X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערב תסתיים המנגינה הצורמנית, בדמותה של מערכת בחירות ריקה מתוכן, שכולה לעג לקהל המאזינים, לנגנים, למלחין היצירה המעוותת ולמנצח עלי מסור
▪  ▪  ▪
מהחוויה בקלפי למחזה כחול-לבן [צילום: AP]

למרות שבחירות לכנסת אינן בחזקת הצגת תיאטרון/קונצרט ו/או זמר/ת "מדהימה", הפכו הבחירות בישראל להצגה הטובה ביותר בעיר. יש די בזו כדי להפנים שכל המעורבים במעשה הבחירות, מהמצביע הפוטנציאלי, הפוליטיקאי המשווק את עצמו, וקנח בתקשורת. התמסרו מדעת כבני ערובה למתכונת, שאומנם מייצרת חוויה רגשית - אך מסתיימת כמו בתיאטרון ו/או בסרט קולנוע עם רדת המסך, בהבדל אחד: לאחר ההצבעה בקלפי מתפוגגת החוויה, ומתחלפת לאורכה של קדנציה למחזה כחול-לבן - שבו "מבכים המצביעים" במאמרים ובראיונות, על תפקודם הלוקה של אלה שזה עתה בחרו בהם.
מסתבר כי התופעה ההזויה איננה מזיזה לאיש, לא כל שכן לוועדת הבחירות שהוסיפה להשרשתה - בפרסום קליפ "משטרת הקיטורים", שאמורה לקנוס את המשתמט מבחירות 2013 - במניעת זכותו לקטר אחריה! ואם כך, על מה נלין כאשר גם ועדת הבחירות בראשות שופט עליון הפכה לשותפה בחיזיון המביש והמבזה.
למען האמת, קשה לבוא חשבון עם אי מי מהמעורבים בטרגי-קומדיה, הרי לפוליטיקאי עומד היתר חוקי למכירת אשליות, כפי שלתקשורת, על-פי חוק "חופש העיסוק", עומדת הזכות למכור יותר עיתונים ופרסומות.
ובתווך מצוי הציבור, זה שלפני שנה הציף כיכרות, בדרישה להורדת מחירי תשומות מזון, שכר דירה וכיוצא בזה. דווקא עכשיו, כשלידו האמצעי היחיד להשפיע משלו, עוצם עיניים ואוטם את אוזניו. כאשר לפניו צפי מוכח בדמות העצמת הנטל הכלכלי ולהמראתו של רף האיום הקיומי גבוה מהקיים היום.
האזרח מוכה פעמיים!
אכן קשה להבין כיצד ציבור משכיל ובעל מודעות עצמית, מתייחס לקשקשת הפוליטית - כאילו ניתנה במעמד הר סיני. זולת ההבחנה כי למרות היותה של ישראל מדינה דמוקרטית, עדיין שלטת בה מורשת סמי-בולשביקית - המצטיינת בעליונות המשטר ובביורוקרטיה מכבידה. בהוויה זו משרת הציבור את הממסד, בעוד שזה חסין ביקורת עניינית ושדרוג - למרות כישלונו במתן שירותי ניהוג וניהול נאותים.
במצב אבסורדי שכזה, מוכה האזרח פעמיים: באחת - משום כפיפותו לממשל מסורבל וחסר יעילות, המתקשה לספק את צרכיו באיכות, בכמות ובעלות סבירה. ובשנייה - מהיעדר השפעה ויכולת ציבורית, לתעל את הממסד אל תוואי בתואם למעמדו כמשרת ציבור.
אך הפלא ופלא, בין העכירות זוהרת בבדידותה קרן אור, שמקורה דווקא בתחושה "כי אין למי להצביע". הוכחה כי אין המדובר בעדר עיזים, אלא באנשים שאינם מוכנים לבלוע סיסמאות נבובות. ללמדך כי שינוי ביחסי אזרח-מדינה נמצא בהישג יד המותנה במאמץ קטנטן ובקורטוב של הערכה עצמית.
