X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט ללא פרסום תקשורתי עולה מדי שנה באופן עקבי התשלום שאנו משלמים לדואר ישראל עבור דמי שימוש בתא הדואר שלנו בסניפי הדואר. שאלתם את עצמכם פעם על מה בדיוק אנו משלמים? אלו הוצאות מיוחדות יש לדואר ישראל על אחזקת תיבות הדואר שלנו?
▪  ▪  ▪
על מה אנחנו משלמים? [צילום: פלאש 90]

בשבועות האחרונים, לקראת תחילת השנה האזרחית החדשה, 2013, נשלחו מכתבים מטעם חברת דואר ישראל לאלפי מחזיקי תא דואר בכל רחבי הארץ, ובהם דרישה לתשלום עבור חידוש הזכות לשימוש בתא הדואר לתקופה נוספת, כמובן אם הם מעוניינים בכך. הדבר מכונה על-ידי רשות הדואר "הארכת שימוש בתא דואר".
כיום, תשלום שנתי לאחזקת תא דואר בסניפי הדואר עומד על 193 שקלים ו-30 אגורות (למה לא תשלום עגול כדי להקל על החיים?! לאלוהים הפתרונים).
מסתבר כי בשקט-בשקט, כמעט ללא פרסום תקשורתי, עולים בצורה עקבית דמי אחזקת תיבת הדואר שאנו משלמים לרשות הדואר (עבור מה בדיוק?). אם לפני 7-6 שנים עמד התשלום לרשות הדואר עבור חידוש תא דואר למשך שנה, אם איני טועה, על 130-120 שקלים לערך, הרי כיום בפתח שנת 2013 הוא נושק ל-200 שקלים - עלייה של עשרות אחוזים במשך 7-6 שנים.
במשך שנים אלה לא הייתה ולו פעם אחת, לפי מיטב זכרוני, שתשלום דמי שימוש (אחזקת) בתיבת הדואר ירד, אלא תמיד עלה בעקביות מדי שנה. לפי חישוב מהיר שערכתי, ואולי אני טועה, עלה התשלום שאנו משלמים בעשר השנים האחרונות עבור אחזקת תיבת דואר בסניף הדואר בממוצע בין 4%-5% בשנה. היו שנים בהן עלה התשלום מדי שנה ב-10% (ברשותי תיבת דואר בסניף דואר מזה 25 שנים ואני יודע על מה אני מדבר).
יהיו שיאמרו שמחיר שימוש בתיבת דואר של כ-200 שקל לשנה הוא "לא בשמיים" וזה נכון. אבל אל לנו לשכוח כי מדובר בשירות חלוקת דואר שהוא שירות בסיסי לאזרח. תיבת הדואר מחליפה את בואו של הדוור וחוסכת לדואר ישראל כסף רב באי-הצורך לתפעל ולשלם משכורות לדוורים רבים כבעבר (לא שתופעת הדוורים נעלמה לגמרי); ולמעשה, כמה שהדבר נשמע מוזר, ואני כמובן מקצין בעניין, דואר ישראל צריך לשלם לנו האזרחים על שאנו פותחים תיבת דואר בסניפיו ומוותרים בכך על בואו של הדוור אלינו עד הבית.
"דואר ישראל, לא עוד!"
לאור הדברים שלעיל, צריך להיות לדואר ישראל אינטרס שנפתח תיבת דואר בסניפיו, ובמקום לעודד את השימוש בתיבות הדואר בסניפים על-ידי הורדת מחיר שימוש בתיבת הדואר, מחיר זה דווקא עולה כאמור כל שנה ובעקביות, ולך תדע לאן יגיע בשנים הקרובות. הגיע הזמן לומר לדואר ישראל: לא עוד!
דואר ישראל, שהוא למעשה עדיין מונופול בתחום שירותי חלוקת הדואר הגם שהוא לא מוגדר ככזה, יודע כי בעלי תיבות הדואר בסניפי הדואר שלו לא ימהרו לסגור את תיבת הדואר שברשותם, שכן הדבר כרוך מבחינתם בטרטור ובהודעה על שינוי כתובתם לאנשים ולגופים שונים ורבים שאיתם הם מצויים בקשר; והוא גם יודע שהאלטרנטיבות שעומדות בפניהם הן לא רבות: אפשרות אחת היא שהדואר יגיע לתיבת הדואר בביתם - דבר שהוא לא בטוח וכרוך לא פעם בגניבת דואר והצצות מצד שכנים סקרנים; או אפשרות נוספת והיא שהדואר יגיע לתיבת דואר שבמרכז החלוקה השכונתי, אבל במרכזי החלוקה הללו קשה לעיתים קרובות למצוא מקום פנוי.
במצב דברים שכזה, מרגיש דואר ישראל די בטוח לעלות בעקביות, מדי שנה, את תשלום השימוש בתיבת הדואר בסניפי הדואר, ואילו היה ניתן לו והיה מקבל אישור על כך ממשרד התקשורת, אני מניח שהוא היה מעלה את התשלום בשיעור גבוה יותר.
אגב - שאלתם פעם את עצמכם, בעלי תיבות הדואר בסניפי הדואר, על מה בדיוק אתם משלמים דמי אחזקה עבור תיבות הדואר? אלו הוצאות אחזקה מיוחדות יש לדואר ישראל על תיבות הדואר? הרי סניפי הדואר שייכים לנו, לכלל אזרחי ישראל, והרי חברת דואר ישראל גובה כבר סכומים לא מבוטלים מאיתנו עבור משלוח המכתבים, בולים, דמי דואר רשום ועוד כהנה וכהנה שירותים. אז אולי הגיע הזמן להפסיק את ההעלאה העקבית בתשלום עבור שימוש בתיבת הדואר בסניפים ולהתחיל להוריד תשלום זה כדי לעודד שימוש בתיבות דואר!

תאריך:  16/01/2013   |   עודכן:  16/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
י' כבר שכח איפה ימין ואיפה שמאל, כי אפליקציית GPS מנווטת אותו. א' כבר לא מסתכל כלל על מד הדלק באוטו, הוא סומך רק על אפליקציית מחשבון הדלק. וק' אומרת שהיא לא צריכה להצביע, כי האפליקציה כבר הצביעה בשבילה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שקרן, הצליחה, לא-אוהד, ארבעה בנים והסבר פשוט
הרב אליהו קאופמן
מי שנימנה על היהדות החרדית ומצביע בבחירות הללו נותן ידו ללגיטימציה של המשך בנייתו של ה"עם החדש" החילוני על חורבות המצוות שציווה אותנו ה' ונתנן בשלשלת הדורות לאברהם, יצחק ויעקב להעביר אותן לנו
אליזבט רימיני
מערכת הבחירות מתקרבת לסיומה וכמו כל מערכת בחירות, היא רק הצליחה לבלבל את כל המצביעים. אז איך בכל זאת נדע במי לבחור? מורה נבוכים קצר
רפי לאופרט
אוסף המאמרים במדור 'דעות' של מעריב, והעובדה שדווקא בחר העורך לייצוג סוגיות השעה, מדגימים היטב את משבר התקשורת הכתובה לפחות: בנאליות, אג'נדות שקופות, ניתוחים שטחיים וטחינת מים במסווה של מצוות חכמים מלומדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il