X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיר הנושא של בנט - עורו "אחים" עורו. שיר הנושא של לפיד - אנו נושאים לפידים (שרה עינת שרוף). שיר הנושא של ביבי - חושו אחים חושו. נתניהו רצה את שס בפנים, הם קרובים אליו יותר מדינית מאשר לפיד, וכלכלית אפשר לנחם אותם בתקציבים ראויים וסבירים
▪  ▪  ▪
נתניהו. היה מעדיף את שס בפנים [צילום: פלאש 90]
"מה רע בהבטחות? כל אחד יכול להיות עשיר בהן". (אובידיוס).
הדרך הטובה ביותר לקיים הבטחה – היא לא להבטיח".(נפוליון בונפרטה).

הברית בנט-לפיד
כמו אחרי כל "ברית", יש חגיגה, שמחה, ההורים גאים, למרות שחותכים בבשר החי. התינוק בוכה ואז מרגיעים אותו במוצץ עם יין והוא ישן שנת ישרים.
ביבי בתפקיד המוהל
זה התהליך העובר עכשיו על ביבי כמרכיב הממשלה הבאה. בנט רוצה נוכחות מוהל לפי ההלכה, יאיר רוצה רופא ושיבצע את התהליך כדי להדגיש את ניתוק ההלכה מהדת והמדינה, אם לא רשמית, חוקית, אז לפחות פורמלית.
לפיד הבטיח וצריך לקיים
הבטחות צריך לקיים, זאת סיסמה/אמרה ישנה ומקובלת, אך לרוב לא מקוימת. התעקשות של נבחרי לפיד, לדבוק ולהגשים לפחות חלק גדול מההצהרות שלפני, בהחלט ראויה לתשומת לב ונותנת תקווה שלפחות יהיו שינויים מהותיים בממשלה הקרובה.
צמצום מספר השרים - שינוי בעדיפויות
בהחלט מטרות ראויות, אך כבר בהן ניכר שיש שחיקה ראשונית עקב המציאות הקואליציונית. ממשלה של 18 שרים (שהייתה בחוק היסוד, עד ששונתה ע"י ממשל ברק), הפשרה מסתמנת על 22-24, שזאת בהחלט התקדמות, אבל עדיין קצת מנופחת. ההסדר הקואליציוני של חלוקת התיקים מחייב את הצדדים להתגמש, כדי לשמור על שקט תעשייתי במפלגות וקיום הבטחות פנים מפלגתיות באיוש שרים.
לפיד עם הפנים לחוץ, אך בסוף יאיר לפנים
תפקיד שר החוץ, הוא תפקיד נחשק, ייצוגי, נעים, לא קשה במיוחד, הרבה דיבורים, נסיעות, קוקטיילים ויצירת קשרים, תוך ייצוג הולם של מדינת ישראל. מעטים שרי החוץ שהיו, בממשלות ישראל, שיצרו או השפיעו על מדיניות החוץ, מכוח אישיותם ודעותיהם. מי שקובע מעשית את מדיניות החוץ, הוא ראש הממשלה, ביחד עם הממשלה שמנווטים את הדרך בהתאם לתפישה הפוליטית של הרוב ושל האישיות החזקה בממשלה.
אבא אבן ז"ל נחשב כשר חוץ מוצלח וכמוצר קלאסי לדיפלומט ממולח חלקלק, בעל ידע וכושר ביטוי מעולים שאמנם הביא כבוד גדול לישראל, אך לא יצר מדיניות חוץ, אלא ניסה ליישם אותה ברוח ממשלת ישראל. לאבא אבן ז"ל מיחסים את האמרה ששררה בממשלה, שהוא יכול לנאום ב-7 שפות 7 שעות, מבלי לומר שום דבר מעשי ומחייב, בקיצור דיפלומט קלאסי.
