X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
פרק שנים-עשר מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק הפעם: כישלון ברק כרמטכ"ל בלחימת הגרילה והאנטי-גרילה הממושכת נגד החיזבאללה בדרום לבנון; הזיותיו לסיים את הסכסוך היהודי-ערבי בתוך חודשים אחדים; והחלטתו להוציא את צה"ל מדרום לבנון, מכיוון שלפי סקרי דעת קהל מהלך כזה יסייע לו לגבור על נתניהו במערכת הבחירות לראשות הממשלה ב-99'
▪  ▪  ▪
רבין וברק. היו שותפים בגיבוש אסטרטגיית-העל של ישראל [צילום: יעקב סער/לע"מ]
הכישלון וחוסר האמינות
הפרקים הקודמים - ראה מטה

   אורי מילשטיין
האם ניתן לסמוך על אהוד ברק לאחר שברח מאחריות לאסון צאלים ב'?

לתשומת לב הקוראים: בשבוע שעבר פורסם הפרק העשירי מהספר/מחקר "הכישלון וחוסר האמינות"; פרק אחד-עשר פורסם ב-News1 לפני שמונה חודשים ועסק בפרשת צאלים ב': האם ניתן לסמוך על אהוד ברק לאחר שברח מאחריות לאסון צאלים ב'? - לקריאה: הקליקו כאן. [תוכלו לקרוא גם בשבלונה המצורפת משמאל]. השבוע מובא בפניכם פרק שנים-עשר.

