X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בהשוואה לתל אביב המוגדרת כ"עיר ללא הפסקה", ניתן להגדיר את ירושלים כ"עיר עם הפסקות רבות" אך בין אחת לשנייה אנו שומעים ורואים הפגנות צעקניות בכיכר השבת, מודעות נגד ביזוי שם שמיים, פשקווילים נגד פריצות, נגד לבוש לא צנוע, יידוי אבנים באוטובוסים והדובדבן בפסטיבל הזה- העלאה באש של פחי אשפה. באחרונה שקט עיר האלוהים, של סיינט אוגוסטין, המבשר את עידן תרבות המערב החדשה שבמרכזה הנצרות
▪  ▪  ▪
כבר לא שומעים עליה [צילום: פלאש 90]

פעם - חדשה רעה נחשבה כזאת שראויה לפרסום. כיום עברנו לקצה השני וחדשה טובה היא החריגה או בלשון האנגלית: No news is good news. העדר חדשות הוא חדשה טובה. אז מה קרה בירושלים של מטה ובעיקר במאה שערים, שלא שומעים עליה. חדשות טובות או רעות.
תופעה זאת יכולה לעורר דאגה. למשל אני מכיר זוג חברים שהבעל מגיע לגבהים בנחירה. כאשר התארחתי אצלם, בחדר די מרוחק מחדר השינה, נדמה היה לי שאני שומע את הקטר של רכבת "סָנטָה פֶה" המפורסמת מסוף המאה ה-19 , כפי שמתועדת בסרט, כאשר הממתינים בתחנה שמעו את קולות הקטר כמו סדרת רעמים במרחק של קילומטרים .ככה ידעו שהיא מגיעה. רעייתו של הידיד סיפרה לי שלעתים כאשר היא לא שומעת את נחירות בעלה היא נתקפת חרדה ומעירה אותו לוודא שהוא חיי.
אז מה קרה לאנשי שלומי אמוני ישראל בעיר הקודש.
סברה אחת אומרת כי בהעדר מנהיגים ריכוזיים, שנאספים אל עמם, אט אט, העניין מתרופף, שכן אין סמכות מרכזית שממנה ניתן לשאוב השראה.סברה אחרת אומרת שבשעה שדה פקטו ירושלים הפכה לעיר דתית, למהדרין, לא כדאי להעיר את השדים ואת הדובים החילוניים מרבצם אי שם במושבה הגרמנית בירושלים. או גרוע יותר כול מיני גופים בתל אביב האנטי דתית, עיר השמד, שמרעישים עולמות בעניין ההשתלטות החרדית על בירת ישראל והיו מעדיפים לראות את הבירה בעיר ללא הפסקה.
ישנה עוד דעה שטוענת שהעסקונה הדתית עסוקה במאבקים פנימיים, ואלה מגיעים עד לידי מלחמות חורמה עם כינויי גנאי ששמורים לשונאי ישראל. ישנה סברה שהעניין לא רק קשור ביריבויות אלא גם בתופעות לא משמחות, בבחינת "מה יגידו בגת...." כמו גילוי פדופילים בקרבתה, או תופעה חדשה כמו של אימהות חרדיות שהולכות בלילות לכיכר החתולים, אשר ידועה לא בשל החתולים אלא הבארים, והשם ישמור מה עוד. והצאצאים צעירי השבאב הדתי, מסתובבים עם שער מגולח או צבוע וכיוצא
באלה "סטרא אחרא"..האימהות עטורות שביסים באות לכיכר כדי לפגוש את בניהם ולו לשעה קלה. משום כך גם פסטיבל הגאגא או הרגאיי בבירה,לא נשמעים במאה שערים. שקט.
