X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצער מאוד לשמוע את האמירות כי ה'תגמול' על השארת המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה יבוא בדמות תמיכה בעקירת יישובים ביהודה ושומרון
▪  ▪  ▪
מוסרים נפש למען האחיזה בארץ [צילום: פלאש 90]
מכירים את ה"נולד"
כולנו ראינו מה קרה בעקבות החרבת יישובי חבל עזה. המתיישבים שילמו את המחיר הישיר, אבל את התוצאות המרות ספגנו באשדוד ובאשקלון, בקריית-מלאכי ובבאר-שבע

רבים בציבור מרגישים בימים האלה כילדים החיים בבית, שבו מריבה בין ההורים יצאה מכלל שליטה. האישה, בכעסה, מנפצת את שִמשות המכונית, והבעל גומל לה בשבירת הכלים במטבח. הילדים מייחלים למי שיחזיר להוריהם את השפיות, מי שיזכיר להם כי הן המכונית והן המטבח שייכים למשפחה כולה.
מאז ומעולם היו חלקים בעם-ישראל שעסקו בהתלהבות יתרה במצווה מסוימת. אלה עוסקים בהרמת קרן השבת, ואלה מדגישים את חשיבותה של גמילות חסדים. אלה מפיצים את חשיבות ההימנעות מדיבור בעת התפילה, ואלה מרימים על נס את הצניעות. האם פירוש הדבר שמצוות וערכים אלה שייכים לקבוצה מסוימת? בדיוק להפך, כולנו צריכים להיות אסירי-תודה לאותן קבוצות, שמטפחות ומרוממות את העניינים האלה, החשובים לכולנו.
מי ישלם את המחיר
יש ציבור שמדגיש ומטפח את אהבת ארץ-ישראל. בני הציבור הזה מוסרים את נפשם למען האחיזה בארץ-ישראל ומשלמים מחיר יקר ביותר למען הערך הזה. האם משמעות הדבר שארץ-ישראל היא עניין שלהם?
כולנו ראינו מה קרה בעקבות החרבת יישובי חבל עזה. המתיישבים שילמו את המחיר הישיר, אבל את התוצאות המרות ספגנו באשדוד ובאשקלון, בקריית-מלאכי ובבאר-שבע. התברר כי במשך כל השנים הגנו מתיישבי חבל עזה בגופם על כולנו.
לכן מצער כל-כך לשמוע את האמירות כי ה'תגמול' על השארת המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה יבוא בדמות תמיכה בעקירת יישובים ביהודה ושומרון. ממש 'פעולת תגמול' למופת, שאת מחירה ישלמו תושבי ירושלים ובני-ברק, אלעד וקריית-ספר. המרחק מגִבעות יהודה ושומרון לערים האלה קרוב בהרבה מהמרחק שבין רצועת עזה לבאר-שבע.
ואיך מהלך כזה יתאם להחלטת מועצת גדולי התורה בכנסייה הגדולה בשנת תרצ"ז: "גבולי ארצנו הקדושה תחומים על-ידי מנחיל ארצות בתורתו הקדושה והקבועים לדורות עולם. בלתי-אפשרי משום כך שהעם היהודי מצידו יוותר באיזו צורה שהיא על הגבולות האלה. כל ויתור שכזה אין לו שום ערך"?
לומדים למען כולנו
גם הערך של לימוד התורה וקיום עולם הישיבות אינו אינטרס של ציבור כלשהו. מי שמוסרים את נפשם על שקידה בתורה יומם ולילה עושים זאת למען כולנו. פגיעה בהם, חלילה, היא פגיעה בכולנו.
כדאי להזכיר את הדברים שכתב הרב אברהם-יצחק הכהן קוק, בשנת תרע"ו: "לפי הכרתנו הדתית, חורבנן של הישיבות, שיהיה נצמח מלקיחת מבחר בניהן לעבודת הצבא, הוא לנו חורבן דתי איום ונורא... תלמידי החכמים העוסקים בתורה הם הם מגינים על הארץ ועוזרים להצלחת הנשק הלאומי, לא פחות וגם יותר מכל החיל הלוחם".
גם אם יש טענות צודקות מכאן ומכאן, צריך לעשות הכל כדי להרגיע את הסערה ולחתור לקירוב הלבבות. בניין היהדות, הכולל את שלמות התורה, שלמות העם ושלמות הארץ, יקר לכולנו מכדי להניח לו לשמש כלי משחק.
זה הזמן לנהוג באחריות ולחפש את המשותף ולא את המפריד. ואולי דווקא בשעה זו נדרשת אהבת חינם - אהבה בלי סיבה - שהיא שתביא את הגאולה הקרובה.

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המריבה הורסת לנו את הבית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מי שחבר פוליטית לשונאי התישבות
ה.א.  |  13/03/13 16:13
 
- הלפרין אתה מנוול כמו החרדים
נירון קיסר   |  16/03/13 08:26
2
בנט+לפיד
ממן מאיר  |  14/03/13 17:46
 
- מי מממן את ממן ?
נירון קיסר   |  16/03/13 08:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
מנחם רהט
התשקורת החרדית אינה כפופה לאיסורי לשון הרע, הפצת שקר, שנאת אחים, נקימה ונטירה, ועוד אי אלו עבירות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו
ד"ר רון בריימן
יאיר לפיד התפרסם בסיסמאותיו: "שוויון בנטל" ו"איפה הכסף?". לאחת מהן ברור שהכתובת ליישומה היא האוצר, תפקיד קשה וכפוי טובה, אבל לא אבוד מראש. מבחינת שתי הסיסמאות, חובתו להוכיח שאין מדובר בסיסמאות אלא בכוונות אמיתיות
יהודה דרורי
קיבלת על עצמך את התפקיד הקשה ביותר בממשלה - לתכנן ולבצע את תקציב המדינה, להקטין משמעותית את הגרעון התקציבי, יחד עם שמירה על כלכלה יציבה, והכי חשוב - לתקן כשלים של הממשלה הקודמת בהעמסת עול יתר על שכבות הביניים. להלן מוצעות מספר דרכים בסיסיות כדי להגשים את המטרות הנ"ל כדי שתוכל לבצע תפקידך בצורה הטובה והיעילה ביותר
איתמר לוין
שרי האוצר של לבנון, מצרים והרשות הפלשתינית הם בעלי ניסיון בכלכלה ובעסקים. אנחנו עומדים לקבל שר אוצר ללא תעודת בגרות, שלא יכול היה להתקבל אפילו לתפקיד של עוזר פקיד באותו משרד    האשמים האמיתיים הם אנחנו, שמוכנים להשלים עם מינוי בזוי והזוי שכזה    ונתניהו, כמובן.
אריה גל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il