X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הנציב הקשיש ועל הקוסם הגדול מימי האין-ביקורת על השופטים ועד ימי אין-הסכם של הקואליציה
▪  ▪  ▪
גולדברג. ברוך שפטרנו [צילום: פלאש 90]

הגולדברג
נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר גולדברג, עומד לסיים בקרוב תפקידו והכריז שזה לא ראוי להשאיר שופט גרוע בתפקידו רק בגלל שהוא לא צבר לעצמו מספיק פנסיה, כי טובת הציבור קודמת ונמצאת מעל לטובת השופטים.
נחמד מאד. רק כשהביאו בזמנו לגולברג את התלונות על השופטת הילה כהן, זייפנית הפרוטוקולים ומשמידת המסמכים הנפורסמת, הוא אישר בדוח שלו שכל מה שהציבור אמר עליה היה נכון, אבל הוא אפילו לא טרח להמליץ על פיטוריה.
ככל שזה תלוי בגולדברג, הילה כהן יכלה להמשיך לשמש כשופטת ומזייפת פרוטוקולים עד יום. למעשה אחרי הדוח של גולדברג הילה כהן הייתה כבר בדרכה למינוי חדש בבית המשפט בנצרת (אולי כי לערבים בגליל אפשר לשלוח שופטים כאלה) ורק יושרתו של נשיא בית המשפט בנצרת שסירב לקבלה אצלו ופעולה תקיפה של שרת המשפטים בזמנו ,ציפי לבני, הביאו לפיטוריה.
גם כשהשופטת המחוזית מתל אביב, ורדה אלשיך, נתפסה "משפצרת" פרוטוקול כדי לחסל איזה עו"ד שלא היה נחמד איתה, גולדברג כתב בפרשה איזה דוח רפוי בלי שום המלצות לסנקציה. ורק עכשיו, כשהציבור מתחיל לקרוא לשופטים בקול רם בשם זייפנים, רמאים ומשבשי הליכי משפט וגולדברג מסיים והולך סוף הסוף הביתה אחרי קדנציה ריקה ורדודה ממעשים ותוכן, עכשו הוא נזכר להסביר שזה לא בסדר שיש שופטים כאלה. תודה רבה, חוני המעגל. התעוררת אחרי 80 שנה?
גולדברג, לשעבר גם שופט בביהמ"ש העליון, היה קודם לכן מבקר המדינה הכי גרוע בתולדותיה. בין ימי מרים בן פורת האגדתית, זו שהזניקה לראשונה את מוסד ביקורת המדינה קדימה ונתנה לה שיניים נושכות, לבין ימי מיכה לינדנשטראוס שהפך את הביקורת לספידי גונזאלס מהיר שלא מהסס לטפל בזמן אמת במתרחש, הייתה פעם תקופה אפילה ונשכחת בה גולברג כיהן בה כמבקר המדינה, הכי עלוב והכי אימפוטנט בתולדותיה. כמבקר מדינה הוא עסק בגניזת פרשיות, בהסתרת אירועים ובחיפוי על בכירים וחברים אישיים. מישהו זוכר משהו מימי גולדברג כמבקר המדינה?
עכשו אתם מבינים גם למה מינו את גולדברג לנציב התלונות על השופטים: לא רק בגלל גילו המופלג, גיל בו לא ממהרים, לא מתאמצים, וגם לא מחפשים לעשות שינויים כלשהם, אלא כי הוא האיש שכולם הכירוהו כל השנים כאימפוטנט הציבורי המושלם, אותו חדל אישים ותוכן שיקח תלונות חמורות שהוגשו בפניו וימרח אותן בדוח משעמם וריק מהמלצות של ממש.
גולדברג אומנם צדק באומרו שטובת הציבור קודמת לטובת השופט, אבל טובת הציבור קודמת גם לטובת שופט בגימלאות שמסדרים לו ג'וב. הציבור זקוק היה לנציב קבילות אמיתי, ולא לנציב סנילי. עכשיו, כשגולדברג הולך סוף סוף הביתה, הגיע הזמן שנמנה נציב תלונות על השופטים רציני, ישר ואמיתי, כזה שיודע לעבוד וכזה שאם הוא יעשה מלאכתו נאמנה, אז בקדנציה הבאה יהיו לנו הרבה פחות שופטים שראויים לתלונות.
וזה מגיע לנו. עבור הכסף הרב שאנו משלמים למערכת המשפט ושופטיה אנו זכאים לקבל כאן לפחות שירותי שיפוט סבירים. רק שבינתיים, ועד שנקבל שופטים כאלה, רצוי שנקבל לפחות נציב תלונות ראוי לתפקידו.

