|
1 |
|
|
המאמר יפה. אך אינני מסכים למה שכתבת בעניין הייחס לגר בהקשר המרומז לגבי יחסינו למיעוט הערבי בארצנו.
לא מזמן נצחה זמרת ערביה בתחרות THE VOICE,ויש לי הפתעה נוספת בשבילך מר קלינסקי. אני משוכנע, ואני אומר את זה כמעט בוודאות גמורה, שלו הסכמי השלום היו מניבים שקט ושלווה, ולו הייתה מסתיימת ההסתה כנגד היהודים בבתי הספר הערבים (והסתה זו היא חלק מהחומר הרשמי הנלמד)ולו הייתה מוכנות בסיסית מצד הפלסטינאים להכיר בנו כעם החי לצידם (בדיוק כפי שאתה מבקש מאיתנו להכיר בהם) אז היה רוב אדיר לרעיון השמאל המדיני בישראל. ולו השלום היה אמיתי ולא שלום קר כמו עם שאר מדינות ערב, אז לאורך זמן של כמה שנים היתה מגלה גם רוב אדיר לנתינת מזרח ירושלים. לו השלום הזה היה מציל ממוות אדם אחד בלבד, אז אפילו הרבנים היו מרעישים עולמות כדי להגיע להסדר מדיני כי קדושת חיי האדם אצלם גדול מקדושת האדמה.
אני מסכים לכל מה שאתה אומר ואני מסכים גם שיש צורך במתן כבוד לגר, אך קשה לי לכבד את מי שרוצה במותי ומשנן זאת במהלך לימודיו בבית הספר ואפילו בגן. למר איתן. המשך חג שמח |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
עמוס שבת שלום
היה יהודי חכם, ושמו חבקוק הנביא , בפרק ב' פס' 4 הוא כתב "צדיק באמונתו יחיה".
אני מסתפק ברמה של איש , "כל איש באמונתו יחיה". כי אינני רואה עצמי במעלה של צדיק.
אני מכבד את אמונתך, עמוס. אין לי זכות לתבוע ממך להאמין או לקבל את נקודות המוצא שלי ,את ההתייחסות שלי ומכללול הראיות שמנחות אותי.
אך מה שכן עושים בני תרבות , הם מחליפים דעות .זה אני מקבל. בזה נראה לי, שאתה איתן שוגה, מן הראוי שתתייחס לנקודות המבט שלי.
מכאן שאתה עמוס כיהודי דתי, ירא שמים,אתה בשורה חדשה בשבילי בדרך ההתייחסות שלך לדברים.
אינך מנאץ הגם שאני משמיע דברים צורמים בעיני יהודים יראי שמים. אינך "מברך" אותי שאני אושמד מתחת לשמיו של בורא עולם.
אני מאחל לך שבת שלום.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
כואב לי שאתה רואה בי בשורה חדשה (עם הדגש על המילה: "חדשה"). ישנם מאות ואלפים ועשרות אלפים ויותר מהאנשים אשר מצויים במחנה הרעיוני שלי אשר גם הם אינם מנאצים וגם הם אנשים תרבותיים אשר אינם שונאים חילונים ו/או שמאלנים ואף הם לא שונאים באופן אוטומטי גויים שלא פגעו בהם לרעה.
כנראה שרוב חברי למחנה הרעיוני אינם נוהגים לקרוא תגובות ולהגיב למאמרים, או שהם אינם גולשים באתר זה או שאינם גולשים בכלל באינטרנט (חרדים בעיקר) או שהם אינם נוהגים לקרוא את מאמריך באופן ספציפי כי הם אינם מזדהים עם קו המחשבה שלך. למשל, אני משתדל לא לקרוא ולא להגיב (בדרך כלל) למאמריו של דן אלון באתר זה כי בניגוד אליך מר קלינסקי, כתיבתו מונעת מזלזול ושנאה אמיתית לימין ולנתניהו בפרט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
נראה לי אפע'ס שאתה קצת תמים ביחסך לשמאל הקיצוני ולאנשים בשמאל הקיצוני כמו איתן (הוא מצביע חד"ש עזוב חילוניות)
תראה איך הוא ישר ממדר אותך כ"בשורה חדשה", זו בדיוק השיטה של איתן וחבריו, קרא את התגובות של אלה שצידדו בו כאן בערוץ הזה, קח לדוגמה אחד כמו עידן סובול שצידד בו רבות, ושהוא גס רוח, שקרן ומנאץ, מעולם, אבל מעולם איתן לא ראה בו "בשורה ישנה" ולא העיר לו במילה, ישנם עוד גסי רוח שתגובותיי לאיתן בלבלו אותם, תגובותיהם היו תמיד לא לעניין ומנאצות כמו גזען וכדומה.
תראה איך הוא לא מבין את הסברך ליחס הנוכחי של היהודים לערביי הארץ, האם הוא מנותק ממה שקורה אצלם, אני לא מאמין.
אני חייב לציין כי פעם (טרם הסכמי אוסלו) הייתי בערך כמוך עד שהבנתי עם איזה שמאל קיצוני ישראלי יש לי עסק.
זכורים לי דברים נבואיים כמעט שאמר לי פעם (עם ניצחונו של בגין ב- 77) מסתערב מוותיקי היישוב שאינו כבר בחיים, מה אתם שמחים שעליתם לשלטון, אמר לי, הרי השמאל והעבודה לא ייתנו לכם לשלוט, הם ישחירו אתכם בפני העם, הם יוציאו דיבתכם רעה, הם ימרידו את העם נגדכם, הם שולטים בכול, בעבודה, בבריאות ובתקשורת. על סמך מה אתה אומר את זה שאלתי אותו ? אני בא משם אמר לי, אותי היו שולחים לפלוגות הבריונים של אלמוגי להכות ברביזיוניסטים..., אני בא משם...
וכך קרה בדיוק מספר שנים לאחר מכן לבגין ולממשיכיו.