רבין וברק מתכננים
לבגוד בצד"ל

רפול: "את הרמטכ"ל היה צריך להחליף שלשום"
המגעים עם סוריה עלו על שרטון, למרות שרבין הפקיד בידי שר החוץ האמריקני, וורן כריסטופר, כתב התחייבות, להחזיר את כל רמת הגולן לסורים, עד שפת הכנרת, אם תהיה הסכמה בשאלות הביטחון, המים והיחסים הדיפלומטיים. לפי ראש אמ"ן, אורי שגיא, הכישלון נבע מטעויות שביצעו כריסטופר והשליח של הנשיא קלינטון למזרח התיכון, דניס רוס, באוגוסט 1993, שכתוצאה מהן נעלב נשיא סוריה, חאפז אסד.369 לא ניתן להוכיח את עלבונו של אסד, אם אכן היה, ואת הקשר של אותו עלבון לקטיעת יוזמת השלום של רבין וברק עם סוריה. לעומת זאת ניתן להוכיח שלאסד הייתה סיבה צבאית טובה לא לקפוץ לעגלת השלום: החיזבאללה – שלוחת הגרילה של סוריה ושל אירן בחזית מול ישראל – זכה אז להישגים גדולים בעימותים עם צה"ל בדרום לבנון. רבין וברק יזמו את מבצע "דין וחשבון" שבוצע בשבוע האחרון של יולי 1993, מבצע שנועד להכריע את החיזבאללה, ושבו הוטלו על כפרים לבנוניים מצפון לרצועת הביטחון כשלושים אלף פגזים ארטילריים וכאלף פצצות וטילים מן האוויר.370 לפי נבי אבו רפא, דרוזי לבנוני שפיקד על החטיבה המזרחית של צד"ל, "מבצע 'דין וחשבון' הוציא את השד השיעי מן הבקבוק. עד אז הייתה התנגדות לצה"ל בעיקר במחנות הפליטים הפלשתינים. מבצע 'דין וחשבון' שפגע בתושבים השיעים של הדרום דחק אותם לזרועות החיזבאללה. זה היה מהלך אווילי של ישראל, כי עד אז חלק גדול מחיילי צד"ל היו שיעים, ורוב מנהיגיהם היו מעוניינים בשלום, התנגדו לטרור ולהשפעה סורית ואירנית. אחרי 'דין וחשבון' הייתה לנו תחושה שצה"ל נוטש אותנו ומתכוון לסגת מדרום לבנון, בהסכם עם סוריה בתיווך גרמני. דובר אז שישראל תיתן לסורים חופש פעולה בלבנון, ובתמורה הסורים יתנו לישראל חופש פעולה מול הפלשתינים. קצינים יהודים בכירים יעצו לי אז לעזוב את צד"ל".371
ביום חמישי 19 באוגוסט, תשעה-עשר יום לאחר תום "דין וחשבון", הרגו לוחמי החיזבאללה שבעה לוחמי "גולני", מפנה פצצות אחד וגשש אחד. למחרת קבע הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת רפאל איתן, בראיון עיתונאי: "את הרמטכ"ל [ברק] היה צריך להחליף שלשום. אני הצבעתי נגדו בממשלה. אני מכיר אותו יותר טוב מכם, וזהו".372 ראש הממשלה לשעבר וחבר הכנסת אז, יצחק שמיר, האשים את ברק בפוליטיזציה ובהתקרנפות כדי לזכות במשרה בכירה לאחר השחרור: "הרמטכ"ל צריך לפתור בעיות הביטחון ולמצוא פתרונות לטרור במקום לשיר שירי הלל לאסד... רמטכ"ל בכל צבא אחר, אילו היה מתבטא כפי שהתבטא הרמטכ"ל שלנו על ראש מדינת אויב, לא היה נותר על-כנו".373
האירוע הזה היה הקש ששבר את גב הגמל. רבין התמוטט! אמונו ביכולתו של צה"ל לגבות מטרות מדיניות התחלף בהיסטריה, והוא אישר לשר החוץ שמעון פרס לחתום על מסמך העקרונות שהביא להסכם אוסלו. למחרת, ב-20 באוגוסט 1993, נחתם לראשונה מסמך העקרונות של אוסלו שליצירתו התנגד רבין בתחילת התהליך. אילו הבין רבין את משמעות ההתרחשויות, היה עליו לסיים את שירותו של ברק כרמטכ"ל ולהנהיג מהלך שיביא לשינויים יסודיים בצה"ל. אבל רבין לא הבין, שהרי הוא עצמו הגיע למעמדו בעזרת מיתוס הביטחון, למרות שבמשך כל ימי חייו לא זכה להישג צבאי אחד, ואפילו במלחמת ששת הימים המהוללת לא הוא פיקד בפועל על צה"ל במלחמה, אלא סגנו חיים בר-לב. הברית בין רבין לברק הייתה "ברית נכשלים", של שמור לי ואשמור לך. כל אנשי מערכת הביטחון שלא חשפו את הברית הזאת, שותפים לכישלונותיה ואחראים לתוצאותיה. הם נקטו בדרך הזאת גם כדי למנוע חשיפה של מחדליהם וכישלונותיהם שלהם עצמם, וגם משום שההימור על ברק הבטיח תגמולים יפים.
העונש לא איחר לבוא: בפברואר 1994 ביצע ד"ר ברוך גולדשטיין את הטבח במערת המכפלה: ראש הממשלה ושר הביטחון היה יצחק רבין, הרמטכ"ל היה אהוד ברק, אלוף פיקוד המרכז היה דני יתום, ומפקד האוגדה באזור היה שאול מופז – שלושת האחרונים שירתו בעבר בסיירת מטכ"ל. ועדת שמגר, שחקרה את האירועים, חשפה תקלות חמורות מאוד בתפקודו של צה"ל ושל השב"כ באותה פרשה. חשיפה זאת לא הביאה לתחקיר יסודי ולהפקת לקחים, כי האחריות לכשל המערכתי ההוא רבצה על כתפי רבין וברק.
ברק קיבל מדן שומרון צבא גרוע שהאינתיפאדה שחקה אותו, והוא השאיר לסגנו, אמנון ליפקין-שחק, שהחליף אותו, צבא גרוע יותר, שאינו מסוגל לגבות את המטרות הלאומיות, ושהלוחמה הזעירה בחמאס ובחיזבאללה קעקעה אותו. ניתן לאפיין את תפקודו של ברק כרמטכ"ל בארבעה אירועים: פרשת צאלים ב'/שיח אטד בנובמבר 1992; נפילת שבעה חיילי גולני, גשש אחד ומפנה פצצות אחד בדרום לבנון ב-19 באוגוסט 1993, שבגינה נענה רבין ללחציו של פרס להכיר באש"ף תוניס ובערפאת, ולחתום על הסכם אוסלו; הטבח במערת המכפלה ב-25 בפברואר 1994 ובריחת חיילי "גבעתי" ממוצב שהותקף על-ידי אנשי החיזבאללה, בדרום לבנון, בסוף אוקטובר 1994.
אירועים אלה ורבים דומים להם מצביעים על הכשרה לקויה של קצינים בצה"ל, לכל אורך שרשרת הפיקוד, כבר מקורסים למפקדי כיתות, דרך בה"ד אחד, פו"ם [פיקוד ומטה], והמכללה לביטחון לאומי. כפי שהתפרסם, מפקד בורחי "גבעתי" היה אחד מחמישים הקצינים המצטיינים בצה"ל ביום העצמאות באותה שנה. אי-אפשר לטעון שמדובר לגביו בכשל אישי-נקודתי. רוב קציני צה"ל לא הבינו שלא ניתן לשפר את הכשרת הקצינים ואת תפקודם ולהעביר את צה"ל מתרבות של חשיבה פרימיטיבית, נוסח האלף השלישי לפני הספירה, המבוססת על ניסיון אישי ושכל ישר, לחשיבה שיטתית, נוסח סוף המאה העשרים, המבוססת על אינטלקטואליצזיה של נתונים ומציאויות. כדי לשלוט במצבים יש להבין את אבני היסוד שלהם, וזאת לא ניתן לעשות בפרדיגמה הצבאית שרווחה ושעדיין רווחת בישראל. היו לי עם ברק שיחות אחדות על כך והוא הסכים איתי והתחייב לחולל את הרפורמה החיונית כשיהיה רמטכ"ל. התחייב, ולא עמד בהתחייבותו, לא רק כרמטכ"ל, אלא גם מאוחר יותר, כראש ממשלה ושר ביטחון.
אהוד ברק אכזב, לא רק משום שלא חולל את אותה הרפורמה שהצליח לחולל הגנרל שרנהורסט בצבא הפרוסי בתחילת המאה התשע-עשרה - למרות שברק הוזהר כי אם לא יחולל אותה, צה"ל יתפרק - אלא שאף לא נקט אפילו בשום אמצעי כדי להאט את ההתפרקות, וזאת עקב שיקולי שרידותו וקידום הקריירה שלו. לפני שפרש מצה"ל, תהה ברק באוזני חברים בלשכת הרמטכ"ל, איך מגיעים להנהגת המדינה374 ומה עליו לעשות כדי לכבוש את לבותיהם של חברי מפלגת העבודה.

