X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם כולו צריך לייחל לתיפקוד יעיל ומועיל של הממשלה ה-33, עם הכוחות החדשים בתוכה, כי בנפשנו היא. אבוי לנו אם גם אנחנו הישראלים ניקלע למריבות פנימיות מתמשכות, שהן מעבר לחילוקי דעות לגיטימיים במדינה דמוקרטית. אבוי לנו אם דעתנו תוסח מן החזיתות העיקריות, שישראל כמדינה יהודית חייבת לתת עליהן את מלוא דעתה
▪  ▪  ▪
שמעון פרס, בנימין נתניהו. חבלי לידה מתשמכים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

על הרכס החולש על העיר אריאל, בירת השומרון, נכרה קבר יומיים לפני הבחירות לכנסת ה-19. קברו של אבי העיר, מנהיגה במשך שלושה עשורים - רון נחמן ז"ל. לא רק קול, קולו של נחמן, איבד הליכוד בבחירות, אלא מה שחשוב יותר - את קולו של נושא דגל ההתיישבות בתנועה, האיש שהצעיד את אריאל אל השגים בל ישוערו, הפיכתה לעיר ואם בישראל, עיר אוניברסיטאית, עיר של תרבות וחיים שוקקים, עיר שחוברה לה יחדיו אל מדינת ישראל ואל "מדינת תל אביב", גם באוטוסטרדה מודרנית, בקשר בל יינתק.
מחלקת הקבר של רון נחמן ז"ל, אי-אפשר עוד לטעות ולהרהר, "שמא" ו"אולי", בהסדר שלום כזה וכזה, יהיה "כורח" לפנות גם יישוב יהודי זה. לא, בשום פנים ואופן - לא! רון נחמן הנמרץ והדוחף, הבנאי והמפתח - שרק לאחר מותו זכה בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה - השאיר אחריו יישוב נפלא, מבוסס, שלעולמי עד יהיה חלק מישראל. ואולי לא רק אריאל. גם שאר יישובי יו"ש, בוודאי בגושי ההתיישבות הגדולים, לא יפונו בהסדר עתידי (שייתכנותו מוטלת בספק גדול), לא יימסרו לידיים זרות.
את פתק מחל של רון נחמן, לדאבון הלב, לא קיבל הליכוד בבחירות. אבל העיר אריאל העניקה לליכוד 53 אחוז מקולותיה! אף זאת בזכותו של רון נחמן, שדיבר תמיד "ליכודית", בשם הליכוד, וכאחד מאישי השטח הבולטים של התנועה. הוא יכל להיות אחד ממנהיגי התנועה במישור הארצי, אבל בחר להתמקד בפרויקט-חייו, באריאל שלו, ולהקדיש לה את כל מרצו וחילו. נחמן איננו עוד, אך שמו תמיד יהיה מזוהה עם העיר אריאל.
האחוז הגבוה של ההצבעה לליכוד באריאל בולט על-רקע העובדה שברוב יישובי יו"ש - "הבית היהודי" ולא הליכוד זכה במרבית הקולות. האחוז הזה בולט גם על-רקע הפיגור של הליכוד בשתי הערים הגדולות, ירושלים (בה "יהדות התורה" זכתה במקום הראשון) ובתל אביב (שם "יש עתיד" מובילה). מצד שני, חיפה "האדומה", מסתבר, שינתה צבעה. היא כבר - כחולה! בעיר הכרמל הליכוד ניצח, לפני "יש עתיד" ו"העבודה".
בנימין נתניהו נבחר להרכיב את ממשלתו השלישית, שבמרכזה 31 חברי הסיעה המשותפת הליכוד-ישראל ביתנו, ואולם אין לכחד כי טעם של חמיצות ליווה וילווה את תוצאות הבחירות, לנוכח ירידת כוחן של שתי המפלגות שהתאחדו לרשימה אחת ערב הבחירות, בתקווה לקבל יותר מנדטים מסך המנדטים של שתיהן בכנסת ה-18. לפחות את השפל שהגיעו אליו השתיים נחסך מרון נחמן לראות.
את הישגי הקדנציה היוצאת בקושי הראו בקמפיין הליכוד. למשל - אף מלה ואף תמונה על הישג הפיתוח והבנייה של אריאל. איך אמר נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל, בראיון לערוץ 2, שבועיים לאחר הבחירות: "המשק הישראלי נראה בעולם באופן יוצא מן הכלל לא רק בגלל העובדה שהוא מצליח. הוא מצליח בתקופת סערה עצומה, וצלח את האוקיאנוס הגועש הזה בצורה מרשימה ביותר". דברים אלה מתבלטים לא רק על-רקע שקיעתו הכלכלית של המערב, אלא גם על-רקע הפגנות המחאה ההמוניות שהיו בקיץ 2011, והאמירה המטופשת שאחת ממובילות ההפגנות פלטה גם אחרי הבחירות: "בלתי אפשרי לחיות פה"!...