תחילה לא הבנתי אותו (את המסתערב) שנים לאחר מכן למדתי לעומק את יחסי השמאל ימין בארץ והבנתי כי הלעיטו אותי בשקרים גדולים (הזרמים הציוניים בתקופת השואה, מחתרות, מלחמת השחרור, דיר יאסין, אלטלנה, שנות המדינה הראשונות, השלטון הבולשביקי שהנהיגה כאן מפא"י ועוד ועוד שספרי ההיסטוריה הרגילים סילפו אותם בהטיה לשמאל.
ספר על כך בגין בספרו המרד, כי גולוב הזהיר אותו כי אם האצ"ל לא ישמע להגנה, תפרוץ מלחמת אחים ולא חשוב מי האשם יען כי השמאל הוא כותב את ההיסטוריה.
למד קצת את קורות המפלגה הקומוניסטית (עליהם נמנה איתן), קרא את מאמריו הקודמים של איתן ותבין כי שיטת השקר, הסילוף, ההכפשה, החתירה תחת אושיות הציונות, תמיכה באויבים (שפעם חשבתי שנעשית שלא מדעת) הפכה להיות שיטה מובילה ונעשית דווקא מדעת (הם כבר לא מסתירים את העובדה כי מדינת ישראל אינה צריכה להיות מדינת הלאום היהודי).
אלה, לאחר שאבדו את השלטון, לאחר שכשלו פעם אחר פעם בתחזיותיהם ובהצעותיהם, לאחר שסיבכו את המדינה בהסכם אסוני, הם טרם למדו דבר ויעשו הכול לקעקע להשחיר את פני המדינה, ללא כול בושה.
בנוסף, בשנים האחרונות הבנתי כי האנטי ישראליות והאנטישמיות באקדמיה בארץ ובחו"ל ניזונים מרפש תוצרת הארץ, מוקד הוצאת הדיבה הוא אצלנו, אני את יחסי לחבר'ה האלה שיניתי.
לא, איני מאמין בדברי חלקות, אני חושב שצריך להוקיע את הנבזות הזו בראש חוצות.
לך הייתי אומר כי תמה זמנה של דתיות המחמד, השיטה לא עובדת.
אני מניח שיש עוד שחושבים כמוני ולא פלא שאיתן מעורר נגדו כול כך הרבה אנטגוניזם.
חג שמח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לא מזלזל במה שאתה כותב ולוקח לתשומת ליבי. אך כשאתה מציין ש: "תמה זמנה של דתיות המחמד" האם אתה באמת בטוח שהדרך שלך עובדת טוב יותר? אני מנסה לדמיין את עצמי בעברי כשמאלני קורא את התגובות שאני מפרסם כיום ונראה לי שהייתי מתייחס אליהן יותר כי הן לא מביעות בי זלזול ובשלב מאוחר הן גם היו משפיעות עלי כי הייתי רואה שאין מענה לוגי של ממש לאותן התגובות פרט למילים הבאות מהלב ללא בסיס עובדתי או הגיוני או פרט לשבחים על חוסר התלהמות מצד המגיב.
אני מניח שכל מגיב פונה אל אוכלוסיה אחרת. אני פונה לסוג האנשים הדומים לי אשר עדיין לא עשו את המעבר הנדרש מהשמאל לימין ואני מניח שאנשים כאלו הדומים יותר באופיים אלי, גם אם הם מעטים, הם עדיין רבים יותר במחנה של מר קלינסקי מאשר האנשים אשר היו מושפעים מהתגובות של י.ש. והמתלהמים האחרים. אינני תמים, אינני חושב שאני הולך להשפיע על מאות ואלפים, לו הצלחתי או אצליח לגעת לליבו של אדם אחד, עשיתי את שלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
למרבה הצער, כי היא משרתת את השקרנים.
שים לב, ואני מדבר על ההתייחסות לשמאל הקיצוני, איתן הוא מהשמאל הקיצוני ואני מציע לך לגשת לאתרי השמאל הקיצוני כמו הגדה השמאלית (שם איתן מפרסם את מאמריו) ואולי תבין את המאטריה.
לא אני לא מאמין שאנשים בשמאל הקיצוני ישנו את עמדתם בעקבות קריאת תגובות, אני מאמין כי ככול שתפריך את שקריהם של כותבים כמו איתן, כן ייטב.
בחייך, מה ? איתן לא מבין מדוע ייחס היהודים כלפי הערבים בבארצנו חשדני וחסר אמון?
לדוגמה, הוא לא רואה את ההתנהלות הערבית בגליל ? הוא לא קרא את מסמך החזון של ערביי ישראל, שבעצם דורש התנתקות מהמדינה ? (וכאן הוא הרי דורש במאמרו לתת להם אוטונומיה..)מה ? הוא לא ראה אותם רוקדים על הגגות כשסדאם שיגר טילים לארץ ? הוא לא רואה בערבי הזיכרוך לחללי מערכות ישראל את זיקוקי השמחה הנורים בכפרים הערביים ? הוא לא ראה את השתוללות הרצח של ערביי אום אל פחם באוקטובר 2000? הוא לא שמע וראה את ההפגנות המיליטנטיות של הסטודנטים הערביים באוניברסיטת חיפה ? הוא לא שמע על תמונות שאהידים בחדרי הסטודנטים שם ? ויש עוד עשרות דוגמאות.
אז תראה, הוא לוקח את הגדת הפסח, מפרשן אותה כרצונו וברוב חוצפתו הוא מעז להטיף לנו מוסר על הייחס לערביי הארץ "התובעים את זכותם לאומית" ? ?
בחיית רבק, מה הם זכויותיו הלאומיות ? עמוס, לא צריך לשאול אותו למה התכוון המשורר ?
האם התשובה לא ברורה ?
הפטרונות החצופה הזו של אנשים כדוגמתו על מוסר ואמונה וחוסר האחריות שלהם, כבר עוברת כול גבול.
וזה לא המאמר היחיד, ישנם עוד עשרות מאמרים מסלפים שלו על כול מה שזז כאן, הכול ברוח האידיאולוגיה של השמאל הקיצוני.
