X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעו שני הג'נטלמנים המכובדים, לפיד ובנט, בנט ולפיד וטרפו לפוליטיקאים, בכלל ולנתניהו, בפרט את הקלפים, תוך שהם הופכים את השולחן הפוליטי הישן, על ראשו
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד, נפתלי בנט. מנפצים את כללי המשחק הישן [צילום: פלאש 90]

חייבת האמת להיכתב ולהיאמר - יש משהו מרענן ומשובב נפש בהתנהלותם של הפוליטיקאים החדשים, האדונים הנכבדים, יאיר לפיד ונפתלי בנט. דומה כי שניים אלה גמרו אומר בנפשם לנפץ, באופן מוחלט, את כללי המשחק של הפוליטיקה הישנה והעבשה, ששלטה בישראל עד כניסתם אל תוככי הקלחת הפוליטית.
עד לאחרונה מקובל היה, כי מי שהוטל עליו התפקיד להרכיב ממשלה, הוא הוא המחזיק בחוטים ומחליט מי יכלל בממשלתו ומי לא יכלל בממשלה זו. מה יהיה תפקידו המדויק של שר פלוני בממשלתו ומה יהיה תפקידו הדווקני של שר אלמוניבמששלתו. הלך רוחות זה הזכיר, לא אחת, את מלות הפיוט שחיבר מחבר עלום-שם הנאמר בתקופת ימים נוראים בבתי כנסיות, בישראל וברחבי העולם ותחילתו במשפטים הבאים: "כי הנה כחומר ביד היוצר, ברצותו מרחיב וברצותו מקצר, כן אנחנו בידך חסד נוצר, לברית הבט ואל תפן ליצר".
הופכים את השולחן הפוליטי הישן
והנה הגיעו שני הג'נטלמנים המכובדים הללו, לפיד ובנט, בנט ולפיד וטרפו לפוליטיקאים, בכלל ולנתניהו, בפרט את הקלפים, תוך שהם הופכים את השולחן הפוליטי הישן, על ראשו. פתאום מגיע פוליטיקאי חדש, בדמותו של יאיר לפיד והוא מודיע לבוס, סליחה - למיועד לתפקיד ראש הממשלה - כי הוא מעוניין בתפקיד של שר החוץ ולא מעניין אותו, כלל וכלל, כי נתניהו הבטיח לשמור, ב"בוידעם" את התפקיד לאביגדור ליברמן, עד שיגמר המשפט הפלילי שלו, המתנהל בימים אלה.
אם לא די בכך, הרי הג'נטלמן השני - שלפי פרסומים בעיתונות אין שוררת אהבה יתרה בינו לבין נתניהו ושרה - הלוא הוא, נפתלי בנט ו"מכתיב" לנתניהו, כי הוא מעוניין בתפקיד של שר האוצר בממשלתו - ולא - לא תוקם ממשלה, בראשותו של נתניהו.
ממש - ממש חוצפה רבתית. אם לא די בכך ששני פוליטיקאים אלה, שזה עתה בקעו מהקליפה ועדיין "לא קרעו מעליהם את הניילונים הפוליטיים", אינם מכירים בכך, כי הם חבים חוב של כבוד לפוליטיקאי המנוסה, נתניהו, אלא הם עוד מעזים להכתיב לו, איזה תפקיד יינתן להם בממשלתו, תחת לקבל, בהכנעה ובחנופה רבתי - כל תפקיד של שר, שיציע הוא להם, בטובו, כי רב.
ואולי - אולי צודקים שניים אלה, שכן חוק יסוד: הממשלה, אינו קובע, כי מי שהוטל עליו תפקיד להרכבת ממשלה, בידי נשיא המדינה, יכול להכתיב למועמדים לקואליציה ולהרכבת הממשלה, איזה תפקיד יקבלו הם ממנו, לפי שיקול דעתו המוחלט. כל שקובע חוק יסוד: הממשלה, כי הנשיא יטיל את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך, אבל החוק אינו קובע, כי מי שחוברים עמו לממשלה ולתפקידי שרים בה, חייבים להסכים לתכתיביו ולגחמותיו הפוליטיות.
צמד "הפרחחים" מכתיבים לבוס
עוד לא הספיק נתניהו להתאושש מ"חוצפתם" של הצמד, לפיד בנט ובנט לפיד, שהחליטו, כי לצורך הקמת והרכבת הממשלה, קיים טריאומווירט, שהם שניים משולש צלעותיו ואפילו שראש הממשלה, הוא זה שמרכיב את הממשלה, לפי חוק יסוד: הממשלה. ואולי צודקים צמד-חמד זה, שכן לראש הממשלה, אין כל זכויות עדיפות, על פני השרים הנמצאים בממשלתו וחוק יסוד: הממשלה, קובע רק כי חבר הכנסת שהרכיב ממשלה, יעמוד בראשה. נכון הדבר, כי אם יתפטר ראש הממשלה מתפקידו, רואים את התפטרותו זו כהתפטרות הממשלה כולה, אולם לראש הממשלה, אין כל סמכות עודפת על פני שרי ממשלתו, למעט קביעה בחוק, כי אם חדל שר לכהן או שנבצר ממנו, זמנית, למלא את תפקידו, הרי ימלא את התפקיד ראש הממשלה או שר אחר שתקבע הממשלה, למשך תקופה של 3 חודשים.
בעבר, היה קיים בחוק יסוד: הממשלה, סעיף שהגביל את מספר השרים וסגני השרים בממשלה ומספר השרים בממשלה נקבע ל-18 שרים בלבד. הגבלת מספר השרים, בוטלה בשנת 1999 עם כינון ממשנה בראשותו של אהוד ברק ועדיין זכורה לכל התמונה של הנגרים שנסרו את שולחן הממשלה בכנסת, כדי לאפשר הכנסת שולחן גדול יותר, כמו-גם הוספת כסאות מעור צבי, כדי שעליהם יוכלו לשבת - מעדנות - השרים הנוספים, שמספרם לא הוגבל עוד בחוק יסוד: הממשלה.
עכשיו באים הצמד חמד, בנט לפיד ו"בחוצפתם", כי רבה, מבקשים הם לצמצם את מספר השרים בממשלה, כמו-גם למנוע מצב דברים של שרים ללא תיק וכנגזרת מכך, לצמצם את מספר סגני השרים. הפוליטיקאים הישנים, משתגעים וחורקים שן. הרי "הובטח" להם, פעם אחר פעם, כי הם יהיו שרים, אם לענייני תפוצות ישראל ואם לענייני ירושלים ואם סתם ללא תיק. פתאום באים "הפרחחים" הללו, לפיד ובנט ומנסים להכתיב לבוס, סליחה, לראש הממשלה, כמה שרים יהיו לו בממשלה. אז מה אם מספר חברי הכנסת של הליכוד - ישראל ביתנו, משתווה למספר חברי הכנסת של הצמד, לפיד בנט? האם זה מקנה להם זכות להשפיל את ראש הממשלה הנוכחי ולהכתיב לו כמה שרים יהיו בממשלתו? עוד מעט ושניים אלה יאיימו על ראש הממשלה, בבחירות חדשות. לאן הגענו?.