התפקיד המתאים ללפיד לאור הצהרותיו ומטרות מפלגתו, שמתעקשים על עקרונות על דרך, על יישום המצע שהבטיחו, איננו בחוץ אלא בפנים. כלומר: התפקידים כמו אוצר, חינוך, משרד הפנים, השיכון, הרווחה, הספורט - שם הבעיות הרציניות ושם מחכים לשינויים ופתרונות יצירתיים.
הברית בנט-לפיד לכניסה לממשלה
להפתעת רבים, הקשר מחזיק מעמד יפה ולביבי אין ברירה אלא להתחשב בו ולהתגמש בו, יחד עם זאת, להערכתי, אחרי הקמת הממשלה הברית לא תחזיק מעמד זמן רב, במיוחד אם יגיעו לשלב של שיחות עם הפלשתינים, ויתורים טריטוריאליים, הורדת התנחלויות.
התפישה המדינית של בנט ולפיד - לא זהה
המוקש הראשון שיעלו עליו, הן השיחות עם הפלשתינים. מול הגישה הפשרנית של ציפי לבני (יו"ר צוות המו"מ) ויאיר לפיד, הגישה של בנט הפוכה, לא גמישה ואפילו נוקשה. בתחום זה בנט קרוב לביבי - ורחוק מלפיד לבני והדבר מבטיח סכסוכים, זעזועים ומשברים.
ההצלה תבוא מצד אבו-מאזן
כרגיל במצבים אלה, מתוך ניסיון העבר מאז - תוכנית החלוקה משנת 1947, הערבים אז, הפלשתינים כיום יצילו את המצב, בסירובם להצעות ישראל ובכך תיפתר כנראה הבעיה.
ביבי יודע שאבו-מאזן לא יסכים
המהלך למנות את ציפי לבני, כיו"ר צוות המו"מ, הוא מבחינה טקטית בינלאומית, מהלך מבריק. העולם שהיום נגדינו, הנשיא אובמה המחפש פתרון ולוחץ על מו"מ, יקבלו בזרועות פתוחות את השיחות, הלחץ הבינלאומי על ישראל יירד חלקית, התדמית אולי תשתנה קמעה לטובה, אך תוצאות מעשיות לא יהיו. אז מה אפשר לבקש יותר במצב כזה?

תאריך:  10/03/2013   |   עודכן:  10/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
ראובן לייב
הברית שכרת, כביכול, עם יאיר לפיד מתגלה בסופו של דבר כאחיזת-עיניים בלבד. בקואליציה החדשה המסתמנת כעת ינחית עליו ראש הבית היהודי נוק-אאוט כואב והוא גם יהיה זה שירכב על הסוס המנצח בבחירות הבאות
איציק וולף
המשא-ומתן הקואליציוני בין הליכוד ליש עתיד יתחדש אחר-הצהריים    בפגישה הלילה לא הושגה הסכמה על זהות שר החינוך הבא    נוכחות דלה של שרי הליכוד המאוכזבים בישיבת 'שרינו' לפני ישיבת הממשלה
חיים שטנגר
ישראל אינה יכולה להתנהל בהתנהלות המאפיינת מערבונים מסוג "הטוב, הרע והמכוער", בהם ממתין הצופה לראות מי ישלוף את האקדח ראשון ומי ייפול שדוד על הקרקע. הגיע הזמן שנתניהו יבין שהוא אומנם ראש הסיעה הפוליטית הגדולה בכנסת, אבל הוא הפסיד בבחירות את אמון העם
עידן יוסף
ליו"ר התנועה הוצע לוותר על תפקיד השר לאיכות הסביבה כדי לקבל תמורתם שני תפקידי סגן שר    לבני אמורה למסור תשובתה היום    ההצעה עשויה לפתור המתח בין פרץ למצנע
עידן יוסף
נתניהו לא יכלול את מתווה שתי המדינות בקווי היסוד של הממשלה לאחר שח"כים איימו להצביע נגד    מתגבש גוש ימין חוסם לפרישה מהקואליציה במקרה של פגיעה בשלמות הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il