו עם בנט ומפלגתו ובלבד שמדיניות הממשלה "לא תהיה מדיניותו של בנט"- נו באמת "מיס קלין" תפרגני לנו קצת, אנחנו לא כל כך מטומטמים כפי שאת סבורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il