X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העסקנים החרדים שמתלוננים על החרמת החרדים, ומקוננים על הרחקתם מעטיני השלטון, שוכחים כי הכל החל כשלא נענו לחיזורי בנט להקמת גוש חוסם, והעדיפו לתת יד למאמצי נתניהו להחרים את הבית היהודי
▪  ▪  ▪
החרדים - אבי-אבות המחרימים [צילום: פלאש 90]
בנט. קרא נכון את המפה [צילום: פלאש 90]

אי-הבנת המתמטיקה של הפוליטיקה
החרדים ונתניהו האמינו, ש'הקוסם' יכונן ממשלה שתושתת על הליכוד והחרדים ועוד אי אלו ספיחים, ללא לפיד וללא בנט. החרמת בנט לא הדאיגה אז את החרדים. די היה להם בכך שנתניהו עושה הכל, אבל ממש הכל, כדי שיוכלו להמשיך ולהיצמד לעגל הזהב הממשלתי-ציבורי. האפשרות שבנט ינקוט בטקטיקה מחוכמת יותר, יתחבר (אמנם מחוסר ברירה) ללפיד ויקים גוש חוסם מול נתניהו, שיאלצו לכונן את הקואליציה המתרקמת עכשיו, לא עלתה על דעתם. ככה זה, חברים, כשמוותרים על לימודי הליבה. המתמטיקה אומרת את דברה, ואתם נשארים ללא הליבה מאחור

עופר וולפסון
אלי ישי מודה: כנראה ששס תשב באופוזיציה

הליכוד: בנט מחרים את החרדים; הבית היהודי: הדבר איננו אמת
עידן יוסף
הליכוד-ביתנו: הבית היהודי יביא להקמת ממשלה צרה ולפירוק המחנה הלאומי * בנט: דווקא פרימת הקשר עם יש עתיד תביא להחרבת ההתיישבות
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
בנט: זה נתניהו שהחרים אותנו

עידן יוסף
לפיד: כן לחרדים, לא למפלגות חרדיות

   עידן יוסף
"הבית היהודי ישמור על התורה ועל הארץ"

   עידן יוסף
פעילי ליכוד שולפים שד עדתי: לצרף את שס

עידן יוסף
"בנט התחנן לדרעי - בוא לגוש חוסם"

