X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הממונה על ההון והביטוח במשרד האוצר הוציא השבוע הודעה לציבור שכל אזרח יכול להיכנס לאתר ITUR.MOF.GOV.IL ולחפש שם לפי מספר תעודת הזהות כספים שנשכחו, שלו או של יקיריו שנפטרו - כספים שעד עכשיו הוחבאו ע"י החברות הפיננסיות תחת השם "כספים רדומים"
▪  ▪  ▪
איפה הכספים? [צילום: פלאש 90]

בשנים האחרונות אני טוען שוב ושוב בכנסת ובמאמרים, שללא ספק השערוריה הכלכלית הגדולה ביותר במדינה היא שדידת המדינה מכ-30 מיליארד שקלים על-ידי הבנקים והחברות הפיננסיות המנהלות קרנות וקופות למיניהן בנצלם "כספים רדומים" - כספים שלא שייכים להם.
אני עמדתי על כך אישית כשכיהנתי כדמ"צ (דירקטור מקרב הציבור) במספר חברות פיננסיות ופניתי בנושא לאנשי האוצר ולחברי כנסת. טענתי, כי על-פי החוק, כספים אלו, כרכוש שבעליו לא ידועים, חייב לעבור לרשות המדינה, ובמדויק יותר: לאפוטרופוס הכללי; אלא שהחברות הפיננסיות לא העבירו עד היום לאפוטרופוס הכללי ולו אגורה אחת, וגם לא נדרשו לעשות זאת! זהו הכשל הנורא ביותר בין הון ושלטון!
הצעות החוק שטורפדו
לבקשת מספר ח"כים, מרכז המידע בכנסת בדק ואישר שבין 4% ל-5% מהכספים המופקדים בקרנות ההשתלמות, בקופות הגמל והפנסיה, הם "כספים רדומים" - דהיינו, חשבונות שאין בהם פעילות ושנותק הקשר מזה שנים רבות עם בעליהם. אחוזים בודדים אלו מסתכמים בסך של כ-15 מיליארד שקל! יותר מכך - אם נצרף לכך את ה"חשבונות הרדומים" בבנקים, נעריך שיש שם עוד 15 מיליארד שקל לפחות!
מכיוון שפנייתי לממונה על ההון באוצר בשעתו (ענתבי) לא הניבה פרי וגם לא פנייתי האישית למבקר המדינה, פניתי לכנסת. שני חברי כנסת, משה כחלון ומאיר שטרית, כל אחד לחוד, יזמו הצעות חוק לחייב את החברות הפיננסיות לתמוך בהקמת מנגנון שיעזור לציבור לזהות "חשבונות רדומים" בין שהחשבון שייך לאזרח או ליורשיו (בדומה למנגנון שעזר לזהות בשעתו נושאי אגרות מלווה המדינה). אבל ראו "איזה פלא" - ועדת שרים לחקיקה בראשות שר המשפטים יעקב נאמן (שזיקתו להון ושלטון מוכרת זה מכבר...), פסלה הצעות חוק אלו וזה אף דאג לכך שהקואליציה תצביע נגדן בכנסת בקריאה טרומית, בטענה המגוחכת שיש פה פגיעה בצנעת הפרט... (שלא להזכיר פגיעה בקליינטים העיקריים שלו ב"הרצוג-פוקס-נאמן"...).
קשה היה לי להבין מדוע המדינה, ובעיקר ראש הממשלה והאוצר, מוותרים בקלות לחברות הפיננסיות הפרטיות על סכום עתק כזה של 30 מיליארד שקל - סכום שיכול היה לסייע להם לא רק להתמודד בעתיד עם בעיות חינוך, חברה ובריאות, אלא למנוע כבר מיידית העלאת מחירי המים והדלק, לאפשר הורדת מע"מ, להוסיף עוד מיטות בבתי חולים ולתקן כיתות הנוטפות מי גשמים.
זהבה גלאון קמה
לבסוף, כנגד המחדל הזה קמה חברת הכנסת זהבה גלאון, כחברת ועדת הכספים, ודרשה לשים קץ לגזל הזה. לכן יצאה לבסוף הוראת הוועדה לחברות המנהלות קופות גמל ופנסיה, לחשוף את מספרי תעודות הזהות של בעלי החשבונות הרדומים אצלן - ואף שההוראה נעשתה כבר לפני שנה היינו צריכים לחכות עד שהשר נאמן יסתלק מתפקידו כדי שהממונה על ההון והביטוח באוצר יוכל להוציא השבוע הודעה לציבור שכל אזרח יכול להיכנס לאתר ITUR.MOF.GOV.IL ולחפש שם לפי מספר תעודת הזהות כספים שלו או של יקיריו שנפטרו.
השאלה שנשאלת עכשיו, מתי יחויבו הבנקים בישראל ללכת בדרך זו? מומחה לנושא אמר לי שזה יהווה זעזוע רציני למערכת הבנקאית, והיא תילחם קשות על-מנת להמשיך ולשחק בשוק הכספים בכספים שכלל לא שייכים לה אלא למדינה.
נגיד בנק ישראל, ראש הממשלה, שרת המשפטים , שר האוצר, היכן אתם?

תאריך:  09/05/2013   |   עודכן:  09/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
של מי 30 מיליארד השקלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עושים לביתם
אורי מילשטיין  |  10/05/13 08:59
2
אומ"ץ טייפלה בנושא זה
שאול ק  |  10/05/13 10:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל הרשקוביץ
רק במקום אחד בישראל קורים נסים רפואיים. נכי צה"ל נהנים מנסים רפואיים מדהימים , ללא עזרת רנטגנים ומקובלים משונים למיניהם, ללא עזרה רפואית מרופאים ידועי שם וללא טיפול רפואי כואב. רק פקידי אגף השיקום של משרד הביטחון הם אלה הגורמים לנסים רפואיים
יאיר בן-חור
המשוררות שרה אהרונוביץ-קרפנוס, חיה בנצל ושושנה ויג הזמרת רחלי וולשטיין יוצאות במופע משותף, "חשופות" הבנוי כולו מטקסטים מתוך יצירותיהם. חיבור מופלא שתוצאתו ערב מפתיע וחד-פעמי
בן בורנשטיין
המחאה אינה צריכה להיות על היעדר הנצחת משורר מזרחי על שטר השקל. המחאה האמיתית צריכה להיות מכוונת, אל השאלה - מדוע אף אחד מאיתנו, לא מכיר שירה עברית מזרחית. כששירה מזרחית תהיה באמת לחלק מן הפולקלור הישראלי, נוכל לשים משורר מזרחי - ישראלי - יהודי - על השטר, עם איזו מההגדרות שתשרוד, וללא רגשות מלאכותיים של פלורליזם מזויף
חנן וייס
יאיר לפיד באוצר זה כמו עמיר פרץ בביטחון    שבע סיבות מדוע לפיד לא יכול להיות שר האוצר שלנו
הרב אליהו קאופמן
ברור לי ש"יום ירושלים" הוא יומם של אלה המעוניינים לשנות את המושג ההיסטורי הקדוש של העיר. כמו בכל חג יהודי וסמל, כך זה אירע גם בהגדרתה של העיר ירושלים ע"י המדינה החילונית החדשה. התוכן הרוחני - יהודי הוצא ממנה ובמקומו יצקו תוכן חילוני- אירופאי חדש ומנסים להופכו ל"יהודי חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il