לא אני לא מחפש לקרב לבבות מהשמאל לימין, ראיתי אותם לאחר שאוסלו התנפצה לנו בפרצוף (תרתי משמע) מאשימים אותנו,כן את הצד הישראלי, ראיתי אותם מתפתלים, מזיעים מהחרבון שהביאו עלינו, אבל בסוף כמו תמיד מצדיקים את הפלשתינאים , בחייך, קרא, קרא את אתרי השמאל הישראלי כמו הגדה המערבית מחסום ואחרים,(שם הוא כותב גם) לא אני לא מאמין שהם יהפכו את עורם.
מה שצריך לעשות הוא לחשוף לאור היום ובבוטות את שיקריהם ולהוקיעם בקול רם וברור בתגובות מתחת למאמרי השקר שלהם.
וכול מי שקצת שכל בקודקודו יסיק לבד את המסקנות ויבין כי הכותב הוא שרלטן שמאלני קיצוני. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
קודם כל. אני משוכנע שהתגובות שלי חושפות לא פחות מהתגובות שלך את האמת על טעויות השמאל, אני משוכנע שגם אני מהווה אתגר למר קלינסקי וחבריו (לשיטתך, רק בתנאי שהם באמת מחפשים את האמת - ויכול להיות אולי שאתה צודק). אל תשכח שהרבה שמאלנים אחרים שאינם מכירים את קלינסקי או שרק היום נחשפו לראשונה לאתר זה, גם הם קוראים את המאמרים הללו. בתוך השמאלנים נמצאים גם אנשים מהמשפחה שלי ששרתו בצבא ואוהבים באמת את המדינה ואליהם אני רוצה לדבר.
לעניין ההסכם בייננו.
אתה תדבר בשפתך ואני אדבר בשפתי. כל אחד ישפיע על קהלים אחרים. הקהל שיושפע ממני לא יושפע ממך והקהל שיושפע ממך לא יושפע ממני. ועדיין הייתי ממליץ על דבר אחד. אפשר להיות מאוד חד ולקטול חזק ללא ניבולי פה. זה הרבה יותר עוצמתי בעיניי. לא זוכר את התגובות שלך ספציפית אז לא בטוח שאני בא בביקורת אליך באופן אישי.
הסכם סביר? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
- עמוס |
|
מגיב ותיק | 31/03/13 13:21 |
|
|
אין לי בעיה עם הצעתך למעט ההרגשה כי אינך מבין עדיין עם מי יש לך עסק.
ראה, אתה כותב כי אתה מתייחס לאיתן ועדתו "בהנחה שהם מחפשים את האמת"
איני יודע אם אתה יודע אך אתן לך דוגמה מי הוא איתן .
איתן לדוגמה תומך בח"כית הטרוריסטית זועבי
זו שאמרה כי היא שינתה את שיטת המאבק שלה בציונות ע"י ניצול הדמוקרטיה הישראלית
על זה לא שמענו מילה מהאדון המכובד הנ"ל.
שקרים, ניצול חופש הדיבור, קשקושים על דמוקרטיה ושלום, הם הכלים בהם החבר'ה האלה חותרים תחת אושיות המדינה.
איזה אמת ? מה האמת מעניינת אותם ?
תעז לבקר אותם והם יפצחו בצווחות גזענות, פשיזם, דמוקרטיה וכו'...
ולגבי הסגנון, אני לא מהסס להיות בוטה ותמיד מחזיר למגדפים ראשונה מנה אחת אפיים .
אגב, הכרתי בעבר איש חכם מאוד שהיה גם מפקדי (אלוף בנימין פלד ז"ל) שלדעתי היה ברמה של גאון.
הוא היה בוטה מאוד כלפי סלפנים ושקרנים ולא סבל אותם.
כשיריביו חסרי המילים התחמקו מלענות לו בתואנת סיגנון, הוא ענה להם בערך כך :
"לא היה בכוונתי לנהל איתך דיאלוג כלשהו, אלא לידע אותך לגבי איכות האינפורמציה שמסרת לציבור, עור עדין יש גם לאלו שאתה כותב עליהם או אליהם או מזלזל באינטיליגנציה שלהם, הנימוס מעולם לא היה תחליף לאמת".
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
כתבתי במפורש שאולי אתה צודק (ולא כתבתי זאת רק כדי לרצות אותך) ואם זה עוזר לך אז אוסיף גם שיש הגיון רב בדבריך, ועדיין הוספתי שגם במקרה זה אינני פונה רק לאיתן וחבריו, ואני בטוח שהבנת אותי כי אתה לא טיפש.
ועכשיו כל אחד מאיתנו לשיטתו יפנה לקהל אחר.
יותר מזה - לו הייתי מכיר אותך ולו יכולתי לפנות אליך מבלי לשתף את כל עם ישראל הייתי אומר לך דברים נוספים שאין ברצונו להתייחס אליהם כאן באתר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
הבא ראייה אחת , שתמכתי במעשה של חברת הכנסת חנין זועבי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
שלך :
http:
שעושה מטעמים מהביטוי זועביז, זו צביעות כי אתה מעוות שמות של בלתי אהודים עליך (עיוות השם ביברמן לדוגמה)
והרי אני כתבתי לעמוס :
"איתן לדוגמה תומך בח"כית הטרוריסטית זועבי
זו שאמרה כי היא שינתה את שיטת המאבק שלה בציונות ע"י ניצול הדמוקרטיה הישראלית
על זה לא שמענו מילה מהאדון המכובד הנ"ל"
זה בדיוק כך.
אם אתה יכול להקדיש מאמר שלם בו אתה תוקף את לפיד ואח"כ את יוליה שמואלביץ על ביטוייהם (אולי הבלתי מוצלחים) אבל אפילו לרגע אחד ולו במילה אחת אינך מבקר את פעולותיה ואת התנהלותה של הטרוריסטית החכ"ית, שיש עדויות כי ידעה על הנשק והאלימות של חבריה למשט ומנעה עזרה לחיילי צה"ל שהותקפו על המרמרה ולכול אורך הדרך מייצגת את החמס והחיזבללה, אזי אתה בהחלט תומך בח"כית הנבזית הזאת.