הפוליטיקאים החרדים מתוסכלים, ברמות שיא שלא היו מעולם. גם מי שמכיר אותם לפני ולפנים, אינו יכול לתמוה מול עוצמת הזעם שהם מפגינים, על-רקע התרחקותם מעטיני השלטון, שפרנסו יפה את תעשיות הג'ובים בע"מ שהפעילו לטובת אנשי שלומם. הגידופים וזעקות השבר המשתלחים מפיהם, שוברים את כל השיאים – עד כדי איומים בתמיכתם בכנסת בפינוי התנחלויות והטלת חרם כלכלי על מוצרי ההתנחלויות.
והכל בשל מה? – בשל תביעתו של יאיר לפיד שלא לראותם לצידו בקואליציה, והתחברותו הכפויה של נפתלי בנט לעמדה זו. "מחרימים אותנו", מייבבים העסקנים החרדים, ושוכחים שהם עצמם היו אלה ששיתפו פעולה עם 'המחרים הלאומי' בנימין נתניהו, שעשה הכל כדי להחרים – בברכת החרדים! – את נפתלי בנט ולהדירו מן הקואליציה.
ככל שמתרחקים מיום הבחירות מתבררות העובדות הללו. ראשונים להשתתפות במסע החרמות של נתניהו היו החרדים. עוד לפני הבחירות וגם אחריהן, הבהיר נתניהו לכל מי שרצה לשמוע, שממשלתו לא תכלול את בנט. נקודה. כך למשל סיפר השבוע הפרשן הפוליטי רביב דרוקר לרזי ברקאי בגל"צ, שבני שיחו של נתניהו, כולל החרדים, כולל הפרשנים הפוליטיים, שמעו ממנו ערב הבחירות את המנטרה הבאה: "תראו בסוף שבנט לא יהיה בממשלה".
השמועות על החרמתו הגיעו גם לאוזניו של בנט, וכבר לפני הבחירות הציע לחרדים להקים גוש חוסם שיכפה על נתניהו לצרף את כל שלוש המפלגות הדתיות לקואליציה. החרדים סירבו. היום חלק מח"כי שס מודים בכך בחצי פה בראיונות ברדיו. אבל מתברר שגם לאחר הבחירות, כשכולם עברו לשחק בקלפים פתוחים, חזר בנט וחיזר על פתחיהם של העסקנים הדתיים וביקש להקים את הגוש – וסורב.
הנה מה שסיפר ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי בראיון (4.3.13) ב'קול ברמה': "נפתלי בנט התחנן לפני אריה דרעי משס ללכת יחד לגוש דתי חוסם, אך נענה בשלילה, וכעת דרעי בא בטענות". בכירים אחרים בבית היהודי סיפרו לעוזי ברוך בערוץ 7, כי "היו אין-ספור טלפונים, ישירים ועקיפים. דרעי אמר לנו כי הוא בירר מול לשכת ראש הממשלה ושם נאמר לו שאין כל כוונה לצרף את הבית היהודי לממשלה. מקומה של הבית היהודי יהיה באופוזיציה, כך נאמר במפורש לדרעי מלשכת נתניהו". ודרעי הוסיף, לדברי הבכירים: "מאחר שנאמר לנו במפורש, כי אין לנתניהו כוונה לצרף אתכם לקואליציה, אין לנו כל רצון ליצור איתכם גוש דתי. מה ייצא לי עם ברית עם הבית היהודי? זו מלחמה לא לי".
הבנתם מי מחרים את מי? הבית היהודי נדחק לזרועות לפיד לא רק על-ידי נתניהו, האיש שאומנותו בלסכסך מגזרים זה בזה על בסיס מדיניות הפרד ומשול, אלא גם על-ידי שס עצמה.
וזה לא הסתיים בשס. הפרשן אבי בלום, מ'קו עיתונות דתית', פירסם ימים מספר לאחר הבחירות, את הידיעה על פנייתו של בנט לעסקנים החרדים ביהדות התורה, על-מנת להקים בלוק חוסם מול נתניהו שפירושו 'כל הדתיים או אף אחד', אך החרדים סירבו! הרב אהרון לייב שטיינמן, על-פי בלום, הטיל וטו על הרעיון 'הנורא' של הקמת גוש חוסם עם המזרחי. כך בדיוק תיאר זאת בלום. הרב שטיינמן פשוט לא אישר הליכה עם המזרחי. כאילו שבשנותיה הראשונות של המדינה לא אישר החזון אי"ש בכבודו ובעצמו את הקמת החזית הדתית המאוחדת, שגרפה אז בזכות האיחוד מספר נאה של מנדטים.
