X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ההתעלמות החרדית מיום העצמאות, עד כדי - לעיתים - ביזוי המדינה וסמליה, ועל התסכול שבאי-הבנת דרכי ההנהגה של גואל ישראל, שבחר להגשים את חזונות הגאולה של נביאי ישראל, דווקא באמצעות אנשי הקוקו והסרפן להגשמת חזון הדורות
▪  ▪  ▪
התנהגות מבזה ובזויה [צילום: פלאש 90]
נסים גלויים
אין חולק שבמלחמת השחרור (וגם במלחמות הבאות) נעשו נסים גלויים לעם היושב בציון. ב-15 במאי 1948, שמונה שעות בלבד לאחר שנולדה המדינה היהודית הראשונה מזה אלפיים שנה, פלשו לתוכה צבאותיהן של מצרים, ירדן, עירק, סוריה ולבנון, כדי למחקה מעל המפה ולהשמיד ולהרוג ולאבד את כל היהודים.
האויב הערבי נהנה אז מעדיפות צבאית מסיבית, במטוסים, ארטילריה ושריון: 45 מטוסי קרב, מול אפס ליהודים; 214 קני ארטילריה, מול 28 בידי היהודים; 245 כלי רכב משוריינים, מול 15 ליהודים; והם עוד תוגברו בכנופיות לא סדירות וביחידות מצבאות סעודיה, תימן, סודן ומרוקו.
אלמלא הניצחון בחסדי שמיים שזכו בו המעטים שלחמו בידיים כמעט ריקות נגד הרבים החמושים עד קצה שיניהם, הרי אנו כולנו ובנינו ובני בנינו היינו נמחקים, פשוטו כמשמעו, מעל פני האדמה, לבלתי הישאר שריד ופליט, גם לא בהיכלי הישיבות.

מה נשתנה יום העצמאות תשע"ג מכל קודמיו? – שבכל ימי העצמאות החרימו חלק מחברי הקואליציה את שירת ההמנון הלאומי ונמנעו מלהניף את הדגל הלאומי, ואילו ביום העצמאות הזה, כל חברי הקואליציה יעשו זאת, ובשמחה. שבכל ימי העצמאות נהגו עיתוני הביבים של כמה מחברי הקואליציה דאז, ליידות בליסטראות מחוצפות ביום העצמאות ולהגחיכו בתארים מבזים כמו 'יום העצמוֹת' או 'חגא' או 'יום אידם' (כינויים שהתייחדו במסורת ישראל לחגיהם של הבזויים שבעוכרי ישראל), ואילו ביום העצמאות הזה לא יימצא בקואליציה אף לא אחד שיבוז ליום גאולתנו ופדות נפשנו. שבכל ימי העצמאות לא צוין יום העצמאות בתור שכזה בלוחות ובספרי העיתים שלהם ('ותן חלקנו' של מאורות הדף היומי, 'דבר יום ביומו', 'לוח א"י', 'בין פסח לשבועות' ועוד), ואילו השנה הם יוכלו להתפלש באיוולתם כאוות נפשם, אך לא בבית ספרנו.
אין לקשור התנהגות נלוזה זו בהליך הדמוקרטי שדחק את ח"כ גפני מראשות ועדת הכספים ואת ח"כ ליצמן מראשות משרד הבריאות. החרדים נהגו כך גם כשהיו בעלי מניות יסוד בקואליציה.
לכאורה קשה להבין את פשר האיבה התהומית ליום העצמאות בפרט ולמדינת ישראל בכלל (טוב, בסדר. אז לא כולם. יש גם אחרים) ולדגלה המכונה בפיהם "סתם סמרטוט". מה בעצם מעביר אותם על דעתם, על דתם ועל דעת קונם? מנין נוטלים לעצמם יהודים שומרי תורה ומצוות, את העוז לכפור בטובתו של מקום, שזיכנו מקץ אלפיים שנות גלות איומה, שואות ואינקוויזיציות נוראות, לבנות בית לאומי בארץ הקודש? מהו המניע להגדרת המדינה במונחים בזויים כמו 'גלות בין יהודים', 'מדינת שמד' (מצב שלא היה ולא נברא, ואפילו משל איננו)?
והלא כבר לימדנו מורנו הרמב"ם, שאפילו על עצם קיומה של עצמאות מדינית יהודית, בימי החשמונאים, גם אם זו הונהגה בידי רשעים גמורים (ולא זה המצב בימינו), אנו חייבים בהלל והודאה. הן כך ביאר הנשר הגדול את תוקפם של ימי חנוכה: "בבית שני כשמלכו יוון, גזרו גזירות על ישראל... עד שריחם עליהם א-לוהי אבותינו... וגברו בני חשמונאי... והושיעו ישראל... והעמידו מלך מן הכוהנים, וחזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה". ואף ששנים לא מעטות שלטו בה גם רשעים גמורים, אנו מחויבים עד היום לציין את העצמאות היהודית ההיא בהלל והודאה.