יצחק שמיר:
"הרמטכ"ל צריך לפתור בעיות הביטחון ולמצוא פתרונות לטרור במקום לשיר שירי הלל לאסד... רמטכ"ל בכל צבא אחר, אילו היה מתבטא כפי שהתבטא הרמטכ"ל שלנו על ראש מדינת אויב, לא היה נותר על-כנו"

ראש הלשכה: "רוח אלוהים שרתה עליו"
ב-1 בינואר 1995 השתחרר ברק מצה"ל. ביולי אותה שנה מינה אותו רבין לשר הפנים. לאחר שנרצח, מינה אותו ראש הממשלה החדש, שמעון פרס, לשר החוץ, ובתפקידו זה הוא נפגש עם יאסר ערפאת בכנס שרי החוץ של ארצות הים התיכון, בברצלונה. ברק סיפר שערפאת אמר לו: "חיכיתי לפגישה הזאת... העמים שלנו עברו הרבה, וצריך לראות איך מקדמים את השלום". לפי ברק, ערפאת "היה ידידותי מאוד".375 זרע הפורענות נזרע: בעוד שברק האמין כי הוא קנה את ליבו של ערפאת, כמו שקנה את ליבם של רוב הישראלים, מסתבר במבט לאחור כי ערפאת עבד על ברק באותן שיטות שברק עבד על אחרים. כמנהיג המיועד של מפלגת העבודה, אחרי תקופת ביניים של שמעון פרס, התחזקה בלבו האמונה כי הוא יביא שלום על ישראל.
בבחירות לכנסת הארבע-עשרה ולראשות הממשלה ניצח בנימין נתניהו את שמעון פרס. ברק היה לחבר-כנסת באופוזיציה. בבחירות המקדימות ליו"ר מפלגת העבודה ביוני 1997 הוא נבחר ליו"ר המפלגה. חודש אחרי כן הוא נפגש עם יאסר ערפאת במחסום ארז. ערפאת אמר לברק: "אנו רואים בך את יורשו של יצחק רבין, השותף שלנו לשלום של אמיצים. אתה מעורר בנו אמון ועידוד, בייחוד ביחס לסיכוי תהליך השלום".376 מניתוח תפקודו של ברק כראש האופוזיציה וכראש הממשלה, עד שאריק שרון הביס אותו בבחירות לראשות הממשלה בשנת 2001 (ראה להלן), דומה כי דברי החנופה של ערפאת, ואחר-כך של נשיא סוריה ושר החוץ שלה (ראה להלן) הניעו את ברק להאמין כי הוא נשלח מטעם ההשגחה לסיים את הסכסוך היהודי-ערבי. חוכמה גדולה לא הייתה משולבת באמונה זאת ונזקים רבים היא עוללה למדינת ישראל.
כחודש אחרי אותה פגישה, אמר ברק לנציגי סיעת העבודה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כי הוא מציע להניע מהלך מדיני שיביא ליציאה מדורגת של צה"ל מלבנון, במסגרת הסכם, בערבות סורית ובתיווך אמריקני. הוא הדגיש שאין הוא מתכוון לנסיגה חד-צדדית. רוב המשתתפים התנגדו. בנימין בן-אליעזר אמר שאין סיכוי שהסורים יסכימו, ושנסיגה מלבנון פירושה הפקרת תושבי הצפון למתקפות של החיזבאללה.377
ב-21 בדצמבר 1998 הצביעה הכנסת בקריאה שלישית על פיזורה. התחילה מערכת הבחירות לראשות הממשלה, בין נתניהו וברק. לפי ראש הלשכה של ברק, הן כסגן רמטכ"ל, כרמטכ"ל וכראש ממשלה (עד שהתפטר), אלוף משנה בדימוס, חיים מנדל שקד, ברק מחשיב את עצמו כאישיות היסטורית בסדר גודל של וינסטון צ'רצ'יל, נלסון מנדלה ומיכאיל גורבצ'וב – אנשים שחוללו מהפכות היסטוריות. "הוא אמר ש'את בן-גוריון זוכרים כי הוא הקים את המדינה, את מנחם בגין יזכרו כי הוא הביא להכרת הערבים במדינת ישראל. רבין הביא שלום עם ירדן. עוד הסכם! אם לא היה נרצח היה אפיזודה חולפת. את הבא יזכרו בגלל סיום הסכסוך במזרח התיכון'. רוח אלוהים שרתה עליו. בא לו רעיון שהוא נבחר להושיע את ישראל, להביא את השלום. הוא אמר: 'אם אינני מביא לסיום הסכסוך במזרח התיכון, לא מעניין אותי להיות ראש ממשלה. יש דברים אחרים יותר מעניינים".378