הקוסם

לפעמים יש בטלוויזיה תוכניות על אחיזת עיניים ותעתועי מוח, בהן אתם רואים כיצד מול העיניים מתרחשים דברים שפשוט לא הגיוניים ולא יכולים להתקיים. העושים אותם מוכרים בציבור כקוסמים, אך לפעמים הם מגישים גם תוכניות מדע המסבירות כיצד זה קורה.
לאחרונה מוגשת תוכנית דוקומנטארית כזו ברשות השידור. היא משטורת ברדיו כל היום ובערב גם בטלוויזיה. אבל מכיוון שמדובר בתעלול אחיזת עיניים מבריק ומקצועי שקשה לעקוב אחריו, אנו ניתן לכם את הרקע ונפרק בפניכם את המרכיבים:
ישראל ביתנו הרוסית הייתה תמיד בעד גיוס חרדים לצה"ל. איבט ליברמן דורש זאת תמיד. יאיר לפיד גם הוא הודיע שהוא דורש שיוויון בנטל. מה זה דורש – ממש עומד על כך.
בנט וחבריו מהבית היהודי, אותם חובשי כיפות ושומרי מצוות שחלקם בצה"ל וחלליו אינו פחות מחלקם היחסי באוכלוסיה, דורשים מצידם גיוס חרדים מלא לצה"ל, ללא חוכמות וללא פשרות. שני שרידי קדימה היו תמיד בעד גיוס. גם ציפי לבני וחבריה דורשים זאת, ולא מהיום.
למען האמת גם חלק מחברי הליכוד לא בדיוק מתלהבים מהשתמטות החרדים, למרות שהם מי שהנציחו זאת במדינת ישראל כמסורת בעבור חופן שלטון.
לגבי העבודה ומרצ אין כל שאלה בנושא, למרות שאיש לא ישאל אותן כי הן תשבנה באופוזיציה. אבל טוב לדעת. אבל סוף סוף ולראשונה מאז המהפך של בגין, יש לגיוס חרדים רוב ברור בכל מרכיבי הקואליציה.
עכשיו אתם תראו איך ביבי נתניהו מקים מכל אלה יחד קואליציה וממשלה שעד גמר הקדנציה לא תגייס אפילו לא חרד אחד. מומלץ לעקוב: תוכנית קסמים מפליאה, משודרת כל יום ברציפות בשידור חי במהדורות החדשות ברדיו ובתוכניות הטלוויזיה בערב, ונראה אותכם מגלים את הרגע בו הקוסם יעשה לכם את זה ומתחת למטפחת יחליק ויעלם לו גיוס החרדים.

תאריך:  22/02/2013   |   עודכן:  22/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
גולדברג לא היה
גולדבלט משה  |  22/02/13 11:25
 
- לפי הידוע לי רשמה פרוטוקול
סלית  |  23/02/13 03:48
2
נציבות כיסוי ...לשופטים .
שמחה ברטר  |  22/02/13 11:53
 
- אכן, למוסד אין זכות קיום
נו, באמת!  |  22/02/13 20:56
3
נציב החיפוי על שופטים 1
החיפוי  |  22/02/13 12:02
4
נציבות החיפוי על שופטים 2
החיפוי  |  22/02/13 12:08
5
ראשית יש לשבח את גולדברג על דב
הגולש  |  22/02/13 13:30
 
- אהרון ברק דרש וקיבל
החיפוי  |  23/02/13 21:04
6
אברהם פריד....
י.ש  |  22/02/13 20:40
7
לפייסבוק:פידבק על שופטינו ל"ת
"כבוד" השופטים  |  23/02/13 00:02
8
אלה מחוקקים , אלה עוקפים...
השכן ממול  |  23/02/13 07:57
9
נציב תלונות השופטים לא לבד
אובד מדינה  |  23/02/13 14:39
10
עוץ לי גוץ לי
דורון רזדורון  |  24/02/13 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישיב רייכנר
מכתב לכבוד הח"כ החדש אלעזר שטרן בעניין ישיבות ההסדר
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו: באחת מפגישותינו בעבר נתת לי את התחושה שאם תהיה ראש ממשלה, תהיה ישר, עממי ואנושי, ראש ממשלה של כולם. לצערי, עמדת רק חלקית ביעדים שהצבת לעצמך. ואולי בכלל הכל זה עניין של גלידת פיסטוק בשבילך?
אפרים הלפרין
מי החזיר את שאלת השוויון בנטל לקדמת הבמה? יאיר לפיד בוגר במחנה? או שמא נפתלי בנט איש סיירת מטכ"ל? ובכן, לא זה ולא זה. היה זה הבג"צ שביטל את חוק טל. ועתה, כאשר יותר מכל נדרשת אחדות, הם הולכים על פירוד כי אינם סומכים על בג"צ?
מיכאל שמידט
ציפי לבני יוצאת לדרך חדשה ומצטרפת למפלגת "הבטחתי, אך לא הבטחתי לקיים" - המפלגה הכי גדולה הפועלת כיום בישראל ומרחיבה את שורותיה בכל יום ובכל שנה, מאז כ"ט בנובמבר 1948
איתמר לוין
החשיפה בפרשת סער הסירה את המסכה מעל פני התקשורת הישראלית    כמה מילים על המשמעות האמיתית של פורים    יש מי שמתחפשים לחרדים ולמעשה מחללים את השם    ניסיונות לסחטנות מסתתרים מאחורי מסווה של תביעות ייצוגיות    מכבי תל אביב עוטה מסכה הפוכה מהמקובל בכדורגל הישראלי    וכולנו עושים עוול לבשאר אסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il