X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רות קלדרון בחרה לשים עצמה במקום הנוח ביותר - ח"כית שלא מתחייבת. מי שמביע עמדה מיד גוזר על עצמו בקורת. מי שאין לו דעה אין עליו בקורת. מי שלא מתחייב לא מאכזב
▪  ▪  ▪
רות קלדרון. שמה את עצמה במקום הנוח ביותר [צילום: פלאש 90]

אחד מנאומי הבכורה של חברי הכנסת שקיבלו את רמת ההערכה היותר גדולה, אם לא הגדולה ביותר, היה נאומה של ד"ר רות קלדרון ממפלגת "יש עתיד", ובצדק רב. קלדרון הביאה סיפור תלמודי יפה ומרגש, קישרה אותו בצורה כללית למדי לבעיות השעה במדינה ועשתה זאת בצורה רגישה למדי. היא גם סיימה בתפילה צנועה לחבר הכנסת החדש.
לא הצבעתי למפלגתה של קלדרון וכך גם כל משפחתי. עם זאת, מימין ומשמאל (אצלנו הצביעו לחד"ש, לבית היהודי ולכמה מהמפלגות שביניהן) זכתה קלדרון להערכה גדולה שנבעה מהנאום המרשים ומהרזומה המרשים עוד יותר. הערכה רבה זו הביאה אותי להגדיל את תשומת הלב שהענקתי לחברת הכנסת החדשה ולחפש את אמירותיה, עמדותיה ומעשיה בזמן הקצר שעבר מאז שנבחרה.
עמדות מעורפלות
יש להיזהר מקביעות נמהרות ומגזירת דין ח"כ חדש עוד טרם שהושבעה ממשלה, אך אותי קלדרון אכזבה. ומדוע? ממעקב אחרי אמירותיה לא מצאתי דבר אחד משמעותי שאותו אני מצפה מנבחר ציבור - לא מצאתי מה הן עמדותיה. נכון שאפשר לנסות ולחצוב מנאומה הראשון עמדות כלליות ומעורפלות בנושא השוויון בנטל ואחדות העם - אך ללא התחייבות משמעותית וקל למדי לפרש את עמדותיה לכל כיוון שהוא. זאת לעומת נאומי ח"כים וח"כיות אחרים - מירב מיכאלי, חיליק בר, תמר זנדברג, נפתלי בנט ואפילו עופר שלח ויאיר לפיד ממפלגתה שלה - שהבהירו את הקווים האדומים שלהם ואת עמדותיהם. חלקם עשו זאת עוד קודם וכולם המשיכו מאז להתבטא כפי ראות עיניהם. אגב, זה בסדר לנצל נאום בכורה לא כדי לשטוח משנה פוליטית כלשהי אלא בדיוק לנאום כפי שנאמה קלדרון.
רות קלדרון התראיינה מאז נאומה המרשים ובעיקר פרסמה סטטוסים בפייסבוק - שיטת התקשורת הפשוטה, הזמינה והנוחה ביותר. אבל לא את עמדותיה היא פרסמה אלא ציטוטים מהמקורות. ללא ניסיון לקשור אותם לאירועי היום. זה נחמד - אבל לא מתחייב, ועמדותיה נותרות מעורפלות. אפילו אפיזודה קצרה שבה היא העלתה דיון בנושא ההמנון הלאומי נותרה כזו שבה היא עצמה מעלה את שאלת יהדותו של ההמנון - אך ללא נקיטת עמדה ברורה.
שיטת 'החתירה למגע'
לפני כמה ימים פרסמה ציטוט נוסף מהמקורות כסטטוס בפייסבוק, ותגובתי הייתה שמאחר שהיא חברת כנסת ואינני מכיר את עמדותיה אשמח לשמוע אותן. השעה הייתה שעת בוקר מוקדמת מאד והעובדה שקלדרון הגיבה לכך מהר הייתה מרשימה. אך היא לא הגיבה באופן פומבי כך שכלל הגולשים יראו את דבריה אלא פנתה אלי בהודעה אישית ואמרה שכמובן שיש לה דעות והיא תשמח לחלוק אותן עמי אם אשאל אותה שאלה מסוימת.
מחד, תגובה זו ראויה ויפה - אזרח שאל שאלה והח"כ עונה. מאידך, זו בדיוק שיטת הפעולה של נבחרי הציבור שהבינו שמחיקת תגובות ושאלות מדף הפייסבוק פשוט לא עובדת ולכן משתמשים בשיטת "החתירה למגע" ומצפים שעצם העובדה שח"כ הטריח עצמו לענות לאזרח מן השורה תקסום כל כך לאזרח הפשוט עד שיפסיק את שאלותיו, ספקותיו ובקורתו. זה לא עשה עלי רושם.