שליח ההשגחה
מניתוח תפקודו של ברק כראש האופוזיציה וכראש הממשלה, עד שאריק שרון הביס אותו בבחירות לראשות הממשלה בשנת 2001, דומה כי דברי החנופה של ערפאת, ואחר-כך של נשיא סוריה ושר החוץ שלה הניעו את ברק להאמין כי הוא נשלח מטעם ההשגחה לסיים את הסכסוך היהודי-ערבי

כיצד החליט ברק לברוח מלבנון

הערות

תאריך:  03/05/2013   |   עודכן:  03/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החיזבאללה מביס את אהוד ברק
תגובות  [ 183 ] מוצגות  [ 183 ]  כתוב תגובה 
1
הבטחת שתעסוק בנושא
יוסף12  |  3/05/13 11:48
 
- פרשת קבר יוסף
אורי מילשטיין  |  3/05/13 12:16
 
- פרשת מדחת יוסף
פטריוט ישראלי  |  4/05/13 01:31
 
- כל הפרטים ופרטי הפרטים
אורי מילשטיין  |  4/05/13 05:45
2
ההישארות בלבנון היתה מסוכנת
אלון פלג  |  3/05/13 12:10
 
- לא היה הכרח לברוח
אורי מילשטיין  |  3/05/13 14:54
 
- נסיגה היא אף פעם לא מכובדת
אלון פלג  |  3/05/13 16:00
 
- המילה "נסיגה" רחוקה מן האמת
פלא יועץ  |  3/05/13 17:14
 
- קראת בכלל את טוכמן?
גלילי  |  3/05/13 21:50
 
- גלילי, כצל בתשלום שלי
אורי מילשטיין  |  4/05/13 05:55
 
- מי לדעתך משלם לי?
גלילי  |  4/05/13 07:08
 
- מה מילשטיין רוצה?
ב_שמואל  |  3/05/13 16:31
 
- אני רוצה לשרוד
אורי מילשטיין  |  3/05/13 17:35
3
החיזבאללה נדפק מהנסיגה
א-א  |  3/05/13 12:22
 
- לבנון כיום בסיס לנשק גרעיני
תרחיש ידוע מראש  |  3/05/13 13:51
 
- הברחנים
אורי מילשטיין  |  3/05/13 15:04
 
- האומנם מילשטיינים הפקירו
ב_שמואל  |  3/05/13 18:23
 
- את פרטי הבריחה אפרט
אורי מילשטיין  |  4/05/13 06:01
4
ברק אינו ייחודי
אובד מדינה  |  3/05/13 12:31
 
- ברק מסוכן
אורי מילשטיין  |  3/05/13 15:10
5
קצת על צאלים
קישור  |  3/05/13 12:49
6
האובססיביות של מילשטיין-ההקנטו ל"ת
עין אחת  |  3/05/13 12:51
 
- אני אכן אובססיבי
אורי מילשטיין  |  3/05/13 14:30
7
ה"מפוקחים" שבינינו טענו
אחרת  |  3/05/13 12:57
 
- ההתהדרות היתה תעמולה
אורי מילשטיין  |  3/05/13 16:26
8
מילשטיין המקניט
עין אחת  |  3/05/13 12:58
 
- כבלעם באת לקלל ויצאת מברך ל"ת
קורא בעיון  |  3/05/13 18:19
 
- לא לקלל ולא לברך אלא לומר
אורי מילשטיין  |  4/05/13 06:13
 
- מילשטין לא הקניט רק סיפר אמת ל"ת
מאיר עיניים  |  4/05/13 07:17
 
- כל מילה אמת...??
שמעון אמסלם  |  4/05/13 10:57
 
- לא כל האמת ולא רק האמת
גלילי  |  4/05/13 18:24
 
- כל ורק!!! ל"ת
אורי מילשטיין  |  8/05/13 14:51
 
- ברור...והחיילים ברחו מהמוצב?
גלילי  |  9/05/13 08:29
9
אנא הרחב גם בנושאי
אסטרטגיה  |  3/05/13 13:06
 
- הבעיה אינה אסטרטגית אלא
אורי מילשטיין  |  3/05/13 14:17
 
- פרופ' פסיג- "אליטות "
פרופ' זאב אלמוג  |  4/05/13 10:01
 
- האלליטה עזבה את הקיבוץ
אורי מילשטיין  |  4/05/13 21:12
 
- הכוונה שלי דר' אורי
שתייצר חומר  |  4/05/13 10:53
 
- הכוונה שלי
אורי מילשטיין  |  4/05/13 20:47
 
- עדיין אני מנסה לכוון אותך
לכוון פקוד גבוה  |  6/05/13 13:30
 
- כדי למלא את בקשתך
אורי מילשטיין  |  6/05/13 15:54
10
מדריד 91' + העדר התמחות בשטח
בעיות יותר עמוקות  |  3/05/13 13:17
 