את חיצי התעמולה כיוונו תועמלני הליכוד לכתובת הלא-הנכונה: ימינה במקום שמאלה. כסף רב בוזבז לריק. התלהבות ופעולת שטח נמרצת - כמעט לא הורגשו. למזלו של הליכוד והימין, עמד מולו מחנה מרכז-שמאל מפוצל, חסר מנהיגים ראויים לשמם, שהבליט מתוכו מפלגה חדשה, בבחינת ברירת מחדל לעשרות אלפי מתלבטים - "יש עתיד". הנה בשרשרת מפלגות המרכז לדורותיהן, מפלגות אד-הוק, שקמות בקול תרועה רמה ונעלמות בקול דממה דקה, צצה לה בכנסת ה-19 מפלגה חדשה בת 19 חברי-כנסת, שעתידה לוט בערפל. אבל שאלת השאלות היא, מה עתידו של הליכוד?
כתנועת שלטון מזה כמעט ארבעה עשורים, הליכוד נמצא בתהליך של ירידה. הליכוד אינו נותן דעתו למורשתו, וכמעט שאינו תומך בה. הליכוד מוותר מבחירות לבחירות על מצע ואידיאולוגיה. צביונו וייחודו הולכים ומיטשטשים. הליכוד יכול להוציא בערב אחד 80 אלף שקלים על זמרת מפורסמת שתבצע שני שירי תהילה, אך לא יתן מקופתו שקל אחד למוסד המורשת של תנועת ז'בוטינסקי. אז הפעם הליכוד ניצח בעור שיניו, אבל הנורה האדומה נדלקה, כבר עתה, לקראת הבחירות לכנסת ה-20, אשר מאוד ייתכן כי יוקדמו.
כך או כך, הממשלה החדשה, שחבלי הקמתה מתמשכים יתר על המידה, יוצאת לדרך כאשר איומים קיומיים מרחפים מעל שמי המדינה. כאשר העולם הערבי-מוסלמי סביבנו גועש, סוער, אכול מדנים הגובים מחיר דמים אכזרי ביותר. מצד אחד - מלחמות האחים עקובות-מדם במדינות האיסלאם, מצד שני - מאוחדים שם עוד יותר בשנאת ישראל. אלה הם ימי שקט מדומים. הנשק נצבר הן ברצועת עזה, הן בלבנון והן באירן. כל כולו מיועד למערכה הבאה בישראל. ביו"ש אורבת לנו מאחורי הדלת אינתיפאדה שלישית. גם בחזית הפנימית, חזית המשק והחברה, מבחנים קשים ניצבים בפני הממשלה החדשה, למרות השגי העבר הקרוב שעליהם הצביע פרופ' פרנקל. יהיה עליה לנקוט צעדים קשים לקבל את פני הרעה שמקורה הוא במשק העולמי בראש וראשונה, כדי לצמצם את הגרעון, מול צמצום אפשרויות הייצוא.
העם כולו צריך לייחל לתיפקוד יעיל ומועיל של הממשלה ה-33, עם הכוחות החדשים בתוכה, כי בנפשנו היא. אבוי לנו אם גם אנחנו הישראלים ניקלע למריבות פנימיות מתמשכות, שהן מעבר לחילוקי דעות לגיטימיים במדינה דמוקרטית. אבוי לנו אם דעתנו תוסח מן החזיתות העיקריות, שישראל כמדינה יהודית חייבת לתת עליהן את מלוא דעתה, לפעול בהן ולנצח, הן בשדה הקרב הצבאי והן במערכה הכלכלית, לטובת העם כולו, על כל פלגותיו ומשפחותיו.

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
מנחם ברוד
מצער מאוד לשמוע את האמירות כי ה'תגמול' על השארת המפלגות החרדיות מחוץ לממשלה יבוא בדמות תמיכה בעקירת יישובים ביהודה ושומרון
מנחם רהט
התשקורת החרדית אינה כפופה לאיסורי לשון הרע, הפצת שקר, שנאת אחים, נקימה ונטירה, ועוד אי אלו עבירות שבין אדם למקום ובין אדם לחברו
ד"ר רון בריימן
יאיר לפיד התפרסם בסיסמאותיו: "שוויון בנטל" ו"איפה הכסף?". לאחת מהן ברור שהכתובת ליישומה היא האוצר, תפקיד קשה וכפוי טובה, אבל לא אבוד מראש. מבחינת שתי הסיסמאות, חובתו להוכיח שאין מדובר בסיסמאות אלא בכוונות אמיתיות
יהודה דרורי
קיבלת על עצמך את התפקיד הקשה ביותר בממשלה - לתכנן ולבצע את תקציב המדינה, להקטין משמעותית את הגרעון התקציבי, יחד עם שמירה על כלכלה יציבה, והכי חשוב - לתקן כשלים של הממשלה הקודמת בהעמסת עול יתר על שכבות הביניים. להלן מוצעות מספר דרכים בסיסיות כדי להגשים את המטרות הנ"ל כדי שתוכל לבצע תפקידך בצורה הטובה והיעילה ביותר
איתמר לוין
שרי האוצר של לבנון, מצרים והרשות הפלשתינית הם בעלי ניסיון בכלכלה ובעסקים. אנחנו עומדים לקבל שר אוצר ללא תעודת בגרות, שלא יכול היה להתקבל אפילו לתפקיד של עוזר פקיד באותו משרד    האשמים האמיתיים הם אנחנו, שמוכנים להשלים עם מינוי בזוי והזוי שכזה    ונתניהו, כמובן.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il