X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוענו הנאמן משה רבינו לקח איתו את לוחות הברית הראשונים, הורידם לארץ ושברם שם על-מנת שלא להשאירם להיות קטרוג על העם
▪  ▪  ▪
לוחות הברית. שוברו על הארץ [צילום: עידן יוסף]

הנה בשבוע זה הייתה בלבנו שמחה מרובה בשעה שישבנו שבת אחים גם יחד ביסוד וחידוש הבית מדרש המחודש "שובה ישראל" מיאמי. אחד מן התלמידים חכמים בני הישיבה הקדושה שאל אותנו: כשמשה רבינו עלה לשמיים להוריד את הלוחות הראשונים ושמע מהקב"ה "לך רד כי שיחת עמך", משה רבינו הוריד איתו את לוחות הברית ורק כאשר קרב אל המחנה "וירא את העגל ומחולות", אז "וישלך מידו את הלוחות וישבר אותם". והקשה: מדוע לא השאירם משה רבינו בשמיים או שברם כאשר הקב"ה אמר לו על עשיית העגל, ומדוע צריך להוריד את הלוחות ולשברם בארץ?
ואפשר לבאר ולומר יסוד גדול: ידוע אשר אמרו לנו חז"ל: לקח הקב"ה את התורה הקדושה לכל אומות העולם והציע להם לקבל את התורה וכל אומה שאלה בתורה את הקב"ה, מה כתוב ומה מצווה בתורתך. והקב"ה לאחת אמר לא תרצח, לשנייה אמר לא תנאף וכולי, וכל אומה כששמעה את הציווי אשר הוא חלק מהטבעים הטבועים בנפשה התנגדה ולא רצתה לקבל את התורה הקדושה.
עד שהגיע הקב"ה לבני ישראל ושאל אותם: האם אתם רוצים לקבל את התורה הקדושה, מיד עמדו ואמרו נעשה ונשמע, בלי לשמוע מה כתוב בתורה והאם כתובים בה דברים הנוגדים את טבעם של עם ישראל. וקשה - מדוע עם ישראל לא שאלו מה כתוב כמו כל האומות כולן, הרי היה נכון לשאול, לבדוק מה כתוב, מה מצווה בתורה? מדוע כך נהגו בני ישראל?
אלא, הנה בני ישראל מרגע שיצאו ממצרים שמרו וקידשו עצמם ושמרו שבע שבתות בקדושה ובטהרה גדולה והגיעו למדרגה גבוהה ביותר, עד אשר הגוף הגשמי נהיה קדוש כמו הנשמה הרוחנית של האדם ואז הגיעו לדרגה מעל הטבעים והגשמי, משום שכל הטבעים והגשמיות של האדם באים מן הגוף הגשמי והנשמה היא דבר רוחני. ובאותה שעה הגיעו הנשמה והגוף אחד ואז יכלו לקבל את התורה בכל צורה, עם כל דרישה וכל בקשה אשר הקב"ה דורש ומבקש, לכן מיד אמרו נעשה ונשמע. מי שמגיע לדרגה כזאת, נפשו וגופו נהיים "חרות על הלוחות", ואמרו חז"ל: אל תקרי חרות אלא "חירות", נהיה בן-חירות מכל תאווה ומכל יצר רע.
לוחות ראשונים ולוחות שניים
והנה הלוחות היו כמו גוף והאותיות כנשמה, אך הגוף קדוש כמו הנשמה. וכך מובא והלוחות לוחות אלוקים הם, כגוף ונשמה אחת. אך כאשר שמע משה שחטאו וירדו ממדרגתם ועכשיו נהיה לוחות גוף, האותיות נשמה, פחד משה, אם הלוחות יישארו בשמיים הם יישארו שם לנצח ובכל עת ושעה יהיו מונחים בשמיים כקטרוג על עם ישראל שאיבדו את הגוף והנשמה שהם אחד. לכן משה רבינו הרועה הנאמן לקח איתו את הלוחות כדי לא להשאירם להיות קטרוג והורידם לארץ ושברם, שלא יישאר זיכרון עולם על האובדן הגדול אשר איבדו את המעלה של גוף ונשמה.
וכאשר עשו תשובה מחטא העגל, מעלתם הייתה פחותה. משה רבינו חצב את הלוחות השניים "כאשר ציווה אותו הקב"ה פסול לך שני לוחות אבנים כראשונים", לוחות שניים נעשו על-ידי משה ולא על-ידי הקב"ה. זה כבר לא גוף ונשמה אחת. ונשארו לנו המלחמה וההתמודדות לקדש עצמנו ולהגיע למדרגה של גוף ונשמה על-ידי עמל הנמצא בידי כל אחד ואחד ומלחמה מתמדת להשיג את אשר איבדנו בחטא העגל.
נשתדל להיכנס לשבת קודש הבאה עלינו לטובה ברוממות הנפש, בקדושה, בטהרה ובאהבת השם גדולה ביותר, ולשמוח בכל הטוב אשר גמלנו הקב"ה. שבת שלום ובשורות טובות.

תאריך:  08/03/2013   |   עודכן:  08/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה שבר משה את הלוחות על הארץ דווקא?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כי לא מצא פועל זר לעשות זאת  ל"ת
למה,למה לבד  |  11/03/13 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
השינוי המיוחל אמור להתבטא קודם כל בהסרת המחיצות הגבוהות שצמחו בין קבוצות שונות של יהודים. כלומר, כמו שכל בית נורמלי כולל טיפוסי אישיות שונים ודעות שונות ואף מנוגדות, והוא עדיין בית, כך הבית היהודי בארץ ישראל אמור לכלול ולהכיל את כולם באהבה ובאחווה
אפרים הלפרין
יש נושאים דומים ויש נושאים שונים בין הנפקה לבחירות, בואו ננסה לחשוב מה הם
ציפורה בראבי
שלי יחימוביץ', הכה צדיקה, חכמה וטובה, תבוא ותציל את בנימין נתניהו מנפתלי בנט כשיגיעו המגעים עם הפלשתינים עד נפש    טוב שיש לנו שלי כזאת
אברהם שרון
סליחה, אבל הבית היהודי שלי אינו פחות יהודי מביתו של מי שלטעמו אני לא יהודי וביתי אינו ביתו של יהודי
אריה אבנרי
מכתב גלוי ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין: חבל שאיבדת במרוצת תקופת כהונתך הנוכחית את כבודך המקצועי ואתה מסרב לקחת אחריות לשורה של מחדליך. הסחבת הממושכת בקבלת הכרעות בתיקים שממתינים להכרעתך הפכה לחם חוקך הקבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il