"הגלות היא הקבר"
בימינו אין גזירות ואין שמד. כל הקשקושים בתקשורת החרדית הם אפילו לא בלון חלול. רק קצף על פני המים. אפילו עיוור מרצון יבחין בהתגשמות סימני הגאולה שהניחו בידינו חז"ל. די להסתכל מסביב ולראות את התממשות אמירתו המופלאה של רבי אבא [סנהדרין צ"ח, א']: "אין לך קץ מגולה מזה, שנאמר: וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל, עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ, וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ, לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל, כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא"! ולקטני האמונה מבהיר רש"י: "כשתתן א"י פירותיה בעין יפה – אז יקרב הקץ, ואין לך קץ מגולה מזה".
אין ספק שהם אינם יכולים להתעלם מהמציאות הריאלית, ולהבחין כי התגשמו לעינינו דברי הרמב"ן: "שאין ארצנו מקבלת את אויבינו", ושהתממש גם פירושו של רבינו בחיי שקבע כי שִמְמת הארץ תימשך עד שובם של ישראל אליה. ברור שלא נסתרה מהם עדותו של המטייל הלא-יהודי מרק טוויין, שביקר בארץ רק לפני 146 שנה (הרף עין במונחים היסטוריים): "המדבריות הללו ריקים מאדם, תילים דהויים של שממה... א"י יושבת בשק ואפר. מרחף עליה כישוף של קללה, שוממה וחשוכת חמדה... ירושלים, כפר חלכאים".
אין גם ספק שלא השתכחו חלילה דברי הרמב"ן, שקבע כי מצוות "עלה רש" לכיבוש הארץ ויישובה היא מדאורייתא ולדורות, ומכאן שכל התנגדות למצווה זו היא בבחינת מרידה כלפי שמיא, כהגדרת הרצי"ה קוק. ובוודאי לא נעלמו מעיניהם חזונות נביאי האמת ודרשות חז"ל, שסימנו את קיבוץ הגלויות ובניין הארץ, כאות משמיא לגאולת ישראל כי קרבה לבוא. על נבואת יחזקאל הנביא: וְקִבַּצְתִּי אֶתְכֶם מִכָּל-הָאֲרָצוֹת, וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַתְכֶם [פרק ל"ו], מבהיר רש"י ברוח קודשו: "כאדם מת שחוזר וחי, כך ישראל ישובו מן הגלות". והרי גם עיניהם הרואות, שבימי המדינה - ורק בימיה - התממשה תחינת הדורות שבתפילת שחרית: "אבינו אב הרחמן, הראנו אות לטובה וקבץ נפוצותינו מארבע כנפות הארץ, יכירו ויידעו כל הגויים כי אתה ה' א-לוהינו". הלא דבר הוא!
גם אין חולק על דברי הגר"א כי "הגלות הוא הקבר, ורימה מסובבת עלינו ואין בידינו להציל... עד שנרקב הבשר והעצמות נפזרו" [בביאורו ל'ספרא דצניעותא']; ומי לנו גדול מרבי יהושע מקוטנא שקבע ממקום ישיבתו בגולה הדוויה כי "ואין ספק שיישוב א"י מצווה גדולה, כי הקיבוץ הוא אתחלתא דגאולה" ['ישועות מלכו', ס"ו]. איש גם אינו מסוגל לבטל את פרשנותו המבריקה של הרב יהודה אלקלעי לפסוק: וְשַׁבְתָּ עַד ה' אלוקיךָ - "שישובו כל ישראל... לארץ נחלת אבותינו... שהרי תיבת תשובה הוראתה היא שישוב האדם אל המקום אשר יצא משם... והתשובה הכללית היא... שנשוב אל הארץ אשר יצאנו משם, כי היא בית חיינו" [כתבים ע' 323-6]; שכמותם כתב הקדוש הרב יששכר טייכטל הי"ד: "שאנו חוזרים לא"י, זה גופה לתשובה תיחשב וזה עיקר התשובה" ['אם הבנים', ב', ח'].