רק הציבור יכול
אם כך ייעשה, חייב האזרח לעמוד על מימוש העיקרון הדמוקרטי הקובע כי הוא הריבון במדינה - בעוד הנבחרים (שאינם שליטים) אמורים לספק לו שירותי ניהול לאורכה של קדנציה.
לכאורה נחזה מעשה השינוי כחלום שאיננו ניתן להגשמה. אלא אם נפנים כי יוזמתו ואומץ לבו של הציבור לדורותיו, קיזזו תמיד בנזקי שיקול הדעת והתפקוד השגוי בממסד (כמשתקף במלחמות, ולהבדיל - במחקר ובפיתוח). משמע כי אין זולתו לשדד את המערכת הפוליטית בתואם לייעודה, כמשרתת ציבור של ממש. לכן כבר בתחילת המהלך, נדרש הציבור לאטום אוזניים לקשקשת הפוליטית, ובעיקר להתעלם ממגוון פתרונותיה להשתת משילות נאותה.
אומנם נכון כי רוב הפתרונות ו/או ההבטחות אטרקטיביים במידה, ובחלקם אף מכילים גרעיני אמת. אך גם אם תחפור לעומק לא תמצא ולו אחד מהם - המתייחס לחסרונה של אחריות אישית בשירות הציבורי. למרות היותה תנאי לתפקוד תקין ויעיל של הממסד - כמבוא לאספקה נאותה של צורכי הציבור.
היום לעת ערב תסתיים המנגינה הצורמנית, בדמותה של מערכת בחירות ריקה מתוכן, שכולה לעג לקהל המאזינים, לנגנים, למלחין היצירה המעוותת ולמנצח עלי מסור. מחר מן הסתם נשמע את אותם צלילים בלוויית קיטורים שמן הסתם יישמעו לאורך הקדנציה. השכל הישר מכתיב, כי כל בית אב בישראל חייב לדרוש את הפסקת המנגינה הזו, ולהעמיד אחרת במקומה - משום שלשם המשכיות המעשה הציוני, מוכרחים להחליף את המנגינה, כדי להמשיך לנגן.

תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייבים להפסיק את המנגינה הזו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד ובנט כפילים של ביבי ל"ת
62 מנדטים ביד  |  23/01/13 01:04
2
המאמר שולל את המירקם הדמוקרטי ל"ת
לטוב ולרע  |  23/01/13 01:06
3
עיניים להם ולא יראו אוזניים ל"ת
ה.א  |  23/01/13 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
משה חסדאי
מנהיג אמיתי יוצא לראות בסבלם של ישראל ואינו עובר לסדר היום כשאחיו ואחיותיו סובלים, ועושה מעשה של ממש, אינו עומד מן הצד, כי הוא מרגיש אחד עם כולם, ממש כמו משה רבינו
יחיאל אמיתי
במדינה קטנה כשלנו, חייבים לחולל מהפכה ולהסתפק בארבע מפלגות בלבד
אפרים הלפרין
כולנו מתפללים שהיום יהיה כ"ט בנובמבר דור 2 - כ"ט בנובמבר של היציאה מעבדות מחשבתית לחרות מחשבתית של עם ישראל, עם של שארית הפליטה מאירופה, מארצות ערב ומכל העולם, שקיומו מובטח רק כאן ורק באחדותו
עידן יוסף
מדי מערכת בחירות, שעות לפני סגירת הקלפיות, מתפרסמות שמועות שונות שאיש אינו יכול לאמת באשר למגמות ההצבעה והסקרים    הנה חלק מהן
ציפורה בראבי
הקמפיין החרדי הכי פשוט והכי חזק – "עשה ככל אשר יורוך"
רשימות נוספות
אסור לשדר את סיורי המתמודדים  /  עידן יוסף
מועמד לכנסת הותקף בידי פעילי שס  /  עידן יוסף
הפלשתינים אדישים לבחירות: לא משנה מי יזכה  /  עופר וולפסון
ברוך שפטרנו  /  צ'לו רוזנברג
נחכה לתוצאות האמת  /  מיכאל טוכפלד
"לפעמים האמת נמצאת בקצה"  /  מיכאל טוכפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il