X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים. ואז החל המו"מ, ושני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר. בימים כאלה, גם הימנעות מאמירת שקר בדמות הסתרת האמת היא נחמה. נחמה פורתא, אבל נחמה
▪  ▪  ▪
נתניהו. פטפטן [צילום: פלאש 90]
"הצלחות" שלא נבראו
נתניהו, "הראשון לשקר", מאביס את העוקבים אחריו בפייסבוק בשאריות תעמולת בחירות, עם "הצלחות" שלא היו, של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל. כאילו לא נפל דבר במציאות, וכאילו הוא ניצח את הבחירות, וכאילו שקרי ההצלחות הללו לא התפוגגו כבר מזמן לידי המפלגות שבלעו את המנדטים שהוא איבד

המו"מ להקמת הממשלה הבאה התנהל בדיוק כפי שהיה מצופה שיתנהל. הביברמן, שהפסידו בבחירות, הקימו ממשלה בעזרת כל מי שהתמודדו מולם על יסוד הקריאה הנואשת להחלפתם. רק יחימוביץ' שהבינה את הפוטנציאל הגלום באופוזיציה, נטשה את המרוץ, והפליגה על כסא המפלט שלה אל מכונית האאודי 6 של ראשת האופוזיציה. שבועיים קודם לכן, היא עדיין התעקשה, ואז, נפל האסימון. עדיף מאוחר.
ראשונה קפצה בראש, תפקיד השמור בדרך כלל להולכי-על-ארבע שאינם מפורסמים בזכות חוכמתם, ציפי לבני. אם יש לקח מפרשת האופוזיציה של קדימה ז"ל, הרי הוא שאדם צריך למלא את חובתו לבוחר, ולקיים את הבטחותיו. ציפי לבני הבינה את המסר הפוך, ובמקום להוות חלק מן האופוזיציה, היא רצה אל הקואליציה. הפוך, ציפי, הפוך. הבטחת לבוחרים שלך בסיבוב הזה שביברמן הוא סכנה, ואז רצת לזרועותיו כמוצאת שלל רב. שלל שרב.
שני שקרנים יצאו לדרך, ביברמן בים, בם, בום. וכמו החלילן מהמלין, כל העכברושים נאספים ובאים.
מנזר השתקנים
שני הפטפטנים הגדולים ביותר ברשת החברתית, הפכו בן-לילה לנציגיו הבולטים של מנזר השתקנים. נתניהו, "הראשון לשקר", מאביס את העוקבים אחריו בפייסבוק בשאריות תעמולת בחירות, עם "הצלחות" שלא היו, של הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל. כאילו לא נפל דבר במציאות, וכאילו הוא ניצח את הבחירות, וכאילו שקרי ההצלחות הללו לא התפוגגו כבר מזמן לידי המפלגות שבלעו את המנדטים שהוא איבד. אבל אף מילה על מה שמתרחש באמת. רק שקרי "הצלחות", וספינים שקופים עטופים במלמלה שחורה מבזה. ראש וראשון לשתקנים.
יאיר לפיד דאג לצמצם לאפס את הפעילות בדף הפייסבוק שלו. רק מנטרה אחת חוזרת שם באופן קבוע: "בזמן הקרוב תשמעו הרבה דברים, אבל אל תאמינו לכלום, אלה רק ספינים". אמר ולא יסף. את הציבור, שממנו הוא אסף קולות באמצעות הפייסבוק, הוא לא מעדכן. זהו המשך ישיר לקו השתיקה בעניין מקורות המימון של מפלגתו. 33 מיליון שקל הושקעו במיזם הזה, והוא מסרב למסור דין-וחשבון על מקורות המימון. ליברמן התחמק מתיק "חברות הקש", ולפיד מתחמק מהדיון בשאלת המימון. "איפה הכסף?", הוא שואל, ומסווה את השאלה האמיתית המתבקשת: "מאיפה הכסף?"