עשויה להיות עוד סיבה והיא פוליטית. יש מהומות של פלשתינים בבית חנינה, בשעפת, בהר הבית, בסילואן ובעוד רבעים ערביים בעיר שחוברה לה יחדיו. בעיסאוויה שגם היא ירושלמית, אין חדש, גם מים אין, ואין שמחת בית השואבה, גם לא בסוכות. עוד חסר שיאשימו גם את החרדים שמשתפים פעולה עם הערבים ומרתקים כוחות במאה שערים במקום במזרח העיר.גם כך כורכים את החרדים והערבים ביחד. הנה בריאיון לנדן פלדמן ( דה-מרקר 25.2.2013 ) אומר פרופסור רונלד קרבס, מומחה לדמוקרטיות תחת איום ביטחוני כי :"החרדים והמיעוט הערבי הם איום על ישראל לא פחות מהגרעין האירני"
אחרון, אחרון חביב ה"תורה כאמנות". אם האברכים שלוחמים בזירת התורה בחוד החנית של מלחמת הקיום שלנו- על דמותה של ישראל ההלכתית, יעסקו בזריקת אבנים ובהבערת צמיגים ועגלות אשפה- מה יגידו בגויים ? מדינת ישראל משלמת כספים לאברכים כדי שיעשו מהומות עולם ,ישרפו פחי אשפה וינפצו חלונות אוטובוסים.! זאת בשעה שבמשא-ומתן הקואליציוני גיוס בחורי ישיבה הפך לאייטם לוהט כאילו עתיד המדינה תלוי בו!. ומי כמו החרדים מכירים את האמת במערומיה."שא, שטיל מאכט נישט קיין גערידער" ( הס,שקט על תרעישו)- זה המוטיב עכשיו.
די בכול אלה שירושלים תעשה פסק זמן עד שיתבהרו העניינים, ייגמר ה"פורים שפיל" הזה,והיא תחזור להיות מה שהיא יודעת להיות- עיר הקודש, שבה גם גרים אנשים שהשלום רחוק מהם.

פורסם במקור: אתר המחבר "זרקור"
תאריך:  28/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מאה שערים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
עגלי זהב וכסף משבשים דעתם של רבים    כבר במדבר היה עגל זהב אחד ועל כך כמעט הושמד העם כולו
יצחק מאיר
דחיקת הקץ היא מתכון לייאוש. היא יוצאת לדרך באמונה ממוקדת-מטרה, בביטחון כי יכול אדם לרתום כל כוחות הנפש, הליכותיו, חלומותיו, תפילותיו, ליצול עגלת חייו להעמיס עליה את ההיסטוריה, להחישנה, ולדהור איתה במעלה הזמן. היא נגמרת במפח. אבל אימת הנטישה, החרדה שמא ייוותר האדם בעוניו כותשת את התבונה לאבק, ומאבק זה, נולדות הזיות
אברהם פכטר
יש קווים משותפים וקווים מנוגדים בין שני האירועים. המשותף, כולם מתחפשים, חלקם למה שרצו ולא יכלו להיות שאילו האחרים, משחקים במדינאים ופוליטיקאים שחושבים שיכולים להביא הסדר מדיני. לא צריך להיות פרשן מפורסם כדי להבין, שביקור הנשיא אובמה, עומד מאחורי כל התרחישים, ההצהרות והאיומים באינתיפאדה
אפרים כהנא
המחאה הצודקת על אי השוויון בחלוקת הנטל הכרוך בשירות צבאי או לאומי והחלתו על מגזרים נוספים, דוגמת חרדים וערבים, מסיט את המיקוד מסוגיה מהותית עוד יותר    האם בישראל של 2013 יש צורך בשרות חובה?
יוסף קנדלקר
זה כבר הפך להיות מקצוע, אפילו ראיתי פלאייר (או מנשר, בעברית תקנית) שפותר חצי מבעיות הנישואים    למה אני מתכוון? אני מתכוון לזה שתמורת תשלום, סמלי כמובן, יש סוף סוף, מי שייקח לך את הזבל מפתח הדלת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il