X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חברת החשמל אינה מזניחה את הטיפול בעמודי חשמל מכל סוג שהוא - ברזל, בטון או עץ - בחברה מקפידים לבצע מגוון פעילויות למיגון ולשילוט העמודים תגובה למאמרו של דרור עמית "חברת החשמל מסכנת את הציבור"
▪  ▪  ▪
החשמל - הוא שמסוכן [צילום: פלאש 90]
חברת החשמל מסכנת את הציבור
דרור עמית
עמודי החשמל העיליים מהווים סכנה חמורה לפגיעה בנפש ומדי פעם בפעם גובים קורבן. חלקם מרקיבים, חלקם מעוקמים ומרופפים ועל רובם אין כל שילוט אזהרה. למרות פסיקות בית המשפט בעבר וקביעתו שלא הופקו לקחים מן המתרחש, המצב בשטח הולך ורע
לרשימה המלאה

חשמל מסוכן! כי לא רואים אותו, לא שומעים אותו ולא מריחים אותו. עמוד חשמל לעומת זאת - לא מהווה סכנה חמורה לפגיעה בנפש. עובדה היא, שעמודי חשמל ממוקמים בכל מקום בעולם משך דורות על דורות. אך כמו כל אביזר גם הוא דורש אחזקה ונקיטה באמצעי בטיחות.
בתגובה למאמרו של מהנדס הבניין דרור עמית שפורסם לאחרונה באתר News1 [ראה משמאל], חשוב לי לתקן מספר אי-דיוקים אשר הוצגו במאמרו כעובדות.
בחברת החשמל קיימים נהלים ברורים לאחזקת כל אלמנט ומתקן - החל בעמודי מתכת או עץ, כבלי חשמל, שנאים, כדורי אזהרה ועד הבורג הכי קטן. לכל מתקן תקופת בדק ואחריות מוגדרת, כולל תיעוד פרטני.
חברת החשמל מבצעת עבודות טיפול ואחזקה בעמודים באופן רציף במהלך כל שנותיה – וזאת בהתאם לסטנדרטים המחמירים ביותר בעולם. ולראיה – אמינות אספקת החשמל בישראל היא מהגבוהות בעולם והלקוח הישראלי כמעט ושאינו מרגיש הפסקות חשמל, גם לא בתנאי מזג אוויר קיצוניים.
חברת החשמל ביצעה בשנים האחרונות פרויקט רחב היקף בעלות של כ–300 מיליון ש"ח להתקנת מגני טיפוס בעמודי חשמל ושילוטם, בתוך ובקרבת ריכוזי אוכלוסין, בכל רחבי הארץ. בימים אלה חברת החשמל מרחיבה את הפרויקט גם לשטחים שמחוץ לאזורים מיושבים. גם בנושא זה קיימים בחברה נהלי אחזקה ברורים המגדירים את תקופת הבדק ומהות בדיקת תקינות מגני הטיפוס, ואשר עובדי החברה מקפידים עליהם כמו על שאר הוראות האחזקה והבטיחות.
חברת החשמל אינה מזניחה את הטיפול בעמודי חשמל מכל סוג שהוא - ברזל, בטון או עץ – בחברה מקפידים לבצע מגוון פעילויות למיגון ולשילוט העמודים, כולל שיקום רגלי עמודי מתכת, צביעת מגן בפני התחשמלות של עמודי מתכת והחלפת עמודי עץ רקובים. עמודים בודקים כל שמונה שנים וארקות לשמירה על הבטיחות בודקים כל ארבע שנים.
מזה שנים עושה חברת החשמל שימוש במגוון סוגי עמודים: עמודי עץ, בטון ועמודי מתכת. השיקולים בבחירת סוג העמוד הם רבים וביניהם גם השיקול הסביבתי וההשתלבות במרחב. כולל צביעת העמודים בצבע המשתלב עם הסביבה, התקנת מגנים מיוחדים למניעת התחשמלות של בעלי כנף ועוד. כיום, ברוב המקרים, במיוחד בשטחים אורבניים, רשת החשמל מוטמנת בקרקע. וגם זה נעשה בשיתוף פעולה מלא עם קק"ל, רשות הטבע והגנים וכמובן עם הרשות המקומית.
