X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשל שורה של כשלים ופעילות לא תקנית ושלא על-פי שום נוהל, נראה כי עיריית תל אביב-יפו נושאת באחריות למות מיכאלוביץ בריצת חצי המרתון בתל אביב. ביטול המקצה המלא של המרוץ בשל פחד וחששות מטעם העירייה שבוע לאחר מכן מוכיח את אוזלת ידה וחוסר יכולתה בתחום לאור העובדה שמרתון אחר נערך ע"י חברת ישראמן בהצלחה.
▪  ▪  ▪
מרתון תל אביב [צילום: פלאש 90]

מתברר שאפשר גם אחרת. יממה לאחר מועד מרוץ המרתון שבוטל, התקיים בגני יהושוע מרתון אחר שאירגנה בחופזה חברת ישראמן. מה שלא היה אפשרי ולא סביר רק יממה קודם, קרה גם קרה יממה לאחר מכן. המרתון הסתיים בהצלחה. לא היו הרוגים, האמבולנסים לא יללו וחדר המיון בבית החולים איכילוב נשאר שומם ובמתכונת חג מצומצמת. בנקודת הסיום שררה אוירה חגיגית ושמחה רבה לקראת הרצים והמראות הקשים ממקצה חצי המרתון שהתקיים רק לפני שבוע בלבד בתל אביב ושהזכירו בית חולים שדה נשכחו.
רון חולדאי ייצג את העירייה בצורה עלובה בעת שהתברר כי ישנו הרוג ושישים פצועים ביניהם שנים עשר קשה, כאשר הכריז שראוי היה לקיים את המרוץ. בעצם, הוא הכריז שזה בסדר מבחינתו שנפגעים אנשים ושנהרג אדם כל זמן שתוכניות העירייה מתקיימות.
מדוע נראה כי עיריית תל אביב-יפו אשמה במות מיכאלוביץ?
העירייה היא גוף ביורוקרטי הפועל מתוקף חוק ועל-פי תקנות. במקום שאין תקנות הוסמכה העירייה לתקן תקנות בעצמה. אין כל חוק העוסק באירגון מרוצים ואין הוראות מסודרות בישראל בנושא. מאחר שכך העירייה חייבת הייתה בעת שהודיעה על קיום המרוץ למנות ועדה שתעשה כן. דבר זה לא נעשה ועל כן כל פעילות הייסוד וההכנות למרוץ הן חלטורה במקרה הטוב ובעצם בפועל הן רשלנות לשמה של העירייה.
משרד הבריאות הודיע לאחר המרוץ, כי המליץ לדחות את כל האירוע ואולם בלחץ העירייה הרשה לקיימו עד לשעה שמונה וחצי שבה סבר כי עומס החום לא יהיה רב מדי. בעצם משרד הבריאות מאשים את העירייה בשינוי המלצה מקורית ומקצועית והחלפתה באחרת אינטרסנטית ושנשענת על דעות לא ענייניות. זו ממש האשמה בשיבוש הליכי מנהל תקין. חוות הדעת ותכניה, של משרד הבריאות לאור האמור, היא בעצם מוזמנת מראש מטעם העירייה.
עוד מתברר כי נראה שבעיריית תל אביב-יפו סבורים כי ניתן לחזות את מזג האויר בתווך של חלקי שעות. כלומר שבשעה שמונה וחצי ניתן לרוץ ריצות ארוכות וקשות ואילו בשעה תשע כבר לא. טרוף הדעת משתולל כנראה במועצת עיריית תל אביב-יפו. נראה שלדעתם הם כפפו תחתם גם את גורמי מזג האויר.
עולה שאין איש תשתיות בין הגורמים המתדיינים ואשר היה מביא לפני המארגנים כי חום של מעל 30 מעלות מצטבר לכחמישים מעלות במה שנקרא אפקט חממת חוף. החום נצבר בשל צבע החול הבהיר הדוחה קרינה ונוצרת שכבה של קרינה הרובצת על אזור החוף ומתבטאת בעומס קשה בכביש ובמדרכות הסמוכים. המסלול עבר בתוואי הזה דווקא בקילומטרים האחרונים של הריצה בזמן שהרצים היו תשושים ועייפים במיוחד לקראת הסיום.
לא ניתן כל שיקול לנתונים נוספים שקשורים לנושאים הנדסיים ובהם אגירת חום של כבישים. הצבע השחור ואופי החומר האוגר חום יוצר מצב שהאספלט ממש רותח ואף על-פי שהטמפרטורה הרשמית הייתה 36 מעלות לפי התחזית לאותו יום, בפועל ולאורך רוב המסלול שררו תנאי חום קשים מנשוא.
כל הגורמים הללו כמו אי פרסום הסיכונים ואי התרעה עליהם בפני הרצים מבעוד מועד הביא למצב שבו הרצים בהיותם אנשים מן היישוב, ללא רקע רפואי מתאים להעריך את הדברים במרוץ העממי בעצם הוטעו לחשוב שמדובר בחום שהוא לא נוח אבל סביר. בשל כל הכשלים הללו נראה כי העירייה בפעולתה גרמה לרצים לפגיעה הקשה, לסבל ולפציעות. ולרץ מיכאלוביץ למוות. דבריו של ראש העירייה מר רון חולדאי, מייד לאחר האירוע שהיה נכון לקיימו גם לאור התוצאות הן לעג לפגועים ובבחינת על ראש הגנב בוער הכובע. הפקת האירוע החפוז שהסתיים בהצלחה ביום שבת האחרון ושהחליף את מקצה המרתון שבוטל הוכיח שהכשל הוא אירגוני ונושאים בו המארגנים לכן.

הכותב הוא מהנדס בניין
תאריך:  27/03/2013   |   עודכן:  27/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון חולדאי / Ron Huldai
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמו של מיכאלוביץ על עיריית ת"א-יפו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם מרתק גם נכון.
לילוש  |  27/03/13 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
הכוונות של אלה שמביאים לארץ אנשי פשע וזנות מחבר העמים ועלולים להביא גם את ה"מאפיה" הסיציליאנית אינן כה תמימות. כל האמצעים כשרים כדי לקדש את המטרה - הפיכת הערב רב לרוב "יהודי" במקומם של היהודים האותנטיים. אינני חושש ממזימה זו משום שהקב"ה הבטיח לאבותינו ולנו כי נשרוד עד בוא גואל צדק
אריה גל
ב"חד גדיא", בא מלאך המוות ושחט את השוחט, ועל כן בא אלוהים ושחט את מלאך המוות. אז אם אלוהים שחט את מלאך המוות, למה אנחנו עדיין ממשיכים למות?
שמעון זיו
לא נראה לי כי קיים מושג של גבולות הגנה. זהו דבר הצהרתי שאבד עליו הכלח. מהומות ההמונים בקהיר, בסוריה, בתוניס ובאחרות הראו שמה שהיה לא יהיה
נורית גרינגר
אין לי אלא כעס ואכזבה על התנצלותו של ראש הממשלה נתניהו לטורקיה. לאיסלאם התנצלות פירושה שיעבוד
איציק וולף
אחרי שנים רבות של ניהול חינוך ילדי ישראל על-ידי פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית, שנים שבהן הפך החינוך לקרדום פוליטי חפור בו, מגלים דברים שפרסם שר החינוך החדש לקראת ליל הסדר קצת על ההבנה העמוקה שלו בתחום ומעוררים תקווה לעידן חדש במערכת החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il