X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
'הבית היהודי' זכה לעלייה מטאורית בעיקר הודות למנדטים שברחו מן הליכוד אחרי "נאום בר-אילן" וההקפאה. בפני נפתלי בנט עומד כעת אתגר שכל מנהיג מן הימין התנסה בו, לשכנע ממסד חשדן שלא נורא, הוא איננו "קיצוני". אך אם יתגמש בנושאי ליבה, ויצטרף לממשלה שבקווי היסוד שלה "שתי מדינות", על כך לא ימחלו לו
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט, בנימין נתניהו. אבן בוחן לעתיד המפלגה [צילום: פלאש 90]

בליכוד מחפשים את הסיבה, מדוע הגיעו עד סף איבוד השלטון ובניגוד לאמרה שהכישלון הוא יתום, זה - אבות רבים לו, והאב הקדמון הוא אובדן האמינות. ראש הממשלה פיזר כל כך הרבה הבטחות סותרות לכל צד ולא קיים, עד שאוהבים ואויבים כאחד נואשו מלפענח את החידה 'מי אתה, מר נתניהו'. קחו למשל את 'נאום בר-אילן', המנוגד לחלוטין לעצם המהות של מפלגתו. כיצד השלימו שם עם ההכרזה החד-צדדית הזו שלא הוגשה לאישורו תחילה של שום מוסד - מפלגתי או ממלכתי? פשוט מאוד: לא האמינו לו! אמרו - 'זה תרגיל' ולא שאלו את עצמם, האם ניתן לשלוט, האם ניתן לנהל מדינה לאורך זמן, ע"י תרגילים?
התוצאה ההרסנית נתגלתה כבר במערכת הבחירות, שבה לא היו מסוגלים לנסח מצע, מפני שכל מסר שביקשו להכניס סתר מסר הפוך שניתן או נרמז בעבר. בכל תעמולת הבחירות שלהם לא היה להם מה לומר, חוץ מן הצורך הסתמי ב"מנהיג חזק". מכל עבר ארבו לנתניהו המוקשים של מה שהבטיח מתי שהוא בעבר או של מה שתכנן לעשות בעתיד, שוב בדרכי עקלתון ובכפל לשון.
הליכוד, שאוהב לראות את עצמו כ"מפלגת שלטון", שכח ש"מפלגת השלטון" שקדמה לו, מפא"י, נפלה תחת כובד שקריה. סימנה היה "אמ"ת" והעם, ששלל ממנה את אמונו, קרא: "דברו אלינו אמת!" אומנם פוליטיקאים נהנים מסלחנות מסוימת, מתירים להם מרווח לתמרונים, אולם כל זה רק בשוליים. פוליטיקאי שיתכחש ללוז, לגרעין, לאמת הפנימית של מפלגתו, עלול לגלות שיש אמת בביטוי האנגלי שהוצא מן האופנה בעידן הספינים:
"Honesty is the best policy" ('יושר - הפוליטיקה הטובה ביותר'). לו בדקו באמת ובתמים, מה גרם לליכוד להפסיד את רוב המנדטים ולאן הלכו, היו מגיעים עד מהרה לנוסחת "שתי המדינות" של נתניהו. מפני שקפיצת הראש מארץ ישראל לפלשתין הרסה את הקוד הגנטי של 'המחנה הלאומי', ירתה חץ הישר ללב המורשת של ז'בוטינסקי, אצ'ל ו'חרות'. פוליטיקאי כנתניהו היה צריך לדעת שיידרש לשלם על כך מחיר. ואולי ידע, ולכן בניסיון להקדים רפואה למכה מיהר לצרף לרשימתו את מפלגתו של ליברמן?