עניתי לקלדרון שהערכתי הרבה אליה, עוד טרם שנכנסה לכנסת, הביאה אותי לשים לב לדבריה ומעשיה. כתבתי שהעובדה שאינני מכיר את עמדותיה אינה שאלה פרטית או מסוימת, אלא כללית ועליה היא צריכה לתת מענה לא לי באופן פרטי אלא לכלל הציבור. לא התלהמתי, לא השמצתי ולדעתי שאלתי שאלה ראויה לאזרח הפונה אל נבחר ציבור. עד עתה לא קבלתי לכך מענה - ומאז עברו אי אלו ימים.
ח"כית שלא מתחייבת
מפלגת "יש עתיד" הבטיחה פוליטיקה חדשה ונבחרי ציבור חדשים שמעולם לא היו ח"כים. כבר כשנאמרו הדברים על-ידי לפיד היה ברור שהם ריקים מתוכן ולאט לאט הדבר מתברר יותר. הרי השאלה החשובה איננה האם פלוני או אלמוני כבר כיהן בכנסת - אלא מיהו אותו האדם. ישנם ח"כים מצוינים, ותיקים וחדשים, ישנם ח"כים מאכזבים וגם מהם חדשים וותיקים. אלו לא עמדותיהם הפוליטיות שגוזרות את איכותם - אלא אופן עבודתם ומידת יישום האידאולוגיה שלהם - מבחינת הישגים, עקביות, אומץ ויושר.
רות קלדרון בחרה לשים עצמה במקום הנוח ביותר - ח"כית שלא מתחייבת. מי שמביע עמדה מיד גוזר על עצמו בקורת. מי שאין לו דעה אין עליו בקורת. מי שלא מתחייב לא מאכזב. את כלל נאומי הח"כים האחרים שמניתי מעלה (כולל חברי מפלגתה של קלדרון) אפשר לבקר על עמדותיהם - וטוב שכך. כך יודע האזרח המתעניין מי הם, מי הם לא ומה הוא יכול לצפות מהם.
רות קלדרון מתגלה לפיכך כח"כית חלולה ובוודאי שלא אמיצה. לו הייתה אמיצה ובעלת תוכן הייתה מקדישה את מעט תשומת הלב כדי להסביר את עמדותיה ולא מנסה למסמס את מי ששואל אותה לעמדותיה. קלדרון איננה הראשונה שבחרה להיות ח"כים חלולה, היא איננה החלולה היחידה בכנסת זו וגם לא הגרועה שבחלולים. אך רות קלדרון, מקימת מכללת עלמה, ד"ר לתלמוד ואישה מרשימה בחרה להיות ח"כית חלולה וסתמית - ח"כית שמסוגלת לכל היותר להעלות ציטוטים תלמודיים בפייסבוק ולנהל עליהם דיונים קלילים, ללא עמדות, בלי מחויבות, בלי באמת לשנות דבר. נאום אחד מרשים הוא כנראה פסגת הקריירה הפוליטית של קלדרון לאחר שנאמה אותו הימצאותה בכנסת היא לא יותר מסידור עבודה נוח לשנים הקרובות.

תאריך:  10/03/2013   |   עודכן:  10/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלחברת כנסת אין דעות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שאתה מתעסק בשטויות
גלעד כהן  |  10/03/13 13:32
2
טוב לדעת.
יואש  |  11/03/13 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן ריס
הביקור המיועד של נשיא ארה"ב, אובמה, מעורר את השאלה האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה והאם אובמה ישחק את התפקיד של צ'מברלין לאחר כ-75 שנה? שכן הנשיא אובמה משדר אותות סותרים
חיים שטנגר
ישראל אינה יכולה להתנהל בהתנהלות המאפיינת מערבונים מסוג "הטוב, הרע והמכוער", בהם ממתין הצופה לראות מי ישלוף את האקדח ראשון ומי ייפול שדוד על הקרקע. הגיע הזמן שנתניהו יבין שהוא אומנם ראש הסיעה הפוליטית הגדולה בכנסת, אבל הוא הפסיד בבחירות את אמון העם
מנשה שאול
עמאד אלדין אדיב: "בעולם הערבי ההיגיון הוא הפוך: ערבים הורגים ערבים יותר ממה שישראל הורגת ערבים"
יובל ברנדשטטר
אם נתניהו רוצה ויכול לעשות משהו נגד אירן, שיעשה. אם לאו, שישתוק. אין צורך לתת לחוסיין אובמה ולמחמוד עבאס את הכלים המילוליים להכריע בהם את ישראל
נחמן פביאן
צ'אבז, שמת ביום מותו ה-60 של סטלין, ייזכר כאפיזודה של מנהיג אידיאליסט, שניתן יהיה להדפיס את דמותו הססגונית על חולצות "טי" בצבע אדום בוהק שהיה אהוב עליו, כאשר הוא מחייך אלינו ומצדיע בלגלוג מופגן לגורלו המר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il