הצרה – הן של נתניהו והן של החרדים – שמשהו התפספס אצלם בלימודי הליבה. הם לא הבינו נכון את המתמטיקה של הפוליטיקה. החרדים ונתניהו האמינו, ש'הקוסם' יכונן ממשלה שתושתת על הליכוד והחרדים ועוד אי אלו ספיחים, ללא לפיד וללא בנט. החרמת בנט לא הדאיגה אז את החרדים. די היה להם בכך שנתניהו עושה הכל, אבל ממש הכל, כדי שיוכלו להמשיך ולהיצמד לעגל הזהב הממשלתי-ציבורי. האפשרות שבנט ינקוט בטקטיקה מחוכמת יותר, יתחבר (אמנם מחוסר ברירה) ללפיד ויקים גוש חוסם מול נתניהו, שיאלצו לכונן את הקואליציה המתרקמת עכשיו, לא עלתה על דעתם. ככה זה, חברים, כשמוותרים על לימודי הליבה. המתמטיקה אומרת את דברה, ואתם נשארים ללא הליבה מאחור.
ומשנוצר ההרכב המנצח, שהותיר בחוץ את החרדים, הם פוצחים ביללות על כך שבנט נותן ידו להחרמת "ציבורים שלמים". אין לך בלוף גדול מזה. אבי-אבות המחרימים הם החרדים עצמם, שהלכו עם נתניהו ליעד של החרמת בנט. הגיעו בעצמכם, עסקנצ'יקים חרדים שלא ראיתם מעבר לאף, מה יכול היה לעשות בנט כדי שלא לטבוע, אחרי שהחרדים סירבו להושיט לו גלגל הצלה? להתאבד למענכם? לא ליטול את גלגל ההצלה שהושיט לו לפיד ברגע האחרון?
סוף דבר: בנט, שקרא נכון את המפה, הבין שההישרדות היחידה שלו מצויה בהקמת הגוש לפיד-בנט, שמוכיח עצמו כהברקה הפוליטית של השנה, עד לרגע זה.
אבל תעשיית הבלופים של העסקונה החרדית, ממשיכה לפעול בקול רעש גדול – בעיתוני המגזר ועל גלי האתר. במקום לעשות את חשבון הנפש על מה ולמה התהפך עליהם הגלגל, הם תוקפים את הבית היהודי על שנמנע מלהתאבד למענם, ומודיעים כי מהיום והלאה יענישו את הציונות הדתית. ינקמו. באחד האתרים החרדיים מצאנו, למשל את הכותרת הבאה: "נקמה!!!", עם שלושה סימני קריאה. והציונות הדתית ממש-ממש רועדת מפחד. בררררר...
מה כבר תעשו לסרוגים? תשנאו אותם? תגדפו אותם? לא תצרפו אותם למניין? תמשיכו להתייהר ברוב איוולת שרק בידיכם המונופול ל'עולם התורה'? לא תתמכו בבחירת רב ראשי ראוי? תתנגדו למינוי דיינים סרוגים לבתי הדין הרבניים? – ממילא זו הייתה דרככם משכבר הימים, גם כשהיינו שותפיכם לקואליציה.
איך עוד תענישו את הציונות הדתית? תשללו את תואר 'הרב' מרבני הציונות הדתית? תקראו לה 'בית של גויים' ו'כופרים'? תימנעו מאכילת הכשרי הרבנות? לא תלמדו את כתבי הרב קוק? תפסלו את גיורי הרב דרוקמן? תחדלו מאמירת התפילה לשלום המדינה והמי שבירך לחיילי צה"ל בבתי הכנסת ובשטיבלאך? תפסיקו לשיר 'התקווה' ולהניף את הדגל הלאומי? תקראו לסרוגים 'הציבור הד"ל', 'הרבנים הד"לים', 'מיזרוחניקים' או 'מיזרחיסטים'? – הצחקתם. הציונות הדתית מסרבת להתרגש.
אבל דבר אחד כבר הצלחתם לעשות, עסקנים חרדים. הוכחתם עד כמה הכסף ותאוות השררה ותעשיית הג'ובים, משגעים את ראשיכם, מטמטמים את מוחותיכם, משבשים את דעתכם. הוכחתם, שמאז ימי עגל הזהב במדבר ועד היום, נמשכת הסגידה לאלוהי הזהב.

