X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתוך שעות מרגע שיצא הקליפ "איפה הגנב", יאיר לפיד העלים את הסרטון על "העולם של נועה". בפוליטיקה הישנה, חוסמים את הציבור, מגרשים את התקשורת ומעלימים ראיות. אם יש פוליטיקה ישנה, הרי היא לפניכם. "איפה הכסף?", זוכרים? אז לפיד יכול עכשיו לברר בקלות "איפה הכסף?" בתפקידו כשר האוצר. אבל הוא מעדיף להעלים את נועה מאשר לדווח לה "איפה הכסף"
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. גנז את נועה ושלף את ריקי כהן [צילום: פלאש 90]
לפיד מכין את מעמד הביניים לגזירות
יואב יצחק
"כדי לסגור אובר-דראפט של למעלה מ-30 מיליארד שקלים צריך לקחת גם החלטות קשות. אני אעשה את זה, כי אני לא מוכן שבמשמרת שלי נהפוך ליוון או לקפריסין"
לרשימה המלאה

יאיר אנטואנט
אהוד פרלסמן
יאיר לפיד, שדואג לאנשי מעמד הביניים המרוויחים קצת יותר מ-20,000 שקל לחודש, ונוסע במכונית של מעמד הביניים שעלותה 360,000 שקל, מוכיח לנו שמארי אנטואנט לא מתה, היא רק התחלפה
לרשימה המלאה

ממסיבה אחת לשנייה, אנחנו תמיד מפספסים את הרגע, שבו, בזמן שאנחנו רוקדים לצלילי החליל של השרלטן התורן, וכל תשומת הלב מופנית לאירוע הרגעי, בזמן שמישהו, בירכתי הזירה, שולח יד ארוכה ונעלמה אל תוך הקופה הציבורית, ושולף משם צרור עסיסי של שלמונים. למחרת בבוקר, אנחנו מתעוררים למציאות שבה שוב הקופה ריקה, ואנחנו נדרשים לשלם את החשבון.
זהו מעגל סגור, מעגל שוטים, שבו אנחנו השוטים העוברים ממסיבה למסיבה, משלמים את החשבון.
יאיר לפיד החל את מסע הבחירות שלו עם השאלה הפופוליסטית "איפה הכסף?". אחר-כך הוא הפגיש אותנו עם "נועה". נועה היא ילדה דמיונית שחיה בדימונה, ובעולם הדמיוני של "יש עתיד", היא חיה חיים מושלמים. אמריקן פאי בגרסת ישראל 2020. "...נועה לומדת יום לימודים ארוך, בכל יום רביעי היא אוכלת פסטה, ויש לה טאבלט בכיתה. לימים היא מתבגרת, מתחתנת עם בחיר ליבה עלם חמודות, ורוכשת דירה בלי לקבל כסף מההורים. בגיל 50 היא מגלה את האור, ומפרידה זבל, אורגני ובלתי-אורגני...".
נועה החזיקה מעמד בזמן הקמפיין, ואז, ברגע שהתמנה לתפקיד שר האוצר, יאיר לפיד גנז את נועה ושלף את ריקי כהן מחדרה. המסיבה של 'נועה' הסתיימה. נועה עשתה את שלה והביאה 19 מנדטים, נועה יכולה ללכת. הגיע תורה של ריקי כהן מחדרה.
זה לא מקרי שנועה נולדה כדמות קמפיין, ממש כמו התינוק של במבה, או כל דמות פיקטיבית אחרת שנולדה לצרכים מסחריים. היו בה את כל המרכיבים ששיחקו על הנרטיב הישראלי ועל תת-המודע של המצביעים. נועה הייתה "חזון". לעומתה, ריקי כהן, היא סובלימציה של "אמנות האפשר". זו האמנות שהפוליטיקאים אוהבים להמחיש באמצעותה את הסיבות לכך שנכשלו בקיום החזון שמכרו ערב הבחירות. כך בדיוק הבטיח נתניהו "ממשלה בראשותי תמוטט את שלטון החמאס", ואז ערך איתם הסכם מדיני ראשון שהכיר בחמאס כשלטון בעזה. "אמנות האפשר" היא שם קוד ל-"נכשלתי, אבל יש לי הסבר...".
כאשר יאיר לפיד קבר את 'נועה' והניח על סדר היום הציבורי את "ריקי כהן", הוא ידע היטב מה הוא עושה ולמה הוא עושה זאת. זהו לא רק המעבר מן "החזון" של "העתיד", אל ההווה ואמנות האפשר, אלא שזהו המשכה הישיר של הטקטיקה, להעלים את ההבטחות הגדולות ולהישאר עם הפוליטיקה הקטנה.
בתוך שעות מרגע שמערכת אנטריקוט מפרות קדושות העלתה את הסרטון "איפה הגנב", יאיר לפיד העלים את "העולם של נועה". בפוליטיקה הישנה, חוסמים את הציבור, מגרשים את התקשורת ומעלימים ראיות. אם יש פוליטיקה ישנה, הרי היא לפניכם.
"איפה הכסף?", זוכרים? אז יאיר לפיד, עכשיו הוא שר האוצר, והוא יכול לברר בקלות "איפה הכסף?", אבל יאיר לפיד מעדיף להעלים את נועה מאשר לדווח לה "איפה הכסף".

תאריך:  05/04/2013   |   עודכן:  05/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה הסרטון?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
החלפת "האויב" ביבי
יורם שפכטל  |  6/04/13 19:28
2
על מה בדיוק הכתבה?...
עזרא מנצור  |  6/04/13 23:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
מרק בריל
שטיפת מוח לא תמימה מבוצעת בימים אלו על-ידי כלי תקשורת שונים, בהם תוכנית הטלוויזיה הסאטירית "ארץ נהדרת", כנגד שר האוצר החדש יאיר לפיד. למה? מחמת הקנאה
מיכאל טוכפלד
הרב אלי בן-דהן מצר על שהחרדים לא נכנסו לממשלה, אך קורא להם לחשבון נפש    הוא מקדם בחירתו של רב ראשי ציוני, אך מסרב לומר במי הוא תומך באופן אישי    ומשוכנע שתדמית משרד הדתות בעוד ארבע שנים תשתנה לחלוטין
עמוס שריג
אנחנו מדינה עם עבר, הווה, ועתיד כלכלי-חברתי לוט בערפל וכמו שאני מבין, ביבי ולפיד הולכים להציל את המדינה אבל להרוג את העם
עמוס שריג
יש למישהו כאן ציפיות מממשלה קפיטליסטית שבה חברים: ליברמן, לפיד, בנט, לבני ובראשם ביבי הקוסם העושה מעשי פלא?
אפרים הלפרין
נגיד בנק ישראל מדבר על העניים, משרד האוצר מדבר על שכבות הביניים אך יש הרבה מן המשותף לשכבות האלה, ועל-מנת למצוא את המשותף, צריך להפסיק עם תעמולת הבחירות ופשוט ללכת למסקנות דוח טרכטנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il