- מדריד ואוסלו
אורי מילשטיין  |  3/05/13 15:31
 
- מדריד ואוסלו הן המשך הפסיביות
המכוונת והמתואמת  |  4/05/13 15:44
 
- הרש"פ היא גרסת מאורחת של הפת"ח
בחסות השבכ מהתחלה  |  4/05/13 15:50
 
- הקישור לא קיים ל"ת
יואל קורנבלום  |  5/05/13 06:41
 
- תיכנס לאתר קוספיל ישראל וצייט
פלא יועץ  |  5/05/13 11:36
11
אמת ממילשטיין תצמח=וצדק משמים!
קורןנאוה טבריה  |  3/05/13 13:34
12
מה מניע את אהוד ברק ? ל"ת
חשדנית  |  3/05/13 14:11
 
- המשך
חשדנית  |  3/05/13 14:25
 
- מנהיג אמיתי
אורי מילשטיין  |  3/05/13 16:32
 
- נכון, הצבא מתנהג כמו
בכדורגל  |  3/05/13 19:33
13
אהוד ברק והקלטות מפרשת הרפז
חשדנית  |  3/05/13 14:53
14
שוב מוגשות עמדה ודעה פוליטיות
פועה  |  3/05/13 16:51
 
- כל זה אינו מצדיק את הבריחה! ל"ת
אורי מילשטיין  |  3/05/13 20:39
 
- ואם היו נסוגים בתופים וחצוצרה
פועה  |  4/05/13 12:45
 
- והוא עוד מתהדר בברברה טוכמן...
גלילי  |  5/05/13 03:19
 
- פועה ממציאה היסטוריה חדשה...
רמי ש.  |  3/05/13 23:14
 
- המשך עבור "ההיסטוריונית" פועה
רמי ש.  |  3/05/13 23:18
 
- אריק שרון "המליך" את ערפאת!
פועה  |  4/05/13 13:03
 
- הבלים
רמי ש.  |  4/05/13 15:03
 
- חוסר הבנה! לא לחסל אינו המלכה
פועה  |  4/05/13 16:10
 
- הבלים יותר גדולים
רמי ש  |  4/05/13 19:26
 
- את יודעת שהיציאה למלחמת
ב_שמואל  |  4/05/13 18:48
 
- שמעון פרס המליך את עראפת
יואל קורנבלום  |  5/05/13 06:54
 
- פרס מעשי. עדיף לטפל בהם כאן
פועה  |  5/05/13 09:23
 
- הגיון סמולני...לקרב את הרוצח
חשדנית  |  5/05/13 11:18
 
- פיגועי ההתאבדות היו בכל מקרה
פועה  |  5/05/13 15:07
 
- מטומטמת ל"ת
חשדנית  |  5/05/13 15:58
 
- עדיף לטפל באיראנים כאן?
יואל קורנבלום  |  5/05/13 19:16
 
- בהחלט ראש תירס. המרחק זה הצרה!
פועה  |  6/05/13 21:41
 
- איך תביני? כשהשכל שלך נאנס
ב_שמואל  |  7/05/13 00:02
 
- משחקים
אורי מילשטיין  |  7/05/13 16:11
 
- יפה שבסופו של דבר גם
ב_שמואל  |  4/05/13 07:37
 
- גולם ימני ודאי שאוסלו היה נכון
פועה  |  4/05/13 16:31
 
- את מסתמכת על אנוסים?
ב_שמואל  |  4/05/13 19:14
 
- היפה אצל ימנים שהם תמיד נאנסים
פועה  |  4/05/13 19:54
 
- אני לא מתפלא כשאת כותבת
ב_שמואל  |  4/05/13 21:35
 
- מישהו אנס אותך להכליל?
נחום שחף  |  9/05/13 15:26
 
- בוגי יעלון חושף את שקר אוסלו: ל"ת
חשדנית  |  5/05/13 21:38
 
- בטעות לא נכנס הטקסט, הנה שוב: ל"ת
חשדנית  |  6/05/13 23:15
 
- חחח...פעם שלישית, וגמרנו:
חשדנית  |  6/05/13 23:27
 
- הפוסט-ציוניות הוא תוצאה הכרחית
אורי מילשטיין  |  7/05/13 05:44
 
- כוונתך שאנחנו נשאבים לקומוניזם
חשדנית  |  7/05/13 08:07
 
- הוירוס המרכסיסטי
אורי מילשטיין  |  7/05/13 16:04
 
- ואתה בפוסט טראומה עוד מ1948
פועה  |  7/05/13 21:59
 
- יעלון:יש לי ביקורת קשה על פרס
חשדנית  |  5/05/13 21:46
 
- הסמולנים הם "סופניים"
חשדנית  |  5/05/13 22:05
15
השגות על ד"ר מילשטיין
חייל זקן  |  3/05/13 18:48
 