מועצת גדולי העסקונה

מרימים יד בתורת משה
עסקנים ופרשנים חרדים הבטיחו, שירימו יד בעד עקירת התנחלויות והעברת אדמותיהן לפלשתינים. לשמוע ולא להאמין. יש, מסתבר, עסקנצ'יקים שמוכנים להרים יד בתורת משה, רק בגלל אי אלו פרוטות וג'ובים ורגשי נקם

אחרי שהציבור החרדי (לא כולו אבל חלקים נרחבים בתוכו), כבר מזמן זרק גט פיטורין לציבור הציוני דתי (כל מה שהוצג לעיל עם סימן שאלה, מייצג עובדות שמאחוריהן סימן קריאה), נמצאו לבסוף בדלי תחמושת נוספת למאבק העסקונה החרדית בציונות הדתית. עסקנים ופרשנים חרדים הבטיחו, שירימו יד בעד עקירת התנחלויות והעברת אדמותיהן לפלשתינים. לשמוע ולא להאמין. יש, מסתבר, עסקנצ'יקים שמוכנים להרים יד בתורת משה, רק בגלל אי אלו פרוטות וג'ובים ורגשי נקם. מומלץ שלפני ההצבעה, יילכו הח"כים החרדיים לבית המדרש לעיין ברמב"ן, ולמצוא שמצוות יישוב הארץ הינה מצוות עשה מדאורייתא, ודעתו אומצה בידי רוב הפוסקים. האם יצביעו בכנסת אי-אמון בתורת משה – רק בגלל כסף, כיבודים וכופתאות? עד כדי כך???
אוי לאוזניים שכך שומעות. אנשים שטוענים שהתורה וההלכה נר לרגליהם, עושים סיבוב פרסה והולכים בדרכם של המרגלים (ולא יהושע וכלב בן יפונה), ומאיימים לחתור תחת מצוות יישוב ארץ ישראל. הכיסא באמת חזות הכל? האם זוהי 'דעת תורה' של מועצת גדולי העסקונה החרדית?
אם אכן זו תהיה המשוואה, כי אז נוכל לצפות שעל כל מהלך פוליטי של הבית היהודי, נקבל עוד ביטול של מצווה מדאורייתא, רחמנא לצלן. מחר למשל עשוי נתניהו להפקיד את תיק החינוך בידי יש עתיד – והעסקנים הקטנים יזהירו כי יגיבו בפתיחת חנות לממכר שקצים ורמשים באלון מורה. וכשיועברו תיקי הפנים, השיכון והדתות לידי יש עתיד והבית היהודי, יאיימו עלינו בהפעלת קורס סנפלינג בשבתות במורדות הרי יהודה. וכל השומע תצילנה שתי אוזניו.

"זיכרו את ההינתקות"

למען ההגינות נדגיש, שלא כל העסקנים החרדיים הפעילו את הנשק הנלוז הזה. חלקם שמרו על שפיות גם בשעת דחיקתם לאופוזיציה. אבל היו אחרים. אפילו ח"כ משה גפני, מיהדות התורה, יהודי הגון ומתון, רמז כי הינתקות החרדים מהשלטון עלולה להוביל להינתקות הבאה. גפני הוא כמובן אדם מתוחכם, שיודע שאפשר להעביר איום בדרכי עקיפין. "תזכרו", הוא סיים דבריו במליאת הכנסת (26.2.13), "שהניתוק בין הציבור החרדי לציונות הדתית [בימי ממשלת שרון] הביא את ההינתקות. זה מה שהיה - בלי פרשנות". ציטוט מדויק. לא נגענו. והמבין יבין.
לבד מנשק התמיכה בהינתקות נוספת, יש לעסקנים החרדים עוד נשק חלוד: החרמת תוצרת ההתנחלויות. ח"כ יצחק כהן, שס, שכנראה מרוב כאבו על אובדן משרת סגן שר האוצר בממשלה היוצאת, רמז בראיון ביומן הערב של גלי צה"ל (3.3.13), על הפעלת חרם חרדי על ההתנחלויות: "איך יחוש ציבור הבוחרים של הבית היהודי, אם החרדים יחרימו את תוצרת ההתנחלויות?" לעמדתו הצטרפו גם כותבים ביומון אגודת ישראל 'המודיע' (5.3.13) ואתרים חרדיים: "הגיע הזמן שלא נפרנס את השונאים אותנו", אמרו פרשנים חרדים ברדיו 'קול ברמה'.
האם נצטרך להגיב על איומיהם באיומים נגדיים להחרמת כל מוצר ישראלי, שחותם בד"ץ חרדי כלשהו הוטבע עליו?
המחול המטורף שאליו נקלעה העסקונה החרדית, יצר אבסורדים מדהימים. ח"כ אריה דרעי, הכוכב שדהה ואיכזב, ממש התחנן, כמעט בפרץ של דמעות שליש, בפני שלי יחימוביץ' שתצטרף לנתניהו, ותאפשר הקמת ממשלת נתניהו-יחימוביץ'-חרדים, תוך החרמת בנט ולפיד. כמעט כרע על ברכיו. כאילו מרת יחימוביץ' שונה במשהו, בענייני דת ומדינה, ממר לפיד. איזו צביעות! אלא מה? – כמו בבדיחה היהודית הידועה: ל'רבי אריה' מותר.
לאחר שיירגע הזעם הקדוש שפוקד את העסקנים החרדים, אם יירגע, והם יבינו כי קנו את מצבם החדש ביושר, הם אולי גם יבינו את מה שהבין ח"כ נסים זאב משס. הוא הודה השבוע, שלפני שמאשימים את בנט בהדרת החרדים מהקואליציה, צריך להאשים את נתניהו בדחיקת בנט לזרועות לפיד. הוא בהחלט צודק, אבל שכח להטיל את החצי השני של האשמה על כתפי עמיתיו הח"כים החרדיים, שיכלו להיות היום במיטב משרדי הממשלה, אילו השכילו לחבק את בנט ולא להרחיקו לזרועות לפיד.
עכשיו, לאחר שכבר נפל דבר בישראל, ייוותר לעסקונה החרדית הרבה זמן, בעת שיחממו את ספסלי האופוזיציה, לעשיית חשבון נפש, ולזכור שבפוליטיקה ממלאות המתמטיקה והפיסיקה תפקיד חשוב ביותר: מי שמכיר את רזי המתמטיקה יודע שדחיקת בנט לזרועות לפיד, יצרה מצב שמי שקובע את הרכב הממשלה הבאה הוא יאיר לפיד; ומי שמכיר את חוקי הפיסיקה יודע, שהחיים – ובוודאי הפוליטיקה – הם כמו גלגל: פעם למעלה ופעם למטה. ואף אחד לא קורא לזה (חוץ מהעסקנים החרדים) חרם של "ציבור שלם בישראל".

