X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו תהיה מחאה מעניינת. היא תהיה מעניינת כי חלק ממנהיגי המחאה ההיא נמצאים כבר בכנסת. הם כבר פוליטיקאים, ירצו להיקרא כך או לא. לפחות עדיין נוכל למצוא את דפני ליף במאהל. לפחות מישהי במדינה הזו שומרת על עקביות
▪  ▪  ▪
מחאה חברתית. מנהיגי המחאה הם כבר פוליטיקאים [צילום: פלאש 90]

המחאה החברתית מתחילה לצמוח זו הפעם השנייה. היה ניסיון שני למחאה חברתית בקיץ החולף, אך הוא נמוג מהר. עתה מבטיחים לנו, שלאור הגזירות החדשות, תתרחש מהפיכה, שלא תבייש את המחאה החברתית הגדולה מלפני שנתיים.
בראיון מעניין שנתן רפי גינת, מסר זה טענה מעניינת ולפיה "ללא התקשורת, דפני ליף הייתה יושבת עד עכשיו לבד באוהל. נכון שזה נחת על קרקע פורייה, אבל התקשורת היא שעשתה שידורים חיים ועודדה אותה". מדבריו מובן לי שהתקשורת לא סיקרה מחאה מתחזקת, אלא שבעצם הסיקור המוגזם, המחאה הפכה להיות גדולה ומשמעותית. בידי התקשורת להרים מחאה ולהרדים אותה. אמירה מעניינת ובעייתית משהו.
זו תהיה מחאה מעניינת. זו המחאה הראשונה שבה מי שנבנה עליה ונבחר לא מעט בזכותה, יהיה מושא ההפגנות.
זו תהיה מחאה מעניינת. היא תהיה מעניינת כי חלק ממנהיגי המחאה ההיא נמצאים כבר בכנסת. הם כבר פוליטיקאים, ירצו להיקרא כך או לא. לפחות עדיין נוכל למצוא את דפני ליף במאהל. מישהו במדינה הזו שומרת על עקביות. ואני חייב להעלות כאן שאלה מעניינת שמציקה לי כבר הרבה זמן.
השמות של משרדי הממשלה - מי קבע אותם? למה החליטו לקרוא להם כמו שקוראים להם? למה משרד הביטחון ולא משרד ההגנה כמו בארצות הברית? למה משרד האוצר ולא משרד הכספים (ששמור לוועדה- ועדת הכספים) או הכלכלה (שנלקח לטובת משרד התעשיה) ? אוצר תמיד נותן לי תמונה של תיבה מלאה מטבעות זהב שנמצאת איפשהו במערה, תוך שחברת שודדים מנסה להגיע אליה. או שאולי זה באמת ככה?
אז אם כבר מחאה חברתית אני אשמח להוסיף עוד כמה דברים שאולי כדאי להפגין עבורם:
1. שמישהו יפגין למול הגודל של הפיתות והלחמניות שלנו. מישהו צריך לעשות סדר ולקבוע גודל ומשקל אחיד לכל פיתה ולחמנייה. כמו שלחם אחיד שוקל 750 גרם, כך צריך לקבוע משקל אחיד לפיתה. לא פעם אני מגלה דוכני מזון פלאפל ושווארמה שמציעים לי מנה במחיר מוזל של עשרים שקל, ואז אני מגלה שבגודל של הפיתה שלהם אין סיבה שאני אשלם יותר מחמישה שקלים, כך ששוב פעם גנבו אותי. במבצע כמובן. אז למה כל המשחקים האלו? למה לגנוב לנו מהבצק ומכל שני פיתות לייצר עוד אחת? זה לא - משלוש יוצא אחד?
2. שמישהו יפגין למול מחירי הארוחות במסעדות פועלים שעולות לזוג לפחות מאה חמישים שקל. איזה פועלים יכולים להרשות את זה לעצמם בדיוק? למה בילוי משפחתי סביב שולחן מסעדה מזרחית, נגמר בחישוב מסובך של - הסלטים כלולים אבל לא כולל סלט ירקות, לא כולל צ'יפס, לא כולל חומוס ולא כולל שתייה. הבשר מגיע בשיפוד אחד וגם הוא נראה די דליל .
