X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משחק מצוין של כל ה-12 [צילום: יוסי צבקר]
"12 המושבעות": הפקה מהנה ומקצועית
מחזהו של רג'ינלד רוז "12 המושבעים" עולה כעת בגירסה נשית בשם "12 המושבעות" בבית צבי, עם מסיימות מחזור נ"א. אם היה למישהו ספק בדבר ליהוק רק של נשים - הרי התוצאה מדברת בעד עצמה: נשים יכולות לעשות הכל מעולה, גם ללא גברים. כדברי בטי האטון בשיר מהסרט "אנני אוקלי אשת לפידות” - "מה שאתה יכול לעשות - אני יכולה לעשות טוב יותר"
[צילום: יוסי צבקר]

הבימאי ומנהל תיאטרון באר שבע לשעבר רזי אמיתי העמיד הצגה קולחת, דרמטית ומשעשעת כאחת, על מה שמתרחש בחדר המבודד שבו מתכנסות המושבעות להחליט מה לפסוק על הנאשם - אשם או זכאי. המשפט בו דנות 12 המושבעות הוא משפט רצח, בו הנאשם בן ה-19 נתבע על רצח אביו. זאת - על סמך עדויות, ובמהלך ששה ימים בלבד. כל המושבעות מצביעות לדון אותו לכף חובה, מלבד המושבעת מספר 8 (תפקיד אותו מילא הנרי פונדה בסרט המפורסם שנעשה על בסיס המחזה של רג'ינלד רוז).
הספק שמעוררת המושבעת השמינית (נואית קדם המצוינת- בתפקיד שמילא הנרי פונדה בסרט),) בטיעונים שהיא מעלה, והויכוחים המתנהלים בין הנשים לבין עצמן מגיעים להתלהטות רגשות עד כדי כמעט התנגחות פיסית. וכך, מתוך כל הויכוחים, והדו- קרב המילולי, נראה שהויכוח מצלצל אישי מדי, אך הנבונות והתרבותיות מבין המושבעות (כמו המושבעת מס' 1 - מאור גרינר) מצננות את הרוחות ומרגיעות את הסערה. ובכל זאת, מתחיל הספק לשרור גם על עוד אחת ועוד שתיים, מה שמפריע להגיע לתוצאה בפה אחד.
עיקר המתח והעניין בהצגה הוא צפיה בטיעונים בעד ונגד, המוגשים בצורה עסיסית, ללא סייג ללשונן, שחרצובותיהן הותרו, ואנו, הקהל, יוצאים נשכרים מהמשחק המצוין של כל ה-12, מההעמדה המצוינת, מהתרגום החדיש הטרי והרענן של בן בר שביט, כולל ניסוחים וצירופי מילים עכשוויים לגמרי, מהתפאורה היפה שעיצב אבי שכווי המיומן, מהמוזיקה המקורית של אפי שושני, התאורה המצוינת של דולב ציגל, התלבושות של אפרת מירב, וכפי שנזכר לעיל - בימויו המצוין של רזי אמיתי.
השחקניות - כולן מבצעות את תפקידן בשכנוע רב, על כל הדקויות וההבדלים ביניהן. אך המתנגדת הראשית לזיכוי, שלא מוותרת עד הסוף, היא מספר 3 - לורין מוסרי האנרגטית, שחקנית בכל רמ"ח אבריה, המקרינה דרמטיות, כנות ואמינות בכל מחווה ומשפט שהיא אומרת. כך גם כולן מעלות דמויות אמיתיות, והצופים חשים שהם נוכחים באמת בחדר המושבעות. כאלו הן מעין קילצ'בסקי שהפליאה במשחקה ב"ילדים חורגים לאלוהים", טליה רווה, הילית דייטש, מאיה פלם, דניאל ברקאי, חן בר, טלי ברוניצקי, ספיר ילינביץ', ויסמין ניזרי.
עוד הפקה מהנה ומקצועית של בוגרות מחזור נ"א ביולי 2013 של בית צבי.

[צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  22/04/2013   |   עודכן:  22/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"12 המושבעות": הפקה מהנה ומקצועית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
בכינוס העמותה לדמוקרטיה מתקדמת שוחחו המשתתפים על הקשיים שמערימים מערכות ומו"לים על הכנת תחקירים. ניר בכר: "קשה לי להניח שעורך צעיר יסכים לעבור את כל הדינמיקה המטורללת הזו"
חיים נוי
אותלו באופרה הישראלית היא מפגן של מוזיקה וקולות מרהיבים , שזורים בביצועים נעימים ולפעמים מרגשים, חוויה אופראית מרשימה
אפרת רוזן
כיום ניתן לרכוש כל מוצר באופן מקוון, אך מסתבר שצריך לדעת לעשות זאת בצורה נכונה. במדריך הבא יפורטו טיפים ועצות לקנייה בטוחה ברשת
אמיר אברהם
במקרים של כוויה דרגה ראשונה, מומלץ למרוח ג'ל אלוורה לטיפול והקלה בכאב    זאת לאחר ניקוי ראשוני של הכוויה בסבון נוזלי מי ברז. בשאר הדרגות רצוי לחבוש בשלב ראשון בגזה או מגבת לחה
מרדכי קידר
העולם הערבי הולך אחורנית    דוהר, מחליק במדרון חלקלק אל תוך ביצה רותחת של אש, דם ודמעות    שבניגוד לעבר, קשה לערבים להאשים כוחות זרים בטרגדיות הפוקדות רבות ממדינות ערב: עירק, מצרים, לוב, סוריה, תימן, תוניסיה, בחריין ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il