X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבנות איננה בית ספר למשפטים או קורס למחשבים המוציא לשוק בעלי תעודות וממציאים עבורם עבודות יזומות. רב הוא תואר הדורש חוכמה וקדושה ואת הרב ממנה קהילה שיש לה צורך במנהיג רוחני. "בחינות" לרבנות כוללות גם תחקיר על "דרך ארץ קדמה לתורה" ולא רק תחרות מי עשה יותר קופות בכמה שיותר חופות
▪  ▪  ▪
בחינות הסמכה לרבנות [צילום: פלאש 90]

לפני יותר משבוע שוב חולקו עשרות תוארי "רב" לכאלה ש"סיימו בחינות" או שקיבלו אותם ישירות מה"רבנים הראשיים". כל זאת בימים ש"רב ראשי" עומד למשפט על הענקת תוארי "רב" לכל דכפין ולשם קבלת עלאה בדרגת השכר לכאלה שבינם לביו דת אין ולא כלום. כל זאת כאשר חלק גדול מהנאשמים עם ה"רב הראשי" עדיין מכהנים בתפקידים "ממלכתיים" ובמערכת ה"דתית". כל זאת לאחר שגם כיום אין עדיין (לאחר בג"צים לא מעטים של שוחטים ומשגיחים) קריטריונים ברורים כיצד אמורה ה"רבנות הראשית" להוציא שוחטים ל"שחיטת חוץ". כל זאת לאחר שאיש אינו מסביר לציבור מדוע מר עזרא רפול נזרק מניהול "שחיטת החוץ" ב"רבנות הראשית". וכל זאת בימים שאין שום קריטריון ב"רבנות הראשית" להענקת תוארי ה"כושר לרב עיר" וה"דיינות" באופן בלעדי ע"י ה"רבנים הראשיים" שהספיקו בקדנציה האחרונה שלהם לפגוש את מערכת המשפט מספסל החשודים.
האם מישהו בדק את עברם ונאמנותם המוסרית של אלה שקיבלו תוארי "רב" כמו שלמשל בודקים עבר והווה של מישהו המיועד לתפקיד משפטי או חנוכי? מהי ההמצאה הזו ששמה "כושר לרב עיר" - שמעולם לא הייתה קיימת בגלויות ישראל אצל הקדושים שברבני ישראל? כיצד יתכן שרב שנמנע ממנו לפני עשור "כושר לרב עיר" הפך ל"רב ראשי" ולדיין (ה' הטוב ירחם על "ידיעותיו" ביהדות!)?!
איפה פה ה"מינהל התקין" שעליו כולם מדברים? לכל הדעות היה כאן צורך בעצירת המשך עבודת המערכת הזו לאחר גילויי השחיתות שעליהם עמד הרב בקשי-דורון למשפט. במערכת אוניברסיטאית למשל היו בודקים שוב את הקריטריונים שחובלו והיו מעיפים משם את אלה ששרדו והיו חלק מהשערורייה המשפטית. כאן הכל ממשיך כרגיל. לא אתפלא אם בעתיד נשמע עוד חילולי ה' על רבנים שסרחו וגנבו, על "רבנים" שנתפסו בסטיות ובעריות ועל "רבנים" שאינם אלא עמי ארצות ואלימים.
רבנות איננה בית ספר למשפטים או קורס למחשבים המוציא לשוק בעלי תעודות וממציאים עבורם עבודות יזומות כמו אינפלציה של "רבני אםיזוריים" באזור עם שני מושבים ו"רבני שכונות" בעיירה עם שכונה אחת. רב הוא תואר הדורש חוכמה וקדושה ואת הרב ממנה קהילה שיש לה צורך במנהיג רוחני. "בחינות" לרבנות כוללות גם תחקיר על "דרך ארץ קדמה לתורה" ולא רק תחרות מי עשה יותר קופות בכמה שיותר חופות.
הברית בין בנט ללפיד והרצון שלהם לשנות בתחום ה"דת והמדינה" ימדדו ביחסם למוסד הארכאי וחסר הקריטריונים ששמו ה"רבנות הראשית לישראל" ושגרורותיו שמן ה"רבנויות המקומיות". זוהי מערכת מפלצתית עם אלפי אוכלי חינם שנבחרים ללא קריטריונים של השכלה או עשייה וברובם קבלני קולות קטנים ממפלגות שונות (גם ממפלגות חילוניות...). משרד הדתות ה"מורחב" שאותו מבקש בנט ל"בית היהודי" צריך יהיה לעשות סדר כדי שיהיה באמת הבדל בין ה"מפד"ל החדשה" שבנט מתיימר להציג לציבור לאותה "מפד"ל ישנה שש"ס במיוחד - אך גם"יהדות התורה", למדו ממנה רק לרמות ולהנהיג מנהל כושל ומושחת.
כהצעה פרודוקטיבית הייתי מציע לאדונים בנט, פירון, בן דהן וליפמן לגשת למר יגאל ביבי - ראש עירית טבריה לשעבר וסגן שר הדתות לשעבר, ולקבל ממנו ייעוץ על תחלואי ה"רבנות הראשית" ושאר אגפי "משרד הדתות" ומדוע הוא לא הצליח לבער את הנגעים הללו. גם כותב שורות אלה מוכן לסייע בנידון למי שבאמת מעוניין לתקן את המערכת הרקובה הזו , שלאחר פירוק ההסתדרות הישנה היא נותרה המערכת המושחתת היחידה שידו של מבקר המדינה קצרה מלהושיע את קרבנותיה.

תאריך:  11/03/2013   |   עודכן:  11/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל שמידט
השאיפה הרוסית לחזור להיות מעצמה בינלאומית גורמת לפוטין לחדש את הצי הימי של רוסיה. מנגד האמריקנים חוששים מחזרה לימי המלחמה הקרה ומנצלים את "האביב הערבי" להוצאת "הקבוצה הסובייטית" שהוכשרה במדינות הגוש המזרחי מהעולם המערבי
אפרים הלפרין
הופ, מצאנו פתרון - נקטין את כמות השרים ונגדיל את כמות סגני השרים. אז האם מישהו יכול לומר לי מה ההבדל בין התנאים של שר לבין התנאים של סגן שר?
נאוה קורן
"במה שונה יגאל עמיר מסתם רוצח? - התשובה העובדתית על כך אחת היא: שלא מכדורי הסרק סרק באקדחו של סוכן השב"כ בעברו, יגאל עמיר נרצח רבין ושגם עמיר לא אשם שהשב"כ של אוסלו הפקיר את חייו של רבין בידי ה'שמפניה' שלהם, בידי סוכן השב"כ אבישי רביב,שיכל בנקל לסכל את הרצח ויחי ההבדל הקטן!
צבי פרידמן
לא כתוב בתורה שסיעת שס צריכה להיות בקואליציה. הגיעה השעה ששס ומנהיגיה ישלימו עם הכרעת הבוחר שמאס בקומבינות של החבורה הזו
יוסף קנדלקר
כל זמן שתוכניות סאטירה עקצו, בעטו ונשכו את הפוליטיקאים שלנו, זה היה בסדר. אבל התוכנית ארץ נהדרת עושה את כל זה רק כשמדובר באנשי ימין. שגב עצמו כמו כותבים אחרים איתו ושחקנים המגלמים דמויות שונות בתוכנית, אומרים בפה מלא ובגלוי כי הם באים מהצד השמאלי במפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il