תתבייש לך, לאורך עשרות מאמרים שלך אינך נוקף קליד מקלדת כנגד הנבלים האלה ותמיד אתה תוקף את הצד היהודי שכול פעולותיו באות כהתגוננות וכעס כלפי הגייס החמישי הזה שבקרבנו.
כ"הומניסט" מהולל, מעולם לא ביקרת את מעשיה ואת השתתפותה במעשי טרור , ההפך, הגנת על אלה ששיבשו את שמה מכעס עליה ולכן אתה תומך בטרוריסטית.
חד וחלק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אם יש עדויות, שחנין זועבי ידעה על קיומו של נשק , ואם היא עשתה דבר לא חוקי , היועץ המשפטי חייב להעמיד אןתה לדין.
אני מסתייג מנסיעתה במרמרה, אם היא ידעה על נשק או שלא ידעה על קיומו של נשק.
אך אם יש עדויות שהיא ידעה, זו חובתה של פרקליטות המדינה לתבוע אותה לדין על כך.
כך שרק בית משפט הוא המוסמך לקבוע.
על ההתבטאות "זועביז" משום מה אפילו יאיר לפיד באתר שלו הביע את צערו.
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אם יש עדויות |
|
|
|
|
- איתן |
|
מגיב ותיק | 1/04/13 17:06 |
|
|
1. יש ידיעות ויש הוכחות (מוסרטות) כי הזועבי ידעה על המתרחש במרמרה, ישנם עדויות כי מנעה סיוע לחיילי צה" הפצונים, מסיבות השמורות עם עדת השופטים והיועצים המשפטיים שלנו הפוזלים לשמאל - הגב' לא יצאה נענשת על כך, להיפך אפילו אושרה מועמדותה כח"כית.
אין ספק כי בתי המשפט שלנו (המאוכלסים בחברי מר"צ) מוטים לשמאל, אם נבחן לאורך זמן את פסיקותיהם כלפי הימין וכלפי השמאל זו עובדה בולטת.
2. יפה שאתה מסתייג, אני בספק כי לא ידעת על מעלליה של הגברת, אם יצאת נגד התבטאויות לא כול כך מוצלחות, עדיין לא מאוחר לכתוב על משהו חשוב יותר, על הטרוריסטית ולהסתייג ממנה במאמר שווה גודל.
3. לפיד הוא לא הנושא.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות ביטויי לפיד כי היועץ המשפטי תבע כך...
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות יעקב פרי כי היועץ המשפטי תבע כך...
(שיהיה ברור אני לא ממצביעי יש עתיד)
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות ביבי בענין ריבלין כי היועץ המשפטי תבע כך...
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות רות קלדרון כי היועץ המשפטי תבע כך...
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות בנט והפוליטיקה שלו כי היועץ המשפטי תבע כך...
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות מנהלי בנק לאומי כי היועץ המשפטי תבע כך...
לא ראיתי שאתה כתבת את מאמרך בגנות צחי הנגבי כי היועץ המשפטי תבע כך...
איתן, להמשיך ?
אל תהייה מצחיק, התעלמת מהתנהלותה של הזועבי וגינית את אלה שעיוותו את שמה = אתה תומך בשתיקה בדרכה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אני מצידי מסיים את הדיאלוג בכך שאני מגנה את מסעה של חנין זועבי במרמרה .
בכל הדוגמאות שהבאת , מגיב נכבד, לא היו ראיות לעבירה פלילית שמחייבת קביעה של יועץ משפטי.
מעשה בגידה יכול לקבוע רק בית משפט. ומשום מה לא תובעים אותה לדין על בגידה.
אני התקוממתי נגד הוספת האות ז' לסיום שמה , כי יש בה הכללה של השפלת חמישית מהאוכלוסייה הערבית.
זכותך, להחליט שאני תומך בחנין זועבי. אני קובע את הסתייגותי.
אני מתנגד לפעולתה , ואני רואה בתוספת האות ז' מידה של השפלת מיעוט ערבי. בדיוק כמו שעשו בפןלין לנציג בסים,יצחק גרינבוים, שהתוספת ז' נועדה להשפלה כוללת של ציבור יהודי פולין.
לפחות כאן מר לפיד התנצל .
בפולין, יושב ראש הסם הפולני, המשיך להוסיף אותיות לשמו של גרינבוים כדי לבזות את היהודים בעוד תחומי חיים.
כשכתבתי באתר מאמר נגד מעשה הטבח בסוריה , עוד שהיה בראשיתו,ושחסר לי גינוי נחרץ של המנהיגות הערבית בארץ ובחו"ל.... הביקורת על המאהר היתה דווקא מחוגי ימין.
אני מצידי מסיים בזה את מסע שרשור התגובות.
בברכה
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראיות פליליות |
|
|
|
|
|
זו בדיוק שאלתי, מדוע כתבת מאמרי ביקורת על כול הדוגמאות שהבאתי, אם לא היו ראיות לעבירה פלילית מצידם ?
תגיד לי ? הבנת את שאלתי בתגובה למעלה ?
אתה מבין את אשר אתה כותב ?
לא מספיק לגנות, כעת נראה אותך כותב מאמר ביקורתי על פעולותיה החתרניות/טרוריסטיות של הזועבי ?
נראה אותך כותב מאמר ביקורתי על ההתנהלות הלאומנית של הערבים בארץ.
איפה, אין סיכוי.
ומה אתה חוזר לי ללפיד ? הוא והתנצלותו אינם הנושא.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
2 |
|
|
הפרו-ערבי=להשתמש בסיסמה הנבובה והכוזבת של:'גרים היינו...' לכן עלינו להתבטל בפני אויבנו ותליינינו התורנים שהקלינסקיז מכנים "גרים".נכון גרים היינו במצרים ולא רק במצרים, בהרבה מדינות בעולם ומעולם היהודים לא דרשו אוטונומיה, דגל, עצמאות ,צבא ופרוטקציה=מעולם היהודים לא שנאו את שכניהם וממשלותיהם כ'גרים'גם כשהיה צריך-הם לא שדדו, לא אנסו, לא הסיתו ולא מרדו במלכות נהפוך הוא: הם היו נאמנים ונלחמו בחירוף נפש למען מולדתם הזרה ואפילו מתו למענה למרות שלא התכחשו לעובדה שארץ ישראל היא היא המולדת הראשונה=וזה בניגוד מוחלט לערבים בארץ ישראל שמאז פשע אוסלו התחפשו "לפלשתינים"-להד"ם כדי להצדיק את שנאתם וחלומם!