- הרמטכ"לים
אורי מילשטיין  |  3/05/13 20:20
 
- הרמטכ"ל מהנשארים
עליונה דורנר  |  4/05/13 10:41
 
- חמשת הרמטכ"לים האחרונים
במ"לים  |  4/05/13 10:48
 
- עם אלופים כמוהו אין
סיכוי, יוסי שריד  |  4/05/13 12:41
16
אני מצפה בקוצר רוח לשמוע את
הניה  |  3/05/13 20:13
17
הבעיה העיקרית שלנו
יואל קורנבלום  |  3/05/13 21:27
 
- הבעיה העיקרית - המשך
יואל קורנבלום  |  3/05/13 22:18
 
- יואל, שאלות יפות אתה מעלה
ב_שמואל  |  4/05/13 08:48
 
- ארה"ב כבר החליטה: ישראל תיעלם
חשדנית  |  4/05/13 10:59
 
- פרס מוחק את המדינה היהודית...
חשדנית  |  4/05/13 11:05
 
- הערות
מורה נבונים  |  4/05/13 17:05
 
- היטלר לא מת ! ממשיכיו NIF
חשדנית  |  4/05/13 20:27
 
- רשימת הפולשים של NIF
חשדנית  |  4/05/13 20:37
 
- הנבל ג'.סורוס [שווארץ] היה רק
פלא יועץ  |  5/05/13 14:30
 
- "עם ישראל אינו עם חכם"?
ב_שמואל  |  5/05/13 10:20
 
- שמואל, לדעתי הכוונה שלו
חשדנית  |  5/05/13 13:50
 
- קראתי שוב, כנראה שצדקת ל"ת
ב_שמואל  |  5/05/13 18:18
 
- עוד כמה מילים
מ"נ  |  6/05/13 04:14
 
- סוכני 'השטן' יושבים בתוכנו.אמת
חשדנית  |  6/05/13 08:22
 
- כמו נוח בשעתו
אורי מילשטיין  |  6/05/13 10:32
 
- פרדוקס יסוד ביהדות ובישראליות
אורי מילשטיין  |  6/05/13 10:23
18
לבנון
חותל  |  3/05/13 21:45
 
- לא עסקתי בדגן
אורי מילשטיין  |  4/05/13 05:33
19
אף מילה על רפול
קבלות  |  3/05/13 22:02
 
- הספר איננו על רפול
אורי מילשטיין  |  4/05/13 05:40
 
- לפי ויקיפדיה היה זה רפול
קבלות   |  4/05/13 14:20
20
מילשטיין ממש לא היסטוריון
שמעון אמסלם  |  3/05/13 23:12
 
- מסתבר אמסלם שגם אתה
אורי מילשטיין  |  4/05/13 06:39
21
קצת השגות על הפרק המבולבל...
גלילי  |  3/05/13 23:24
 
- "האולקוס הספרדי"
אורי מילשטיין  |  4/05/13 06:54
 
- אני יכול להסכים עם רוב זה
גלילי  |  4/05/13 07:15
 
- הסיבות לתפקודו הלקוי של ברק
אורי מילשטיין  |  6/05/13 17:48
 
- כמעט הצלחתי להסכים איתך...
גלילי  |  6/05/13 20:29
 
- אין כלל ספק שברק הוא טיפוס
חייםק'ה  |  6/05/13 20:59
 
- אורי, מה בקשר לכישרון מולד?
יואל קורנבנלום  |  6/05/13 22:31
22
ברק" העתיק" במבחנים
קבלות  |  4/05/13 00:13
 
- "שמש השמאל" לא למד מדעים.נקודה
מעשי ודברי אחד  |  4/05/13 00:29
 
- לעג הוא תגובה של מי שאינו מבין
אורי מילשטיין  |  4/05/13 07:01
 
- העתקה במבחנים, ככה
זה בקיבוצים  |  4/05/13 10:14
 
- בבתי הספר בקיבוצים
מומחה לזיוף  |  4/05/13 10:23
23
מילשטיין-יעלון השיג אותך
עין אחת  |  4/05/13 02:19
 
- התובנה שצה"ל אינו מגבה
אורי מילשטיין  |  4/05/13 05:27
 
- שמחה מוקדמת
חייל זקן  |  4/05/13 09:40
 
- אני לא מסוגל להבין את הרעיון
ב_שמואל  |  4/05/13 10:37
24
פסיכולוגית ההישרדות הישראלית
אלון פלג  |  4/05/13 03:15
 