בתמהון לבב
זאת ועוד. גם אלמלא חלילה פרחה הארץ, וגם אם חלילה לא התקבצו הגלויות, הרי אין חולק שבמלחמת השחרור (וגם במלחמות הבאות) נעשו נסים גלויים לעם היושב בציון. ב-15 במאי 1948, שמונה שעות בלבד לאחר שנולדה המדינה היהודית הראשונה מזה אלפיים שנה, פלשו לתוכה צבאותיהן של מצרים, ירדן, עירק, סוריה ולבנון, כדי למחקה מעל המפה ולהשמיד ולהרוג ולאבד את כל היהודים. האויב הערבי נהנה אז מעדיפות צבאית מסיבית, במטוסים, ארטילריה ושריון: 45 מטוסי קרב, מול אפס ליהודים; 214 קני ארטילריה, מול 28 בידי היהודים; 245 כלי רכב משוריינים, מול 15 ליהודים; והם עוד תוגברו בכנופיות לא סדירות וביחידות מצבאות סעודיה, תימן, סודן ומרוקו. אלמלא הניצחון בחסדי שמיים שזכו בו המעטים שלחמו בידיים כמעט ריקות נגד הרבים החמושים עד קצה שיניהם, הרי אנו כולנו ובנינו ובני בנינו היינו נמחקים, פשוטו כמשמעו, מעל פני האדמה, לבלתי הישאר שריד ופליט, גם לא בהיכלי הישיבות. האין בעובדה זו כשלעצמה לחייב בהלל והודאה והכרת הטוב?
וכבר פסק החתם סופר, "דקביעת יום מועד ביום עשיית נס הוא קל וחומר מדאורייתא", והוסיף הרב משולם ראטה שחי בירושלים במלחמת השחרור: "פשיטא... שנעשינו בני חורין והשגנו עצמאות ממלכתית וגם הצלה ממיתה לחיים... בוודאי חובה עלינו לקבוע יום טוב".
כל זה גלוי וידוע לאחינו החרדים. ובכל זאת הם בזים למהלכי גאולתנו ופדות נפשנו, ולסמלי מדינתנו. מה פשר התנהגות זו?
הפשטנים ישיבו שהואיל והמדינה מגדירה עצמה ציונית, והואיל והתנועה הציונית חשודה בעיני החרדים, כי אז טבעי שזה היחס כלפי יציר-כפיה של התנועה הציונית. אלא שבעיון לעומק יש כאן מהלך הרבה יותר משובש: מדובר בתהייה כלפי שמיא. מדובר בסוג של מנגנון הדחקה, שנועד ליישב את הסתירה החמורה לכאורה, בין ה'השקוֹפֶע הטהורה', לבין דרכי ההשגחה הנפלאות, שבחרה להטיל דווקא על יהודים חובשי כומתות וכובעי טמבל, החבר'ה עם הקוקו והסרפן, הציוניסטים רחמנא לצלן, לעשות לתקומת ישראל, להפרחת שממות ארץ הקודש ולקיבוץ גלויותינו; ולא על חובשי בית המדרש, שמצאו עצמם נגררים כמעט מאונס אחר המהלך הגאולי.
מסתבר שלא כולם מסוגלים להשלים עם מציאות זו. לגביהם כבר אמר המהרי"ל דיסקין, כי החטא החמור ביותר, שיא החטאים, הוא חטא 'בתמהון לבב': "להתפלא על הקב"ה... חטא זה נובע מחוסר אמונה בהשגחה הא-לוהית".
אנו, מאמינים בני מאמינים הננו, שרואים עַיִן בְּעַיִן בְּשׁוּב ה' צִיּוֹן, מציינים בהלל והודאה את זכייתנו בהגשמת חזון הדורות - מדינה יהודית משגשגת, שבעצם היותה על המפה היא מפגן מתמשך של קידוש שמו יתברך לעיני כל העמים.
בְּשׁוּב ה' אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים.

תאריך:  11/04/2013   |   עודכן:  11/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עין בעין יראו בשוב ה' ציון?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איך תלמיד חכם אינו יודע מי הקי
ב_שמואל  |  11/04/13 18:17
 
- או שאתה ציני או שלא למדת בכלל
מקצועות ליבה   |  12/04/13 01:02
 
- שמואל המלחמה היא מלחמת דת
יואל קורנבלום  |  12/04/13 07:41
2
החרדים הם כת לכל דבר
יואל קורנבלום  |  12/04/13 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אנדרי מטיאס
אין להשאיר, ולו לרגע, מתקן צלייה ללא השגחה. בסיום "חגיגת הבשר" יש לכבות את האש ולהמתין עד להתקררות המתקן    לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר - טיפים לבטיחות בצלייה "על האש"
עדנה דור-און
עופר וולפסון
לקראת יום העצמאות, מראים נתוני משרד החקלאות מעבר מהיר בשנים האחרונות לצריכת בשר בקר טרי לעומת קפוא    48% מעדיפים אותו כעת לעומת 35% לפני מספר שנים    בתקופת יום העצמאות הישראלי נצרכים בישראל כ-15,000 טון בשר
יפעת גדות
רשת ג' של "קול ישראל" יזמה הקלטת שיר חדש ליום העצמאות ה-65 למדינה יחד עם להקת אתניקס    האהבה בארבע השפות הנפוצות ביותר בישראל המסמלות את המיזוג הקסום הקיים פה: אמהרית, ערבית רוסית וכמובן עברית משולבת בשיר
מירב ארד
הסקר מגלה כי 55% מהנשאלים לא ידעו שהמגילה הוקראה על-ידי בן-גוריון בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il