שני הפטפטנים הגדולים הפכו לשני שתקנים. על הספינים השקריים של נתניהו, לפיד לא עונה. הוא מעדיף לשתוק, ולא לומר את האמת מאשר לשקר.
באמת, "מדברים על מהות"
מהות, כמו פורנוגרפיה, היא בעיקר עניין של גיאוגרפיה. בנקודה הגיאוגרפית שבה נמצאים האנשים המובילים את המדינה הזו, המהות מקבלת אופי אחר.
  • מהות מספר 1: "שוויון בנטל"
רק מעטים ישימו לב לעובדה שלא מדובר על שוויון בנטל, אלא על תחליף לחוק טל. פטור גורף למשך עשור, מתן הטבות למי שיסכימו להצטרף למעגל העבודה, קיבוע מודל הפטורים למתגייסים וכיו"ב. נתניהו ובנט לא יתנו יד לשום פגיעה משמעותית בחופש של החרדים לנצל את הדת כמקלט. החלק המהותי באמת של "שוויון בנטל", החלק הכלכלי של הרחבת בסיסי הגבייה של מיסים מהמעמדות העליונים - לפיד, בנט, נתניהו וליברמן, הם אותה אסכולה. ממשלת העשירים הזו תמשיך את מדיניות קודמתה: סכסוך בין העניים (חרדים ומעמד הביניים), שיאפשר את המשך שלטון העשירים.
  • מהות מספר 2: "צמצום גודל הממשלה"
צמצום גודל הממשלה הוא השקר הגס ביותר של הממשלה הזו, ועדיין הוא הזול ביותר. מבצעים הצרחה של כמה שחקנים שלא יזכו לשבת על שולחן הממשלה, ומתגמלים אותם במשרות נחשקות, ועדיין הם ישבו על הקופה הציבורית. מינויים כשגרירים, מינויים כמנכ"לים של חברות ממשלתיות, מפעל הפיס, הקרן הקיימת, ההסתדרות הציונית, הסוכנות היהודית... חסרים ג'ובים? כולם יהיו מסודרים, ואפילו יטיבו את מצבם, אבל התמונה שיבקש לפיד למכור היא תמונת הממשלה בפורום מצומצם. הפורום אולי מצומצם, אבל הציבור לא מטומטם.
  • מהות מספר 3: "ממשלה בלי..."
"ממשלה בלי חרדים" הוא משפט שלפיד לא יאמר לעולם. אבל זו המהות של כל המהלך. זה מה שיקנה לו את האהדה הציבורית. כמו בימים הטובים של מפא"י. "בלי חרות ומק"י". גם הממשלה הזו השלימה את המהלך המלא, והפכה לא רק לממשלה של סיאוב ושחיתות נתניהו דור 3.5, אלא גם לממשלת ניכור לחלקים מאוד מסוימים בציבור. בלי זועבי'ז (שם כולל לערבים), ובלי חרדים. אומנם גם בלי חברתיים, ובלי שמאל, ובלי אנשי שלום, ובלי מעמד ביניים. לפיד יודע ששתיקה שווה זהב. איילת שקד אולי יודעת אבל מתקשה ליישם. וכך בערך כתבה: 'לראשונה, ממשלת ימין לאומי וכלכלי...'. את המשפט הזה לא מצאתי שוב אצלה. האם מישהו לימד אותה על ערכה של השתיקה?
  • מהות מספר 4: "שינוי השיטה"
לפיד ליקט להנאתו כמה פנינים שאהב מתוך עבודה מקיפה שנעשתה בנוגע לשינוי שיטת הממשל, והציג אותן כתוכניתו. העובדה שהאינטרס שלו מתמזג עם האינטרס של גדול הפוטיניסטים של ישראל, אינה מטרידה אותו כפי הנראה. גם ליברמן רוצה לשנות את השיטה. "משילות" הם קוראים לזה. שמו האמיתי של המהלך הזה הוא החרבת הדמוקרטיה הישראלית וריכוז סמכויות השלטון בידי הדיקטטור, במודל של משטר נשיאותי, אבל יעקר את מודל הפרדת הרשויות וימוטט את עליונות המשפט וריבונות האזרח. אין במודל שלהם את הרכיב החשוב ביותר: "חוקה אזרחית", ומכאן שיישומו הוא ריסוק הדמוקרטיה. יהירות היא אויבתו הגדולה של הצודק, ולא כל שכן - של הטועה, של חסר הידע, של נטול הניסיון. אחוות היהירים מסוכנת שבעתיים.
