X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המטרה האסטרטגית של החרדים בבחירות 2013: גוש חוסם עם העבודה, מרצ, הערבים ועוצמה על-מנת למנוע מבנימין נתניהו את מזימתו להכות בנו אחרי הבחירות
▪  ▪  ▪
על החרדים לחתור לעמדה של השפעה בממשלה הבאה [צילום: פלאש 90]

לפי המהלכים המתנהלים עכשיו בין המפלגות לקראת היום שאחר הבחירות נראה שנתניהו/ליברמן פועלים לגיבוש קואליציה שתתבסס על בנט, לפיד ולבני כדי להקים ממשלה שבה לא תהיה לציבור החרדים לדבר ה´ שום השפעה.
לביבי נחוץ הדבר כדי לקדם מדיניות כלכלית שתפגע קשות בפרנסתו של הציבור החרדי, תקצץ כמעט לחלוטין את התמיכה בחינוך התורני על כל מרכיביו, החל בתלמודי התורה וכלה בישיבות, בכוללים ובסמינרים של בית יעקב. פגיעה זו תהיה עלה התאנה שלו לכסות על מדיניות כלכלית כוללת שתפגע בחלשים ותצ´פר את בעלי ההון ומעמד הביניים הגבוה.
האידיאולוגיה שתלווה מהלך כזה תתבסס על השקר המופץ כבר שנים כאילו החרדים אחראים לכל חוליי החברה, ושילובם של פרזיטים אלה בכוח העבודה הוא אשר יציל את המדינה. הדבר ילווה בניסיון לגייס חרדים לצבא בעת ובעונה עם הריסת עולם התורה על-ידי החנקתו מבחינה תקציבית.
במסווה של מסע תעמולה זה שייתמך בהתלהבות על-ידי שונאי הדת המסורתיים מבית היוצר של הד"לים (הדתיים הלאומיים) שינפנפו עם השירות הצבאי שלהם כנגד ההשתמטות החרדית ועל-ידי שונאי הדת ההולכים בדרכו של טומיסלב למפל, הידוע גם כטומי לפיד, שיאמצו את החיקוי שעשה ל"דר שטירמר" שתלה את כל חוליי הגרמנים בפרזיטים היהודים - ינסה ביבי להעביר תקציב קפיטליסטי חזירי במיטבו.
67 מנדטים ויחימוביץ' בחוץ
לפי סקר אחרון של ערוץ 2 שנערך על-ידי מכון "דחף" עולה כי הליכוד-ביתנו מקבלים 33 מנדטים, העבודה - 17, הבית היהודי - 12, לפיד - 11, שס - 11, התנועה של לבני - 9, מרצ - 6, יהדות התורה - 6, המפלגות הערביות - 11, קדימה - 2, עוצמה לישראל - 2. במצב כזה יש לביבי, בנט, לפיד, לבני וקדימה – 67 מנדטים.
לגבי שלי יחימוביץ': לנוכח הצהרתה לפני הבחירות שלא תהיה גלגל חמישי של ביבי; העובדה שבקואליציה כזאת לא יהיה לה כוח להשפיע; היא לא תבנה עצמה כמנהיגה לעתיד; לא תוכל לתת יד למדיניות הכלכלית שינהיג ביבי - אין סיכוי שתצטרף.
"צו גיוס" לציבור החרדי
מדובר בסקר ובהתחשב בעובדה שחלק ניכר מן הבוחרים עדיין מתנדנדים; סקר אינו יכול להיות מדויק בעיקר במצב הנוכחי; אחוז הצבעה נמוך ישחק לטובת החרדים (אי-אפשר גם לדעת עדיין את מזג האוויר ביום הבחירות) - על ציבור החרדים לדבר ה´ להיערך על-ידי התגייסות רבתי ביום הבחירות להגביר ככל האפשר את כוחו כדי שלביבי וחבר שותפיו/מרעיו לא תהיה אפשרות להקים קואליציה שתפיק את זממו.
צריך לפעול בכל דרך אפשרית להשיג את המטרות הבאות עד לבחירות: עוצמה תיקח עוד מנדט או שניים מן הבית היהודי; שס תיקח עוד 3 מנדטים מן הליכוד שהאיחוד עם ליברמן ריסק את כוחו בקרב ציבור הבוחרים העיקרי שלו, עדות המזרח, שרבים מהם מתנדנדים בין הליכוד לשס; קדימה לא תעבור את אחוז החסימה; יהדות התורה תשיג עוד מנדט; יחימוביץ' תשיג עוד 3 מנדטים על חשבון לפיד ולבני.
במקרה כזה, שהינו אפשרי בהחלט, יכול להיווצר מצב זה: ליכוד-ביתנו - 30, העבודה - 20, הבית היהודי - 11, לפיד - 10, לבני - 8, מרצ - 6, הערבים - 11, עוצמה – 3, שס - 14, יהדות התורה - 7. כלומר, ייווצר גוש חוסם לביבי של 61 מנדטים: העבודה, מרצ, ערבים, חרדים ועוצמה.
לא צריך להיבהל מיצירת גוש חוסם כזה עם הערבים ומרצ. הערבים חיים כאן ויש לנו אינטרס שיהיו מרוצים במדינת "ישראל" כדי שלא יצטרפו לאלה החיים בגדה המערבית ובעזה. גם לערבים החיים כאן יש עניין - בייחוד כאשר הם משווים את מצבם עם זה של ערבים בסוריה, במצרים, בעירק ובמדינות אחרות בהן טובחים האחים הערבים זה בזה ברבבות, וראה מה עושים הסורים לפלשתינים שם - לחזק את מצבם הכלכלי ומעמדם החברתי כאן. זה עניין משותף לנו ולהם.
במקום לבזבז אנרגיה במו"מ עקר עם חמאס ואבו מאזן צריך להפנות אותה להפרדה בין הערבים במדינה והפלשתינים בגדה ובעזה על-ידי שיפור מעמדם של הראשונים. מהלך כזה יכול לשמש למרצ כיסוי הולם בדעת הקהל השמאלנית שעשויה להכות אותם על הליכה עם החרדים. מפלגת עוצמה תצטרך להפנות את עיקר מרצה לאפיק שבו היא כבר צועדת - הגברת ביטחון הפנים של אזרחי המדינה על-ידי אכיפת איסור הגירה לא חוקית של לא יהודים מאפריקה ומבריה"מ לשעבר לארץ ישראל, במקום להתעסק בדברים מזיקים ולא יעילים כמו צעדות באום אל פאחם.
גוש חוסם כזה ילך לנשיא לאחר הבחירות וימליץ על יחימוביץ' כמועמדת לראשות הממשלה. ברור שהדבר לא בר-ביצוע, ואף היא לא מעוניינת בכך בשלב זה, כאשר הצהרתה על כך הייתה רק תכסיס בחירות ותו לו.
האסטרטגיה הרצויה והטובה
המטרה האמיתית צריכה להיות: אילוץ נתניהו להקים קואליציה עם יחימוביץ' והחרדים. ביחד, לפי תסריט התוצאה לעיל, יהיו להם 64 מנדטים. צירוף של הערבים, מרצ ועוצמה יביא לקואליציה של 84 מנדטים. אז לערבים יהיו שני שרים, ולעוצמה שר. לעוצמה יש אינטרס פוליטי ברור במהלך כזה, שישאיר את בנט בחוץ ויבנה את בן-ארי כפוליטיקאי לגיטימי. ירידה מן העץ של מאבק בערבים החיים במדינה יהיה גם כיסוי למרצ לשבת איתם.
הקואליציה נתניהו-יחימוביץ' בתמיכת החרדים, תתבסס באופן הצהרתי - כדי לתת למנהיגת מפלגת העבודה את הכיסוי הדרוש - על רוטציה של שלוש שנים נתניהו, שנה אחרונה יחימוביץ', ובאופן מעשי על הענקת מעמד בכיר עבורה, שיאפשר לה לסגת בכבוד מן ההצהרה שלא תשב בממשלה שהיא לא עומדת בראשה. כאמור, ממילא לא התכוונה לכך.
בממשלה כזאת בה תכהן יחימוביץ' כשרת החוץ, במעמד בכיר, ובעמדה בה תוכל לרסן את הקפיטליזם החזירי של נתניהו ולדאוג לשכבות החלשות, מדיניות שכלפיה תמצא את הציבור החרדי שותף מרצון - היא תוכל לבנות עצמה כמנהיגה ולבוא לבחירות הבאות עם קרדיט מתאים והולם לעמוד בראש הממשלה הבאה.
שורה תחתונה: האסטרטגיה של ציבור החרדים לדבר ה´ עד הבחירות צריכה להיות יצירת גוש חוסם לביבי/בנט/לפיד/לבני.