ההשוואה הזאת בין ה'גרים' היהודים לערבים נועדה להצדיק את עוכרי ועוקרי ישראל האנטישמים סלקטיבית=ללא הבדל דת!!!
לא תצליחו!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
כאשר אתה כותב לינק למאמר אחר, יש באפשרותך להשתמש בטבלה המופיעה למעטה בעת כתיבת התגובה. שמה תמצא מצד ימין את המילה: "מילה" ומצד שמאל את המילה" "קישור". אז בצד של ה"מילה" רשום את המילה (ואפשר כמה מילים) שאם אנו הקוראים נלחץ עליה נגיע לקישור שרצית להוביל אותנו אליו, ובצד הקישור תעביר בהעתק הדבק את הכתובת הדרושה.במקרה שלנו הרי זה:
http:
לחץ כאן (למדתי זאת מאהוד פרלסמן ולו התודה). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
5 |
|
|
איתן חג חרות שמח
רגשת אותי במאמרך היפה, במיוחד החלק האחרון שבו, כאשר הצעתה לנו ארבע בנות. לאחר הצעה כל כך יפה, לא היתה בררה בידי ואני שולחת לך את השיר המוכר לך והמתאים לזמן זה.
אגב ב"חברותא" אנחנו עומדים לקרא בענין אברהם שהזכרת כאן, אתה מוזמן לקרא אתנו.
ר. מיפו.
אמא באה מן היאור
"אִיסִיס הַאֵם הַנְבוֹנָה בּוֹאִי הַבִיאִינִי נא אֶל הַמַיִם הַקְרִירִים
אֵל חֲנוּן וְרַחוּם חְנוּם צַנֵן נָפְשִׁי הַדוֹאֵבֶת
סוֹאבֵּק קוֹרְקוֹדִיל אָב יְאוֹר
הַבא לִי זָרְעוֹ שֶׁל אוֹסִירִיס הַנַד עַל פְּנֵי הַמַיִם "
הַנְסִיכָה בַּתיָה בְּיָדֵיָה הַמוּשָׁטוֹת הוֹלֵכֶת וְטוֹבֶלֶת בְּמֵימַיו
הַצְלוּלִים שֶׁל הַיְאוֹר וְגַלָיו הַמִתְּרַפְּקִים עַל עוֹרָה הַשָּׁחוּם
מֶלָטְפִים מֵנַחָמִים אֱיבָרֵיהָ הַדְקִיקִים הַעֲקָרִים.
שְׂעֲרָה לַפִּיס לַזוּלִי מֶתּוּלְתַל אַט אַט סוֹפֵג אֵת הַמַיִם וְאֲזְנֵיהָ מִתַּחַת לַמַּיִם
שׁוֹמַעת אֵת הַשֵׁקֶט הַכַּחו¬ל.
אִיוְשָׁה הַבָּאָה מֶרָחוֹק אוֹמֵרֶת לָה
"טוֹב, טוֹב..."
הַנְסִיכָה בַּתיָה קָפְצָה מֶהַמַיִם הִתִּיזָה טִפּוֹת שְׁקוּפוֹת צְלוּלוֹת מִשְׂעֲרָה
הִבִּיטָה כֹּה וַכֹה לִבָּה אָמַר לָה "טוֹב, טוֹב."
מוּלָה עָמְדָה הַתֵּיבָה שְׁחוֹרָה.
"הַתֵּיבָה, הַתֵּיבָה הַבִיאִיהִי לִי אוֹתָה!"
עַל אָמַתָה פִּקְדָה.
הַאָמָה יַדָה רַעָדָה מִי יֵדַע צְפוּנוֹת הַתֵיבָה
טוֹמֵנֶת הִיא בְּחוּבָה צְפַעִים נַעִים קְרִירִים
שְׁלִיחֵי סֵט לְהַרַע לְהַשְׁחִית. גֵווָה רַעַד עִם יַדָה
וְהִיא נַעָה לְמַלֵא אַחָר הַפְּקוּדָה.
קַלָה הַתֵיבָה וְחָמִימוּת מִמֵנָה שׁוֹפַעַת אֶל יַדָה
"מָה בְּתוֹכָה?" הַנְסִיכָה בַּתיָה אָחוּזַת תְּשׁוּקָה מוּזָרָה.
אָחַזָה בַּתֵיבָה יַדָה לֹא רַעַדָה וְהַזְהִירוּת מִמֵנָה יָרְדָה
הַנְסִיכָה בְּמוֹ ידָה פַּתְחָה אֶת זוֹ הַתֵּיבָה הַזָרָה.
בַּתיָה מוּקְסֶמֶת מִתּוֹכְנָה עָמְדָה וְהִבִּיטָה בְּתוֹכָה
לֹא אֵיזְמַרְגְדִים וְאוֹצָרוֹת אַגָדִיִים
לֹא יְרִיעת גוֹמֵא טוֹמֵן סִפּוּר מוּפְלָא
הַנְעֲרוֹת הִבִּיטוּ בַּנֶסִיכָה הַזָכָה
עֵינֵיהָ בּוֹרְקוֹת מִשֵׁפַע אָהֲבָה
שֶׁאֵת הַנְסִיכָה אָפְפָה וְכוּלָה דְרוּכָה אֶל
אִיסִיס אִיסִיס הַאֵם הַגִבּורָה.
"יֶלֶד, יֶלֶד יַלְדִי." מִלְמלָה הַנְסִיכָה
"הַיְאוֹר יִלֶד לִי את יַלְדִי חְנוּן הַרָחוּם בַּרָא לִי אֵת יַלְדִי....