שקרנים, מלאכתם נעשית בידי עורכי-דין
תהייה בשולי המאמר הזה. מי משלם את שכרו של עורך הדין דוד שמרון, פרקליטה של משפחת נתניהו (אחד מני רבים), המנהל עבור נתניהו את המו"מ להרכבת ממשלת ישראל הבאה? מקורות המימון הם כפי הנראה מכספי הציבור. האם רק בכסף עסקינן, או שמא ישנם לצד התשלום גם טובות הנאה במה שקרוי "שווה כסף?"
עו"ד אחר של המשפחה, זה המייצג על-פי רוב את שרה נתניהו, ושמו בישראל יוסי כהן, תוגמל על-ידי הזמנתו לקבלת פנים בבניין האו"ם. פרקליט אחר של המשפחה, היה כבר פעמיים שר בממשלות ישראל. כמה עורכי-דין צריך אדם סביבו, והאם אדם הזקוק לכל-כך הרבה עורכי-דין, בלא קשר למקורות המימון שלהם, ראוי לו להנהיג מדינה?

תאריך:  12/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרב שקרנים במנזר השתקנים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קראתי, וקראתי, וקראתי, וקראתי
חן45  |  13/03/13 02:22
2
העם דורש העם מקבל
אלוני חיפה  |  13/03/13 07:14
3
שמאלני צבוע ודוחה  ל"ת
יוב77אע  |  13/03/13 22:49
4
הברון ממינכאוזן.....
י.ש  |  14/03/13 07:53
5
דן אלון מוגבל בגבולות החשיבה
ב_שמואל  |  15/03/13 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עופר וולפסון
בסיומה של הפגישה עם נתניהו במעון ראש הממשלה הסכים לפיד לוותר מעט: 18 שרים + ראש ממשלה    יהיה שר האוצר הבא של ישראל    ההערכה: בנט יקבל את תיק תמ"ת מורחב; הממשלה תוצג ביום ד'
נסים ישעיהו
השינוי המיוחל אמור להתבטא קודם כל בהסרת המחיצות הגבוהות שצמחו בין קבוצות שונות של יהודים. כלומר, כמו שכל בית נורמלי כולל טיפוסי אישיות שונים ודעות שונות ואף מנוגדות, והוא עדיין בית, כך הבית היהודי בארץ ישראל אמור לכלול ולהכיל את כולם באהבה ובאחווה
אפרים הלפרין
יש נושאים דומים ויש נושאים שונים בין הנפקה לבחירות, בואו ננסה לחשוב מה הם
ציפורה בראבי
שלי יחימוביץ', הכה צדיקה, חכמה וטובה, תבוא ותציל את בנימין נתניהו מנפתלי בנט כשיגיעו המגעים עם הפלשתינים עד נפש    טוב שיש לנו שלי כזאת
צ'לו רוזנברג
הברית לפיד-בנט מרגיזה מאוד את אנשי ליכוד-ביתנו. בעיניהם של רבים מראשיה, הברית הזו פסולה. לעומת זאת, הברית נתניהו-ליברמן כן קדושה, כמובן ל"טובת המדינה". לראש הממשלה ושר החוץ לשעבר מותר לסגור עסקה לפני מערכת הבחירות, לקבוע ששר החוץ יישאר שר החוץ, כמובן לטובת האינטרסים של מדינת ישראל, אך ברית לפיד-בנט בלתי לגיטימית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il