הכותב הוא השותף המייסד בחיים שטנגר משרד עורכי דין ומייצג עותרים בעתירות מנהליות ובעתירות לבג"ץ נגד גורמי שלטון בעניינים של פגיעה בזכויות יסוד והתנכלות הממסד לאזרחים מן השורה.
תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבחי הפוליטיקאים החדשים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דור בא ודור הולך?לא אצלי-פוטין
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  6/03/13 16:29
2
רק יש בעיה קטנה עם מצע לפיד
ה.א.  |  6/03/13 20:35
3
סחטנות'נאורה'=אותה הפרנצ'סקה ב
קורןנאוה טבריה  |  7/03/13 05:39
 
- לכן מקומם אתך ואמי באברבאנל? ל"ת
אינסטלטור  |  7/03/13 13:55
4
פוליטקאי מהחנות
באום  |  7/03/13 06:06
5
נו, באמת...
גלעד קדומים  |  7/03/13 07:59
 
- שרה היא חולה רעה של ביבי-לכן ל"ת
אינסטלטור  |  7/03/13 14:06
6
מותק, פרוטק, אין פוליטיקה
ברוריה מקרית חיים  |  8/03/13 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
צבי פרידמן
ג"ובים והטבות לחברים    קיצוצים בשירותים    מיסים חדשים
מנחם רהט
העסקנים החרדים שמתלוננים על החרמת החרדים, ומקוננים על הרחקתם מעטיני השלטון, שוכחים כי הכל החל כשלא נענו לחיזורי בנט להקמת גוש חוסם, והעדיפו לתת יד למאמצי נתניהו להחרים את הבית היהודי
אפרים הלפרין
כן, זה קשה, יש הצהרות ויש הבטחות, והיו זגזוגים, אך כעת נדרשת הכרעה. האם ינצחו הפרחחים או שינצח שיקול הדעת? האם תהיה ממשלה עם עוצמה ויכולת תמרון מול האתגרים או שתהיה זו ממשלת "גבר-גבר", ממשלת "ברית המילה"?
איציק וולף
מפלגתו של יאיר לפיד זועמת על כוונת הליכוד להקים ממשלה מנופחת של 28 שרים למרות הדרישה שלה להסתפק ב-18 שרים בלבד
מרדכי ליפמן
החילוניים והדתיים - ממלכתיים אינם מחרימים את החרדים. הם מוחרמים על ידם. כל תושב ישראלי מהמגזרים הנזכרים באוכלוסיה, יחוש תחושה של הקלה גדולה ושל שביעות רצון עמוקה, אם החרדים יתקרבו, ולו במקצת, אל אורחות החיים של אחיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il