- קשקוש
רמי ש.  |  4/05/13 03:52
 
- הפצצה משדרת פחדנות
אלון פלג  |  5/05/13 12:47
 
- אלון, יש לך טעות
רמי ש.  |  6/05/13 14:28
 
- אבל חוקי המשחק הסתנו
אורי מילשטיין  |  6/05/13 17:03
 
- בענין זה אני מסכים אתך
רמי ש  |  6/05/13 20:59
 
- אני לא מבין מאין שואבים רעיונו
ב_שמואל  |  6/05/13 19:41
 
- אין כאן שום חידוש
חייםק'ה  |  6/05/13 21:14
 
- מרד בשר התותחים
אורי מילשטיין  |  4/05/13 07:07
 
- היינו בסכנה קיומית אמיתית
אלון פלג  |  15/05/13 02:54
25
צהל נשאר בלבנון בגלל קיבעון
לימבו  |  4/05/13 07:34
 
- היבטים אופרטיביים וטקטיים
אורי מילשטיין  |  4/05/13 07:42
26
דעה אחרת
נעם בן צבי  |  4/05/13 08:47
 
- לטיפש לא מראים חצי עבודה
אורי מילשטיין  |  4/05/13 09:33
 
- מילשטיין - יישר כח.
ajn  |  4/05/13 11:36
 
- אנא כתוב אלי במייל הפרטי
אורי מילשטיין  |  4/05/13 16:02
 
- נשלח
ajn  |  4/05/13 21:39
 
- מילים כדורבנות
וייס2  |  4/05/13 19:19
 
- לא מספיק הרבה כדי לחולל שינוי ל"ת
אורי מילשטיין  |  4/05/13 20:30
 
- נעם, למרות אי הסכמתי לתאור
ב_שמואל  |  4/05/13 14:35
 
- בן צבי: צה"ל נטש ציוד מסווג
חשדנית  |  4/05/13 23:49
 
- נעם האם ביום הבריחה היית בחו"ל
אורי מילשטיין  |  6/05/13 20:12
27
מי רצח את המועמד לרמטכ"ל?
חשדנית  |  4/05/13 11:44
28
ברק: שיקול דעת מוטעה,שיכרון כח
חשדנית  |  4/05/13 12:26
29
ברק אסון כשלון כניסת המסתננים
המציאותי  |  4/05/13 14:37
 
- ברק עיכב בניית הגדר:
חשדנית  |  5/05/13 00:01
30
ברק טעה בגדול ומילשטיין ???
זאב 12345  |  4/05/13 21:01
 
- ניהול מערכות מורכבות
אורי מילשטיין  |  4/05/13 21:51
31
כרגיל חובבנות ורשלנות
חייםק'ה  |  4/05/13 21:02
 
- לחיימק'ה שיצא ישר
ראומה  |  4/05/13 22:16
 
- אבל אוויל!!! ל"ת
אורי מילשטיין  |  4/05/13 22:39
32
תתעוררו-אתם חיים בעבר ל"ת
עין אחת  |  4/05/13 21:16
 
- ילמדנו בעל "העין האחת"
ראומה  |  4/05/13 22:33
 
- טומן ראשו בחול - כיצד יראה?
אידבבה  |  5/05/13 00:47
 
- בעל עין אחת
אורי מילשטיין  |  5/05/13 13:59
33
בן כספית: ברק הרמטכ"ל הפוליטי
חשדנית  |  5/05/13 00:20
 
- פוליטי משמע דואג לעצמו
אורי מילשטיין  |  5/05/13 06:09
 
- בכדי להבין את מניעיו של א.ברק
פלא יועץ  |  9/05/13 14:24
 
- צודק מאד
חייםק'ה  |  9/05/13 15:00
 
- נכון. הם 'האידיוטים השימושיים'
חשדנית  |  9/05/13 19:01
 
- האומנם הטענה שלך מתאימה רק
ב_שמואל  |  10/05/13 10:01
34
רצח רבין הציל את חיזבאלה והרשפ
אחריו רק שרון  |  5/05/13 01:35
35
צ'רצ'יל מנדלה וגורבצ'וב חולרות
איומות ונוראות  |  5/05/13 02:03
 
- ברק התעניין בתדמיתם
אורי מילשטיין  |  5/05/13 08:46
36
ברק ידע על האלימות - והסתיר !
חשדנית  |  7/05/13 05:40
 
- הרמטכ"ל גבכי אשכנזי
אורי מילשטיין  |  7/05/13 09:24
37
עלילות אהוד ברק פרק 11
משה נוטמן  |  10/05/13 10:28
 
- הפרק ה-11:
חשדנית  |  10/05/13 16:01
38
מתי תכתוב על בגין, נתניהו ?
אבנר מרט  |  18/07/13 02:05
 