הכותב הוא כתב ועורך באתר חרדי.
תאריך:  17/01/2013   |   עודכן:  17/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטרת החרדים: גוש חוסם לביבי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כתבן טיפש שלא היה כדוגמתו
לך לישון  |  18/01/13 03:12
 
- סתום גולם
מזכיר_המדינה  |  20/01/13 11:07
2
החרדים מציעים לבית היהודי
ה.א.  |  20/01/13 23:31
3
עם דרעי בשס , כלום לא בטוח .
ישמעאל   |  21/01/13 08:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אברהם פכטר
הקריאה הזו של אריק שרון - עדיין מהדהדת ברחובות ובמפלגות. הסקרים - לא משקפים את המציאות, אלא את הרצונות של הסוקרים וחלק מהמשתתפים בסקרים. המסקנה: המציאות שונה כרגיל, מההערכות של הפרשנים, הסוקרים והאינטרסנטים
עופר וולפסון
המשטרה ביקשה להטיל סגר מלא על שטחי יהודה ושומרון ביום הבחירות, אך הדבר טרם אושר    הקלפיות ילוו בתום הבחירות ע"י המשטרה למרכז לוגיסטי בשוהם ולכנסת    במרשם כ-5.66 מיליון בעלי זכות בחיה
עידן יוסף
שתי המפלגות יורדות ברוב הסקרים    לראשונה נושק הבית היהודי כמעט ל-18 מנדטים, עוקף את העבודה והופך למפלגה השנייה בגודלה    אמסלם יוצא מהמשחק
דן אלון
אילו הבינו את המשחק מלכתחילה, כמו המלך והאחיתופליברמן שלו, ידעו ששלושתם יחד היו מפילים את המלך. הם לא ראויים לשלטון. שש עיניים של שלושה אגואיסטים לא מצאו את העין השלישית, שתפקח את הבינה. תוצאת הבחירות האלה: ביבי ניצח את נתניהו, ושלושה יורשי עצר בדמותו ובצלמו מבקשים לשבת לצידו. לפחות שניים מהם יצליחו בכך
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
לעתים קרובות אנו נחשפים לאמירות פוגעניות של מועמד אחד כלפי מועמד אחר, החורגות מגבול "הטעם הטוב", ובוודאי מנושאי ותוכן הויכוח עצמו. בכל הכבוד הראוי לשאיפות הפוליטיות של המועמדים, יש לזכור, כי התבטאויות אלה עלולות לחשוף אותם לתביעות לשון הרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il