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלוף הגדול של העסקונה החרדית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לעג לרש. סרוב לבלוק אינו החרמה
ה.א.  |  6/03/13 14:13
 
- הייתכן ? אצלך כל דבר הוא החרמה
נירון קיסר   |  6/03/13 15:32
 
- אין עתיד אתך, אין עתיד ל"ת
ה.א.  |  6/03/13 21:10
 
- הפגנת בורות וחוסר הבנה מוחלט
אחד העם  |  7/03/13 23:31
2
החרדים התנגדו לגרוש מגוש קטיף
נגד האשמת שוא  |  7/03/13 18:40
 
- מלא דברים של טעם
שדיה עבדללה כהן  |  7/03/13 20:12
 
- טעות והטעייה
אחד העם  |  8/03/13 08:15
3
מאמר מצויין ואמיתי
אבידן בן גדעוני  |  3/05/13 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אפרים הלפרין
כן, זה קשה, יש הצהרות ויש הבטחות, והיו זגזוגים, אך כעת נדרשת הכרעה. האם ינצחו הפרחחים או שינצח שיקול הדעת? האם תהיה ממשלה עם עוצמה ויכולת תמרון מול האתגרים או שתהיה זו ממשלת "גבר-גבר", ממשלת "ברית המילה"?
איציק וולף
מפלגתו של יאיר לפיד זועמת על כוונת הליכוד להקים ממשלה מנופחת של 28 שרים למרות הדרישה שלה להסתפק ב-18 שרים בלבד
מרדכי ליפמן
החילוניים והדתיים - ממלכתיים אינם מחרימים את החרדים. הם מוחרמים על ידם. כל תושב ישראלי מהמגזרים הנזכרים באוכלוסיה, יחוש תחושה של הקלה גדולה ושל שביעות רצון עמוקה, אם החרדים יתקרבו, ולו במקצת, אל אורחות החיים של אחיהם
עידן יוסף
שרי הליכוד מצחצחים חרבות    תיק האוצר הוצע לשותפות הקואליציוניות, ושרים בכירים בליכוד תמהים מדוע לפיד מסרב לקבלו    בנט ולפיד יתמקדו בתיקים הנוגעים לניהול ענייני הפנים
לילך ויסמן
המשא ומתן הקואליציוני: גורמים בליכוד מוסרים רשמית - "תיק החוץ יישאר בידי ליברמן, תיק האוצר הוצע ליאיר לפיד"    מספר התיקים שיוענק לליכוד בסכנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il