בְּנִי... אַתָּה תַּתִיז עָלַי אֶת הַמַים בְּבוֹא יוֹמִי..."
בַּתיָה הוֹשִׁיטָה אֶת יָדֶיהָ אל הַנַעַר וְהוּא בּוֹכֶה
הַנַעַר מוֹשִׁיט אֵלֶיהָ אֶת יָדַיו הַקְטָנוֹת
וַתִקָחֶהוּ אֶל חֵיקָה וַתִפְגוֹשׁ אֶת עֵינָיו בְּהִירוֹת הַמַבַּט
וַיִפְקַח הַנַעַר אֶת עֵינָיו וַיִפְגוֹשׁ שְׁקֵדֵי עֵינֶיהָ הַמֶלָבֶבוֹת
וַיֵדְעוּ שְׁנֵיהֶם כִּי עֵין הוֹרוּס צוֹפִיָה בִּבְרָכָה.
אָזְנֵי הַנְסִיכָה נֶתוּנוֹת לְמִלְמוּל הַתִינוֹק וּמֶאֲחוֹרֵי הַמַסָךְ שׁוֹמְעוֹת
"מֵינֶקֶת מֵינֶקֶת מֵינֶקֶת"
"כֵּן כֵּן מינֶקֶת הבִיאִי לִי מֵינֶקֶת"
וְהַנְהָרָה פַּשְׁטָה עַל הַנֶסִיכָה וְעֲטְפָה אֶת אֵיבָרֵיהָ הַדְקִיקִים
הַרוֹעָדִים מִרִגְשָׁה עֲצֻמָה וְכֹל יְפִי הַאִמָהוּת עֲלֵיהָ וְלֹא יָלְדָה מִרָחְמָה.
וְהַמֵינֶקֶת נִצֵבֶת עַל עָמְדָה מֶחַכָּה לְהוֹרוּס שֶׁבֶּחֵיקָה.
"אֲנִי אֶתֵּן לָך אֶת שְׂכָרֵךְ, אִשָׁה"!
וְהַנֶסִיכָה מֶפָזֶרֶת סְבִיב הַמֵינֶקֶת אֶת זֶהֲבָה
וְעוֹטֵפֶת אוֹתָה וְאֶת בְּנָה בִּשְׂמִיכַת זְהֲבָה
וּמוֹשִׁיבָה אוֹתָה עַל סָפְ |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ר. מיפו. |
|
|
6 |
|
|
הסילוף הגדול -טוען קלינסקי כי הלא עם הנקרא פלשתינאי שחיים על אדמת ישראל הם למעשה -גר החי בקרבנו המבקש לשמור על זהותו הלאומית -ממש כמו עם ישראל במצרים -ואין הטעיה ושקר גדולים מזה :א . עם ישראל הגיע למצרים כחטיבה אחת -לאום ללא שום שאיפה להקים שם ישות מדינית הם תמיד ידעו כי שהותם שם זמנית ,ופקד יפקוד אותם ה' להוציאם ממצרים לארץ המובטחת! ואילו ה"פלשתינאים " הינם אוסף של שבטים ויחידים שהסתננו לארץ ישראל מהאזור והתאחדו ונהפכו להיות ללאום ,אבל לא לאום נחמד ששואף רק לשמור על זהותו הלאומית ולחיות בשלום לצידנו כפי שטוען קלינסקי ,אלא -כל עצם התהוות הלאום- לא לאום -הזה היא בכדי להלחם בלאומיות הישראלית שקמה , קרי ,המדינה היהודית -בטענה שהארץ שייכת להם ולא לנו !! הזהרו מאנשים כמו קלינסקי המנסים להטעות ולסלף את המציאות ומשום מה נראה לי שאין זה מתמימות אלא בזדון !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
אני מסכים עם כל מילה שכתבת פרט למשפט האחרון שלגביו אין לי דעה, אלא רק משאלת לב שאת טועה. את כותבת שם את המשפט הבא: "הזהרו מאנשים כמו קלינסקי המנסים להטעות ולסלף את המציאות ומשום מה נראה לי שאין זה מתמימות אלא בזדון !!!" והשאלה שלי היא: איזה אינטרס יש לדעתך למר קלינסקי להטעות את המציאות בזדון? איזה סיבה יש לו לדעתך לשנוא את העם שלו ולרצות בחורבנו? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
לענות לך, אבל אוסיף משלי :
מה שנראה כמו ברוז (איש שמאל קיצוני ומצביע חד"ש מוצהר, ואת מצע חד"ש אני מציע לך לקרוא)
הולך כמו ברוז (הולך בעיקר באתר השמאל הקיצוני "הגדה השמאלית" שהוא אתר אנטי ציוני ואנטי ישראלי ומלא בעוכרי ישראל מדופלמים)
ועושה קולות כמו ברוז (מאמרים בזכות אוטונומיה לערביי הארץ, מאמרים להצפת הארץ בפליטי 48, מאמרים לדפטיסטיות במאבקנו באויב, מאמרים בזכות הצפת הארץ במסתננים ועוד ועוד)
הוא ברוז !