- אתה מדבר כמוהם בדיוק
וידלה  |  17/09/20 09:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
ד"ר אורי מילשטיין
שר הביטחון שלנו הצליח לעבוד במשך עשרות שנים על מרבית הישראלים ועל רבים בעולם    הוא שכנע את כולם שהוא 'חייל מספר 1', 'מר ביטחון' ו'מצביא מהולל' למרות שנכשל בכל פעולותיו הצבאיות    פרק ראשון מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שני מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    בפרק זה יסופר מה דעתו של רפאל איתן על אהוד ברק, ועל הצל"שים שלו; על הקמת סיירת מטכ"ל, שהיוותה חממה לאישיותו הנכלולית של ברק; על מאמציו של אברהם דר לחלץ את נדוני "העסק הביש" מבית סוהר במצרים; על הפנטזיות של אברהם ארנן; ועל תרבות האינטריגות באגף המודיעין של צה"ל
אורי מילשטיין
פרק שלישי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    בפרק זה יתואר איך מי שהקים את סיירת מטכ"ל, ומפקדה הראשון, אימן את פקודיו באמצעות מעשי שוד, בבחינת - חוק המדינה לא חל עליהם; איך התחמק ברק מחקירת מצ"ח וממשפט צבאי, על שפקוד שלו נהרג כתוצאה מהתרשלותו; כיצד הפר ברק פקודות, במבצע פשוט יחסית, ולמרות זאת זכה בצל"ש הראשון שלו
ד"ר אורי מילשטיין
פרק רביעי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    בפרק זה יתואר איך ניצל ברק את תפקידו כמפקד סיירת מטכ"ל כדי להחניף לראשי המדינה וצה"ל כדי לקדם את הקריירה שלו; איזה נזק גרמו מבצעי הסיירת לצה"ל; על ההכנות הלקויות של הסיירת לקראת מבצע "אביב נעורים"; על תפקוד ברק במבצע שעליו קיבל צל"ש; על הפרת הפקודות של ברק בזמן המבצע, ועל התחקיר הלקוי של תפקוד ברק והסיירת במבצע
אורי מילשטיין
פרק חמישי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: עם ניסיון קצר של מפקד פלוגת שריון, דורש ברק מן הרמטכ"ל לתת לו לפקד על חטיבת שריון סדירה מספר 14    השר לשעבר מרדכי ציפורי: "אצל ברק הכל הולך בשקרים!"    ברק מפנטז על גדוד שריון מטכ"לי שיציל את עם-ישראל ונשלח לפטרל בעורף    מפקד חטיבת הטיראנים תת-אלוף בדימוס יואל גורודיש מאשים את ברק בשקרים
אורי מילשטיין
פרק שישי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: מערכת 'החווה הסינית' והסתבכות גדוד 890 שם; ברק לא ממלא פקודה לחבור לצנחנים ולחלץ את נפגעיהם; ברק יוצא עם פלוגת טנקים להשמיד מערך חטיבתי מצרי חפור ומאורגן, נקלע לשטח השמדה דוויזיוני, מושמדים לו 5 טנקים והשאר בורחים; ברק מונע עריכת תחקירים והפקת לקחים
אורי מילשטיין
פרק שביעי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: כיצד עבר ברק במהירות מתפקיד לתפקיד בלי הכשרה, בלי ניסיון ועם חוות דעת שליליות אפילו של הרמטכ"ל; כיצד מונה לסגן מפקד הגיס הצפוני למרות שמפקד הגיס זלזל בו; כיצד תכנן באופן לקוי את מהלכי הגיס הצפוני במלחמה הצפויה בלבנון; ועל השותפות של ברק כראש אגף תכנון בהכנות הלקויות למלחמת לבנון הראשונה
ד"ר אורי מילשטיין
פרק שמיני מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: האופן שבו פרצה מלחמת לבנון 1; נטרול סגן מפקד הגיס ברק ע"י מפקד הגיס בן-גל; על אחריות ברק לפקק הלוגיסטי שהכשיל את תפקוד הגיס, על הסיבות שלא התפרסמו עד היום להצלחתו של חיה"א במלחמת ששת הימים, לכישלונו במלחמת יוה"כ ולהצלחתו במלחמת לבנון 1; על המחדל הלוגיסטי של ברק ועל הטבח שביצעו מטוסי חיה"א בחיילי צה"ל
ד"ר אורי מילשטיין
פרק תשיעי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: הכנות הסורים מ-75' להשמיד כוחות צה"ל בסביבות סולטאן יעקב; העימות בין מפקד חטיבת הטנקים נחמן רבקין לבין סגן מפקד הגיס ברק וסירוב הפקודה של רבקין שהצילה את פקודיו מטבח נוסף; חוסר התמצאותו של ברק באזור הלחימה והדיווח המודיעיני המוטעה שהעביר ליאנוש; ועל האמון חסר הבסיס של יאנוש בדיווח למרות שזלזל בברק
ד"ר אורי מילשטיין
פרק עשירי מספרו/מחקרו הסנסציוני החדש של ההיסטוריון הצבאי ד"ר אורי מילשטיין על ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, רב-אלוף בדימוס אהוד ברק    הפעם: הסיפור האמיתי על קרב סולטאן יעקב שגרם לזעזוע עמוק בציבור בישראל; על אחריותו הישירה של ברק לקרב ולכישלונו; על השמדת טנקים של כוחותינו ע"י כוחותינו; על התפקוד המעולה של אנשי הארטילריה שהצילו גדוד טנקים ישראלי מהשמדה; על אי-ביצוע תחקיר אמיתי של הקרב ועל האופן שברק ברח מאחריות ומאשמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il