בדיון טלוויזיוני על הרכבת הממשלה התייחס אחד הפרשנים להתעקשותו של לפיד על עיקרי תוכניתו בפליאה גדולה: לא ייאמן, האיש לא זז מן ההבטחות שנתן ערב הבחירות! מתי נשמע דבר כזה? הפרשן טועה. ספינת הדגל במצעו של לפיד היא הדרישה "לשוויון בנטל". ימחלו לו על סטיות קלות לצורכי המו"מ, אבל חלילה לו להתפשר על העקרונות. הוא ייענש מהר יותר מן הליכוד. תנועה וותיקה ומושרשת אינה נופלת מיד. לעומת זאת למפלגה חדשה, שכל כולה בנויה על יושרת מייסדיה, לא יוענק צ'אנס נוסף.
'הבית היהודי' זכה לעלייה מטאורית בעיקר הודות למנדטים שברחו מן הליכוד אחרי "נאום בר-אילן" וההקפאה. בפני נפתלי בנט עומד כעת אתגר שכל מנהיג מן הימין התנסה בו, לשכנע ממסד חשדן שלא נורא, הוא איננו "קיצוני". כך, לפי 'מקור ראשון', "הבית היהודי מתכוון לגלות גמישות ולהעניק לנתניהו מרחב תמרון". ניחא. אולם אם יתגמש בנושאי ליבה, אם למשל יצטרף לממשלה שבקווי היסוד שלה "שתי מדינות", על כך לא ימחלו לו. הוא חייב לשאול את עצמו - הבוחרים החדשים, מה חיפשו אצלו: הקלה ביוקר המחייה? שוויון בנטל? האם לכך חסרו להם אכסניות אוטנטיות יותר? על כורחו יאמר, שהם חיפשו אצלו מפלט מן המדינה הפלשתינית, ועל כן - זו תהיה אבן הבוחן לעתיד מפלגתו.

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית היהודי - דבר אלינו אמת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי מקים ביו"ש מדינה סאלפית  ל"ת
בגין מוסר את הנגב  |  7/02/13 15:02
2
ביבי צריך קואליציה למסירת א"י
בממלכת ישראל  |  8/02/13 05:55
3
אליקים שתי מדינות זה כבר לא אם
פועה  |  8/02/13 12:20
4
לעולם לא תקום מדינה ערבית פה ל"ת
מורשת רבין מתה!  |  10/02/13 11:17
5
הניתוח תואם את מאמרי. אכן כך.
ירון זכאי 1  |  10/02/13 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
איתמר לוין
וינשטיין מגבה כצפוי את פעילותה של היועצת המשפטית למשרד רה"מ בנושא נתן אשל ואגב כך חושף פרט יוצא דופן
אבנר אביב
חגיגת הדמוקרטיה הגיעה לשיאה, בה זקן חברי הכנסת כינס את המליאה. שלא כמנהגי, את דעתי באומר ושיר אביע, בתקווה שבבחירות הבאות אממש את זכותי להצביע
גורי גרוסמן
על הודעתו של יאיר לפיד על כוונתו להיות ראש ממשלה כשהוא חף מכל ניסיון המכשירו לתפקיד זה, עוד טרם הזיע ולו בדיון גורלי אחד בוועדת החוץ והביטחון, ניתן לומר: איכה הייתה לזונה ראשות ממשלת ישראל?
מנחם רהט
הפוליטיקאים החרדים, שהדירו את הציונות הדתית מכל תפקיד ממלכתי, מייחלים שהציונות הדתית תחלץ אותם מהבור שכרו לעצמם בסירובם המתנשא לסידור כלשהו, ולו רק מינימליסטי וסמלי, של שירות צבאי או אזרחי ל'צעירי הצאן'
הרב אליהו קאופמן
בנט ולפיד חושבים שזו הדרך הנכונה לקבל את החלק הטוב של ה"עוגה הקואליציונית" מבלי להיות מקוטלגים מדינית. אבל יום אחרי ה"כופתאות" הם ייאלצו לומר את האמת ומה באמת הם חושבים על שטחים, התנחלויות ומלחמה, וביום שאח"כ כולם שוב ילכו לבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il