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
עמוס יקר ,לפני שאענה לשאלתך ,קראתי גם את תגובותיך למגיב ותיק והייתי רוצה להגיב ,טענת נגד הבוטות בתשובות לאיתן מכיוון שאיתן נוטה יותר למצוות המדברות על צדק חברתי ודאגה לזולת ולא לשאר וזאת זכותו ,ובכן לדעתי אתה טועה מכיוון שמי שמכיר את התורה יודע כי מדובר בחוקה שלמה שהיא צוויי ה' -שהיא חטיבה שלמה מחייבת ובשום פנים ואופן לא ניתנת לבחירת הפרט לקיים רק מה שנראה לו !!!ההבדל בין תורת ישראל וזכות הבחירה לבין החשיבה הדמוקרטית חילונית הוא עצום -בעוד שלשיטת המשכילים החילונים מתבוללים -יש זכות בחירה ולכן אפשר לבחור גם בשקר ולא תהיה לכך שום משמעות , הרי שלפי תורת האמת שלנו- אכן יש זכות בחירה אבל כל בחירה בשקר ובדרך הלא נכונה תביא עימה תוצאה מתאימה בהתאם לבחירה שהיא אסון -כפי שמפורט בתורה כידוע לך!! לכן מי ששייך לעם ישראל לא יכול להחליט פתאום שהוא יקיים רק מה שנראה לו -וראה האסון שהמיטו עלינו באוסלו בגלל חשיבתם הלא נכונה !! לגבי שאלתך מדוע נראה לי כי קלינסקי עושה מזדון ולא מתמימות -ובכן פעמיים רבות מצאתי את קלינסקי מסלף את דברי התורה -שלא יתכן שזה היה מתוך בלבול ,למשל -באחד ממאמריו הוא דיבר על בניין המשכן ועל "המראות הצובאות" שהביאו הנשים לבניין המשכן, וכתוב שם בפרשנות של רש"י- שמשה מאסן- בגלל שמדובר בכלי לא צנוע -מראה ,אך קלינסקי שלנו כתב שמשה מאס בנשים בכלל -בכדי להביא דוגמא ליחס המחפיר לנשים בתורה ,לא יתכן שקלינסקי לא הבין את הכתוב ואם לא הבין זה חמור שבעתיים כמורה לתנ"ך! ועוד אענה לך -מתוך התבוננות בשמאל בשנים שעברו ומתוך הקשבה להם ,הגעתי למסקנה כי מדובר בשני סוגים של אנשי שמאל -סוג אחד של אנשי שמאל שפשוט נולדו לתוך החשיבה הזאת ולא חונכו לאמת ולכן הוטעו וטעו אבל ברגע שהבינו בעקבות המאורעות כי טעו "חזרו בתשובה " כלומר התעוררו -כפי שאתה למשל מעיד על עצמך , אך ישנו עוד סוג ולהם אני קוראת -בני זדון ,שלמרות שרואים את המציאות טופחת על פניהים- הם מתעקשים לדבוק בשקר, ומשתפים פעולה עם האוייב -ומדוע אתה בכלל מתפלא שיש כאלו שעושים מזדון הרי ההסטוריה היהודית מלאה בבוגדים פלביוסים ,ומתיוונים שבכל דור ודור קמים עלנו בשנוי צורה ואדרת !! אני לא יכולה לפסוק בוודאות לגבי איתן ,אבל עד שגם הוא לא יתעורר, בשום פנים ואופן לא אפרגן לדעתו ולזכותו לדבוק בה !! בברכת המשך חג שמח !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
האם נראה לך הגון שאדם המצהיר על עצמו שאינו מאמין ולא סתם אלא אתאיסט -בוחר להיות מורה לתנ"ך ? הכיצד ,הרי כל התורה מבוססת על קיומו של האל המצווה ,כיצד יכול לא מאמין להנחיל לדורות הבאים את האמונה ואת האמת ?? הביקורת צריכה להיות נגד רשויות המדינה ומשרד חינוכה המאפשרים מציאות כזו !! כדי להבין מהו בית היוצר ממנו צמחו אנשים כמו איתן -אני מציעה לך לצפות בקלטת הנקראת -הרצל והציונות - ישנו שם קטע מתוך המדריך השומרי -בקטע רואים כיצד הונחו בני השומר הצעיר לגרום לכך שבני הנוער העולים לציון יזנחו את אמונתם בבורא העולם -ממליצה לך לצפות ואז תבין שיש לנו עסק עם רשעים ולא תמימים !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
ראיתי את הרצל והציונות ואגלה לך סוד. אמנם כבר הפכתי לדתי לפני הצפיה בסרט זה, אך בעקבות הרצל והציונות התחלתי ללבוש ציצית כי הרגשתי שהמראה שלי מבחינת הביגוד הינו המראה של הגוי או של היהודי המתבייש ביהדותו ומתלבש כמו גוי. (נו, כבר סיבה טובה הייתה לי להכיר טובה לרב אמנון יצחק ולהצביע עבורו).
המורים לתנ"ך החילונים אינם רואים עצמם כמורים לאמונה אלא כמורים לתרבות היהודית הקדומה בדומה למורים ביוון המלמדים את המיתולוגיה היוונית אך אינם מאמינים בה באמת.
אל תביני אותי לא נכון. וודאי שאינני מרוצה מזה וודאי שהייתי רוצה שהמורים לתנ"ך יהיו אנשים מאמינים, אך לשיטתם הם אינם רמאים (אך אני מסכים שאם הם היו יותר הוגנים, הם היו מציינים שישנה גם דעה דתית אמונית).
אני לא בטוח שאפשר להשוות בין המורים לתנ"ך החילונים של היום לראשי הציונות של אז שממש בכוח הזרוע מנעו מהדתיים להמשיך לחיות באמונתם ואף גזזו להם פיאות. יחד עם זאת ישנם עדיין אנשים מסוכנים גם כיום הרוצים להתערב באורח החיים החרדי ולפיד הוא אחד מהם, דווקא קלינסקי באחד ממאמריו דיבר נגד ההתנפלות על החרדים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
לגבי התפיסה הדתית אין לנו חילוקי דעות, אך אינני מצפה מחילונים להבין זאת או ליתר דיוק, כדי לפנות לחילונים עלי להתחיל מ: "משה קיבל תורה מסיני". זה בכל זאת דור של תינוקות שנשבו. אני מאמין שלו היה קל להוכיח לכולם שהיהדות צודקת ולו כל הדתיים והחרדים היו צדיקים גדולים אז כבר כל עם ישראל כמעט היה דתי של ממש ואפילו חרדי.
כשאני אומר שזכותו של איתן קלינסקי לקחת מהתורה רק את מה שמוצא חן בעיניו אני אומר זאת בשל היותו אדם לא מאמין ובשל כך שאינני מאשים אותו שהוא איננו מאמין, (אלא אם הוא קיבל חינוך דתי אמיתי בילדותו ולא ידוע לי על כך).