אז אם העסקית לא כוללת כלום, למה בדיוק צריך את העסקית הזו? ולמה בין שתים עשרה לארבע? לאיזה משפחה יש זמן לצאת לארוחה משותפת בשעות האלו?
3. מחירי הבילויים משפחתיים - למה כל בילוי משפחתי הכולל סרט וארוחה מצריך משכנתה. ארבעה בני משפחה היוצאים לסרט ומתפנקים בפופקורן (חבית לשניים) נאלצים להיפרד מכמעט מאתיים שקל. תוסיפו נסיעה לבאר שבע וארוחה במק דונלד (כשר כמובן) ותיפרדו מעוד מאתיים שקל. בקיצור משכנתא. בילוי משפחתי לא אמור לעלות לנו כמו יומיים שלמים של עבודה.
4. ושמישהו יעשה סדר עם ההמבורגר בלחמנייה או הפיצה בקניון. הטעם זוועה, השירות עלוב והמראה רחוק מלהיראות מלבב. אני דורש שבכל הרשתות יגישו לנו את אותו האוכל באותו הטעם ובאותו שירות. מוכרת חמוצת פנים יכולה להיות הרבה דברים אחרים. לא לתת שירות.
5. ושמישהו יאמר לי כבר כמה קציצות שמים במנה של פלאפל? יש ששמים שישה ויש ששמים חמישה ובחצי מנה ההסדר אובד לגמרי. דרושה מחאה בנושא.
6. ולמה כשמחיר הדלק עולה מחיר הנסיעה במונית עולה וכשהוא יורד המחיר נשאר כמו שהוא?
שמישהו יעשה משהו עם זה.

תאריך:  23/05/2013   |   עודכן:  23/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחאה החברתית חוזרת?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המחאה-החמאה לשמולי וג'ינג'ית
ראיס-פוטין-טיל300  |  23/05/13 18:10
2
המחאה תחזור ללא שליטה
ירון זכאי 1  |  23/05/13 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות המחאה החברתית
יהודה דרורי
בסוף השבוע האחרון התקיימו בארץ חמש הפגנות מחאה במקומות שונים שסך כל המשתתפים בהם היה כ-1400 בלבד...האופוזיציה השמאלנית בארץ המיוצגת בכנסת ע"י לפחות 24 חכי"ם שנבחרו ע"י כ-700,000 אזרחים "הצליחה" להוציא לרחובות ל"מחאה חברתית" פחות מרבע אחוז ממצביעיה. כדאי לפיכך לשמאל לחשוב האם זו תהיה דרכו
ד"ר צ'לו רוזנברג
המחאה החברתית לא התפרצה רק משום שמעמד הביניים, האזרחים העובדים והמשרתים התרוששו, אלא משום שהרגישו שהגיעו מי עד נפש    הם אינם רוצים להרגיש טמבלים המשלמים מיסים המרקיעים שמימה רק משום שממשלות ישראל חוששות לשנות את מבנה המשק ואינן נוקטות בצעדים כלכליים ראויים
נסים גבאי
המצב הקשה הביא אותנו לצאת לרחובות ולצעוק שחייב להיות בישראל צדק חברתי, ושימת הלב המיוחדת הופנתה למחירי הדיור הבלתי נסבלים. מה שקרה מאז ידוע ורשום בספר דברי הימים לעולמי עד: מחירי הדיור קפצו לפחות פי שניים. את התוצאה לא צריך לנבא, רק להמתין...
רועי אורן
יש לתת לשר האוצר יאיר לפיד הזדמנות נוספת לתיקון. אולי הוא עוד יפתיע את ציבור בוחריו. אם לא, יש לנקוט בצעדים מולו ולהעבירו מתפקידו
עו"ד משה גולדבלט
הציבור הסיק מהמחאה החברתית שידוען ריק מתוכן ממשי, שר האוצר יאיר לפיד, הוא התשובה לכל בעיותיו, ובחר בו בהמוניו. זה בהחלט מלמד אותנו על רדידותה של המחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il