סטנדרט בטיחות מהגבוהים בעולם
גם בתחום הטמנת רשתות הכתבה חוטאת לאמת, זה למעלה מ-15 שנה שתשתית החשמל בשכונות חדשות בערים היא תת-קרקעית ולא עילית. בנוסף לכך, ישנם מקומות בהם חברת החשמל מורידה רשת קיימת באופן יזום - על-אף העלויות האסטרונומיות - ובכל זאת מבצעת הטמנת רשתות בזמן חיבור לקוחות חדשים ושינויים ברשת, כמו הפרויקט המבוצע ממש בימים אלה לאורך נתיבי איילון בתל אביב.
נושא הבטיחות הוא מהנושאים החשובים והמפותחים ביותר בחברת החשמל, הן ברמת הציוד והן ברמת נהלי העבודה. חברת החשמל מנהיגה תוכנית לימודים חינוכית בכ-1,750 בתי הספר יסודיים בשם "נתיב האור" במסגרת מחנכת לבטיחות ולזהירות בקרבת מתקני חשמל.
לאורך שנים התמקדה פעילות ההסברה של החברה בנהלי בטיחות, כולל הפרסומות המוכרות של "שקע ותקע", אשר העבירו לילדים ולמבוגרים כללי בטיחות בכל הנוגע לעמודי חשמל, הקרבה אליהם והטיפוס עליהם האסור בתכלית האיסור. חברת החשמל פועלת מיוזמתה בפעילויות מגוונות בקהילה ומעבירה מסרים של בטיחות בקרבת חשמל.
חברת החשמל עומדת בסטנדרט בטיחות מהגבוהים בעולם ועומדת בשורה אחת עם מדינות מערב אירופה. חברת החשמל מחויבת ומבצעת שילוט על כל מתקניה בשלוש שפות הרשמיות בארץ (עברית, אנגלית וערבית) ובנוסף מתקינה מגני טיפוס בעמודי מתכת שקיים החשש שיטפסו עליהם.
ואם אחזור לעניין מאמרו של מהנדס הבניין – אני ממליץ לו לבדוק את נכונות הנתונים שהציג ברשימתו, אומנם חברת החשמל היא מונופול, אך זוהי קודם כל חברה מקצועית, אחראית ואמינה המבצעת עבודתה על הצד הטוב ביותר, תוך שמירה על נהלי בטיחות – בתוך החברה וקודם כל מול לקוחותיה, באשר הם.

הכותב הוא מהנדס מחוז ירושלים בחברת החשמל.
תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  07/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשמל הוא מסוכן. העמודים ממש לא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רשתות תת קרקעיות
רמי רצון  |  7/05/13 07:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
אתם לא יודעים מה זה טרנסג'נדר?! לא מעניין אתכם?! הרי אלה בני אדם. הם חיים בתוכנו. בשביל זה יש את ערוץ 2 ואת התוכנית "האח הגדול"
עמוס שנער
אילו היה ניתן להוכיח שהשלום המוצע לנו הינו שלום לדורות, אין לי ספק כי הרוב המכריע של אזרחי ישראל היה מוכן לחזור לקווי 67 ואף לתת מעבר לכך. בעניין כוונות השלום איננו יכולים להסתפק בהצהרה של הליגה הערבית לבדה
נועם גולן
כיצד תרגיש מוטרדת כאשר הממונה עליה הוא אחד מבעלי התפקידים בוועדה הבודקת את החשד להטרדה מינית והוא גם זה שמטריד את אותה עובדת?    תמיהות
אבישי אפרגון
קיומן של שתי התקיפות, על-רקע התקיפה הקודמת בחודש ינואר, מעלים במידה מסוימת את הסבירות לתגובה אולם סביר להניח שגופי הערכת המודיעין בארץ העריכו כי הסבירות להידרדרות אזורית לא תהיה גבוהה ומשום כך קיבל הדרג המדיני את ההחלטה לפעול צבאית
שמעון זיו
הירקות הנן מאכל בסיסי כמו לחם אחיד בשכבות החלשות וכפי שהלחם האחיד מסובסד הרי שאי הטלת המע"מ משמשת כסובסידיה לחלש למרות שהוא מגיע גם לכיסו של החזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il