כמובן שזכות זאת לא אעניק לבני ולבנותי כי הם יקבלו חינוך אחר ומהם אצפה שיקבלו את התורה כולה.
לגבי סילוף התורה מצידו נתת לי דוגמאות מרש"י וכדומה. את יודעת שלא כולם מאמינים בתורה שבעל פה ובפירושים השונים המקובלים עלינו הדתיים, קלינסקי במקרה הטוב מכיר רק בתורה שבכתב ויתכן שגם ממנה הוא לוקח רק מה שמתאים לו כי אולי גם בזה הוא איננו מאמין.
לו אשנא את קלינסקי בגלל שהוא לא מאמין, אצטרך לשנוא גם את אימי שנשארה לא דתיה וגם את אבי זכרונו לברכה שמעולם לא האמין, רבים מחברי לאקדמיה למוסיקה וכו'.
לגבי כוונותיו של מר קלינסקי, לעולם לא אדע מה מסתתר בליבו, אני רוצה להאמין שהוא תמים, אך בכל זאת תגובותי אליו מופנות לכל השמאלנים ו/או החילונים, בתוכם ישנם גם נשמות טובות אך טועות ואני מקווה שגם מר איתן שייך אליהם למרות הקושיות ההגיוניות ביותר שהזכיר מר מגיב וותיק.
ולסיכום. תנו לי להמשיך לדון עם השמאל בדרכי, אני אפנה לקהלים שאליהם לא יגיע מגיב וותיק, את, ומגיבים אחרים ואתם תגיעו אולי לקהלים אחרים שאני לא אצליח להגיע אליהם בדרך שלכם.
המשך חג שמח. שמח תמיד לראות את תגובותיך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאיריס כהן |
|
|
|
|
|
בתגובה הקודמת כתבתי במקום "עמוס שנער", "לאיריס כהן" אך זו הייתה תגובה שלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמוס שנער |
|
|
|
|
|
אי אפשר להכריח להאמין וגם אף אחד לא אמר שצריך לשנוא את החילונים ! לגבי הדוגמא שנתתי על סילוף מצד קלינסקי -כנראה שלא הובנתי -איתן הביא את דברי רש"י בפרשונותו על המראות הצובאות לא כפשוטן וסילף כאשר טען שמשה מאס בנשים ולא במראות -הכל כדי להראות כמה הוא ליברלי הומנינסט ופמיניסטי לעומת משה המואס בנשים -האם זאת לא נבזות ??? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהו |
|
|
|
|
|
איך המגיבה הזו מרשה לעצמה לקבוע ,שהזדון הוא המניע את כותב הרשימה.
חשבתי לתומי, שאני קורא תגובה נורמלית, של מגיבה שסבורה אחרת, וזה בחלט מקובל.
אבל מאיפה לוקחת המגיבה את החוצפה ושרירות הלב, שדעה אחרת, במקרה הזה דעה של הכותב, נובעת מזדון הלב שלו.
רק לחסידי כהנא , הפתרונים. רק הם מרשים לעצמם לקבוע , שהזדון מנחה דעה אחרת ובמקרה הזה הגישה, שרואה כי קיים עם פלשתינאי.
הזדון הוא גם מנת חלקו של מר בנינמין נתניהו האומר שיש שני עמים, ומקובלת עליו הגישה של שתי מדינות לשני העמים.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איצי |
|
|
|
|
|
קודם כל אני שמחה שאתה מודה בכל מקרה שקלינסקי טועה ,אלא שזה לא מזדון -אתה כבר מתקדם !! לגבי הפוליטיקאי נתניהו דווקא לו אין לשייך זדון -הוא סתם פוליטיקאי נבוב ופפוליסטי המנסה לשרוד ולא מייצג את עם ישראל -כמו שאר שלטון השקר !! זה שקיים עם פלשתינאי -זה בגלל חטאינו נוצר עם זה מלא עם -והם עונש עבורנו -כפי שאנו רואים ! ואתם מוסיפים חטא על פשע ובמקום לעשות הכל כדי שלא יהיה עם כזה אתם עושים הכל כדי לתת לו עוד כח וסיבות לקיומו !! הבנת ?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
איתן,אני קוראת תגובות למאמרך, ואני מוצאת לנכון לחזק את ידיך.
מצער אותי, שאנשים המכירים בזכותו של העם הפלשתינאי לחרות ולעצמאות מדינית לצד מדינת ישראל, מוצגים כאןבסדרה של תגובות כאויבי העם היהודי.
נהניתי , איתן, מהתיחסותך לנושא באחד המאמרים ל"הא לחמא עניא"
לגבי המגיבים, מן הראוי שיקחו לתשומת לבם, שבית משפט בישראל הוא היחיד שרשאי לפסוק אם אדם מסכן את החברה הישראלית וממלא תפקיד של עוכר העם.
איתן, תמיכתך באנשים כמו ד"ר דב חנין ותמר גוזנסקי מחד"ש היא בעיני לגיטימית,
אני חוזרת ומחזקת את ידיך, איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נסיה כהן |
|
|
9 |
|
|
גישה מענינת לכתובים.
הדברים דברו אל לבי.
יישר כוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יישר כוח |
|
|
10 |
|
|
חבל שהתגובות היגעות הרבות לא נתנו דעתן , שקריאת הפתיחה של ההגדה, או ההזמנה בפתיחה בשם "הא לחמא עניא" זו קריאה להסבה לשולחן סדר פסח בחברה שוויונית , בחברה הנושאת עיניה להבטיח לכל באי החברה שוויון.
סדר פסח מחייב אותנו להגיד לבניניו מה עשתה הנסיכה המצריה, הבת של פרעה, שהפרה את הצו ומשתה ילד מן היאור , והפכה להיות בת ה' , בתיה.
סדר פסח מחייב אותנו לזכור את האומץ של נשים שקראו תגר נגד השררה, אישה אחת שמה פועה והאישה השניה שמה שפרה.
סדר פסח מחייב אותנו לזכור כי מה שעשו לנו בהיותנו גרים, לא ניעשה לאחר שהא גר בארצנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי קליין |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|